Kellemes Ünnepeket

2015. december 23. · 23 hozzászólás

Címkék:

Kategóriák: Személyes

Kellemes Karácsonyi Ünnepeket és látogatókban gazdag Boldog Új Évet kívánunk minden olvasónknak!

Kungl István és Zsolt

Kellemes Ünnepeket!

→ 23 hozzászólás

Idén már nem lesz új Pingvin frissítés

2015. december 04. · 20 hozzászólás

Címkék:

Kategóriák: Google Panda · Google Pingvin

Nemrég írtunk róla, hogy a Pingvin algoritmus hamarosan érkezik. Annyit már biztosan lehet róla tudni, hogy idén már nem fogják élesíteni, várhatóan a jövő év elejére csúszik.

A Google egyik embere bejelentette, hogy idén nem lesz már újabb Pingvin algoritmusfrissítés.

A közelgő ünnepek (vélhetően szabadságok) miatt úgy néz ki, hogy pingvinek nem fognak elindulni az év végéig.

Nemrég még arról írtak, hogy várhatóan még idén meglesz az újítás mindamellett, hogy nem fognak olyan verziót kiadni, ami még nincs készen.

Az újítás egyik legnagyobb hozománya az lesz, hogy az algoritmus folyamatosan működésben lesz (A weboldalak bármikor kaphatnak büntetést vagy nyerhetik vissza korábbi helyezéseiket. Nem kell megvárni a következő algoritmus frissítést). Tehát egy büntetéshez, vagy annak feloldásához nem kell majd megvárnunk a következő Pingvin verziót. Így tehát az algoritmus folyamatos lefutásúvá válik majd.

Aki tehát szabadságra megy annak jó hír, hogy ezalatt talán nem lesz meglepetésben része. Aki viszont ettől várja, hogy visszakerüljön a weboldala egy büntetésből, annak sajnos még várnia kell.

→ 20 hozzászólás

BRÉKING - A Google publikálta, hogy mi alapján értékelik a találatok minőségét

2015. november 23. · 10 hozzászólás

Címkék:

Kategóriák: Google · Érdekességek

Ilyen eddig még nem volt. A Google megosztotta azt a dokumentumot, ami alapján a tesztfelhasználók eldöntik mi értékes a találati listán és mi nem az.

A keresőóriás mindig az hangoztatja, hogy számára a felhasználók elégedettsége a legfontosabb. Mikor lesz egy Google felhasználó elégedett? Ha olyan találati listát kap, amely csak minőségi és releváns találatokat tartalmaz. Az algoritmus fejlesztésére használnak tesztelő felhasználókat is, akiknek a visszajelzései alapján fejlesztgetik folyamatosan az algoritmust.

Az ilyen teszt-felhasználóknak egy meghatározott iránymutatás alapján kell értékeléseket készíteniük. A Google ezt az útmutatót tette közzé teljes egészében. Eddig erre nem volt példa, mert 2013-ban csak egy akkori rövidített változatot osztottak meg. Mindenkinek kötelező olvasmány, aki keresőoptimalizálással foglalkozik. Természetesen a Keresőoptimalizálás lépésről lépésre kiadványunk közelgő frissített változatában már szerepelni fognak, hogy ez alapján egy weboldalnak hogyan kellene felépülnie, mikre kell odafigyelni.

Az anyag letöltéséhez, megtekintéséhez katt ide >>

Elmondásuk szerint nemrég jelentős mértékben átformálták az anyagot, hogy a mobilos felhasználók száma töretlenül növekszik és elengedhetetlen, hogy ők is elégedettek legyenek. Ebből következik az is, hogy a most kiadott változat nem végleges. Folyamatosan frissítik a trendeknek megfelelő igények szerint.

→ 10 hozzászólás

Pingvin algoritmusfrissítés - Hamarosan

2015. november 18. · 6 hozzászólás

Címkék:

Kategóriák: Google Panda · Google Pingvin

Nemrég a Twitteren provokálták Gary Illyést, a Google egyik új “megmondó emberét”, hogy most már kijöhetnének az új Pingvin algoritmussal. A válasz egyszerű volt: Nem élesítünk olyat, ami még nincs kész teljesen. Ez egyrészről az jelenti, hogy dolgoznak rajta és nemsokára élesítik is a friss változatot, másrészről azt is hogy ismét lehetőség van a visszajutásra a büntetett oldalak számára.

Pontos időpontot nem jelentettek be még és nem is fognak. A Google szócsövének elmondása szerint csak akkor fogják kiadni, amikor teljesen készen lesz. A korábbi nyilatkozatok alapján ez várhatóan decemberben, vagy jövő év elején lesz esedékes.

A tavaly októberi kiadás óta ez lesz az első hivatalos Pingvin frissítés. Ez jó alkalom lehet azoknak a weboldal tulajdonosoknak, akiknek weboldalát sújtotta és azóta eltávolíttatta a rossz linkjeit, vagy használta a linkvisszautasító eszközt a Search Console-ban. Nekik most esélyük lehet visszanyerni a korábbi pozícióikat. Természetesen ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy mindenki vissza fog kerülni.

Mit hoz a mostani Pingvin frissítés?

A mostani kiadás lényeges újdonsága az lesz, hogy ezentúl folyamatos lefutású, vagy ha úgy tetszik valós idejű lesz a Pingvin algoritmus. Ennek lényege az, hogy a frissítés után az egyes büntetések és azok feloldása nem egy-egy újabb frissítéskor fognak megtörténni, hanem azonnal. Ennek következményeként egy büntetett weboldalnak jó eséllyel nem kell majd mindig megvárnia a következő verziót a büntetés feloldásához. A rossz linkek eltávolítása, visszautasítása, tehát a probléma megoldása után akár egyből javulhat majd a helyzet elviekben. Természetesen fordított irányban is igaz ugyanez, tehát bármikor büntethetés kaphatnak a “rossz linkekkel ügyeskedő” weboldalak. Nagy kérdés persze, hogy a büntetés időtartama mekkora, illetve ténylegesen miként fog működni a dolog.

Az újítás tehát elviekben jó irányba mutat, hiszen felgyorsulhatnak a folyamatok, így a pozíció visszanyerése is (de persze a büntetés is). A kiadást korábban 2015-re ígérték, ami azt jelenti, hogy a következő másfél hónapban várakozhatunk (és remélhetjük, hogy az ünnepek alatt nem lesz “váratlan” meglepetés :)), de akár az is lehet hogy 2016. év elejére csúszik a következő Pingvin algoritmus frissítés. Természetesen amint kijön valamilyen információ mi is jelezni fogjuk.

→ 6 hozzászólás

Nyár van, a legtöbb cégnél a fű sem nő… a Google meg szép csendben leépíti a Google+-t

2015. augusztus 11. · 25 hozzászólás

Címkék:

Kategóriák: Google

A Google+-ra sokan olyan dologként tekintenek, amellyel muszáj foglalkozni, de tulajdonképpen haszontalan és nehézkes vele az előrelépés. A Google erőltette, kozmetikázta a számokat, bevonta alá az összes szolgáltatását, de valahogy mégsem akart igazán beindulni a vonat.

Utas nélkül felesleges is tovább erőltetni. Ezt most végre belátták a vezetők is és elkezdték kivonni alóla az amúgy sikeres szolgáltatásokat (a bejelentés itt olvasható eredeti nyelven). Ehhez egyébként a Google+ atyjának Vic Gundotra távozására volt szükség.


Google+ leépítésekép forrás: TechCrunch

Facebook vs. Google+

Mondhatnánk hogy a két nagy közösségi platform harca a végéhez közeledik, de ez finoman szólva is elfogult kijelentés lenne a Google felé. Valójában a Facebook annyival sikeresebb volt eddig a közösségi szegmensben, hogy igazi harc ki sem alakult. A Google+-on nincsen sok valóban aktív felhasználó, az interakciók száma töredéke a Facebook mutatóihoz képest, közvetlen látogatószerzés szempontjából elhanyagolható forrás.

Mégis talán a legfájóbb a Google számára, hogy a Facebook sokkal több személyes információval rendelkezik a felhasználóiról:

  • Igazi nevek
  • A képeken pontosan megjelölt arcok
  • Igazi kapcsolatok, azok minőségi megjelölésével (család, barát, barátnő, munkatársak, gyermekek, stb.)
  • Születési adatok
  • Érdeklődés
  • Munkahely
  • Iskolázottság
  • Stb.

Ezek olyan információk, amelyekkel a Google+ igazán soha nem rendelkezett számottevő felhasználó esetében. Ezzel szemben muszáj volt foglalkozni vele, hiszen keresőoptimalizálás szempontjából viszont lényeges lett, beépült az algoritmusba. Az egyébként továbbra sem tisztázott, hogy SEO szempontból milyen hatása lesz az újításoknak.

Mi várható a jövőben?

Jogos lehet a kérdés, hogy akkor most mit lehet várni az új iránytól. Eddig az a biztos, hogy most már nem kell mindenhez Google+ fiók. Elsők között a Youtube került ki alóla. Most már tehát ismét elég egy sima Google fiók a Youtube aktív használatához, csatornákhoz, feltöltésekhez. Elmondásuk szerint a közeljövőben több hasonló “leválasztás” is lesz, de akik továbbra is szeretnék használni a közösségi platformot azok megtehetik. Sőt, továbbra is nagy hangsúlyt fognak fektetni a felhasználói élmény fejlesztésére.

Nagy kérdés, hogy a keresőoptimalizálásra milyen hatása lesz az újdonságoknak. Eddig a közösségi faktorokban nagy szerepet játszott a Google+. Valószínűleg valamilyen formában továbbra is része lesz, de elképzelhető, hogy változó mértékben. Túl sok tapasztalata sajnos még senkinek sincs.

Szintén érdekes kérdés, hogy mi lesz az eddig befektetett munkával és miként kell folytatni a közösség építését, kommunikációt ezen a platformon. Ennek megválaszolásához szintén sok tapasztalat szükséges.

Mi lesz most a Google Plusszal?

A Google+ továbbra is élni fog az elmondásuk szerint. Legalább is egyelőre, hiszen volt már korábban is olyan, hogy a Google kivezetett szolgáltatásokat (például a sokunk által kedvelt Google Reader, a Buzz, vagy az Orkut).

A bejelentés szerint továbbra is fejleszteni fogják, hogy minél magasabb legyen a felhasználói élmény. Nem kell tehát aggódniuk azoknak sem, akik idő közben valóban megszerették, használják a Google közösségi platformját és még az ismerősöket is sikerült erre rávenni.

Hiába, az online keresésekben betöltött dominancia, az Android, az Adwords, a Google térkép és az önjáró autó mellett kellett már hogy valami ne sikerüljön.

Azért valahogy csak meglesznek :)

→ 25 hozzászólás

Elkezdődött a Panda 4.2 frissítés és hónapok alatt fog lefutni

2015. július 28. · 9 hozzászólás

Címkék:

Kategóriák: Google Panda · Google Pingvin

Nemrég írtunk arról, hogy hamarosan kijöhet az újabb Panda algoritmus, amitől mindenki azt várja, hogy a korábban elszenvedett büntetése után végre helyre álljon a weboldal pozíciója. Jó hír, hogy végre itt van a Panda 4.2 és vele lehetőség. A rossz hír viszont az, hogy a teljes élesítés hónapok alatt fog megtörténni.

Néhány napja (egészen pontosan 2015. július 19-én) tett bejelentést a Google (a Search Engine Land-nek mondták el), hogy útjára indította a Panda algoritmus legfrissebb változatát, amely már hetek, hónapok óta nagy várakozással töltötte el a keresőoptimalizálással foglalkozó szakembereket és nem utolsó sorban azokat a weboldal tulajdonosokat, akiknek a honlapja vélhetően a Panda miatt került hátra. Az új változatot Panda 4.2 névvel kapták fel a külföldi SEO portálok.

Mit hozhat a Panda 4.2 és mit tehetünk?

A Panda algoritmus eredetileg azokat a weboldalakat szűrte ki, amelyek silány minőségű tartalmakat jelentettek meg. Elsősorban azok a weboldalakat érinti, amelyek tele vannak reklámmal, mesterségesen generált, silány minőségű tartalmat prezentálnak, a szövegek nagy részét más tartalmakból vágták össze, stb. Az eredeti cél az volt hogy a különböző content farm-ok („tartalom gyűjtemények”, vagy tükörfordításban „tartalom farmok” ) nem megérdemelt pozícióját letörjék.

A kereső számára mindig az a legfontosabb, hogy a keresést indító látogatónak magas legyen a felhasználói élménye. Ez sok dologtól függ, de talán az egyik legfontosabb az, hogy az általa keresett tartalmat találja meg azokon az oldalakon, amelyeket felkínál neki a kereső a találati listán mindamellett, hogy az adott oldal kifogástalan minőség mellett prezentálja azt.

Ha túl sok a reklám az oldalon, minden oldal tartalma ugyanarról szól, stilisztikailag nagymértékben problémásak a szövegek, másoljuk a tartalmakat, akkor jó eséllyel kaszálhatta el a Panda az oldalt. Akinek hasonló problémák miatt sorolta vissza a weboldalát a kereső, az most reménykedhet, hogy talán visszanyeri a korábbi pozícióját. Feltéve persze, hogy azóta javította a hibákat.

Figyeljünk folyamatosan a felhasználói élményt mutató statisztikákra a Google Analytics-ben és a Google Webmestereszközökben (vagy új nevén Search Console):

  • visszafordulási arány
  • visszatérő látogatók aránya
  • oldalon eltöltött idő
  • oldal/látogatás,
  • stb.

Sajnálatos módon a váltás nem egy gyors átmenet lesz, hanem több hónapon keresztül fut le teljesen. Ennek legnagyobb hátránya az, hogy nem lehet tudni pontosan mikor is éri el a hazai találati listákat a frissített változat. Az esetleges új bűntetés beazonosítása is nehezebb lehet a következő hónapokban, hiszen nem lehet majd egy-egy hivatalos frissítéshez kötni a visszaesést. Érdemes tehát folyamatosan figyelni a pozíciókat időről időre az elkövetkező néhány hónapban. Az elmondásuk szerint az angol találati listák 2-3%-át fogja érinteni az újítás, ami közepes mértékűnek tekinthető a korábbiakhoz képest (a Panda indulásakor ez 11-12% volt, de azóta többször volt 1-2%-os hatású frissítés). A legutolsó hivatalos frissítés tavaly szeptember végén jött ki.

→ 9 hozzászólás

Google Panda algoritmus frissítés közeleg

2015. július 06. · 7 hozzászólás

Címkék:

Kategóriák: Google Panda · Google Pingvin

A Google egyik új arca a magyar származású Gary Illyés már június elején bejelentette, hogy pár héten belül (2-4 hetet említett) várható a Panda algoritmus egy újabb verziója. Ez idáig nem történt meg, de hamarosan biztosan bekövetkezik. Ezt erősítette meg John Mueller is néhány napja.

A bejelentés egy konferencián történt, ahol Gary Illyés azt is elmondta, hogy - sok Google algoritmussal ellentétben – a Pandát manuálisan frissítik. Ez rengeteg időt vesz igénybe, ami megmagyarázhatja, hogy miért maradt ki ilyen sok idő az utolsó hivatalos frissítés óta (2014. szeptember-október környéke).

Már sokan várják a beharangozott frissítést, de eddig minden alkalommal amikor megkérdezték a Google embereit, hogy megtörtént-e már, vagy mikor várható az élesítés, mindig azt a választ kapták, hogy csúszik a dolog, de a következő néhány hétben várható. A csúszás oka nem ismert, de azt mindig megerősítik, hogy lesz új Panda algoritmus.

A tavalyi frissítésig viszonylag rendszeresen jöttek ki új változatok, amely azért volt előnyös, mert gyakrabban lehetett várni az esetlegesen büntetett oldalak visszajutását. Most is ezért várják sokan az újítást. Reméljük, hogy senkinek sem fogja megzavarni a nyári pihenését.

A Panda elsősorban a rossz minőségű tartalmakat, rossz felhasználói élményt nyújtó oldalakat hivatott kiszűrni. Aki emiatt kapott büntetést, annak mostanában érdemes kicsit jobban figyelnie a weboldala pozícióit, mert jó esélye lehet a felkapaszkodásra.

→ 7 hozzászólás

Rejtélyes Google algoritmus frissítés

2015. június 22. · 7 hozzászólás

Címkék:

Kategóriák: Google Panda · Google Pingvin · Google update & export

Egyelőre még nem történt hivatalos bejelentés, de elképzelhető, hogy a napokban egy algoritmus frissítés megy végbe, mert nagy változások tapasztalhatók a találati listákon.

Több külföldi weboldal is foglalkozik a találati listák figyelésével, hogy észleljék az esetleges nem hivatalos algoritmus frissítéseket, illetve a hivatalos frissítések mértékét. Ilyen például a MOZ, az Algoroo, stb.

Mindkét szolgáltató kiugró eredményeket mért a hét elején, ezért jó eséllyel történik valami az algoritmusban. Még nem teljesen egyértelmű, hogy melyek azok az oldalak, amelyek profitálnak a változásból, illetve az eddigi információink alapján hazánkban egyelőre nem sokan érzékelték a hatását. Elképzelhető azonban, hogy a napokban hozzánk is elérkezik majd a változás szele.

A frissítés elvileg hasonló nagyságú, mint Pingvin (vagy Penguin) algoritmusfrissítések

A fent említett találati lista monitorozók skálái alapján a mostani pezsgés akkora, mint a korábbi nagy Penguin frissítések. Ennek ellenére hivatalosan a Google részéről Gary Illyes és John Mueller is azt mondta, hogy nem a Penguin, vagy a Panda következő változata élesedett és nincs semmilyen különleges változás. Sokszor finomíták az algoritmust és ennek valamikor nagyobb, valamikor kisebb hatása van.

John Muellert az utolsó hangout alkalmával is kérdezték a frissítésről és eléggé egyértelmű választ adott (10:53-tól indul):

A külföldi és hazai SEO közösségekben szintén nem tapasztaltak akkora változásokat, mint amekkorát a fenti eszközök jeleztek. Valószínűleg tényleg folyamatban van a frissítés, de korántsem akkora, mint azt a monitorozók jelzik.

Mindenesetre érdemes mostanában figyelni a találati listákat és várjuk a tapasztalatokat. Ön érzékelt már valamit a változásból?

→ 7 hozzászólás

Mobilbarát weboldalak mostantól hivatalosan is előnyben

2015. április 23. · 27 hozzászólás

Címkék:

Kategóriák: Google update & export

Hivatalosan is bejelentette a Google, hogy a mobilbarát weboldalak mostantól jobb pozícióban fognak szerepelni, mint azok a weboldalak, amelyek nem kezelik megfelelően a mobiltelefonos látogatókat.

Miért szükséges hogy egy weboldal mobilbarát legyen?

Már nagyon sokszor említettük itt a blogban is, hogy folyamatosan nő a tabletes és mobilos látogatók aránya. Gyakorlatilag már régóta lényeges tehát, hogy a weboldalunk platform-független legyen. Az újdonság az, hogy ez most már hivatalosan is bekerült az algoritmusba.

Mobilbarát weboldalak

Mely szegmenseket érinti a mostani frissítés?

Lényeges hogy csak a mobilos kereséseket érinti az újdonság. Tehát a normál asztali találati listák elviekben nem változnak. Az élesítés egyszerre indult meg minden nyelven globálisan. Ennek ellenére azért minden ilyen frissítésnél több nap szokott eltelni, mire mindenhol „befrissülnek” a Google szerverek.

Nagyon fontos, hogy a frissítés csak mobil szegmenst érinti és a tabletes felhasználókat nem. Szintén nem lesz hatással az asztali gépeken végrahajtott keresésekre.

A mobilos felhasználók aránya viszont folyamatosan növekszik és ez a trend az okostelefonok elterjedésével továbbra is növekedni fog várhatóan. Ennek megfelelően a keresések igen nagy hányada érintett.

Az egyes oldalakat külön-külön vizsgálja

A weboldalak egyes lapjait külön megvizsgálja a kereső. Tehát nem domain szinten dönti el, hogy az adott weboldal mobilbarát-e vagy sem, hanem oldalanként osztályoz. Ennek megfelelően előfordulhat, hogy a weboldal egyes lapjai átmennek a mobilbarát teszten, míg mások megbuknak.

Mi a helyes megoldás: aldomain, vagy reszponzív weboldal?

Alapvetően kétfajta megoldás terjedt el a mobilforgalom megfelelő kezelésére. Az egyik amikor egy teljesen külön aldomianre irányítjuk a felhasználókat (például: m.pelda.hu). A másik megoldás pedig a reszponzív dizájn alkalmazása, amely a képernyő méretétől függően változtatja a weboldal megjelenését.

A Google algoritmusa nem preferálja egyik megoldást sem jobban, vagy kevésbé, mint a másikat. Tehát mindegy melyik megoldást választjuk is (legalább is ebből a szempontból) nincs különbség.

A weboldalak tesztelésére érdemes használni a Google eszközét, amellyel néhány másodperc alatt megtudhatjuk, hogy az adott oldal mobilbarát-e, vagy sem:
https://www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly/

→ 27 hozzászólás

Doorway kapuoldalak - Újra frissül a Google algoritmus és az irányelvek is

2015. március 20. · 17 hozzászólás

Címkék:

Kategóriák: Google update & export

A Google nemrég bejelentett egy frissítést, amely elsősorban a kapu, előszoba, vagy angolul doorway oldalak ellen hivatott fellépni. Ezek az oldalak a legtöbb esetben rossz felhasználói élményt nyújtanak, ezért a Google nagy erőkkel harcol ez és az egyéb hasonló megoldások ellen. Az élesítés a közeljövőben várható.

Mi is az a kapuoldal, vagy doorway page?

Többféle kapuoldal létezik. A lényegük az, hogy a keresőnek látszólag értékes tartalmat mutatnak (azért, hogy nagy forgalmat generáljanak), de a felhasználók általában nem kapnak más információkat, hanem mindig ugyanarra az oldalra jutnak.

Ezek az oldalak egy-egy kulcsszóra lettek optimalizálva és tipikusan a támogatandó oldal kulcsszavaival relevánsak és viszonylag optimalizáltak. Mivel elég specifikusak az adott témára könnyen elérik a jobb helyezést. Elsősorban tehát a céloldal támogatására hivatottak. A látogató általában vagy automatikusan átirányításra kerül a céloldalra, vagy csak annak irányában tud továbblépni az oldalról. Ma már több “finomabb” megoldást is ide sorolunk. Néhány klasszikus eset:

Több lap, vagy domain nagyon hasonló a kulcsszóra lett optimalizálva:

Egy weboldalon belül több különböző lap nagyon hasonló kulcsszóra lett optimalizálva:

  • 1. lap kulcsszava: “laptop javítás”
  • 2. lap kulcsszava: “laptop szerviz”
  • 3. lap kulcsszava: “laptop javító”
  • stb.

Ilyen lehet akár az is, ha több városra próbál egy valójában helyhez kötött cég optimalizálni (nincs minden helységben üzlete):

  • 1. lap kulcsszava: “laptop javítás Szeged”
  • 2. lap kulcsszava: “laptop javítás Érd”
  • 3. lap kulcsszava: “laptop javítás Pécs”
  • stb.

A klasszikus eset: kombinálva egy kliens oldali átirányítással

Ez esetben a kereső által érzékelt tartalom releváns a kulcsszóra, de a felhasználót valójában egy másik oldalra irányítja a böngésző. Ez esetben több egyéb irányelvet is megszeg az oldal, hiszen az ilyen oldal mást mutat a keresőnek, mint a felhasználónak.

Miért nem jó ez a keresőnek?

Természetesen itt is a már rengetegszer említett felhasználói élmény van a középpontban. Ezek a megoldások elsődleges célja az, hogy a találati lista minél nagyobb szeletét megkaparintsák az adott kulcsszóra. Többször megkerestek minket is ilyen kéréssel:

“Az a cél, hogy az én cégem legyen az top tízben az összes találat…”

Ezáltal a felhasználó nem tud válogatni a lehetőségek közül, végül mindig ugyanoda fog jutni, akármelyik találatot is választja.

Mire kell figyelnünk?

Mindenképpen érdemes elolvasni a Google által kiadott közleményt, amelyben találhatók ellenőrző kérdések is, amelyeket érdemes megfontolni.

Igazából ezeket a megoldásokat eddig sem javasoltuk. Sőt, ha belegondolunk, itt van átfedés a spam-szerű tartalomépítéssel is, amely a Panda algoritmus egyik ellensége volt. Továbbra is be kell tehát tartani az alapvető szabályokat. (Egy utópisztikus világban mondhatnánk azt is, hogy hallgassunk az igazságérzetünkre és ne akarjuk hasonló etikátlan megoldással indokolatlan piaci előnyhöz jutni.) Természetesen minden jó szándékú igyekezet ellenére is bele lehet szaladni a büntetésbe, ezért érdemes a következőket figyelembe venni:

  • kerüljük lehetőleg a kliens oldali átirányításokat és inkább szerver oldalit használjunk
  • ne szóljon minden egyes tartalom ugyanarról, vagy nagyon hasonló kulcsszóról
  • ne készítsünk több weboldalt ugyanarra, vagy nagyon hasonló a kulcsszóra
  • a keresőoptimalizálás során kerüljük az olyan oldalakat, amelyekről csak egy irányba lehet haladni (az Adwords landoló oldalakat ezért is érdemes különválasztani és noindexessé tenni)
  • az egyes oldalak kulcsszavai különbözzenek kellő mértékben
  • legyen elérhető minden (keresőoptimalizálás szempontjából lényeges) oldal keresőbarát hivatkozáson keresztül a weboldalunk más lapjairól

Érdekelne minket, hogy Ön talákozott-e már olyan esettel, ahol a keresőben több találatról is kiderült, hogy ugyanahhoz a céghez tartozik? Várjuk a visszajelzéseket.

→ 17 hozzászólás