Mobilbarát weboldalak mostantól hivatalosan is előnyben

2015. április 23. · 27 hozzászólás

Kategóriák: Google update & export

Hivatalosan is bejelentette a Google, hogy a mobilbarát weboldalak mostantól jobb pozícióban fognak szerepelni, mint azok a weboldalak, amelyek nem kezelik megfelelően a mobiltelefonos látogatókat.

Miért szükséges hogy egy weboldal mobilbarát legyen?

Már nagyon sokszor említettük itt a blogban is, hogy folyamatosan nő a tabletes és mobilos látogatók aránya. Gyakorlatilag már régóta lényeges tehát, hogy a weboldalunk platform-független legyen. Az újdonság az, hogy ez most már hivatalosan is bekerült az algoritmusba.

Mobilbarát weboldalak

Mely szegmenseket érinti a mostani frissítés?

Lényeges hogy csak a mobilos kereséseket érinti az újdonság. Tehát a normál asztali találati listák elviekben nem változnak. Az élesítés egyszerre indult meg minden nyelven globálisan. Ennek ellenére azért minden ilyen frissítésnél több nap szokott eltelni, mire mindenhol „befrissülnek” a Google szerverek.

Nagyon fontos, hogy a frissítés csak mobil szegmenst érinti és a tabletes felhasználókat nem. Szintén nem lesz hatással az asztali gépeken végrahajtott keresésekre.

A mobilos felhasználók aránya viszont folyamatosan növekszik és ez a trend az okostelefonok elterjedésével továbbra is növekedni fog várhatóan. Ennek megfelelően a keresések igen nagy hányada érintett.

Az egyes oldalakat külön-külön vizsgálja

A weboldalak egyes lapjait külön megvizsgálja a kereső. Tehát nem domain szinten dönti el, hogy az adott weboldal mobilbarát-e vagy sem, hanem oldalanként osztályoz. Ennek megfelelően előfordulhat, hogy a weboldal egyes lapjai átmennek a mobilbarát teszten, míg mások megbuknak.

Mi a helyes megoldás: aldomain, vagy reszponzív weboldal?

Alapvetően kétfajta megoldás terjedt el a mobilforgalom megfelelő kezelésére. Az egyik amikor egy teljesen külön aldomianre irányítjuk a felhasználókat (például: m.pelda.hu). A másik megoldás pedig a reszponzív dizájn alkalmazása, amely a képernyő méretétől függően változtatja a weboldal megjelenését.

A Google algoritmusa nem preferálja egyik megoldást sem jobban, vagy kevésbé, mint a másikat. Tehát mindegy melyik megoldást választjuk is (legalább is ebből a szempontból) nincs különbség.

A weboldalak tesztelésére érdemes használni a Google eszközét, amellyel néhány másodperc alatt megtudhatjuk, hogy az adott oldal mobilbarát-e, vagy sem:
https://www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly/

Ha tetszett:
Megosztom

27 hozzászólás érkezett ↓

  • 1 Asztalos Budapest - Goldner Zoltán // 2015. április 23. 14:54

    Üdvözletem!

    Igen, kb. 3-4 hete lehet biztosan hallani erről a “Mobilegeddon” nevű frissítésről, sok cikk jelent meg róla az interneten.
    Talán az egyik legjobban kezelhető frissítés, bár nyugtával a napot… Ötleteim:
    1. htaccess fájlban átirányítás okostelefonra optimalizált domainre
    2. A népszerű Wordpress használata esetén (pl. én is ezt választottam) sokféle bővítmény közül lehet választani, amelyek lekezelik automatikusan a mobil user agentet.

    Sok sikert!

  • 2 Monori Tamás // 2015. április 23. 18:39

    A Webmaster tools már régóta riogat ezzel az információval.
    Nem számít vajon büntetendő duplázásnak a mobilos aldomain ?

  • 3 Szabadi Ferenc József // 2015. április 23. 19:11

    - nem is tudom, egy építész szájt, ahol a nagyméretű kép szinte követelmény, az azokon lévő szint és méret kóták sem óriásiak ott mit is lehet tenni a semmin kívül…

  • 4 Pesti Attila // 2015. április 23. 19:27

    A mi honlapjainkat főleg multi gyártó cégek beszerzői, mérnökei nézik. A statisztika szerint sem jellemző a mobil használat. Mi a manónak legyen mobilbarát ? Jelenleg nem állok úgy, hogy fizessek egy webmesternek, tehát csökkenni fognak a megrendeléseink. Eddig imádtam a Google-t, de ha ez bekövetkezik igen csak szidni fogom.

  • 5 Loa Design // 2015. április 23. 21:07

    Én arra lennék kíváncsi, hogy ez az új algoritmus figyelni fogja e, hogy ha az adott oldal ugyan nem mobilbarat, de magas költségen Adwords kampányt futtat. Hogy fog eljárni ebben az esetben? Melyik feltétel lesz a prior? Az amelyikkel pénzt keres a Google vagy az amit most vezetnek be? :)

  • 6 Aranyos Attila // 2015. április 23. 22:56

    Jól látom, hogy a Ti oldalatok sem mobilbarát?
    :))

  • 7 Molnár Szabolcs // 2015. április 24. 06:20

    Jó napot kívánok mindenkinek!

    Láttam olyan megoldásokat, ahol egyes oldalak a mobilforgalmat átirányítják egy más domainre és nem csak más aldomainre. Ezek mennyire megengedett műveletek a google szempontjából?

  • 8 Kungl István // 2015. április 24. 07:04

    válasz #7

    Jó napot!
    Ha a megfelelő meta elemekkel egymásnak meg vannak feleltetve, akkor működhet domain szinten is. Bár ezt még nem próbáltuk, aldomain esetében biztosan működik.

    KI

  • 9 Papp István // 2015. április 24. 07:31

    Üdv mindenkinek,

    Kár, hogy az asztali gépes rangsorolást ez nem érinti. Nem kis befektetés a reszponzív oldal elkészítése, nehezen számolható ki, megtérül-e a befektetés.

  • 10 Menyhért Zsuzsanna // 2015. április 24. 08:47

    Hála a wordpressnek, ingyenes sablonnal mobilbarát az oldalam. Készültem erre, és lemondtam a szép design-ról a reszponzivitás érdekében - jól döntöttem :). Az én statisztikám szerint amúgy is egyenlő arányban nézik a honlapom mobilról, tabletről és asztali gépről.

  • 11 Ádám Tibor // 2015. április 24. 08:57

    Jobb napokat mindenkinek:

    Nagyon hasznos megoldás .
    Hatalmas előrelépés a történelem során.

    Az okos telefonok elterjedése általi lehetőségek megnyitják a világ kapuit .

  • 12 Horváth Dávid // 2015. április 24. 10:36

    Papp István: eddigi tapasztalatok szerint az lesz a végkifejlet, csak lépcsőzetes a bevezetés. Mint ahogyan abnno mondták, hogy a struktúrált adatok nem játszanak szerepet, majd hogy csak itt és ott, most meg már a Webmaster Tools egyik meghatározó funkciója lett.

  • 13 Maszlay Bernadett // 2015. április 24. 11:10

    A szép design és a reszponzivitás nem üti egymást a WordPress-ben sem… :)
    (Zsuzsanna hozzászólására reflektálva.)

  • 14 Tornai Gábor // 2015. április 24. 11:43

    Sziasztok!

    Itt volt az ideje, hogy ezt bevezessék. Sokszor látom azt, bárhova is megyek, hogy az emberek mást sem csinálnak, csak a telefonjaikat “nyomkodják”. Sokszor én is otthon lusta vagyok bekapcsolni a gépet, csak benyomom a tabletet és már netezek is. Ilyenkor nagyon bosszant, ha egy olyan oldalra tévedek, ami pl. egy 7″-os érintőfelületen használhatatlan vagy csak nehezen használható. Ezekben az esetekben szinte azonnal ki is lépek az adott oldalról és ezzel szerintem nem csak én vagyok így!!

    Üdv
    Üdv

  • 15 Popovics György // 2015. április 24. 15:12

    Észlelhető a növekedés a mobilos kereséseket illetően, de azért 80-85%-ban az asztali gép dominál. Persze a 12-15% sem lebecsülendő része a megrendeléseknek, így nekem is bejött a váltás. A Prestashop rendszert használom és az a 70-80 Euro, amibe egy responsiv template kerül, nem költség. Notepad-ban kicsit átalakítottam átszíneztem és szépen működik. Úgy látom, hogy a Template Monster, vagy Temlatemela típusú oldalakon szinte minden nyílt forráskódú rendszerre lehet elfogadható árban responsiv sablont venni, így itt szerintem nem igazán lehet nagy költségekre hivatkozni.

  • 16 Farkas Hedi // 2015. április 24. 16:24

    Kaptam egy értesítést, hogy a blog hány oldalát nem találták mobilbarátnak, javítottam,/a teszt szerint most mobilbarát a blog/, de a napi 200 olvasószám lement 90-re, illetve még kevesebbre.
    Ha valaki tudna segíteni, azt előre is köszönöm.

    Üdv. Farkas Hedi

  • 17 Kovácsné Erika // 2015. április 24. 21:43

    És hogyan tudom mobilbaráttá tenni???? Egyáltalán, mobilbaráttá tehető e????

  • 18 Kis Zoltán // 2015. április 26. 20:49

    Erika, azt hiszem ez Önnél nem igazán lehetséges :(

  • 19 Kovács András // 2015. május 09. 17:32

    Szerintem ez egy nagyon jó döntés. Mobilon nagyon idegesítőek voltak az olyan oldalak, ahol rosszul jelent meg a tartalom.
    Én készítettem egy külön mobil témát a saját fejlesztésű oldalam alá. Szívesen várom az oldalammal kapcsolatos kritikákat.

  • 20 Duli Ferenc // 2015. május 12. 09:09

    Fontos ez a változtatás de, csak a mobilos rangsorolást érinti, ami ugyan nem elhanyagolható, de azért nem kell mindjárt kétségbe esni, hisz a keresések 90 %-a nem mobilról indul, persze érdemes előbb utóbb megoldani.

    Az Adwords hirdetések esetében is általában 8-10% a mobilos keresés és sokkal rosszabb az átkattintási arány is, az asztali gépekhez képest.

    Az Adwords kampányok esetében a fiók, a kulcsszó minőségi mutatója, az ajánlat, a verseny határozza meg a hirdetés pozícióját.
    Hiába mobilbarát egy weboldal, ha nem releváns a hirdetés, alacsony az ajánlat, akkor biztosan rosszabb lesz a hirdetés pozíciója.
    Az is lehet, hogy egyik eleme lesz, vagy már az is a minőségi pontszámnak amit a fiók, vagy az adott kulcsszóra kap a hirdető.

    Természetesen az olyan vállalkozások esetében ahol a mobilról indított keresések száma nagy lehet(itt elsősorban szolgáltatókról lehet szó,pl. éttermek, szállodák, különféle szerelők) érdemes minél hamarabb mobilra optimalizálni a weboldalt.

    Vannak olyan webszerkesztők, amik eleve mobilra optimalizáltak, ilyen pl. amivel a saját oldalainkat készítjük a honlap.hu oldalai, vagy a Wordpress oldalak.

  • 21 Duli Ferenc // 2015. május 12. 09:35

    Két weboldal címet adtam meg,úgy látszik, csak egyet lehet.

  • 22 Kovárczi András // 2015. május 14. 08:07

    A mi oldalunk is mobilbarát, viszont én nem túl szépnek látom a mobilos verziónkat. Gondolom ilyet nem néz a google. Remélem. :-)

  • 23 Józsa Gábor szobafestő // 2015. május 29. 14:55

    Egy érdekes eszköz, amellyel egyszerre több oldalt lehet tesztelni mobilbarát kialakítás szempontjából: http://www.ranktank.org/mobile-friendly-serp-testing-tool/

    Valaki látta/próbálta már?

  • 24 Szita Ferenc - fényszórópolírozás // 2015. május 29. 15:04

    Én ezt a toolt próbáltam erről az oldalról: http://www.ranktank.org/keyword-position-checker-tool/

    De sajnos nem adott pontos eredményeket. A 4. béta verziónál tartanak, lehet, hogy lesz még jobb is…

  • 25 Goldner Zoltán - gipszkartonozás // 2015. június 13. 12:58

    Kovarczi András!

    Ilyet nem néz a Google, a karakterek olvashatók legyenek, a linkek könnyen kattinthatók legyenek, és gyorsan töltődjön be az oldal. ezen kívül jönnek a frame-ek meg a különböző dolgok, ami egyébként is számít.

    Üdv,
    Zoltán

  • 26 Tüzifás 18. kerület // 2016. augusztus 24. 14:12

    Tiszteletem!

    A saját tapasztalatom alapján azt tudom elmondani, hogy a “mobilbarátság” kérdése nem lett annyira kiemelten fontos, mint ahogy azt előre beharangozták, illetve amennyire gondolni lehetett arra.
    Van több egyáltalán nem mobilbarát weboldalam is (vendég blogokon, ingyenes blogplatformokon), amelyek kiválóan megőrizték a helyüket a Google találati listában.

    Szép napot mindenkinek!

Hozzászólás

(Kerüljük a kulcsszavakat a névben)
* Kötelező mező. Az e-mail cím nem jelenik meg a blogon.