Panda és Pingvin: a Google algoritmusai a spam weblapok ellen

2012. május 16. · 49 hozzászólás

Kategóriák: Google Panda · Google Pingvin

A múlt hónap végén, április 24-én a Google élesítette a legújabb algoritmusát, amelyet Pingvinnek nevezett el. Sokakat negatívan érintett, néhány weboldalnak azonban előrelépést hozott.

A keresőóriás szerint a frissítés célja az, hogy háttérbe szorítsák az interneten lévő értéktelen, és a Google algoritmusát kijátszó weboldalakat. Korábban már többször tettek lépéseket ennek tökéletesítésére gondoljunk csak a tavaly elindított Panda algoritmusra.

Sokan fordultak hozzánk azzal, hogy eltűnt az oldaluk és nem tudják mit tegyenek hogy visszanyerjék a pozíciókat. Most a két algoritmus frissítésről szeretnénk egy átfogó képet és néhány javaslatot adni, amivel javíthatnak helyzetükön a pórul járt weboldal tulajdonosok.

Panda - medvével a rossz tartalom ellen

Panda - medvével a rossz tartalom ellen

Angol nyelvterületeken 2011 februárjában élesítették Panda algoritmus első verzióját. Tavaly nyáron már nemzetközileg is élt a frissítés és nemrég, április 19-én pedig a legutolsó verzió is napvilágot látott (Panda 3.2). Időközben több köztes lépés is volt, ez mutatja, hogy gyakran frissítik, finomítják az algoritmust.

A Panda célja az, hogy kiszűrje a rossz minőségű tartalmat szolgáltató weboldalakat. A kereső számára mindig az a legfontosabb, hogy a keresést indító látogatónak magas legyen a felhasználói élménye. Ez sok dologtól függ, de talán az egyik legfontosabb az, hogy az általa keresett tartalmat találja meg azokon az oldalakon, amelyeket felkínál neki a kereső a találati listán.

Néhány javaslat:

  • Fontos hogy a tartalom kiváló minőségű legyen, ne legyen stilisztikailag helytelen, és főképp ne másolt tartalom legyen.
  • Ne szóljon minden cikk ugyanarról átfogalmazva.
  • Ha csak a keresőrobotoknak írunk tartalmat és nem értékesek az általunk elhelyezett szövegek a felhasználó számára, az hosszútávon nem hozhat megfelelő eredményt. Még ha el is érjük, hogy a mi oldalunk szerepeljen elől és a felhasználó a mi látogatónk lesz, az értéktelen tartalommal egyébként sem fogjuk “megnyerni” és hamar továbbáll egy másik weboldalra. Viszont ha hasznos és egyedi információkat adunk, releváns tartalmat írunk, akkor azt a kereső és a látogató is értékelni fogja.
  • Ne legyen lépten-nyomon hirdetésekkel, reklámokkal teletűzdelve az oldal tartalma. Ez szintén csökkentheti a felhasználói élményt, figyelni kell az arányokra.
  • Jellemzően egy weboldalon vannak állandó elemek (fejléc, lábléc, menü, stb.) Ügyeljünk arra, hogy minden oldalon elegendő egyedi, kizárólag az adott oldalra jellemző tartalom legyen, mivel ezzel lehet az állandó elemeket ellensúlyozni.
  • Mindenképpen érdemes elolvasni a Google alapvető minőségi irányelveit.

Pingvinnel a webspam ellen

Pingvinnel a webspam ellen

Néhány hete, 2012. április 24-én világszerte elindult a következő algoritmus frissítés Pingvin névvel. Az új algoritmus szintén a kereső kijátszása ellen irányul. A spam jellegű weboldalaknak vélt honlapokat könyörtelenül kiszűrik. A “vélt” szó itt nem véletlen.

Mint minden algoritmus ebben is lehetnek és vannak is hibák. Több weboldal tulajdonos megkeresett már minket, hogy a frissítéssel egy időben hátrasorolást tapasztaltak, pedig nem alkalmaztak tiltott SEO megoldásokat. Az esetek többségében azért kiderült, hogy mégis volt némi “vaj” a fülek mögött.

Mit jelent az, hogy spam jellegű weboldal?

Az online világ szinte minden területén a spam egyet jelent a kéretlen jelenségekkel. Nincs ez másként a kereső szempontjából sem. Sok olyan weboldal létezik, amely igyekszik kijátszani a kereső algoritmusát, nem megérdemelt előnyhöz jutva ezzel. A keresők folyamatosan harcolnak ezzel és tulajdonképpen már régóta hangoztatták, hogy mitől kell tartózkodniuk a webmestereknek. Korábban több tiltott SEO megoldásra mi is felhívtuk a figyelmet, ezeket természetesen ezután is be kell tartani. Emellett a jelenlegi frissítés által több olyan weboldal forgalma és pozíciója is visszaesett, amely nem követett el ilyen alapvető hibákat.

Mire kell akkor mégis figyelni az alapvető javaslatokon kívül?

Az írásainkban többször is hangsúlyoztuk, hogy nem szabad túlzásba vinni a munkát és életszerűen kell optimalizálni a weboldalakat. Sokan mégis a gyorsabb előrelépés érdekében igen intenzív munkát végeznek, vagy ki akarják kerülni a nehezebb munkát egy-egy “surranó pályával”. Néhány javaslat a mostani algoritmus finomítás kapcsán:

  • A Panda frissítés kapcsán leírt javaslatokat most még inkább be kell tartani. Értékes és jó minőségű tartalmakat írjunk, hogy látogatók el is olvassák azt.
  • Ne spammeljük a weboldalunkat értéktelen cikkekkel, videókkal, stb. Olyanokat alkalmazzunk, amelyek a célközönség számára értékes.
  • Az intenzív linképítést kerülni kell. Nem életszerű, hogy egy nap alatt kikerül több ezer bejövő link.
  • Próbáljunk olyan értékes információkat megosztani a célpiaccal, hogy természetes hivatkozások is létrejöjjenek a weboldalunkra.
  • Következetesen építsük fel a tartalmakat. Az egyes oldalak ne versenyezzenek egymással. Megfordítva: ne szóljon harminc különböző cikk ugyanarról a témáról.
  • A vásárolt hivatkozásokat szintén kerülni kell. A linkhálózatoktól szintén. Linkhálózat alatt azt értjük, hogy egy regisztrációval, vagy befizetéssel a cég összes weboldalára kiteszi a honlapunk linkjét.
  • Nem életszerű az sem, hogy minden bejövő hivatkozás ugyanolyan szövegű. Ez kifejezetten spam jellegű linképítés a Google szemében. Szintén kerülni kell. Ha nem életszerűen végeztük a linknépszerűsítést, akkor próbáljuk meg felkeresni a katalógusokat, fórumokat és javítsuk utólag a hibákat.
  • Az előző pont az oldalon belüli hivatkozásokra is érvényes.
  • Tartózkodjunk a rossz minőségű generált tartalmaktól.
  • Kulcsszóhalmozás, emberi olvasatra kényelmetlen kulcsszavakkal teletűzdelt tartalmakat szintén ne alkalmazzunk.

Ezek szerint árthatnak egymásnak a konkurensek?

A nem életszerű linkeléssel kapcsolatban érdekes kérdés lehet, hogy a konkurensek tudnak-e ártani egymásnak ilyen módon. Ezzel kapcsolatban megoszlanak a vélemények.

Elviekben lehetséges ilyen módon kigolyózni a konkurenseket, de véleményünk szerint, ha minden egyéb paraméter rendben van, akkor nem kaphatunk büntetést (”a jó paraméterek kioltják a rosszakat”).

Mit tegyek, ha a Pingvin algoritmus megbüntette a weboldalam?

  • Minden hátrányosan érintett weboldal tulajdonos vizsgálja át a weboldalát és ha gyanús elemet talált, akkor azt érdemes javítani.
  • Nézzük meg a Google Webmestereszközökben kaptunk-e üzenetet valamilyen hibáról. A frissítéssel kapcsolatban sok üzenetet kiküldött a Google.
  • Vizsgáljuk meg a Google Analytics-ben hogy mikor esett vissza az oldal organikus forgalma. Ha ez egybeesik a Pingvin frissítéssel, akkor jó eséllyel ezzel kapcsolatos probléma miatt történt a visszaesés.
  • Mivel ezek algoritmikus büntetések (nem emberi döntésen alapszik) a hiba javítását követően, jó eséllyel várhatjuk a pozíciók javulását.
  • Azt tudni, kell, hogy egy algoritmus sem tökéletes, ezért várhatóan ennek is lesznek újabb verziói, akár csak a Panda esetében. Előfordulhat, hogy mindent jól csináltunk és mégis visszaesett az oldal. Kifejezetten a Pingvin frissítéssel kapcsolatos hibákat, méltatlannak vélt pingvin büntetéseket itt lehet bejelenteni.
Ha tetszett:
Megosztom

49 hozzászólás érkezett ↓

  • 1 Nun Monika // 2012. május 16. 17:12

    Köszönöm, ez jó összefoglalás volt. Az érdekelne, hogyha a meglévő linkeken átmegyek és mondjuk javíttatom, változatosabbá íratom az anchor texteket, akkor az milyen változást hozhat? (Szerintem az egyik oldalamat ezért sorolta vissza.)A linkszöveg nem végleges, azon újra és újra végigmegy? Nem spam az, ha egyszerre minden azonos anchor text megszűnik és változatos lesz hirtelen?

  • 2 Kungl Zsolt // 2012. május 16. 18:15

    Az átírás mindenképpen hasznos, a jelenleg mindenhol ugyanaz a kifejezés az anchor szöveg. Emellett a későbbi linknépszerűsítés során is változatos szövegeket kellene használni.

  • 3 Vida Ferenc // 2012. május 16. 18:53

    Az összefoglalást köszönöm én is Zsolt!

    Teljes mértékben egyet értek a Google irányelveivel, és egyáltalán nem sajnálom azokat az oldalakat, akik becstelen módon szeretnének előnyhöz jutni.
    Sajnos még most sem tanulnak az emberek a hibákból.

    Szerintem megérdemli sok oldal, hogy kidogbja Őket az index.

    Mit is lehetne csinálni a keresőoptimalizálásunk sikere érdekében?
    Tartasuk be az irányelveket, építsünk linket, releváns tartalmakat helyezzünk el relevás, vagy annak tűnő tartalmakban…
    Amúgy meg A Gooogle-vel nem lehet bírni, mert az az igaz amit Ő ír! :))

    Hajrá!

    Linkelés?

    Linkeljük magunkat ha engedi tulaj….

    http://www.lakasfelujitas1.hu

    Igaz nekem már erre nem is volt szükségem… :))

  • 4 Zuber Misi // 2012. május 16. 19:04

    Nagy koszonet az infoert.
    Nemtudtam miert esett egyik ugyfelem oldala 2. helyrol a 14.-re :(
    Aszittem hogy a 1500 db 404 oldal veget, persze azt mar atiranyitottam a fooldalra.

  • 5 Császár-sallai Adrienn // 2012. május 16. 20:09

    Eddig ez az összefoglaló tetszett a legjobban a témában. Sok hasznos infót kaptam. Én igazából örülök a Pingvinnek, mert induló oldalként a semmiből a 2. oldalra kerültünk. Még nem az első, de dolgozok rajta szorgalmasan. Köszi a jó tanácsokat!

  • 6 Eyn // 2012. május 16. 20:44

    Nagyon érdekes figyelni számomra, hogyan rangsorolja a Google a különböző oldalakat. Ugyanis a másik blogom http://regiujzenek.blogspot.com sok olyan zenei stílussal foglalkozik, amelyről kevés magyar információ van. És vannak olyan stílusok, amelyekkel sok részben foglalkozom. Ilyen például a synthpop történetét bemutató sorozat, amely 10 részesre sikeredett. Úgy láttam, a Google mindig a legutoljára megírt részt sorolta előrébb. A blogspot-os blogoknak megvan az az előnye, hogy a Google azonnal észreveszi és feltűnteti, míg egy weblapnál ez akár több hónapba is telhet.
    Annak örülök, hogy fontosnak tartják az értékes tartalmakat, mert kezdettől fogva erre törekszem, és ez persze sokszor a keresőoptimalizálás elhanyagolására vezetett.

  • 7 András // 2012. május 16. 22:31

    Sziasztok. Honnét lehet tudni, hogy a Pingvin büntetett e? Észrevettem, hogy kevesebb a vevő az elmúlt 3 hétbe, de nem tudom mitől. A http://www.3dszemuveg.hu -nál a 3d szemüveg a fontos kulcsszónk, míg a http://www.3dnap.hu -nál a 3d blu-ray film. Valaki meg tudja mondani, hogy most rosszul jártunk e?

  • 8 biztosítás // 2012. május 18. 10:23

    Sziasztok. Hasznos volt nekem is az összefoglaló, néhány hibát találtam is és javításba fogtam.
    Én azt nem értem csak, hogy itt vannak a kifinomult eszközök és egyes oldalak olyan technikával vannak a rangsor elejében, ami nemhogy az új algoritmusnak, hanem az 5 évvel ezelőtti Google algoritmusoknak is ki kellett volna szűrni és 100, vagy 1000 fölé dobni. Ehelyett az első négyben vannak. Például előszoba oldalak, vagy van olyan oldal, ami erős oldalról kapott banner linkért cserébe nofollow backlinket ad, amiknek ki kéne oltaniuk egymást, hiszen link cseréről van szó és ue az oldal 500 linket kap egy hírkatalógusból (zéró saját tartalom, nemhogy eredeti), annak is a láblécéből és ide is ad viszontlinket… Ráadásul az említett előszoba oldalak és az utóbbi oldal alig alig rendelkezik saját tartalommal.
    Na ezt miért nem szűri a kungfu Panda és a Táncoló talpak? Ezek 5 éve sem feleltek meg az irányelveknek!

  • 9 Zsolt // 2012. május 18. 15:08

    Sziasztok!

    Én is csak örülni tudok a változásnak, az az igazság hogy amikor elsőként indultam neki az első weboldalam elkészítésének erősen SEO-ztam. Voltak eredményeim, de igazán akkor tudtam komolyabb előrelépést felmutatni amikor a minőségi és mennyiségi tartalomra helyeztem a hangsúlyt. Én ma már a meta tagok használatát szinte mellőzöm, ettől függetlenül is el tudok jó helyezéseket érni.
    Mint mindenki, én is tartok az új dolgoktól, a szemantikus keresési funkció hoz számomra egy kis bizonytalanságot, remélem ez sem fog hátraesést eredményezni, mikor várható vajon az élesítése? Mármint a márciusi beharangozott hírre gondolnék pontosan.

    Üdv mindenkinek!

  • 10 Bokori Zoltán // 2012. május 20. 15:15

    @1. hozzászóláshoz: Véleményem szerint a már beküldött link bármilyen változtatása azt sugallja a Googlenak, hogy erős seo támogatása van az oldalnak és csak ártasz vele. Inkább higítani kell a linkeket, azaz amit ezután küldesz, azokat építsd okosan.

  • 11 Brunner József // 2012. május 22. 06:38

    Köszönöm (azt hiszem sokak nevében) az érthető és alapos tájékoztatást.

  • 12 Érczi László // 2012. május 22. 14:22

    Köszönöm az átfogó ismertetőt!
    Ezek szerint a lap.hu oldalainak lassan leáldozik?
    Valahol olvastam, hogy a “túl optimalizált” oldalaknak is befellegzik, mert gyanús lesz az algoritmus szerint. Mi ezzel a helyzet?

    A két új eszközt külön köszönöm! :-)

    ÉL

  • 13 Farkas Zoltán // 2012. május 28. 09:38

    Kicsit fura erről pont egy seo oldalon írni. De én úgy érzem, hogy ez az újítás ezen ipar ellen is van, mind amellett, hogy a célja nyilvánvalóan a felhasználói élmény fokozása.

    A google persze azt akarja, hogy ne az kerüljön előre, aki nagyon jól ért a szakmája (honlapja tartalma) mellett az “optim-hoz” is, vagy van pénze ezt finanszírozni. Azokat a kreatívokat akarná díjazni, akik pusztán a látogatóiknak szeretnének valami jót, valami újat és egyedit adni. (De, hogy fogja megkülönböztetni a két masszőrt, akik pl egyforma áron dolgoznak? Most majd az nyer, aki kevesebbet optizott. Jah, több ideje volt gyakorolni a szakmát.)

    Nem akarom részletezni a filozófiáját ennek, az egy külön cikk is lehetne.

    Nagyon szép, idealista törekvése ez a kereső óriásnak.

    Mindemellett szerintem a világ másképp működik. Munkálkodik az evolúció. Az erősebb marad életben. Az, aki többet tud. És nem feltétlenül a sok jó cikk egy blogban, az értékes tartalom jelenti ezt. Sajnos.

    Mivel ez megint egy algoritmus, ami persze próbál modellezni egy ideális, emberi értékeken alapuló döntésrendszert, mégiscsak csak arra fog sarkallni minket, hogy kiismerjük, és egy kicsit mégis neki is írjunk, hiszen mégis csak ő tesz minket az első lapra.

    Mindegy mennyire lesz emberi a vizsgálat, a verseny megmarad. És ahogy a “márkethink” is egyre újabb eszközöket teremt, úgy a honlap előre juttató ipar is megtalálja a maga útját. Természetesen. Hiszen nekik is etetniük kell a családjukat. A módszerek finomodnak, megváltoznak, átalakulnak, de lesznek.

    Azonban a nagy hajsza mellett ne feledkezzünk meg saját magunk optimalizálásáról sem. Mert ha testünk nincs rendesen optimalizálva, azaz nem vagyunk egészségesek, akkor MINDEN más értelmét veszti.

    Itt ebben szeretnénk segíteni, nem csak e honlap tulajdonosainak: http://www.masszazs.cu.cc/

  • 14 Vida Ferenc // 2012. június 12. 03:45

    Nem értek egyet az előttem lévő hsz-l.
    Nem az lesz a nyertes a panda, és a pingvin frissítések után, aki kevesebbet optimalizálta az oldalát.
    Sok keresőoptimalizálással foglalkozó oldalt megnéztem a frissítések óta, és majdnem mindenki panaszkodott, hogy ennyi, meg annyi helyet esett vissza az oldala. Miért? Általában egy kulcsszóra optimalizáltak voltak azok az oldalak amik kiestek. Illetve a katalógusokba ugyan azt a linkszöveget küldték be pl 50x. Ez nem vezet a felhasználói élmények javulásához. A Google irányelveinek maradéktalan betartása eredményre vezet. Én például a saját oldalamon http://www.lakasfelujitas1.hu törekszem a felhasználói élmények maradéktalan kiszolgálására, illetve legyen az oldalatok keresőbarát. Az sem árt, ha a forráskódotok szabályos, vagyis valid. Érvényes ez a tml-re, és a css-re is. Vagy bármire. Képzeljétek csak el a validátor szerepét. Sok informatikus azt mondja ” felesleges szabályos kóddal bajlódni, úgyis indexel a Google! ” Megemlíteném hogy a szabványos weboldal minden keresőben egyformán jelenik meg, illetve akadálytalan olvasást biztosít a vak embertársainknak is, mert felolvasó programokat használnak. Erre nekem például más véleményem van, szemléltetve. Tételezzük fel hogy sétálsz egy járdán, és kerülgeted a gödröket. Mennyivel több utat kell megtened a célodig, mintha egy szépen aszfaltozott, egyenes felületű járdán sétálnál? Ugye? A Goggle szereti a linkeket. Ha linképítésbe kezdesz, csináld óvatosan. Napi 5 db elég bőven, de ezek ne legyenek kulcsszó halmozottak, a címe pedig egy long tail legyen mindenképpen. Sok sikert mindenkinek!

  • 15 Bokori Zoltán // 2012. június 14. 13:40

    Lassan úgy néz ki, hogy a G.ogle kiad egy irányelvet a weboldalak optimalizálásáról,majd azt az oldalt amelyik betartja ezeket, hátrébb sorolja, mondván overseozott weboldal.

    Vicc…

  • 16 Szakács Zoltán // 2012. június 14. 15:59

    Kicsit meglepőnek tartom az algoritmus eredményeit, hiszen az optimalizálásról tanultaknak abszolút nem megfelelő weblapok vannak olyan pozícióban, ami totál indokolatlan. Nincs egy betű sem a nyitóoldalon, ingyenes tárhelyen néhány sort tartalmazó oldal mégis a második-harmadik helyen!!!Remélem változik valami hamarosan, mert az oldalam a seo eszközök szerint jó, mégis több, mint 30 helyezéssel esett vissza.

  • 17 Szabó János // 2012. június 16. 17:48

    Jó is meg rossz is, hogy a Google aktíválta a Pingvint, bár sokszor úgy gondolom, hogy inkább ne tette volna.
    Például a “redőny szerelés”-re rákeresve, a Pingvin megjelenése óta, az első két helyet olyan oldal foglalja el ami véleményem szerint alaptalanul van(nak) az első két helyen ….
    Íme:
    http://www.google.hu/search?aq=f&sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=red%C5%91ny#hl=hu&gs_nf=1&pq=red%C5%91ny&cp=8&gs_id=8&xhr=t&q=red%C5%91ny+szerel%C3%A9s&pf=p&sclient=psy-ab&oq=red%C5%91ny+s&aq=0&aqi=g4&aql=&gs_l=&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.,cf.osb&fp=41bfc05a02b9ba56&biw=1024&bih=643

    A legnagyobb baj az, hogy nem csak ennél, hanem más kulcsszónál is találkoztam hasonló “értékeléssel” ….

  • 18 Barta János // 2012. június 17. 13:39

    A Google célja, hogy az Adwords felé terelje a honlap tulajdonosokat. Ha bizonytalan a SEO, és nehezebben jön az eredmény, akkor nem marad más, mint a hirdetés. A kör bezárult.

  • 19 Szabó János // 2012. június 19. 13:29

    Ezek szerint a Google-nak már nem a “legrelevánsabb” találati listának a közlése a fő célja, hanem a minél nagyobb profit szerzése?

    Netán a “G” azzal szeretné a googléval keresőket rávenni a fizetett kattintású hirdetések látogatására, hogy a találati lista elejére nem releváns, a kulcsszóval kapcsolatos információt nem adó, olykor majdnem teljesen üres oldalakat helyez?
    Mert sajnos találkoztam pár ilyennel.

    Íme még egy ilyen: Talán érdemes rákeresni a “G”-al a redőny árak kulcsszóra …., az első helyet, a Pingvin algoritmus bevezetése óta, egy olyan oldal foglalja el ahol egy darab redőny ár sincs megadva …..

    Na erről ennyit

  • 20 Figyelő // 2012. június 22. 10:21

    Szabó Jánosnál a pont és ez sajnos nem csak valami féle összeesk… elmélet, de sajnos ezt mutatják az eredmények.
    Aki eddig nem optimalizált az sok esetben előre került - ő eddig sem volt bevétel és ezután sem lesz.
    Aki vmilyen formában finanszírozta az előremenetelét az most sok esetben - bummmm - hátra került, így folytathatja a ráfordítást és a végén a fizetett reklám marad.
    Vana némi párhuzam a dologban a V válsággal is, ott is ugye az újrarendezés elve működteti a rendszert.

  • 21 Szabó János // 2012. június 22. 13:33

    Válasz a #20, Figyelő-nek

    Bocsi, de én ezt nem állítottam, csak kérdeztem.
    Ettől függetlenül a tények (G sorrendek) mintha ezt támasztanák alá.
    Bár a korrektséghez az is hozzátartozik, hogy a G olykor “finomít” a sorrenden, mert például a #17 hsz-ban lévő “redőny szerelés” kulcsszónál helycsere történt, lekerült az első helyről a Pingvin aktíválása óta ott lévő oldal.
    Bár az is lehet, hogy ez csak a “véletlen műve” …..

  • 22 Kungl Zsolt // 2012. június 25. 16:38

    Egy-egy változásnak mindig vannak nyertesei és vesztesei természetesen. Emellett véleményem szerint a jelenlegi frissítés csak kikényszerít az ajánlások, javaslatok betartását amelyeket a kereső már régóta hangoztat. Ezeket mi is sok helyen megírtuk és ebben a bejegyzésben is részleteztük.

    Sok keresőoptimalizálás szolgáltatást nyújtó cég sajnos nem tartja be ezeket. Ez azonban nem a Google, vagy bármelyik másik kereső hibája.

    Ezen kívül egy valamit nem szabad elfelejteni:
    Tetszik, vagy nem a Google szolgáltatásáról beszélünk az organikus forgalom esetén is. Ha változtat az algoritmuson és ezzel kiszűri az általa “kevésbé értékes” weboldalakat, akkor a legjobb amit tehetnek a weboldal tulajdonosok az az, hogy megpróbálnak alkalmazkodni a változáshoz.

  • 23 Shaft // 2012. július 09. 14:11

    Sziasztok

    én is komoly visszaesést tapasztaltam a honlapom egyik aloldalán, ami a http://napszemuvegwebshop.hu/ray_ban_napszemuvegek

    Pedig anno megvettük a “Keresőoptimalizálás lépésről lépésre” című kiadványt itt a seotools-on és az ott leírtak alapján csináltuk meg a beállításokat, mégis az eddig is vért izzadt munkával elért 19. pozícióból visszaestünk jelenleg a 34. pozícióba. Pedig úgy gondolom, hogy a tartalmak rendben vannak, bár egy webshopnál leginkább az ár és a fénykép a legfontosabb, olyan sok tartalmat nem lehet írni, mert úgy is átsiklanak felette a látogatók.

    Minden nap foglalkozom a weboldallal, analytics-sel, webmesterek-kel, de egész egyszerűen nem jövök rá mi lehet a megoldás. Eddig is betartottuk azokat a játékszabályokat, amik itt a cikkben is le vannak írva, még is ez lett az eredménye. Ok lehet, hogy a bejövő linkek horgonyszövegei azonosak, de most át kellene javíttatni az összeset, vagy mi a megoldás?

    Előre is köszi

  • 24 Shaft // 2012. július 09. 14:13

    jah annyit kihagytam, hogy erre az aloldalra a beállított kulcsszó “ray ban napszemüveg” és erre nem is linkeztünk, csak a főoldalra (ami még jó pozícióban van a “napszemüveg webshop” kulcsszóra), még is ez esett vissza…ötlet?

  • 25 Baka Ferenc // 2012. július 11. 14:50

    Sajnos, az azonos bejövő link szövegeket javítani kell. Nem tudod megúszni a munkát, ügyes diákot ültess az íróasztalhoz akkor nem viszi az idődet.
    Az biztos, hogy 20-35% árdrágulás tapasztalható az Adwords-ben, persze egyre többen hirdetnek (de a profit is fontos).
    Ha jó helyen akarod tudni az oldaladat, egyre több munkát kell beletenni vagy megfizetni.

  • 26 Köntös Írisz // 2012. július 11. 16:04

    Kedves Valaki!

    Kérem segítsetek nekem mert nagy ,problémám van és sajnos nem tudom meg oldani! Ha rákeresek az oldalamra szépen be adja, de a keresőben,a com. helyett hu. végződés jelenik meg! Valami történt de fogalmam nincs mi!!Most lefuttattam
    itt pár ellenőrzést,és azt mondja nem talál képet,szöveget
    Hiba: Az átirányítás 302 státuszkóddal történik. Ezt csak az ideiglenes átirányításoknál szokás, keresőoptimalizálás szempontjából előnyösebb a 301. Sőt még ezt is kiírta fogalmam nincs mit jelent!Laikusként csinálgatom az oldalam kérlek benneteket segitsetek ha tudtok!! Előre is köszönöm Írisz

  • 27 Köntös Írisz // 2012. július 11. 16:07

    Bocsi az oldalam címe fuggonylakasdekor.blogspot.com
    Írisz!!

  • 28 Shaft // 2012. július 12. 20:25

    Ferenc, gondolod, hogy ha javitom a bejovo linkek anchor textjet, akkor javulhat az oldal helyezese? Elore is koszi

  • 29 Laci // 2012. július 13. 01:18

    sziasztok

    Gondoltam én is hozzászólok. Azt kell mondjam, pingvin..érdekes hogy a spam ellen van titulálva. Hozzám közel álló témában nézelődve, oldalak felépítését kódját böngészve, adott kifejezésre a google olyan oldalakat hoz fel első találatra, oldalon..amiben durván semmi szöveg, csak kulcsszóhalmozás van. Kb 50szer leirva egymás után az adott kulcsszó. Ez mégis hogy? ősidős trükk rég…. Mégis valamennyi 4 kif ami az ismétlésben szerepel 1 oldalon van..:s gondoltam kipróbálom, 1 nap alatt engem ugy kivágott a google mint a szél a találati listából…őt mégsem.. Nem érdekes?

  • 30 Gabor Nagy // 2012. július 16. 15:53

    Sziasztok,

    Több oldalamat is “megbüntette” a pingvin, mert túl lettek optimalizálva - azonos anchorral való linkelés által - az oldalaim. Az lenne kérdésem, hogy van-e valakinek tapasztalata arra, ha megváltoztatom az anchor szövegeket, akkor ez a büntetés törlődhet-e?
    Konkrétan van-e magyar példa rá, hogy valaki megcsinálta és megjavult az oldal?

    Esetleg van-e arra tapasztalat, hogy mennyire változtassam át az anchor szövegeket?

    Üdv.,
    Gábor

  • 31 Köntös Írisz // 2012. július 16. 19:57

    Kedves Zsolt!

    Az előzőekben leírt problémámra kérem a segítségét,mi szerint át van irányítva az oldalam, de én nem csináltam, ilyet és hogy lehetne korrigálni!
    Köszönöm válaszát, Írísz
    http://www.fuggonylakasdekor.blogspot.com

  • 32 Kungl Zsolt // 2012. július 17. 15:44

    Re #30

    Ha minden bejövő hivatkozás azonos szöveggel mutat az oldalra, az elég komoly ok lehet a visszaesésre.
    Megoldásként használhat ha változatossá tesszük a szövegeket.

    Üdv,
    Kzs

  • 33 Shaft // 2012. július 18. 17:46

    Sziasztok

    folyamatosan esik vissza a webshopunk a találati listában, tudnátok írni valami elemző programot, amivel ki lehetne elemezni, hogy mi a probléma és hogyan lehetne javítani? Vagy esetleg Nektek van-e ötletetek?

    http://napszemuvegwebshop.hu

  • 34 Etemez Erneszt // 2012. július 19. 10:41

    Sziasztok,
    301-es átirányítással vállalok plusz kockázatot a pingvin után? Veszítenivalóm van? Lehet, hogy emiatt teljesen hazavágja az oldalt a google? Egyébként minden rendben volt a tartalommal és a linkekkel is, mégis elkaszálta. Viszont tudok egy sor olyan oldalt, amiket elvileg ki kellett volna dobni a listából, mégis maradtak, sőt van olyan, ami még feljebb is került. Hogy van ez?

  • 35 Gabor Nagy // 2012. július 19. 18:37

    RE #32

    Kedves Zsolt,

    és ha ezt (anchor textek) megváltoztatjuk, akkor javulhat a helyezés? Van erre tapasztalatod? (magyar)

    Köszi,
    Gábor

  • 36 Kungl Zsolt // 2012. július 23. 19:02

    Re #34
    Ha megfelelően végzik a 301-es átirányítást, akkor az nem fog visszaesést eredményezni.

    Re #35
    Igen ez javíthat a helyzeten. Emellett a későbbi linképítést életszerűen végezd!

    KZs

  • 37 Krisztián Gábor // 2012. július 25. 07:49

    Üdv,

    Nekem nagyon nem jön be ez az új hozzáállás a google részéről. Leginkább azt érzem, hogy megint azokat büntették meg, akik foglalkoznak az oldalaikkal. Őszintén szólva nevetségesnek érzem azt a helyzetet, hogy cikkeket írjak mondjuk tetőcserép témában minden egyes tetőcserép típushoz, amit forgalmazunk. Nem hinném, hogy életszerű lenne az, hogy emberek novellákat szeretnének olvasni a tetőcserepek lelki életéről. (Ez vonatkozik mindenféle webshop-ra, nem csak a tetőcserépre, lásd az előttem szóló napszemüveges áruházat is pl.)
    Több, mint egy évtizede vagyok a webes kereskedelemben. Írtam már több száz wc deszkákhoz egyedi leírást ugyanúgy, mint méregdrága házimozi rendszerhez vagy tehénfejő géphez. Mindig törekszem arra, hogy a vásárlók a lehető legjobb és legpontosabb leírást kapják a termékről. De ennél többet elvárni egy webshoptól szerintem nem kéne.

    Véleményem szerint az lenne a fair megoldás a google részéről, ha a keresési találatok között lehetne szűrni mondjuk tematika szerint. Esetleg kioszthatnának speciális label-t, ami beazonosíthatóvá tenné, hogy az egy webáruház és arra külön találati listát hozna. Akkor tényleg lenne értelme a munkánknak, hiszen azonos típusú oldalakkal kéne csak versenyezni, nem pedig 10 ezer éve elhagyott blog bejegyzésekkel, amik aztán tényleg senkinek nincsenek hasznára…

    Ja, még valami. Tudom, hogy webáruházként vannak egyéb lehetőségek is, mint pl. adwords, ár összehasonlító oldalak, stb.

    De lássuk be, hogy ha a google valóban azért küzd, hogy a lehető legjobb tartalmat adja az organikus listában a látogatónak, akkor egy szegmenst sem kellene figyelmen kívül hagyni vagy éppen büntetni.

    Üdv. Gábor

  • 38 Shaft // 2012. július 27. 15:01

    teljesen egyetértek, pont azokat büntetik, akik idáig foglalkoztak a weblapjukkal…

    nekem a legfőbb bajom az, hogy nem is indexeli a google meg a webmester sem az oldalaimat. Erre van valami ötletetek? így hogy javuljak?

  • 39 Farkas Zoltán // 2012. augusztus 12. 02:17

    Sajnos, mint mindenhol az életben, itt is észre lehet venni a pénz motiváló erejét. Ezt egy előttem szóló már kitűnően kifejtette.

    Persze, hogy az első lépéseket gyakran valami magasztos cél vezérelheti. Mi most pont itt tartunk blogunkkal: http://www.egeszseged.com/. De utána a pénz szaga úgyis elcsavarja mindenkinek az orrát.

    Tehát a gugli azért küzd, hogy minél nagyobb befolyásra, hatalomra tegyen szert, ami pénzt hoz neki. Aztán ezt megfelelően lekommunikálja. Úgy, ahogy az a legjobban szolgálja az érdekeit. Jah! Mindent az emberekért, akik keresnek. Némelyek érdekeivel ez összecseng. Ők lesznek az első oldalon. Némelyekével nem cseng össze. Ők sz..pnak. (Már bocsánat.)

    A vége mindig ugyan az. Nagyon finoman fogalmazva: félig-meddig mégis csak a robotoknak írunk. (”That’s the real practical joke” -Comedian from Watchmen)

  • 40 Bokori Zoltán // 2012. augusztus 14. 16:56

    @Shaft: keress összefüggést az oldalad és a meta description között. A főoldalon írj legalább egy A4 oldalnyi szöveget!

    Ha kész, sitemap és googlebot.
    Tovább is van, mondjam még?

  • 41 Nagy Viktor // 2013. március 26. 00:41

    mérhetetlenül ötletesek a google-nél, hihetetlen hogy mindenre tudnak valami újat húzni

  • 42 Vida Ferenc // 2013. április 03. 16:07

    @40 Zoli a description taggal nem értek egyet. Nagyon furcsa dolgokat láttam mostanában.. Sok oldalnál nem is láttam.
    Key? Szintén rengetegen nem használják! Pegig nem csak a G létezik. A G nem sokat törődik a keywords taggal, viszont más keresők igen.

  • 43 Tuza Gábor // 2013. május 03. 21:53

    Sziasztok

    abban szeretném a segítséget kérni, hogy mostanában nagyon ritkán látogatja meg a főoldalt és egyéb aloldalakat a googlebot, pedig próbálkoztam addurl-el és webmesterben is az indexbe küldéssel, de pl a főoldalt a mai nappal is április 1-én látogatta utoljára. hogyan lehetne ezen javítani?

    előre is köszi
    Gábor

  • 44 Varga Tamás // 2013. május 23. 14:55

    Helló!
    Megszeretném kérdezni, hogy mit jelent az életszerű linképítés? Van egy oldalam és ha például az alma szóra írok külső linkszöveget linképítéssel és első helyen áll a Google listáján az alma szóra…a Google hátrasorolhatja a túlzó link egyezések miatt…Szóval az alma kulcsszó után mire illetve melyik szóra linkeljek? Ott marad-e ennek hatására az alma szóra vagy pedig felhígul és visszaesik? Remélem érthető a kérdés. Kösz a választ!

  • 45 Matyas // 2013. június 30. 17:29

    Jó a cikk, köszi az infót..
    Az én véleményem, hogy elmehet a p..ba a google az új algoritmusával..
    Ha bármit keresek, akár egy terméket, akár egy szolgáltatást, már csak baromságokat találok az első oldalon, cikkeket, fórumokat, wikit.. ki nem sz..ja le ezeket.. Ha valaki mosógépet keres, akkor olyan oldal legyen elől, amelyiken mosógép van, de már eleve a dinamikus oldalak büntetve vannak az esetleges ismétlődésért.. Barom világ lett ránk, biztos fiatal okoskák kerültek a google alkalmazásába és a pénzükért fel kellett valamit mutatni..

  • 46 Porszórás // 2013. augusztus 17. 20:28

    :)

  • 47 NeS // 2013. augusztus 27. 10:46

    Nekem agusztus 6.án tünt el majdnem 15ezer napi felhasználót vesztettem :S

    Azt vetem észre ,hogy most már nem számit a domain vagyis a jó domain mint pl: domain.hu mert ha van ilyen ,hogy xdmg.hu és meta tag pedig “domain” akkor ö előrébb lesz mint akinek ez az oldal címe !

    Mocsok google…..

  • 48 Evelley Janos // 2013. október 07. 19:52

    Semmi másról nem szól a dolog csak az adwords-ről. Ha nem megy az optimalizálás (márpedig ha állandóan változtatnak akkor mindenki lassan beleesik ebbe a csoportba…) mehetsz hirdetni. Hónapokig próbálgattuk, hogy ha adott hónapban hirdettünk, jobb helyezésünk volt, ha nem: vissza sorolódtunk. Ennyit a kereső motorról…

  • 49 Béli Csaba // 2014. március 04. 16:43

    Mikor fut le ismét a pingvin? Nagyon fontos lenne.

Hozzászólás

(Kerüljük a kulcsszavakat a névben)
* Kötelező mező. Az e-mail cím nem jelenik meg a blogon.