A Google Pingvin 2.1 (Penguin 2.1) elindult október 4-én

2013. október 07. · 33 hozzászólás

Címkék:

Kategóriák: Google Pingvin

Újabb algirtmus frissítés lépett életbe október 4-én. Lassan már minden hétre jut valami, amire figyelni kell. A Google Pingvin 2.1 (Penguin 2.1) verziója az összes keresés körülbelül 1%-át érinti.

Google Pingvin 2.1

A nemrég közzétett új Hummingbird algoritmusnak tehát továbbra is része maradt a Pingvin algoritmus. Nincs ez másként a Panda frissítéssel sem. Mindkettő tovább él és várhatóan továbbra is finomítják majd őket.

Mit hozott a Pingvin a Google algoritmusába?

Sokaknak nem kell bemutatni a “gonosz” kis madárkát. A Google így nevezte el azt az algoritmusát, amely a spam-szerű optimalizálás, az algoritmus kijátszása ellen hivatott harcolni. Ezzel tehát elviekben azok a weboldalak tűntek el, amelyek úgy jutottak előkelő pozícióba, hogy nem megengedett eszközöket használtak. (Persze sok olyan weboldal is áldozatul esett, akik nem követtek el, vagy nem tudatosan követtek el helytelen megoldásokat.)

A mostani frissítés sokaknak viszont reményt is adhat. Egy-egy ilyen frissítés ugyanis esélyt adhat arra is, hogy a korábban megbélyegzett oldalak visszakerüljenek a jobb helyekre,  ha időközben megszűnt a büntetés oka, vagy egyszerűen csak mégsem találja továbbra is büntetendőnek a kereső. Érdemes tehát mindenkinek megnézni a weboldala teljesítményét, hogy miként érintette az új frissítés.

Kit hogyan érintett a mostani frissítés? Várjuk az észrevételeket.

→ 33 hozzászólás

Hummingbird (magyarul Kolibri) - Itt az új Google algoritmus

2013. szeptember 30. · 19 hozzászólás

Címkék:

Kategóriák: Google update & export · Hummingbird · Keresés

A Google 15. születésnapján jelentette be, hogy a találati listákat már egy teljesen új algoritmus szolgálja ki. (A váltás gyakorlatilag már egy hónapja megtörtént, de csak most jelentették be hivatalosan.) Az új keresőmotor Hummingbird, vagy lefordítva Kolibri néven került bevezetésre. Legfőbb lényege, hogy a találati lista nem csak a keresőkifejezéseket igyekszik összepárosítani az adatbázis megfelelő elemeivel, hanem a keresett kifejezés adott kontextusban levő jelentésére igyekszik megfelelő válaszokat nyújtani.

Mit hozott a Hummingbird?

Mit hozott a Hummingbird?

Eddig konkrét kifejezésekre kellett keresnünk és optimalizálnunk pontosan és jól célozva. A Hummingbird révén ez mostantól valamelyest megváltozik és elsősorban kérdéseket és egyfajta kommunikációt kezdeményezhetünk. Ténylegesen hasznos eredmények egyelőre még csak angol nyelven érhetők el a google.com oldalról. Az intelligens keresőmotor révén például ezen túl megadhatunk majd olyan kifejezést is, hogy “When will come the new season of Game of Thrones?”. Ez a fajta kérdezz-felelek-szerű működés azt jelenti, hogy a kereső nem csak találati listát ad válaszul a keresésre, hanem egyből választ ad az adott kérdésre és a felhasználónak nem kell ellátogatnia az adott weboldalra.

Magyarul még kevésbé tud beszélgetni a Google, de ez nem is csoda, a magyar nyelv az egyik legnehezebb (és legszebb is) mind közül. De nézzünk egy magyar vonatkozású példát a különbség bemutatására. Ha rákeresünk arra, hogy “hungarian anthem” (magyar himnusz), akkor a következő találati listát kapjuk:

Itt a Hummingbird - hungarian anthem

Ha viszont arra keresünk, hogy “Who wrote the Hungarian Anthem?”, akkor egyből az első helyen megkapjuk a választ a kérdésünkre:

Itt a Hummingbird - Who wrote the Hungarian Anthem?

Túl nagy tapasztalat nincs még az új algoritmussal kapcsolatban, hiszen még csak alig egy hónapja történt meg a váltás. Jósolható viszont, hogy lehetnek olyanok, akiknek emiatt csökken majd a forgalmuk, hiszen ha a keresett információt megkapja a felhasználó a Google-tól, akkor nem biztos hogy ellátogat majd a weboldalra.

Mi változott a Hummingbird algoritmus során?

A beszámoló szerint sok dolog változott és sok mindent áthoztak a korábbi motorból. Továbbra is a felhasználói élmény, a kiváló minőségű és értékes tartalom a leginkább lényeges. Persze kérdéses, hogy miként kell majd alkalmazkodni az új algoritmushoz a gyakorlati optimalizálás során.

Mikor volt Hummingbird-hez hasonló frissítés korábban?

Legutoljára ilyen mértékű motorcsere 2010-ben volt, amikor a Google elindította a Caffeinne névre keresztelt algoritmusát.

Hamarosan több bejegyzést fogunk még szánni a Hummingbird algoritmusnak…

Kit hogyan érintett a Hummingbird algoritmus?

→ 19 hozzászólás

Megváltozott az Ön webhelyére mutató linkek jelentés

2013. szeptember 24. · 10 hozzászólás

Címkék:

Kategóriák: Google Webmaster Tools

Nemrég jelentette be a Google, hogy megváltoztatták “Az Ön webhelyére mutató linkek” jelentésben található listát a Webmestereszközökben. Eddig is körülbelül 100.000 hivatkozást láthattunk, de abc sorrendben. Ez azt jelentette, hogy előfordulhatott olyan eset, hogy a lista egy része, és sokszor a lényegi része, nem volt látható.

Az újítás után ugyanúgy maximum 100.000 link látható, de ezek már nem alfabetikus sorrendben kerülnek bemutatásra, hanem a teljes viszontlink hálózatból vételez mintákat a rendszer. Ezzel egy sokkal átfogóbb képet kaphatunk a viszontlinkekről.

A mintavételezés során a linkek körülbelül 70%-a a legjobb minőségű hivatkozásokból fog állni, a maradék 20-30% pedig az adatbázisban szereplő egyéb domain nevekből lesz véletlenszerűen kiválogatva.

Ez azoknak a weboldal tulajdonosoknak hasznos, akiknek vannak olyan viszontlinkjeik is, melyek ugyanazon domain számtalan oldaláról származnak, ezáltal bár rengeteg viszontlinkjük van, de így kiszorították az értékeseket a listáról.

Fontos! A találati lista sorrendezését ez nem befolyásolja, ez csupán a weboldal tulajdonos munkáját segíti.

→ 10 hozzászólás

A Google Analytics jövőre nem támogatja Internet Explorer 8-at

2013. szeptember 19. · 1 hozzászólás

Címkék:

Kategóriák: Google Analytics

A Google Analytics kezelőfelületét már csak három hónapon át tudják majd elérni az Internet Explorer 8 felhasználói. Nemrég jelentette be a Google Analytics csapata.

Ezután nem tudják majd használni ilyen böngészővel a Google Analytics jelentéseit. Elmondásuk szerint az elkövetkező újításokat ugyanis korlátoznák 8-as, vagy a korábbi a verziókhoz való alkalmazkodás.

Google Analytics jövőre nem támogatja Internet Explorer 8-at

A felhasználói élmény növelését tartják szem előtt, kompromisszumok nélkül. Ezzel ugyanakkor elég sok embert kizárnak, vagy más böngésző használatára köteleznek. A Windows XP-t használóknak ugyanis az IE 8 volt az utolsó verzió. Ők ezután kénytelenek lesznek más böngészőre váltani, ha továbbra is szeretnék használni a Google Analytics szolgáltatását.

Mi a teendő?

A többi nagy böngészővel kapcsolatban eddig nem jeleztek hasonlót (Firefox, Chrome, Safari, stb.), azokkal gond nélkül elérhetők lesznek a jelentések.

Az XP felhasználóknak nincs más teendőjük tehát, hogy böngészőt váltanak, ha még 8-as Explorert használtak eddig a jelentések megtekintéséhez.

A többieknek pedig csak frissíteni kell a programot, mert az Internet Explorer 9 már megfelelő.

A mérést nem befolyásolja

Nagyon fontos tisztázni, hogy az újítás a monitorozást nem befolyásolja. Ezután is látni fogjuk a Internet Explorer 8, vagy korábbi verziót használó látogatók forgalmi adatait.

Még van három hónapjuk az IE 8 használóknak

Az újítás majd csak három hónap múlva lép érvénybe, tehát addig még használható az Analytics az IE 8-val is. Utána viszont már nem fogják tudni ezzel megtekinteni a jelentéseket.

→ 1 hozzászólás

Google Pingvin 2.0 - Frissítés a webspam ellen

2013. május 28. · 36 hozzászólás

Címkék:

Kategóriák: Google Pingvin

Nemrég elindult a 2012. elején útjára indult Pingvin algoritmus újabb változata a Pingvin 2.0. Igazából a tavalyi indulás óta már rendkívül sokszor frissítették, de ez a mostani - a Google szerint - egy még kifinomultabb eszköz a webspam elleni harcban.

A Pingvin 1 eredetileg 2012. április 24-én indult el világszerte. Azóta a tavalyi évben már kisebb mértékben frissítették néhány alkalommal. Az új algoritmus kezdetben a kereső kijátszása ellen irányul, úgy is nevezhetjük hogy "a túloptimalizálás elleni védelem". A spamszerűen, túl intenzíven optimalizált weboldalaknak tartott honlapokat könyörtelenül kiszűri.

A Google Pingvin 2.0 frissítés 2013. május 22-én látott napvilágot és egyúttal élesedett az egész világon. A frissítés célja, hogy még mélyebben, még nagyobb erőfeszítéssel szorítsák vissza azokat a weboldalakat, amelyek nem megengedett eszközök segítségével próbálnak előrejutni.

A frissítés az előrejelzések szerint a weboldalak 2-3%-át érintheti. Érdemes ellenőrizni a helyezéseket és az organikus forgalmat a weboldalakon.

Önt érintette a Pingvin 2.0?

→ 36 hozzászólás

A leggyakoribb hibák amiket a weboldal tulajdonosok elkövetnek

2013. május 05. · 44 hozzászólás

Címkék:

Kategóriák: Google · Matt Cutts

A Google WebSpam elleni csapatának vezetője Matt Cutts nemrég arról nyilatkozott, hogy melyek azok a hibák, amelyeket a leggyakrabban elkövetnek a weboldal tulajdonosok, cégvezetők.

Ezt egészítettük ki néhány személyes véleményünket tükröző gondolattal.

A Matt Cutts által felsorolt gyakori problémák a kövektezők:

  1. Nincs weboldala a cégnek, illetve az olyan felépítésű, tartalmú amelyet akereső képtelen bejárni.
  2. Nem megfelelő összetételű tartalom. Nem mindegy hogy milyen kifejezéseket szerepeltetünk a tartalomban a weboldalon
  3. A keresőoptimalizálás során kizárólag a linképítésre koncentrálnak. Előnyösebb ha értékes tartalmat teremtünk.
  4. Elfelejtik megfelelően kitölteni a Title és Description elemeket. (ezt kiemelném azoknak akik azt vallják, hogy a Description szövege nem számít a keresőoptimalizálás során)
  5. Nem használják a megfelelő eszközöket, jelentéseket, szakmai forrásokat, hogy miként kell optimalizálni a weboldalt.

Ő ezt az öt elemet emelte ki a legfontosabb problémákat amelyeket egy cég elkövethet ezen a területen.

Minket is elgondolkodtatott ez a lista és kiegészítettük néhány elemmel, amellyel a tanácsadói munkáink során találkoztunk:

  • Nem mérik le hogy ténylegesen mely kulcsszavakra kellene optimalizálni az oldalt. Sok cégvezető maga adja meg, hogy milyen kifejezésekre szeretne előre jutni. Ez azonban sok esetben nem ugyanaz, mint amit az értékes célpiac használ. Fontos hogy ezeket szakszerűen válasszuk ki.
  • Nem egyedi tartalmakat alkalmaznak
  • Nem megfelelő tartalmakat emelnek ki a szövegben (rossz Heading elemek)
  • A belső linkstruktúrában nem a lényeges oldalaknak adják nagyobb hangsúlyt.
  • Egy domain váltást, vagy weboldal motor csere során nem kellő körültekintéssel járnak el és ez jelentős látogatóvesztést ereményez.
  • Túl gyorsan akarnak előrejutni. A Panda és Pingvin frissítések óta nem szabad túl intenzíven végezni az optimalizálást, mert ez könnyen ellenkező eredményeket hoz.
  • Nem beszédes URL címeket alkalmaznak

→ 44 hozzászólás

Facebook Graph Search - Indul a Facebook keresője

2013. január 24. · 14 hozzászólás

Címkék:

Kategóriák: Facebook

Míg a Google igyekszik elterjeszteni a közösségi platformját a Google Plus-t, addig a Facebook nemrég elindította a keresési szolgáltatását Facebook Graph Search, vagy Graph Kereső néven. Egyenlőre ugyan csak néhány kiváltságos ember használhatja, de elképzelhető, hogy a későbbiekben vetélytársa lehet a Google keresőnek, mivel nem csak a saját adatbázisát használja. A Graph Search eredményei mellett a Bing webes eredményei is megjelennek majd.

A Facebook tulajdonában lévő tengernyi információ nagy részét eddig nem igazán használták ki. Az előbbi "tengernyi" jelző talán még nem is igazán szemlélteti az adatmennyiség tényleges méretét. A legutóbbi információink szerint 2012. október elején már egymilliárd regisztrált felhasználóval rendelkezett a Facebook. Ezek nagy része tényleg aktívan használja is azt, lájkol, bejelentkezik, képeket töltöget fel, kommunikál, stb. Rengeteg kapcsolat (körülbelül ezer milliárd), rengeteg interakció, rengeteg felhasználható információ. Még elképzelni is nehéz hogy milyen mennyiségű többé-kevésbé személyes adat halmozódott fel (és gyűlik még most is) a Facebook birtokában. Várható volt hogy előbb vagy utóbb valamilyen módon igyekszenek majd továbblépni a jelenlegi szolgáltatásokról. Érdekes reakció, hogy a bejelentésre jelentős mértékben esett Facebook részvények árfolyama.

A Google is igyekszik egyre inkább beépíteni az algoritmusba a különböző közösségi jeleket, személyre szabott találati listákat generálni, a közösségi médiumokban azonban ez idáig nem sikerült megközelítenie a Facebook eredményeit a közösségi verseny tekintetében. Nagy harcok várhatók és szintén nagy kérdés hogy ha mindenki számára elérhető lesz a Graph Search akkor mekkora szeletet tud majd lehasítani a tortából. Várhatóan elsősorban a Google Helyek által bonyolított forgalmat fogja csökkenteni. De nem csak a Google-t érintheti az újítás. Az egyéb kisebb szolgáltatókat biztosan visszaveti majd (étteremajánlók, szállásajánlók, stb.).

Mit ígér a Facebook Graph Search?

A bemutató oldalon megnézhetjük, hogy milyen módon kereshetünk és milyen eredményeket kaphatunk majd a keresőben. Ugyanis a megelőző információk alapján jelentős különbségek lesznek a Google keresőkhöz képest.

Mark Zuckerberg elmondásai szerint elsősorban a felhasználói élmény további fejlesztését tartották szem előtt és kevésbé az üzleti lehetőségek kihasználását. Véleményem szerint azonban számtalan ponton csatlakozni fog a cégek marketing tevékenyégéhez. Nem beszélve arról, hogy a Facebook találatok mellett a Bing webes találatai is meg fognak jelenni.

Legnagyobb különbség talán az, hogy az ismerőseink korábbi Facebook interakciók nagymértékben befolyásolják a találati listát. Mi iránt érdeklődnek, mit kedvelnek, kiket ismernek (és ők mi iránt érdeklődnek), stb. Ez a szolgáltatás az eddigi információk alapján sokkal inkább az emberi kapcsolatok, személyes információk alapján fog működni. Másként is kell majd vélhetően használni. Néhány példa:

  • barátaim által meglátogatott éttermek Budapesten
  • barátaim fotói 2000. előtt
  • barátaim akik szeretik az olasz kaját
  • barátaim szingli ismerősei 20 és 40 év között
  • stb.

Ezekre a kérdésekre eddig nem igazán lehetett rákeresni sehol. Ha például a lakóhelyünk közelében lévő jó éttermeket keresünk, akkor azokat eddig is megtalálhattuk a Google Helyek, vagy esetleg más speciális kereső segítségével. Tegyük fel viszont hogy keresünk néhány ismerőst, aki már járt ott, ahova mi nyaralni szeretnénk menni. Rákereshetünk és a megtaláljuk kit kell megkérdezni hogy milyen az úti cél és mire érdemes figyelni.

Lehet majd további szűréseket is végezni. Ha az előző példánál maradunk, akkor szűrhetünk a 20-40 év közötti ismerősökre. Így a mi igényeinkhez hasonló emberekhez, képekhez, véleményekhez juthatunk. Ilyen szűrések a Google esetében nincsenek (egyenlőre?).

Ennek következménye, hogy a találati lista sokkal egyedibb lesz, mint a Google esetében. Ha barátaink kedveltek egy éttermet akkor az előrébb fog szerepelni. Ugyanakkor barátaink látni fogják a találati listán, hogy milyen képeket töltöttünk fel a nyaraláskor, mi iránt érdeklődünk, stb. Az ismerőseink (és így a keresések) által elérhető információk természetes korlátozhatók a személyes beállítások között.

Optimalizálás a Graph Keresőre

Nehéz megjósolni hogy mennyre lesz népszerű a Facebook keresője. Ha beváltja az előzetes ígéreteket akkor biztosan sokan fogják használni. Ehhez még hozzávesszük az újonnan létrejövő fizetett hirdetési felületeket és azt hogy a későbbiekben mobilon is használható lesz a Graph Search, akkor belátható hogy mindenképpen érdemes lesz foglalkozni vele. Kezdetben elsősorban a helyi vállalkozásokat fogja jelentősen érinteni az újítás.

A Graph Search találati listáin meg fognak jelenni a Bing által szolgáltatott nyílt webes találatok is. Kezdetben kisebb teret kapnak, de elképzelhető, hogy a későbbiekben teljesen nyíltan is használható lesz majd. Az átlagos felhasználók naponta többször is belépnek a Facebookra. Ha megfelelő eredményeket fog produkálni az új kereső, akkor miért mennének el egy másik oldalra a kereséshez? Sok a kérdés, mindenesetre érdemes felkészülni a változásra. A bing algoritnusa valamelyest különbözik a Google algoritmusától, de jelentős mértékben nem. Viszont a Facebook saját adatbázisát használó Graph Search találati listán is érdemes előrébb jutni. Tapasztalata csak kevés embernek van egyenlőre és nekik is csak kevés, de néhány dolog azért sejthető azokból, hogy mi számít majd a listában elfoglalt pozíció javításában.

  • Kell Facebook oldal a vállalkozásomnak, hogy megjelenjen?
    Nem kell. Vagyis nem feltétlenül kell, de javasolt. Vannak olyan esetek, amikor a vállalkozás nem tart fent Facebook oldalt és mégis megjelenhet a találatok között. Ha például egy szórakozóhelynek az egyik felhasználó létrehoz egy helyet, ahova bejelentkezik, akkor az is megjelenhet a találati listán. Sok vállalkozásnak azonban (ahol nincs ilyen lehetőség, vagy nem életszerű), annak létre kell hozni egy Facebook oldalt és foglalkozni is kell vele a jobb eredményért. Ha mi szerkesztjük az oldalt az minden szempontból előnyösebb.

  • Lényeges az információ
    Nagyon fontos, hogy milyen információkat adunk meg magunkról a Facebook oldalunkon (székhely, tevékenység, stb.). Tartalmak, megosztások, stb. az oldalunkon. Itt fontos megjegyezni hogy milyen lényeges lehet hogy mi adjuk meg a lényegi információkat, mi szerkesszük az oldalt.

  • Lényegesek a kapcsolatok
    Nagymértékben számítanak az emberi kapcsolatok és az interakciók. Hányan beszélnek rólunk, hány rajongónk van, hányan osztják meg a dolgainkat, stb.

  • Alapvető dolgok
    Fontos a rajongói oldal neve, a cím (különösen a lokális keresésben érdekelt vállalkozások számára), az oldal URL címe, stb.

Korábban szintén foglalkozni kellett a rajongói oldallal ezen szempontok szerint. Talán ezentúl inkább a széles rajongótábort kell kitűzni célul, mint a minőségi kapcsolatokat, ha valaki erősíteni szeretne az új keresőben elért pozíciójára.

Miként reagált a piac az újításra?

Nagy port kavart az újítás. Sokan úgy vélik, hogy ezzel elindulhat egy olyan konkurens szolgáltatás, amely egy kicsit letöri a Google kvázi egyeduralmát a keresők között. Ennek ellenére a Facebook részvények árfolyama jelentőset estek amikor megtörtént a bejelentés.:)

Nagy harcok várhatók, de csak akkor ha valóban jól lehet majd használni az eszközt és az emberek egy részét sikerül "átszoktatni". Ez korántsem biztos, bár nem kizárt hogy sokan hamar megszeretik majd az új keresőt. Gondoljunk csak a Google Plus-ra. A keresőóriás rengeteg energiát fektet be hogy jelentős teret nyerjen közösségi médiumként. Egyenlőre kevesebb sikerrel. Mindenesetre a közeljövőben mindenképpen érdemes odafigyelni, hogy milyen fogadtatása lesz a Facebook Graph Search-nek.

Egyenlőre még csak jelentkezni lehet a várólistára, hogyha valaki már használni szeretné. Ez itt tehető meg. Az elkövetkező időkben azonban vélhetően minden országban és nyelven elérhető lesz majd a szolgáltatás. Magyarországon és magyar nyelven egyenlőre nem elérhető, de így volt ez korábban is minden újításnál.

Mi a véleménye az újdonságról?

→ 14 hozzászólás

Digitális sikertörténetek 2. rész: Műhelytitkok sikeres hazai vezetőktől

2012. december 16. · 1 hozzászólás

Címkék:

Kategóriák: Érdekességek

Mostani bejegyzésünk kicsit különbözik a megszokott szakmai írásoktól. Egy személyes élményt, véleményt szeretnénk megosztani, egy most olvasott remek könyvről.

Mindig is nagy érdeklődéssel olvastam egy-egy sikeres történetet. Sztorikat, amelyeknek a végén egy vállalkozás, egy ember, vagy csak egy jó ügy sikerrel végződött, vagy sikeresen működik még a napjainkban is. Ilyen izgalmas és érdekes történeteket, vallomásokat gyűjtött össze egyik ismerősünk, Dunder Krisztián (http://dunder.hu/) a Digitális sikertörténetek második részében.

Az internet világából ismert nemzetközi sikerek történeteit általában mindenki jó ismeri. Általában azért mert egy film feldolgozta azt, vagy ne adj Isten elhunyt az illető. Ilyenek voltak A közösségi háló amerikai film, vagy Steve Jobs életrajzi könyve, de élvezetes például Bud Spencer életrajzi könyve is. :)

Az internet segítségével (vagy többnyire az interneten) sok hazai vállalkozás is elért jelentős sikereket. Persze a sikert itthon mindig a piachoz mérten kell értelmezni. Gyakran hallani különböző száraz statisztikákról, kimutatásokról, amelyeket a nagyobb vállalatok eredményeiről készítenek. Ez a könyv azonban valóban élvezetes, mivel a cégvezetők maguk mesélnek sikereikről és kudarcaikról. Az olvasás közben olyan érzése van az embernek, mintha maga ült volna le beszélgetni az aktuális vállalat vezetőjével. Dunder Krisztián nevét lehet hogy már többen ismerik, de ha nem akkor is érdemes elolvasni a legújabb könyvét. Olyan sikeres (többször nemzetközi szinten is az) vállalkozások történetét foglalta össze, amelyek az utóbbi években meghatározóak voltak maguk szegmensében.

A rendkívül érdekes és élvezetes olvasmányt a napokban és gyakorlatilag 2-3 nap alatt ki is olvastuk mindketten. Különösen nagy érdeklődéssel olvastuk azok történetét, akiknek mi magunk is személyesen adtunk tanácsokat.

A Digitális sikertörténeteknek ez már a második része, amelyben összesen hat ismert hazai - elsősorban online - vállalkozás történetét ismerhetjük meg. A vállalkozások vezetői őszintén és közvetlen hangnemben mesélik el sikerük kulcsmomentumait, a nehézségeiket. Sikereikből, személyes történeteikből sok tanulság levonható és akár ötleteket is meríthetünk belőlük. Mindenkinek ajánljuk az elolvasását:

http://dunder.hu/digitalis-sikertortenetek/

→ 1 hozzászólás

Megújultak a Google minőségi irányelvei

2012. október 03. · 6 hozzászólás

Címkék:

Kategóriák: Google

Október másodikán a Google frissített a minőségi irányelvein. Az alapvető dolgok nem változtak, továbbra is a felhasználói élmény marad a középpontban, de mindenképpen érdemes átolvasni.

Az új Google minőségi irányelvek többek között a következőket érintik:

  • Hivatkozásokkal kapcsolatos javaslatok
  • “Rich snippets” javaslatok (erről hamarosan tervezünk egy önálló bejegyzést)
  • Némileg módosultak az alapvető irányelvek

Mindenkinek érdemes áttanulmányozni az újdonságokat.

→ 6 hozzászólás

Új meta elem - meta name=”news_keywords” a Google hírekhez

2012. szeptember 20. · 18 hozzászólás

Címkék:

Kategóriák: Uncategorized

Újra lényegesek lehetnek a megadott kulcsszavak, bár nem a régi formában. A Google bejelentette az új news_keywords meta tagot.

A régi időkben sokat jelentett a “meta keywords” tartalma az oldalon. Néhány éve azonban jelentősége nagyban lecsökkent. Mi a legtöbb esetben mégis azt javasoljuk, hogy érdemes megadni, mert ez egyfajta visszacsatolásként is jó lehet, hogy milyen kifejezésekre akartuk eredetileg optimalizálni az oldalt.

Kétségtelen, hogy a klasszikus, jól ismert <meta name=”Keywords” content=”" /> tagnak közvetlenül jelentéktelen hatása van a helyezésre napjainkban.

Az újítás nem is a régi elem új virágkorát jelenti, hiszen egy teljesen új meta elem megjelenéséről van szó. Ez nem más mint a “news_keywords“.

Az újítást a Google adta ki, tehát (egyenlőre) csak a Google Hírek találati listájára lesz hatással.

Miért van szükség az új news_keywords tagra?

A hírek optimalizálása már jó ideje valamelyest különvált a “normál” keresőoptimalizálástól. A probléma alapja itt is ez. Egy hír gyakran nem tartalmazza pontosan azokat a kulcsszavakat, amelyekhez szorosan kötődik. Igaz lehet ez a különböző lényeges elemekre is (Title, Description, heading elemek, stb.). Az újságírók gyakran inkább hangzatos címeket adnak, mintsem releváns tartalmakat. Ezen kívül néha a lényeges kulcsszavak pontosan elő sem fordulnak a tartalomban.

Vegyünk egy példát: http://index.hu/tudomany/tortenelem/2012/09/19/
romai_kori_mozaikot_tartak_fel_torokorszagban/

A cikk címe ez: “Római mozaikot tártak fel Törökországban

Ebből az emberi olvasók zöme egyből tudja, hogy valamilyen régészeti leletről van szó, amely módosítja a vonatkozó eddigi történelmi elképzeléseket.

A kulcsszavak tehát lehetnének ezek: “régészet, történelem, Római Birodalom”, “lelet”, stb.

Elképzelhető, hogy ezek egyike sem szerepel az adott cikkben, de mégis inkább kapcsolódik ezekhez a cikk, mint a domináns kifejezésekre (pl.: “mozaikot tártak fel”, “találtak”).

A <meta name=”news_keywords” content=”" /> helyes kitöltésével azonban megadhatjuk a keresőnek, hogy valójában melyek a szorosan kapcsolódó kulcsszavak, noha azok nem biztos, hogy szerepelnek a lényeges tartalmi elemekben.

Ezzel a megoldással tehát az online újságírók, szerkesztők nagyobb szabadságot kapnak. Kevésbé kényszerülnek irányítottan alkalmazni a kiválasztott, lényeges kifejezéseket.

Miként használjuk az új news_keywords elemet?

A többi meta elemhez hasonlóan ezt is az oldal <head> részébe kell elhelyezni.

Maximum 10 kulcsszót helyezhetünk el itt vesszővel elválasztva. A vessző (,) az egyetlen megengedett írásjel a tartalmán belül. Például:

<meta name=”news_keywords” content=”régészet, történelem, Római Birodalom, lelet ” />

A kulcsszavak sorrendje nem fontos, mert egyenlő hangsúlyt kapnak függetlenül a sorban elfoglalt pozíciótól.

A felsorolt kifejezések is hatással vannak egymásra. Az itt lévő kifejezések pontosíthatják is egymás jelentését az adott kontextusban.

Nagyon fontos, hogy az új “news_keywords” meta elemben tehát nem szabad túl sok kulcsszót elhelyezni, mert felesleges. Mindenképpen kerülendő tehát a kulcsszóhalmozás.

Nagyon fontos és a Google kiemeli az újítással kapcsolatban, hogy az alapvető rangsorolási faktorok nem változtak és ez csak egyetlen új paraméter az összetett algoritmusban. Nagyon fontosak például a következők: frissesség, naprakész híradás, eredetiség, érdekesség, stb.

→ 18 hozzászólás