Nyár van, a legtöbb cégnél a fű sem nő… a Google meg szép csendben leépíti a Google+-t

2015. augusztus 11. · 23 hozzászólás

Kategóriák: Google

A Google+-ra sokan olyan dologként tekintenek, amellyel muszáj foglalkozni, de tulajdonképpen haszontalan és nehézkes vele az előrelépés. A Google erőltette, kozmetikázta a számokat, bevonta alá az összes szolgáltatását, de valahogy mégsem akart igazán beindulni a vonat.

Utas nélkül felesleges is tovább erőltetni. Ezt most végre belátták a vezetők is és elkezdték kivonni alóla az amúgy sikeres szolgáltatásokat (a bejelentés itt olvasható eredeti nyelven). Ehhez egyébként a Google+ atyjának Vic Gundotra távozására volt szükség.


Google+ leépítésekép forrás: TechCrunch

Facebook vs. Google+

Mondhatnánk hogy a két nagy közösségi platform harca a végéhez közeledik, de ez finoman szólva is elfogult kijelentés lenne a Google felé. Valójában a Facebook annyival sikeresebb volt eddig a közösségi szegmensben, hogy igazi harc ki sem alakult. A Google+-on nincsen sok valóban aktív felhasználó, az interakciók száma töredéke a Facebook mutatóihoz képest, közvetlen látogatószerzés szempontjából elhanyagolható forrás.

Mégis talán a legfájóbb a Google számára, hogy a Facebook sokkal több személyes információval rendelkezik a felhasználóiról:

  • Igazi nevek
  • A képeken pontosan megjelölt arcok
  • Igazi kapcsolatok, azok minőségi megjelölésével (család, barát, barátnő, munkatársak, gyermekek, stb.)
  • Születési adatok
  • Érdeklődés
  • Munkahely
  • Iskolázottság
  • Stb.

Ezek olyan információk, amelyekkel a Google+ igazán soha nem rendelkezett számottevő felhasználó esetében. Ezzel szemben muszáj volt foglalkozni vele, hiszen keresőoptimalizálás szempontjából viszont lényeges lett, beépült az algoritmusba. Az egyébként továbbra sem tisztázott, hogy SEO szempontból milyen hatása lesz az újításoknak.

Mi várható a jövőben?

Jogos lehet a kérdés, hogy akkor most mit lehet várni az új iránytól. Eddig az a biztos, hogy most már nem kell mindenhez Google+ fiók. Elsők között a Youtube került ki alóla. Most már tehát ismét elég egy sima Google fiók a Youtube aktív használatához, csatornákhoz, feltöltésekhez. Elmondásuk szerint a közeljövőben több hasonló “leválasztás” is lesz, de akik továbbra is szeretnék használni a közösségi platformot azok megtehetik. Sőt, továbbra is nagy hangsúlyt fognak fektetni a felhasználói élmény fejlesztésére.

Nagy kérdés, hogy a keresőoptimalizálásra milyen hatása lesz az újdonságoknak. Eddig a közösségi faktorokban nagy szerepet játszott a Google+. Valószínűleg valamilyen formában továbbra is része lesz, de elképzelhető, hogy változó mértékben. Túl sok tapasztalata sajnos még senkinek sincs.

Szintén érdekes kérdés, hogy mi lesz az eddig befektetett munkával és miként kell folytatni a közösség építését, kommunikációt ezen a platformon. Ennek megválaszolásához szintén sok tapasztalat szükséges.

Mi lesz most a Google Plusszal?

A Google+ továbbra is élni fog az elmondásuk szerint. Legalább is egyelőre, hiszen volt már korábban is olyan, hogy a Google kivezetett szolgáltatásokat (például a sokunk által kedvelt Google Reader, a Buzz, vagy az Orkut).

A bejelentés szerint továbbra is fejleszteni fogják, hogy minél magasabb legyen a felhasználói élmény. Nem kell tehát aggódniuk azoknak sem, akik idő közben valóban megszerették, használják a Google közösségi platformját és még az ismerősöket is sikerült erre rávenni.

Hiába, az online keresésekben betöltött dominancia, az Android, az Adwords, a Google térkép és az önjáró autó mellett kellett már hogy valami ne sikerüljön.

Azért valahogy csak meglesznek :)

Ha tetszett:
Megosztom

23 hozzászólás érkezett ↓

  • 1 Miskovitz János // 2015. augusztus 11. 10:19

    Igen a “felhasználói élmény” lenne a lényeg. Sajnos néha az az érzésem, hogy a google a termékfejlesztésnél, bevezetés előtt, elfelejti tesztelni teljesen átlagembereken az új dolgokat.

  • 2 Vitéz Péter // 2015. augusztus 11. 11:10

    Egyelőre még sokat dobhat a helyezésen / találati listás megjelenésen egy jó G+ (pontosabban egy azzal összerendelt Google Cégem) profil - különösen, ha azt a weboldalunkkal is jól összekapcsoltuk. (Pl.:
    https://www.google.hu/?gws_rd=ssl#q=k%C5%91m%C5%B1ves+Sopron - itt például a G+ oldal feltűnő, nagy méretben jelenik meg a találati lista mellett.)
    Ezért MOST még nem feltétlenül érdemes otthagyni a G+-t - legalábbis vállalkozásként biztosan nem.
    Magánemberként persze más kérdés - bevallom, jómagam se “posztoltam” már semmit “privátban” hosszú-hosszú ideje… :)

  • 3 Kungl Zsolt // 2015. augusztus 11. 11:12

    A Google dolgozók beszámolói szerint is sok “kapkodás”, nem átgondolt irányok jellemezték a Google+ fejlesztését. Mindent a gyors kiadásnak rendeltek alá. Ennek ritkán van jó eredménye.

  • 4 Duli Ferenc // 2015. augusztus 11. 11:18

    Talán túl későn kaptak észbe és próbáltak valami hasonlót létrehozni, mint a Facebook, de úgy tűnik ez kudarccal végződött.

  • 5 Varga Géza // 2015. augusztus 11. 11:29

    Pedig a fészbuk annyira rossz, hogy szükség lenne egy valóban használható közösségépítő rendszerre. Ezt egy olyan óriásnak, mint a Gugli, seperc alatt meg kellene oldania. Csak ezeknél is gyenge a vízfej.

  • 6 Lovas Géza // 2015. augusztus 11. 11:47

    Én sosem értettem igazán a Google+ céljait. Ha pl. ebben a szent pillanatban a Google elkészülne egy ugyanolyan jó, vagy akár egy kicsivel még jobb közösségi oldallal, mint a Facebook, mégis mi történne? Az emberek fejvesztve rohannának Google+ fiókot nyitni, és bejelölni az összes ismerősüket, és egy hét múlva már a Facebook-ra sem emlékeznének?? Hát nem hiszem. Persze a funkciók, a felhasználói élmény fontos dolgok, de ezekkel csak akkor lehet sikert elérni, ha a konkurencia nem megfelelően fejleszt, lemarad (lásd iWiW vs. Facebook), de egy domináns, piacvezető, naprakész, modern, mindenki által használt, és szeretett (najó többnyire) rendszert, csak azzal, mert “én is jó vagyok” képtelenség legyőzni. Szerintem nem is lehet sehogysem jelenleg. Később persze lehet, hogy majd a Facebook helyett jön valami, de ahhoz szerintem az kell majd, hogy jöjjön valami földetrengető globális változás (pl. technikai) az online kommunikáció terén, és (!) a Facebook rosszul reagáljon rá, és (!) valaki más jól reagáljon rá, és (!) legyen hozzá elég pénze. Ja, vagyis nagyjából soha.

  • 7 Lovas Géza // 2015. augusztus 11. 11:56

    Varga Géza, az embereknek pedig tetszik a Facebook. Használják, imádják! Azonban nem volt még olyan a földön, ami mindenkinek ugyanúgy tetszett volna, ezért teljesen természetes, hogy van akinek (pl. neked) nem tetszik a Facebook. Az a kérdés, hogy ezek aránya az összes potenciális felhasználóhoz mérten pl. 50%-e, vagy mondjuk 0,1%. Én úgy sejtem, hogy utóbbihoz áll közelebb, és erre szolgáltatást fejleszteni egyszerűen nem éri meg. A jelenlegi Facebook felhasználók ~99%-ának a Facebook úgy jó, ahogy van, akkor meg minek váltanának? Persze az emberek nagy többsége egy agyatlan zombi, dehát ez van, nekik kell fejleszteni, ez éri meg.

  • 8 Kungl Zsolt // 2015. augusztus 11. 13:46

    Re. #6
    Szerintem nem feltétlenül kell ennyi csillagnak együtt állnia ahhoz, hogy valamilyen változás álljon be. Szerintem az kell, hogy valami újdonság legyen a dologban, ami miatt tényleg átszoknak az emberek (vagy legalább is elkezdenek). Ehhez kevés volt a Google+, de szerintem nem lehetetlen. Hasonló párhuzam vonható például a prezentációk tekintetében a MS PowerPoint és Prezi között, emit egyre többen használnak (bár tény hogy azért hatalomátvétel itt sem történt). Nehéz persze megjósolni, hogy mi lesz az új vetélytárs és miben hoz újdonságot majd.

  • 9 Egyeske Ketteske // 2015. augusztus 11. 14:18

    No és arról lehet-e valamit tudni, hogy a nagy tömegek számára miért nem jött be a Google+? Mert nekem pl. kifejezetten azért maradt ki a használandó dolgok közül, mert nem akarom a személyes dolgaimat az internetre kitenni. A Facebook egy “doboz” - vagy legalábbis inkább ezt az érzést kelti -, amin belül meghatározza az ember, hogy azon belül mit enged és mit nem a többiek felé. De a Google, az “kinn van az interneten”. Így pl. a keresési találatoknál jelennének meg a személyes dolgaim? Na ne már. Eleve a Facebookon nehéz és kicsit veszélyérzetet kelt a sok megosztott információ, ez a “nyílt interneten” hatványozottan ilyen érzést kelt. Én pl. ezért kerültem el a Google Plust. Nem tudom, hogy ezzel mások is így vannak-e, ezért lennék arra kíváncsi, hogy vannak-e erre vonatkozó felmérések? Persze simán lehet, hogy nem ilyesmk motiválják a nagy tömegeket, hanem egyszerűen a párhuzamosságok feleslegesek ilyen műfajban, tehát ha egyszer van Facebook, akkor egyszerűen csak felesleges egy másik hasonló platform a felhasználók számára.

  • 10 pb // 2015. augusztus 11. 15:44

    Egyeske Ketteske, nem igazán értem amit írsz, hiszen ahogyan a FB-n a G+-on is minden személyes adat, megosztás és egyebek esetén beállíthatóak, hogy kik láthatják. Azaz a G+ is egy “doboz”. Vagy lemaradtam valamiről?

  • 11 Ádám Tibor // 2015. augusztus 11. 16:59

    Szerintem a Google jót akar, egész más lehet e dolog mögött.

  • 12 Kungl Zsolt // 2015. augusztus 11. 17:14

    Re.: #10
    Illetve a nem “levédett” Facebook oldalakat ugyanúgy tárolják a keresők (nem csak a Google).

  • 13 Monori Tamás // 2015. augusztus 11. 20:37

    A Google nagy szeletet szerzett már így is az IT tortából,ha rákeresek egy barkácsgépre hetekig hasonló gépek reklámai kísérnek.A Google+ nyilván egy Facebook replica akart lenni,de az eredeti sem fizetős így aztán minek is kinek is született ? Talán remetéknek ?
    Az IWIW-et jobban sajnálom,hiszen oda csak meghívással lehetett bejutni.

  • 14 Kovárczi András // 2015. augusztus 12. 07:31

    Nekünk a találatok között segített a google +. A facebookon nem tudom hova tudjuk tovább tolni.
    Re.: #12 nekünk nem hozza a facebook oldalunkat, google + bejegyzésünket többet is tüzép , nyíregyháza és hasonló kifejezésekre pedig a facebookba 10x több energiát öltem.

  • 15 centralmarketing.hu // 2015. augusztus 13. 08:58

    Én egyetlen dologban látom a G+ “bukását”. Először csinálok egy közösségi oldalt, amit szép lassan teletöltök eszközökkel, kényelmi, egyéb használható elemekkel (Facebook), vagy csinálok egy csomó hasznos online eszközt (illetve összevásárolom) és azokat megpróbálom egy közösségi oldal alá rendelni (G+). Na vajon melyik lesz sikeresebb? :-)

    Nem csak a kapkodásban látom a hibát, hanem magában a koncepcióban is. És persze ami nem megy, azt nem kell erőltetni.

    hozzáteszem az itt kommentelők (beleértve magamat is persze) tudnának mit kezdeni a G+ “aprócska” adatbázisával :-)

  • 16 Bökönyi Norbert // 2015. augusztus 18. 09:45

    Hatoska. :)

    Egyetértek abban, hogy egy klassz és újító rendszer kell ahhoz, hogy az emberek váltsanak. Pl.: Iwiw => Facebook. Abban is egyetértés van közöttünk, hogy ehhez az adott vállalkozásnak hátra kell kényelmesen dőlni, hogy ez megtörténjen…

    Igaz, az Iwiw mellett a MyVip is jelentős adatbázist gyűjtött, hiszen az is súrolta fénykorában a 3,5-4 millió tagot, akiket pillanatok alatt gyűjtöttek össze, mert az Iwiw rendszere zárt volt. Gondoljatok vissza a regisztrációkra, meghívókra…

    Mindezek ellenére szerintem az Iwiw leállítása nagy ostobaság volt. Bár ők azzal indokolták, hogy napi 60-80.000 látogatójuk van. Van itt olyan vállalkozó, aki nem örülne ennyi látogatónak napi szinten? :) Ráadásul az Iwiw egy ikon is volt, márka, közösség, amit kikukáztak, mert valóban minden külső változásra rosszul reagáltak. A magam részéről a 4 milliós email adatbázissal is csodákat tudtam volna tenni. :) Persze teljesen a jogi keretek között, mert rendszeresen találok apróhirdetéseket 2-2,5 milliós privát email címmel a neten, ami nem annyira etikus és abszolút kimeríti a NAIH 10.0000.000 forintos büntetését. :) Mondjuk ha a NAIH is megtalálja vagy figyeli ezeket a kedves embereket, akkor biztos megörülnek nekik, mert ez azonnali büntetést voln maga után. :D

    Azt éreztem az Iwiw-nél, hogy hátradőltek…
    Most egyébként ezt érzem a Facebooknál is picit.
    Vannak fejlesztések, de soha, de soha nem szabad lekezelni a kis újító törekvéseket, mert ne feledjük, hogy egyszer régen a Facebook is egy ilyen projekt volt, amely a 10.000-ből vagy az 1.000.000-ból kinőtte magát.

    Nem mellesleg a Facebook email adatbázisával is tudnék mit kezdeni, de gondolom ezzel sem vagyok egyedül. xD

    S amit másként látok az az, hogy igen, a Facebook hatalma is megdönthető. Persze nem akarom én kiradírozni a történelem könyvekből, de egy jó gondolattal, egyszerű felülettel, valami plusszal nem kevés hátszéllel lehet ma is maradandót alkotni, amikor azt gondoljuk, hogy már mindent kitaláltak. Azonban sokan most is ezen munkálkodnak egy garázsban vagy egy egyetemi szerveren és lesz olyan, akinek be fog jönni a terve. :)

    S mi kell még ahhoz, hogy nem is feltétlenül a Facebookot döntse meg valaki, hanem mondjuk mellette kinője magát valami érintőlegesen hasonló témában?

    Hype… :)

    Ha van hype, akkor minden lehetséges…
    Ha a korai elfogadók és véleményvezérek rokonszenvét megszerzi, maga mellé állítja egy ilyen új törekvés, akkor biza ott szenzáció, lelkes rajongók tömege lesz, akik mindenkinek mondják, mesélik az újdonságot.

    Szóval HYPE lesz. :)

    Amúgy nekem szimpatikus volt a G+, már csak azért is, mert kevesen voltunk és szeretem az újításokat, innovációt. :) Nekem pont az a jó, ha kevesen vagyunk egy közösségi oldalon és nem tapossuk egymás lábát… xD

    Igaz, én sem foglalkoztam vele sokat saját vonalon, mert első az ügyfél G+ oldala, de szerintem élvezni fogjuk még sokáig áldásos hatását. :)

    Hajrá G+.

  • 17 Kapeller Anikó // 2015. augusztus 24. 19:20

    Még egy dolog:

    “Mégis talán a legfájóbb a Google számára, hogy a Facebook sokkal több személyes információval rendelkezik a felhasználóiról:

    Igazi nevek
    A képeken pontosan megjelölt arcok
    Igazi kapcsolatok, azok minőségi megjelölésével (család, barát, barátnő, munkatársak, gyermekek, stb.)
    Születési adatok
    Érdeklődés
    Munkahely
    Iskolázottság
    Stb.

    Ezek olyan információk, amelyekkel a Google+ igazán soha nem rendelkezett számottevő felhasználó esetében. Ezzel szemben muszáj volt foglalkozni vele, hiszen keresőoptimalizálás szempontjából viszont lényeges lett, beépült az algoritmusba. Az egyébként továbbra sem tisztázott, hogy SEO szempontból milyen hatása lesz az újításoknak.”

    Na ezek azok az információk, amiket csak egy idióta ad meg magáról a neten.

  • 18 Goldner Zoltán // 2015. szeptember 04. 12:46

    Kedves Anikó!

    Tökéletesen igaz a valós adatok megadásával kapcsolatos megjegyzése. Ennek ellenére azt kell látni, hogy a Facebookon mégis napi szinten vannak jelen az emberek, és ezért valós adatokat adnak meg magukról az emberek és cégek.

    A Google + elhibázott, átgondolatlan koncepció volt, számomra az elején is világos volt, hogy nem fog működni.

  • 19 SZILVI // 2015. november 18. 08:07

    Nemcsak a google épül le úgy látom hanem ez a blog is.

  • 20 NeS // 2016. január 13. 16:12

    sok értelme nincs :)

  • 21 Vass Domokos tüzifa 17. kerület // 2016. augusztus 09. 20:09

    Üdvözlet!

    Várom az újabb érdekes fejleményeket a Google és a SEO háza tájáról. Elég nagy a hallgatás már jó ideje ezen a blogon. Lehet valami újról tudni esetleg?

    Üdv,
    Domi

  • 22 Vass Domokos - tüzifa XVI. kerület // 2016. augusztus 24. 11:54

    Tiszteletem!

    De jó lenne, ha nem halna meg teljesen ez a blog. Nagyon hasznos és értelmes tartalmak vannak itt, kár lenne veszni hagyni.

  • 23 online filmek // 2016. december 13. 18:44

    Sokan úgy se használják

Hozzászólás

(Kerüljük a kulcsszavakat a névben)
* Kötelező mező. Az e-mail cím nem jelenik meg a blogon.