BRÉKING - A Google publikálta, hogy mi alapján értékelik a találatok minőségét

2015. november 23. · 9 hozzászólás

Kategóriák: Google · Érdekességek

Ilyen eddig még nem volt. A Google megosztotta azt a dokumentumot, ami alapján a tesztfelhasználók eldöntik mi értékes a találati listán és mi nem az.

A keresőóriás mindig az hangoztatja, hogy számára a felhasználók elégedettsége a legfontosabb. Mikor lesz egy Google felhasználó elégedett? Ha olyan találati listát kap, amely csak minőségi és releváns találatokat tartalmaz. Az algoritmus fejlesztésére használnak tesztelő felhasználókat is, akiknek a visszajelzései alapján fejlesztgetik folyamatosan az algoritmust.

Az ilyen teszt-felhasználóknak egy meghatározott iránymutatás alapján kell értékeléseket készíteniük. A Google ezt az útmutatót tette közzé teljes egészében. Eddig erre nem volt példa, mert 2013-ban csak egy akkori rövidített változatot osztottak meg. Mindenkinek kötelező olvasmány, aki keresőoptimalizálással foglalkozik. Természetesen a Keresőoptimalizálás lépésről lépésre kiadványunk közelgő frissített változatában már szerepelni fognak, hogy ez alapján egy weboldalnak hogyan kellene felépülnie, mikre kell odafigyelni.

Az anyag letöltéséhez, megtekintéséhez katt ide >>

Elmondásuk szerint nemrég jelentős mértékben átformálták az anyagot, hogy a mobilos felhasználók száma töretlenül növekszik és elengedhetetlen, hogy ők is elégedettek legyenek. Ebből következik az is, hogy a most kiadott változat nem végleges. Folyamatosan frissítik a trendeknek megfelelő igények szerint.

Ha tetszett:
Megosztom

9 hozzászólás érkezett ↓

  • 1 Lőrincz Peter Gabor // 2015. november 23. 13:35

    Nagyon szuper! Érdemes áttanulmányozni, mert nagyon jó dolgok vannak benne. Természetesen fenntartásokkal kell kezelni egy ilyen keresőoptimalizálással kapcsolatos Google által közzétett dokumentumot. Ki tudja miért is tették közzé ?!?

  • 2 Szuhi Attila // 2015. november 23. 14:22

    A korábbi években is többször kikerült a netre, idén is a lényegét lehozták már. Nagyon sok manuális értékelő kapja meg, akik jellemzően nem állandó alkalmazottak, külső cégek foglalkoztatják őket, akiket a Google bíz meg. Így nem érdekeltek nagyon a titoktartásban és mivel nagyon sok ember kapja meg kicsi a lebukás veszélye is.
    Szóval alapmű ez már évek óta, az más kérdés, hogy ez az algoritmus értékelésben mennyire jelenik meg, mennyire írják fölül az olykor SPAM linkek.

  • 3 Bökönyi Norbert // 2015. november 23. 16:09

    Szerintem is érdemes átnézni, de a tapasztalat mutatja meg igazán, hogy mi működik.

  • 4 Kovárczi András // 2015. november 24. 08:54

    Érdemes elolvasni, de én iy úgy gondolom, hogy a gyakorlat, a tapasztalat az ami számít! Mindenkinek jó munkát a keresőoptimalizáláshoz!

  • 5 Asztalos Péter // 2015. november 24. 09:27

    Sziasztok!

    Érdekes a dokumentum!

    Minor fogjátok implementálni? Várom a frissítést! :-) Egy szakember könnyebben von le mögöttes következtetéseket.

  • 6 Monori Tamás // 2015. november 24. 15:18

    Biztosan lesz benne Pingvin is, Panda is. Mire megtanulom Alex jön ? /a Madagaszkárból/ :-)

  • 7 Kungl Zsolt // 2015. november 25. 08:58

    Re.:#5
    A jövő év elejére tervezzük a friss változat kiadását.
    Üdv,
    Zs

  • 8 Vass Domokos tüzifa kereskedő // 2016. július 29. 15:19

    Tiszteletem az Uraknak!

    Nagy érdeklődéssel figyeltem mindig ezt a blogot, de az utóbbi időben nagyon hosszú a hallgatás. Mi ennek az oka?

    Gondolom, a frissítésekkel kapcsolatban is esedékes lenne egy frissítés, nem? :-)

    Várom a fejleményeket tisztelettel, Domokos

  • 9 Kis Tamás Imre // 2018. szeptember 05. 22:33

    Hmm Bőséges anyag. Beleolvastam. Vajon mennyire aktuálisak még az itt leírtak? Gondolom, alapjaiban nem változtak meg a szabályok. Vagy igen?

Hozzászólás

(Kerüljük a kulcsszavakat a névben)
* Kötelező mező. Az e-mail cím nem jelenik meg a blogon.