Hummingbird (magyarul Kolibri) - Itt az új Google algoritmus

2013. szeptember 30. · 19 hozzászólás

Kategóriák: Google update & export · Hummingbird · Keresés

A Google 15. születésnapján jelentette be, hogy a találati listákat már egy teljesen új algoritmus szolgálja ki. (A váltás gyakorlatilag már egy hónapja megtörtént, de csak most jelentették be hivatalosan.) Az új keresőmotor Hummingbird, vagy lefordítva Kolibri néven került bevezetésre. Legfőbb lényege, hogy a találati lista nem csak a keresőkifejezéseket igyekszik összepárosítani az adatbázis megfelelő elemeivel, hanem a keresett kifejezés adott kontextusban levő jelentésére igyekszik megfelelő válaszokat nyújtani.

Mit hozott a Hummingbird?

Mit hozott a Hummingbird?

Eddig konkrét kifejezésekre kellett keresnünk és optimalizálnunk pontosan és jól célozva. A Hummingbird révén ez mostantól valamelyest megváltozik és elsÅ‘sorban kérdéseket és egyfajta kommunikációt kezdeményezhetünk. Ténylegesen hasznos eredmények egyelÅ‘re még csak angol nyelven érhetÅ‘k el a google.com oldalról. Az intelligens keresÅ‘motor révén például ezen túl megadhatunk majd olyan kifejezést is, hogy “When will come the new season of Game of Thrones?”. Ez a fajta kérdezz-felelek-szerű működés azt jelenti, hogy a keresÅ‘ nem csak találati listát ad válaszul a keresésre, hanem egybÅ‘l választ ad az adott kérdésre és a felhasználónak nem kell ellátogatnia az adott weboldalra.

Magyarul még kevésbé tud beszélgetni a Google, de ez nem is csoda, a magyar nyelv az egyik legnehezebb (és legszebb is) mind közül. De nézzünk egy magyar vonatkozású példát a különbség bemutatására. Ha rákeresünk arra, hogy “hungarian anthem” (magyar himnusz), akkor a következÅ‘ találati listát kapjuk:

Itt a Hummingbird - hungarian anthem

Ha viszont arra keresünk, hogy “Who wrote the Hungarian Anthem?”, akkor egybÅ‘l az elsÅ‘ helyen megkapjuk a választ a kérdésünkre:

Itt a Hummingbird - Who wrote the Hungarian Anthem?

Túl nagy tapasztalat nincs még az új algoritmussal kapcsolatban, hiszen még csak alig egy hónapja történt meg a váltás. Jósolható viszont, hogy lehetnek olyanok, akiknek emiatt csökken majd a forgalmuk, hiszen ha a keresett információt megkapja a felhasználó a Google-tól, akkor nem biztos hogy ellátogat majd a weboldalra.

Mi változott a Hummingbird algoritmus során?

A beszámoló szerint sok dolog változott és sok mindent áthoztak a korábbi motorból. Továbbra is a felhasználói élmény, a kiváló minőségű és értékes tartalom a leginkább lényeges. Persze kérdéses, hogy miként kell majd alkalmazkodni az új algoritmushoz a gyakorlati optimalizálás során.

Mikor volt Hummingbird-hez hasonló frissítés korábban?

Legutoljára ilyen mértékű motorcsere 2010-ben volt, amikor a Google elindította a Caffeinne névre keresztelt algoritmusát.

Hamarosan több bejegyzést fogunk még szánni a Hummingbird algoritmusnak…

Kit hogyan érintett a Hummingbird algoritmus?

Ha tetszett:
Megosztom

19 hozzászólás érkezett ↓

  • 1 Cromax // 2013. szeptember 30. 11:34

    Javítani kéne:
    - kellet helyett kellett,
    - egyenlőre helyett egyelőre.
    Hisz “ez nem is csoda a magyar nyelv az egyik legnehezebb”. :-)

  • 2 Kungl Zsolt // 2013. szeptember 30. 11:53

    Én megmondtam :) Köszi az észrevételeket, javítjuk a hibákat!
    KZs

  • 3 NeS // 2013. szeptember 30. 12:01

    Gratula ! Akkor a google már nem is keresÅ‘ ,hanem egy kérdez felelek ?? :S nagyon jó lesz ez így mert már 2 hónapja úgy sz…r ahogy van az egész, de így még jobb lesz mindenkinek hisz kevesebb látogatónk lesz !

    + azt vetem észre ,hogy nagyon szereti a 404-es oldalakat mert egyre több van belőle 1.helyen a googleben !

  • 4 Szuhi Attila // 2013. szeptember 30. 15:49

    Véleményem szerint a Kolibri igazi hatását az elkövetkező hónapokban-években láthatjuk majd meg.
    A Caffeine elsősorban infrastruktúrális váltást hozott (+indexelés, feltérképezés, stb.), és fél évre rá erre épülhetett fel a Panda, majd a Pingvin és a Knowledge Graph.
    Hasonlóan ehhez a Kolibrire is nagy algoritmus váltások épülnek majd az előttünk álló időszakban.
    Ismét radikális átalakulások jöhetnek.

  • 5 Czinkóczki Gábor // 2013. szeptember 30. 18:24

    Nekem egy észrevételem lenne, ha ugyanezt a tesztet megcsinálod a bing.com -on, akkor ott is ezt a választ kapod. Én már régóta nézegetem a Bing-et és sokkal jobb mint a google,remélem egyszer az emberek is átállnak és vége lesz az óriásnak, mert mostanában inkább árt mint használ.

  • 6 Rácz-Akácosi Attila // 2013. szeptember 30. 19:08

    A Google saját közleménye szerint valóban 2001-ben volt ilyen drámai mértékű motorcsere (legalábbis Amit Singhal szerint). 2010-ben az indexelési lehetőséget turbózták fel. :)
    A Google szerint nem halt meg a SEO, és másféle SEO sem kell, mint ami eddig volt. Egyedi, minőségi tartalmat kell gyártani, és ez fogja a sikert meghozni. :)

  • 7 Monori Tamás // 2013. szeptember 30. 19:09

    Valóban egy hónapja,hogy lecsúsztam két helyet. A megoldás mégsem lett könnyebb attól,hogy tudom a “tettes” nevét !

  • 8 Cseke Zsolt // 2013. szeptember 30. 19:23

    Sziasztok!

    Nem szakember vagyok csak egy műkedvelő,a ki még nem szólt bele az oldalon lévő eszmefuttatásokba, de most megteszem.

    Már lassan fél éve tudom, hogy olyan tartalmat kell írjak, ami egyedi és nagyon információ gazdag a felhasználónak és egyben a Google számára. Illetve a közösségi oldal szerepe felértékelődik.

    Nem a Kolibrivel kapcsolatos a kérdésem, bár egyre jobban kezdem utálni a madarakat, hanem arra vonatkozóan érdeklődöm, hogy az új algoritmus, hogyan bünteti a duplikációt. Ha a tartalmam korábbi akkor a másolót bünteti vagy mást is vizsgál a Google, mert hallottam ezt is és azt is. (Vizsgálja ki az erősebb page rankkal rendelkező, brand-esebb és ezáltal hitelesebb stb.)

    Másik kérdésem, hogy a kereső szavas domaint állítólag váltja a brand építő céges domain és a hozzá kapcsolódó tartalmas, informatív saját tartalom.

    Mi a véleményetek,

    üdv, CsZs

  • 9 Kósi János // 2013. szeptember 30. 20:56

    Hy mindenki,

    én nem vagyok egy SEO zseni, de őszintén szólva nem is nagyon törekszem erre, hogy miért?!
    A Google és minden más keresÅ‘motor arra törekszik, hogy az “embereknek” szánt cikkeket, tartalmakat minél jobban “rangsorolja”, így nem látom sok értelmét a “brutális”, mindent bele optimalizálásnak.

    Szerintem ha programozóként beleteszünk minden szükséges dolgot (meta adatokat, normális linkeket, alt és title tagokat…), és ha a cikkeket úgy írjuk hogy azok olvasható, és élvezhetÅ‘ cikkek legyenek, akkor mindent megtettünk azért, hogy elÅ‘re kerüljünk a találati listán.

    Persze amikor a saját oldalaimat kémlelem, hogy hol tartanak a találati listákon, mindig fogom a fejem, hogy az meg miért van elÅ‘rébb, mint az enyém…
    Még van mit javítania a Google-nek :)

    üdv, Janooo

  • 10 Müller Tibor // 2013. szeptember 30. 22:47

    Sziasztok,
    én is most nyüglődöm ezzel a SEO mizériával, de úgy látom, a Google előbb utóbb egy nagy információs oldal lesz, kiveszi az oldalainkból az információt és egyenesben oda adja a keresőnek. Mi meg csak optimalizálgassunk nyugodtan. Nekem az új Adwords kulcsszó választó is egy nagy ákom-bákom lett, előtte hasznos volt, most meg semmire se jó. A Gmail szintén nem jött be és az új Youtube felület meg egyenesen botrány a régihez képest. Remélem azért hamar lesznek használható infók erről az egyébként igen kedves madárról, mert nem lenne jó, hiába dolgozni annyit az optimalizáláson. Jó hír, hogy itt a Seotoolsban levő kulcsszó eszköz még mindig jó segítséget ad.

  • 11 Kungl Zsolt // 2013. szeptember 30. 22:58

    Bizonyos értelemben egyetértek. Ugyanakkor csak egyet tehetünk, alkalmazkodni kell az újdonságokhoz. Még mindig a keresőoptimalizálás a legolcsóbb és az egyik leghatékonyabb online marketing eszköz. Kétségtelen hogy egyre komplexebb feladat és egyre több mindenre kell figyelni, de az újdonság nem mindig jelent rosszat. A jövőben mindenképpen fogunk még cikkezni a tapasztalatokról. Aki nem tapasztalt visszaesést az elmúlt hónapokban annak nem kell mást tennie, csak folytatni a munkát. Első továbbra is a felhasználó. Mindig ezt kell szem előtt tartani. Persze vannak és lesznek is hibák a keresőkben, de a fejlesztők is igyekeznek visszaszorítani ezeket.
    Ãœdv,
    KZs

  • 12 Varga Tamás // 2013. október 01. 07:23

    Nálam is hónapok óta gond van, olyan weblapok vannak elÅ‘ttem amelyeket büntetni kéne az algoritmusoknak például brutálisan durva kulcsszóhalmozásért vagy rejtett, a háttérbe beleolvadó kulcsszó trükközésért. Gyakorlatilag az egyik aloldalamat letolták a 12-ik helyre a 6-ról. Több aloldalt az 1-rÅ‘l a 6-ra…meg hol hátrébb kerülnek, hol elÅ‘rébb és ismét hátra… Ráadásul ezek az elÅ‘ttem lévÅ‘knek még szöveges tartalmuk sincs semmi, még rámutató linkjeik sincsenek. Jó lenne már ha a Google-nál rendeznék a sorokat és a black SEO-s oldalakat meg kivágnák elÅ‘lem meg mások elÅ‘l is akik tisztességesen megdolgoztak a helyezésekért mindenféle trükközés nélkül.

  • 13 Nun Monika // 2013. október 01. 10:21

    Az egyedi és érdekes tartalom az alap, de folytatódni látszik a kolobrivel az a tendencia, hogy a longtail kulcsszavak szerepe megnő, sőt, éppen hogy egyre nagyobb longtail listát mozgtunk meg egy jó tartalom összeállítása során. Vagyis aki a témára keres, az valahogy próbálja megfogalnmazni, mit is szeretne. Például ennek nyomán határozottabban javasolnám a részletes GY.I.K.használatát a weboldalakon. Eddig is jól jött, de talán most még inkább.

  • 14 Motyovszki István András // 2013. október 01. 18:35

    Osztom a GY.I.K. használatára vonatkozó véleményeket, csak ezzel meg az a baj, hogy valakinek a cégnél kezelni is kellene a modult, ha egyáltalán érkeznek kérdések (bár akár generálni is lehet). Anélkül, hogy kellő tapasztalattal bírnánk az újdonságról, azt hiszem, hogy a longtail kulcsszavak alkalmazása valamelyest megoldás lehet. Persze ez tovább erősíti a profi szövegírók szerepét, amit nem is bánok, mert egyes honlapok (akár az általam fejlesztett is) szövegezése katasztrofális.

  • 15 Kubik Imre // 2013. október 02. 05:36

    Ez mind szép és jó. Legalább nem kell nulláról kezdenünk minden weblapot. Az újításokat figyelembe véve eddig sem volt egyszerű egy mind szabvány, mind SEO szempontból hibátlan weblapot készíteni. Egy kis tanulás mindig ránk fér… ;)

  • 16 shit on google // 2013. október 03. 14:57

    shit on google !!!

    Ennyit tudok mondani róla :)

  • 17 Radnay Péter // 2013. október 24. 11:02

    Megkell tanulni azt,hogy miként kel kezelni naponta a Weblapokat

  • 18 Radnay Péter // 2013. október 24. 11:04

    Hogyan továb?

  • 19 Beyzie // 2013. november 12. 04:36

    Nem tudtam az algoritmus drasztikus változtatásáról, magamtól vettem észre, hogy egy normális találatot nem lelek a kereséseim során, pedig majd 15 éves rutinnal tolom a netet.. Az egyik előttem szólóval kell, hogy egyet értsek: a bing.com kezd feljönni a szememben.

Hozzászólás

(Kerüljük a kulcsszavakat a névben)
* Kötelező mező. Az e-mail cím nem jelenik meg a blogon.