Google Webmestereszközök és Google Analytics integráció

2011. június 08. · 5 hozzászólás

Címkék:

Kategóriák: Google Analytics · Google Webmaster Tools

Néhány hete irtunk a Google Analytics és Webmaster Tools fiók összekötéséről, ami leegyszerűsítette a közlekedést a két eszköz között. Aki akkor összekapcsolta a két eszközt, az különösen örülni fog a mostani újításnak.

Jelenleg csak egy bevezető programról beszélhetünk, ugyanakkor véleményünk szerint valóban nagyon hasznos ez a fejlesztés. Az integrációt követően a Webmestereszközök bizonyos beszámolóit megtekinthetjük majd a Google Analytics jelentései között. Ilyenek például:

  • Megjelenések
  • átkattintási arányok
  • átlagos pozíció a találati listán
  • milyen kifejezésekre jelent meg az oldalunk
  • stb.

Természetesen az Analytics esetében megszokott fejlett megjelenítési és szűrési lehetőségeket szintén alkalmazhatjuk majd ezekre a jelentésekre is.

Google Webmestereszközök és Google Analytics integráció

Miként lehetséges a Google Webmestereszközök és Google Analytics integrációja

Egyenlőre csak limitált számú felhasználóknak elérhető a lehetőség és csak egy bevezető lehetőségről van szó. Kezdetben magának az Analytics-nak is hasonló képpen történt a bevezetése. Reményeink szerint akárcsak az Analytics esetében ennek az újításnak is megfelelő lesz a fogadtatása és akkor nemsokára mindenkinek elérhetővé válik a lehetőség.

A jelentkezés ezek az oldalon lehetséges: Webmestereszközök és Google Analytics integrációjára a jelentkezés

Az oldalon található form kitöltésével tehát igényelhetjük az integrációt. Azonban ne keseredjünk el, ha nem sikerül az összekapcsolás, hiszen mint említettük ez egyenlőre csak limitált számú felhasználók számára elérhető.

→ 5 hozzászólás

Az Internet világnapja - május 18.

2011. május 18. · 14 hozzászólás

Címkék:

Kategóriák: Érdekességek

Manapság már szinte mindennek van világnapja. Vannak kitüntetett napok, amelyeket már régóta ünnepel a világ és van rengeteg viszonylag új világnap is. A mai napon, május 18-án az Internet Világnapját ünnepelhetjük.

Ez az esemény a fiatal világnapok közé tartozik. Tegnap tartották a Távközlés Világnapját. Ez a megemlékezés jóval nagyobb múltra tekint vissza, ugyanis 1968 óta ünneplik világszerte. Annak emlékére nyilvánították kiemelt nappá, hogy 1865. május 17-én 20 ország (hazánk már akkor köztük volt a monarchia részeként) részvételével Párizsban aláírták a Nemzetközi Távközlési Egyesület (ITU: International Telecommunications Union) alapító okiratát. Érdekesség, hogy 1865-ben még szikratávírókat alkalmaztak, mert Graham Bell csak 1876-ban találta fel a telefont.

Az internet világnapját szintén a Nemzetközi Távközlési Egyesület kezdeményezésére ünnepeljük. A kezdeményezés célja elsősorban az, hogy a fejlődő országokba és minden lefedetlen területre is eljusson a világháló. A mai nap egyébként csak másodsorban szól a világhálóról. Ugyancsak mára esik a Nemzetközi Múzeumi Világnap.

2002-ben emlékeztek meg legelőször május 18-án az internet Világnapjáról. Egy évvel korábban, még 2001. április 3-án ünnepelték és a Távközlési Világnap miatt helyezték át. Ebből is látható, hogy az internet szempontjából tényleg nem túl nagy hagyományra tekint vissza ez a nap. Bár az internet és annak elterjedése történelmi léptékben rövid múltra tekint csak vissza, nagyon fontos elismernünk, hogy ma a világháló már szinte kihagyhatatlan eszköz, lehetőség. Már az életünk szerves részévé vált.

→ 14 hozzászólás

Google Analytics és Webmaster Tools fiók összekötése

2011. február 08. · 17 hozzászólás

Címkék:

Kategóriák: Google · Google Analytics · Google Webmaster Tools

Mostantól összeköthető a két eszköz, ezzel egyszerűsödik néhány dolog. Egyenlőre apró újításokat érhetünk el a csatolás révén, de később lehet, hogy kibővülnek a lehetőségek.

A csatolás csak akkor lehetséges, ha a két eszköz használatához ugyanazt a Google fiókot használjuk. Az összekötéshez be kell lépnünk Webmaster Tools fiókunkba. A fiók főoldalán láthatók a kezelt webhelyek. A csatolni kívánt webhely sorában a "Kezelés" hivatkozásra kattintva, a legördülő menüből válasszuk ki a "Google Analytics-profil" opciót.

Ezután meg kell még adnunk, hogy a kiválasztott webhelyprofilt mely Google Analytics profillal szeretnénk összekötni. Ha ezt megtettük, akkor a lista végén kattintsuk a Mentés gombra.

Ha összekapcsoltuk, akkor a két új opció válik elérhetővé, ezek a következők:

  1. A Webmaster Tools fiókban a "A webhelyére mutató linkek" jelentésből közvetlenül elérhetjük az oldal hivatkozó webhelyekhez kötődő forgalom jelentését az Analytics-ban.

  2. A Webmaster Tools fiókban az összekapcsolt webhelyprofil bármely jelentésében a bal felső sarokban lévő "Analytics" hivatkozásra kattintva az aktuális webhelyprofil Irányítópultjára jutunk az Analytics-ban. Korábban, illetve a nem összekapcsolt webhelyprofilok esetében mindig újra meg kell adnunk a fiókhoz tartozó jelszavunkat. Ez tehát most már nem szükséges, ha összekapcsoltuk az eszközöket.

Ha egy webhelyprofilhoz több felhasználó is hozzáférhet, akkor mindenkinek egyenként kell összekapcsolni az eszközöket belépve a saját Google fiókjába.

→ 17 hozzászólás

PageRank Export - 2011. január 20.

2011. január 20. · 58 hozzászólás

Címkék:

Kategóriák: Google · Google update & export · Pagerank

Már nagyon régóta vártuk a PageRank exportot, és ma frissültek a Google Toolbar PageRank értékei.
Érdemes ellenőrizni a változásokat.

http://www.seotools.hu/pagerank.php

→ 58 hozzászólás

Google Instant, mely összeköti a találati listát a keresőszó gépelésével

2010. szeptember 10. · 22 hozzászólás

Címkék:

Kategóriák: Google · Google Instant · Keresés

A napokban megjelent Google Instant keresési mód megváltoztathatja a keresési szokásokat, így a keresőoptimalizálást is.
http://www.google.com/

A kereső kifejezés gépelése közben a Google eddig is felajánlott kulcsszavakat (legnépszerűbb keresések alapján), melyeket kiválaszthattunk és megkímélhettük magunkat a további billentyűk leütésétől. A Google Instant erre még rátesz egy lapáttal és a keresési felület alatt meg is jeleníti a kulcsszó ajánlatok közül a legelső kereső kifejezés találati listáját. A gépelés során a megadott karakterektől függően folyamatosan más kulcsszó ajánlatot kapunk (hiszen mindenegyes új karakterrel szűkítjük a kulcsszavak listáját), s ha változik a lista elején lévő ajánlat, akkor a billentyűzet leütésének eseményére új találati listát is kapunk.

Google Instant találálati lista

A fejlesztéssel az a cél, hogy a felhasználók azonnal finomíthassanak a kereső kifejezésen, és a folyamat legvégén a lehető legrelevánsabb találati listát kapják.

Hasznos a Google Instant?

A fejlesztés még nagyon új ahhoz, hogy bármilyen visszajelzést lehessen mondani róla. Biztosan lesznek olyanok, akiket zavar, hiszen a begépelt szó mellett, figyelni kell a felajánlott kulcsszavakra, és az alatta lévő folyamatosan ugráló találati listákra is.

Szerencsére kikapcsolható a beviteli mező jobb oldalán lévő link segítségével.

Google Instant kikapcsolása

Google.hu oldalon még nem elérhető

A www.google.hu oldalon még nem elérhető a szolgáltatás, így kénytelenek vagyunk a www.google.com oldalon használni ha szeretnénk. A fejlesztés előnye itt azonban még nem domborodik ki annyira, mert ha keresünk egy magyar szóra, illetve elkezdjük azt begépelni, akkor angol kulcsszó ajánlatokat fogunk kapni mindaddig, míg be nem gépeltük az első ékezetes karakter a szóban. (Ha van benne egyáltalán) Az itthoni kényelmes használathoz tehát meg kell várnunk, hogy az új fejlesztés át kerüljön a www.google.hu-ra is, a magyar keresési adatokat alkalmazva.

Miben változik a keresőoptimalizálás

A Google Instant bevezetésével megváltozhatnak a keresési szokások, mely kihathat a keresőoptimalizálási feladatokra is egyúttal. Ugyanakkor úgy gondoljuk, hogy a SEO munkálatok lényegben nem változnak.

A már korábban alkalmazott népszerű kereső kifejezések felajánlásának köszönhetően előtérbe kerülnek a rövidebb kulcsszavak, illetve a hosszabb kereső szavak közül azok, melyeket a Google is felajánl (akár rövidebb kulcsszavakat is megelőzhet!). Ezt a tényt az optimalizálásnál figyelembe kell venni és nagyobb hangsúlyt kell fektetni a megfelelő kulcsszavak kiválasztására, körültekintőbben kell eljárni.

A népszerű kereső kifejezések felajánlása nem a Google Instant üzembe helyezésével érkezett, de kétség kívül vele nagyobb hangsúlyt kap.

Mennyiben változtatja meg a Google Adwords statisztikákat?

Mivel jelentősen több találati listát kapnak a felhasználók, rajtuk AdWords hirdetésekkel, a hirdetési kreatívok is többször fognak megjelenni. Várhatóan a kattintások száma nem változik, ami azt jelenti, hogy a statisztikák és azok értékelése is megváltozik

A Google adatszolgáltatása alapján az Adwords hirdetések megjelenéseinek mérései az alábbiak szerint változnak.

A Google Instant segítségével végrehajtott keresések esetében a következő esetekben számol hirdetésmegjelenítést a rendszer:

  • A felhasználó elkezd begépelni egy lekérdezést a Google webhelyén, majd az oldal valamelyik részére (keresési eredményre, hirdetésre, helyesírási javításra, kapcsolódó keresésre) kattint.
  • A felhasználó kiválaszt egy bizonyos lekérdezést úgy, hogy a Keresés gombra kattint, megnyomja az Entert, vagy kiválasztja a következtetett keresések valamelyikét.
  • A felhasználó abbahagyja a gépelést, és az eredmények legalább 3 másodpercig láthatók.

Végül egy technikai megjegyzés. Valószínűleg a találati listák megjelenésének száma többszöröse lesz a korábbiakhoz képest, ami jelentős terhelést is jelent minden bizonnyal a Google szerverei számára. Néhány nap elteltével megállapítható, hogy bírják a terhelést.

→ 22 hozzászólás

Videók a honlapon - Videó oldaltérkép

2010. szeptember 02. · 6 hozzászólás

Címkék:

Kategóriák: Google · Google Webmaster Tools

A szélessávú internet terjedésével az egyik legnagyobb robbanás a különböző videók nézettségében tapasztalható. Egy az általánosan az internet használókról készült 2009 év végi statisztika alapján naponta átlagosan 1 milliárd videót néznek meg csak a YouTube-on. Bár nem csak a videókról szól a felmérés, de azért kapcsolódik a mostani cikkünkhöz.

Eltekintve a legnagyobb videó megosztó oldaltól ma egyre több honlap tulajdonos alkalmaz valamilyen videót az oldalán. Ennek számos célja lehet, például:, híradás eseményről, video blog, vagy csak egy vicces videó megosztása, stb. Lényeg, hogy terjed, vagy inkább már elterjedt ez az eszköz a kisebb weboldalakon is, a nagyobb weblapok pedig már régebb óta használják (például a hírportálok már nagyon sok cikkhez videót is bemutatnak). Az Google új felületének köszönhetően előtérbe kerültek a különböző típusú tartalmak szűrése a találati listán. Ennek eredményeképpen egyre többen keresnek például csak a videók között. A találati lista elemei ebben az esetben csak videókból állnak (hasonlóan például a képkeresés esetében).

A honlapon lévő videók a normál keresőoptimalizáláshoz hasonlóan egy algoritmus szerint rendeződnek. Sokszor a videó azonban nem megfelelő formában szerepel, vagy a kereső egyszerűen nem szerez róla tudomást. A videók találati listára való felkerülést nagyban elősegíti, ha feltöltünk egy videó oldaltérképet, amely értékes információkat tartalmaz a videónkról. Ilyenek például

  • a weboldal, ahol a videó elérhető (URL)
  • a videó fájl közvetlen helye (URL),
  • a lejátszó helye (URL),
  • a videó Title eleme,
  • leírása,
  • stb.

Minél több releváns információt közlünk, annál nagyobb eséllyel fog szerepelni a videónk a találati listán. A videó és a lejátszó helye mindenképpen alapkövetelmény (kötelező legalább az egyiket, de nagyon ajánlott mindkettőt megadni). A videó fájl jellemzően .flv, míg a lejátszó .swf kiterjesztéssel végződik.

A nagy kereső egyébként a következő Flash SWF-objektumokat és videó fájlokat képes feltérképezni: .mpg, .mpeg, .mp4, .mov, .wmv, .asf, .avi, .ra, .ram, .rm, .flv. Minden fájlnak HTTP-protokollon keresztül elérhetőnek kell lennie.

Az videó oldaltérkép

A videó oldaltérkép – a normál google oldaltérképhez hasonlóan – egy xml dokumentum és ugyanazt a webhelytérkép protokoll az alapja, gyakorlatilag annak kiterjesztése. (A webhelytérkép helyett mRSS feedet is lehet használni. Ennek kinézete kissé más, de ugyanolyan jól használható.)

Egy egyszerű. két videóból álló térkép felépítése lehet ilyen például:

<?xml version=”1.0″ encoding=”UTF-8″?>
<urlset xmlns=”http://www.sitemaps.org/schemas/sitemap/0.9″
        xmlns:video=”http://www.google.com/schemas/sitemap-video/1.1″>
  <url>
    <loc>http://www.weboldal.hu/videok/video-oldala.html </loc>
    <video:video>
      <video:content_loc>http://www.weboldal.hu/video01.flv </video:content_loc>
      <video:player_loc allow_embed=”yes”>http://www.weboldal.hu/videolejatszo.swf?video=123 </video:player_loc>
      <video:title>Példa videó</video:title>
      <video:thumbnail_loc>http://www.weboldal.hu/miniaturok/01.jpg </video:thumbnail_loc>
    </video:video>
  </url>
  <url>
    <loc>http://www.weboldal.hu/videok/masik-video-oldala.html </loc>
    <video:video>
      <video:content_loc>http://www.weboldal.hu/videok/video02.mpg </video:content_loc>
      <video:description>Második példa videó</video:description>
    </video:video>
  </url>
</urlset>

Mint említettem minél több információt közlünk a videóról, annál nagyobb esély van arra, hogy az bekerül a találati listára. Az oldaltérkép készítésekor a következő címkéket adhatjuk meg / kell megadnunk egy videóhoz:

  • <loc>**: azt az URL-t kell megadni itt, ahol a videó megnézhető (ha a látogató rákattint a videóra, akkor ezen az oldalon landol)
  • <video:video>**: a videó további címkéit tartalmazó blokk
  • <video:player_loc>**: az adott Flash lejátszóra mutató hivazkozás (további attribútumok is megadhatók benne)
  • <video:content_loc>**: az adott videó fájl fizikai helye
  • <video:thumbnail_loc>: itt a videó kis ikonszerű előnézeti képének helyét kell megadni. Javallott megadni, de ha nincs akkor generálhat is a kereső, de ez nem minden esetben lehetséges. Ezzel a képpel jelenik meg a videó a találati listán. 120 x 90 pixel mérettűnek kell lennie és kiterjesztése jpg, .png, vagy .gif lehet.
  • <video:title>*: a videó címe maximum 100 karakter terjedelemben
  • <video:description>*: a videó leírása maximum 2048 karakterben
  • <video:expiration_date>*: Az a dátum, ameddig a videó elérhető lesz az oldalon. A dátumot W3C formátumban kell megadni.
  • <video:duration>*: a videó hossza másodpercben (0-28 800 (8 óra) közötti érték)
  • <video:rating>: a videó rangsorolása 0.0-tól 5.0-ig egy lebegőpontos szám
  • <video:publication_date>: A videó megjelenésének dátuma szintén W3C formátumban
  • <video:category>: a videó kategóriája maximum 256 karakterben. A videót (mint a videotékában a filmeket) különböző kategóriákba sorolhatjuk, bár itt szűkebb kategóriát kell megadni. Ilyen kategória lehet például: utazás, marketing, gazdaság, stb.
  • <video:tag>: a kategóriához kapcsolódó címkék, kulcsszavak. Egy kategóriához maximum 32 címke adható meg.
  • <video:family_friendly>: értéke lehet "yes", vagy "no". Ha a Google Biztonságos keresés aktív, akkor a "no" értékű videók nem jelennek meg.
  • <video:restriction> attribútumai lehetnek: relationship="allow", vagy relationship="deny". Megadhatjuk, hogy melyik országokban lejátszható, vagy nem lejátszható a videó. Az országokat vesszővel elválasztott ISO 3166 formátumban kell megadni. Ha nincs megadva, akkor mindenhol lejátszható.
  • <video:view_count>: a videó megtekintéseinek száma

*ajánlott
** kötelező

Az videó oldaltérkép beküldése

A videó oldaltérképet a normál oldaltérképhez hasonlóan kell beküldeni, ennek megfelelően a Webmestereszközök (Webmaster Tools) Webhelytérképek menüpontja alatt ez néhány kattintással megtehető.

Sajnos a videó oldaltérkép beküldése még nem garantálja azt, hogy az adott kulcsszavakra meg is jelenik jó pozícióban a videónk, de ahhoz elegendő, hogy a kereső tudomására adjuk az ilyen tartalmunkat.

Képek elhelyezése az oldaltérképben

Ma már lehetőség van arra, hogy a videó oldaltérképben ne csak videókat, hanem egyéb médiaformátumokat, például az oldalon megjelenő képeket is felvegyünk az xml fájlban.

<?xml version=”1.0″ encoding=”UTF-8″?>
<urlset xmlns=”http://www.sitemaps.org/schemas/sitemap/0.9″
        xmlns:image=”http://www.google.com/schemas/sitemap-image/1.1″
        xmlns:video=”http://www.google.com/schemas/sitemap-video/1.1″>
  <url>
    <loc>http://www.weboldal.hu/videok/video-oldala.html </loc>
    <image:image>
      <image:loc> http://www.weboldal.hu/kep.jpg </image:loc>
    </image:image>
    <video:video>
      <video:content_loc>http://www.weboldal.hu/video01.flv </video:content_loc>
      <video:player_loc allow_embed=”yes”>http://www.weboldal.hu/videolejatszo.swf?video=123 </video:player_loc>
      <video:title>Példa videó</video:title>
      <video:thumbnail_loc>http://www.weboldal.hu/miniaturok/01.jpg </video:thumbnail_loc>
    </video:video>
  </url>
</urlset>

Néhány tipp

  • Korábban már említettem, hogy célszerű minél több adatot megadni a videóról
  • Érdemes legalább a Videó címét megadni minden esetben és ezt úgy tegyük, hogy a videó oldalán lévő szöveggel, az oldal kulcsszavaival harmonizáljon. Ha a megadott cím nem releváns az oldal tartalmával, akkor inkább az oldal tartalmát veszi alapul a kereső.
  • A képekhez hasonlóan itt is az aktuális kulcsszavakkal harmonizáló kifejezéseket adjunk meg a leírásban, címben, stb. Mindezt úgy, hogy az oldal tartalmával is összhangban legyen.
  • Hasonlóan a normál keresőoptimalizáláshoz itt is számít a rámutató hivatkozások száma.

Ha a weboldalon sokszor használunk videókat, képeket, akkor érdemes létrehozni oldaltérképet a média fájlok részére is, hogy ezzel is növelhessük a látogatóink számát.

→ 6 hozzászólás

Megújult a Google képkereső

2010. augusztus 05. · 20 hozzászólás

Címkék:

Kategóriák: Google · Keresés

Július végén a Google megújította a képkereső felületét (Google images: http://images.google.hu). Az új kialakításban nagyobb képeket kapunk, első ránézésre már nem láthatók a képhez tartozó információk, és a kép forrását is egészen más úton érjük el.

Az új találati lista

A keresést követően, az egérkurzort a kép fölé kell vinni, s így kapunk egy nagyobb ablakot, benne az adott kép kicsit nagyobb méretben, alatta pedig láthatjuk a fájl nevét, méretét, a weboldal címét, illetve a kép vagy a szövegkörnyezet kulcsszavait. Találunk még egy hivatkozást is "Hasonló" felirattal, ahol a kereső a kiinduló képhez keres hasonló képeket. (Ez a lehetőség nem minden esetben érhető el.) Ez a funkció már korábban is létezett és egész jól működik. Például egy tartalomszolgáltató oldalán találtunk egy tortát ábrázoló képet, ami nem volt releváns a szöveggel (a szövegkörnyezetben sehol sem szerepelt süteményekkel kapcsolatos szó vagy kifejezés) és a "Hasonló" opció segítségével kivétel nélkül újabb tortákat vagy egyéb süteményeket kaptunk.

Találatok száma

Megújult a Google képkereső

Kereséskor a böngésző ablak méretétől függően dől el, hogy hány képet kapunk az első oldalon. Lefelé görgetve pedig az újabb oldalak is folyamatosan betöltődnek, rajta a képekkel. Gyakorlatilag rengeteg képet kapunk és csak görgetni kell a képek megtekintéséhez a korábbi lapozással ellentétben.

A kép forrás oldala

Megújult a Google képkereső

Ha rákattintunk egy képre, akkor egy érdekes oldalt kapunk. A Google betölti a háttérbe a weboldalt, ahonnan a kép származik és fölé egy kis "layer"-ben külön elhelyezi nekünk a kért fotót egy relatíve nagyobb méretben (kisebb képes esetén ez lehet a teljes méret is, de a nagyon nagy képeket kisebbre méretezi), a jobb oldalon pedig láthatjuk a kép adatait. Az adatok mellett egy kattintással elérhetjük az eredeti, teljes képet, míg ha a középen lévő képet bezárjuk, arra a weboldalra jutunk, ahol a Google a fotót találta.

A módosításokkal jobb lett a szolgáltatás?

Megoszlanak a vélemények. Minden bizonnyal ez attól függ, hogy ki mire használta, s a keresés mely fázisában sikerült eldöntenie mely képre van szüksége.

A Google gondolt azokra is, akik a régi rendszert jobban szerették, és az oldal láblécében lehetőség van a régi változatot használni a "Váltás az alap verzióra" link segítségével.

Az új fejlesztéseknek része lehet az is, hogy ezeken a listákon később majd képes hirdetésekkel is találkozhatunk.

Google vs. Bing képkereső

Érdemes megnézni és összehasonlítani a Bing képkereső szolgáltatását az új Google felülettel. Kétségkívül vannak hasonló működési elvek, és jelen esetben a Bing volt korábban.

Bing képkereső

→ 20 hozzászólás

Elindult az új Google felület: megújult arculat, új funkciók, a találati lista sorrendje maradt

2010. május 07. · 49 hozzászólás

Címkék: · ,

Kategóriák: Google · Érdekességek

Mától megújult felülettel érhető el a Google kereső. Néhány új funkcióval is kiegészült, de szembetűnő változás inkább csak a design és a rendszer által generált kódban figyelhető meg. Egyelőre sorrendezési szisztéma változtatást nem észleltünk a találati listákon.

Tehát mik az újítások?

A leginkább szembetűnő az, hogy a bal oldalon megjelent egy honlap menühöz hasonló navigációs panel. Ennek segítségével a találati lista szűrhető bizonyos szempontok szerint. Hasonló navigációs panel eddig is elérhető volt csak alapértelmezésben nem volt “lenyitva” a találati lista mellett, tehát tulajdonképpen az újítás nem a funkciókban, hanem a megjelenésben van. Ami eddig nem volt annyira szem előtt, azt most feltűnően kihangsúlyozták.

  • A panel legelső részében a tartalom típusa szerint szűrhetjük a listát. Az egyes szűrőkre kattintva a lista azon elemei jelennek meg, amelyeket a Google az adott listába illő típusú tartalomnak értelmez. A navigációs panel ezen része újult meg leginkább.
    Az új Google felület

  • A tartalom típus szűrőblokk alatt helyezkedik el a nyelv és földrajzi beállítások blokkja. Itt tudjuk szűkíteni a listát, hogy csak a magyar nyelvű, vagy csak a magyarországi honlapok szerepeljenek a felsorolásban. Természetesen a szűrések után mindig van lehetőség visszatérni az eredeti listához, tehát ebben az esetben a “Web” menüpontra kattintva eltávolíthatjuk a nyelvi és földrajzi filtereket.
  • A következő blokk az időrendi csoportosítást teszi lehetővé. Ennek legnagyobb jelentősége akkor van, ha például a Hírek tartalomtípusra már szűkítettük a listát. Ekkor nemcsak a legfrissebb híreket tudjuk megtekinteni, hanem több időtartományban (akár egyedi intervallumot is megadhatunk) megjelent híreket is olvashatunk.

    Az új Google felület

  • Az időrendi szűrőcsoport után egy érdekes lehetőség következik, ami talán egy önálló bejegyzést is megérne, de most tömören összefoglaljuk a lényegét. Itt a keresőpanel nézetét tudjuk megadni. Lehet a normál, alapértelmezett nézet és használhatjuk a nemrégiben megjelent Varázskerék nézetet is. A varázskerék használatakor tulajdonképpen egy kiinduló kulcsszóból újabb – egyre speciálisabb – kereséseket végrehajtva közeledhetünk a minket leginkább érdeklő témához, listához. Az újabb keresésekhez nem kell mindig beírni egy kifejezést, hanem a kiinduló kulcsszó alapján a kereső felajánl kapcsolódó témákat, speciálisabb kulcsszavakat. Ha kiválasztjuk az egyik kapcsolódó kulcsszót, akkor új keresés történik és újabb kapcsolódó kifejezéseket ajánl a kereső. Ezzel egyre közelebb juthatunk az általunk keresett témához. Ha pedig véletlenül rossz irányba tévedtünk, akkor bármikor visszatérhetünk a gráf egy korábbi pontjához. Például ha a Varázskerék nézetet aktiváljuk és rákeresünk az “egészség” kifejezésre, akkor a következőt látjuk (a cikk írásának idejében):

    Az új Google felület

    Két kattintáson (újabb keresésen) át már el is jutottunk a wellness hotelekhez. Eközben a képernyő jobb oldalán a találati lista a kattintásoknak, tehát új kereséseknek megfelelően folyamatosan változik és közelít a számunkra leginkább megfelelő listához.
    Az új Google felület

  • A következő panelen találati listát tudjuk átformázni. A Webhelyek képekkel nézetet és egyben szűrőt kiválasztva a találati listán szerpelő honlapok képeinek egy részét jelenítni meg a kereső. Fontos, hogy ez nem egyezik a tartalom típusok szerinti szűréseknél található Képek filterrel. Az csak képeket jelenít meg az adott kulcsszóval kapcsolatban. Ez a szűrő pedig a normál lista honlapjainak képeit jelenítik meg. Az így összeállított lista viszont különbözhet a normál találati listától, hiszen előfordulhat, hogy az adott kulcsszóra első helyezett honlapon nincsen kapcsolódó kép. Ekkor ezt az oldalt a Webhelyek képekkel szűrő kiveszi, vagy hátrasorolja.


    Az Oldal-előnézetek pontra kattintva a lista megint átalakul. Ekkor a találatok mellet megjelenik egy az aktuális honlapról készült kép, előnézet. Ennek segítségével némi betekintést nyerhetünk a honlapokra anélkül, hogy azt meglátogatnánk. Az előnézeten kívül egy normál megjelenítésnél hosszabb leírást kapunk találatonként.

    Végül a Lefordított keresés menüpont. Ennek segítségével a találati listán szereplő esetleges idegen nyelvű oldalak a Google fordító motorjának segítségével lefordíthatók a saját nyelvünkre. Hasznos lehet ez a funkció, de azért kritikusan kell kezelni, mert a kereső fordítója néha egészen érdekes fordításokat generál :)

A funkciók előtérbe helyezésén kívül a kereső oldal arculatban is megújult kicsit. Igyekeztek szépíteni, frissíteni a jól bevált és letisztult formát. Ennek célja szintén a – sokszor elhangzó – felhasználói élmény fokozása, szubjektív vélemény, hogy kinek tetszik az új és kinek nem.

→ 49 hozzászólás

PageRank Export - 2010. április 3.

2010. április 04. · 77 hozzászólás

Címkék:

Kategóriák: Google · Google update & export · Pagerank

Kellemes Húsvéti Ünnepeket!

PageRank export volt és frissültek a Google Toolbar PageRank értékei. Érdemes ellenőrizni a változásokat.
http://www.seotools.hu/pagerank.php

→ 77 hozzászólás

Büntetések mértéke, hatóköre és megoldások

2010. február 28. · 97 hozzászólás

Címkék: · , , , , , , , ,

Kategóriák: Google · Gyakori kérdések

A büntetések gyakori fajtái:

Hasonlóan az algoritmusok fejlődéséhez itt is sokat finomodtak a keresők. Régen sokkal drasztikusabb megrovást lehetett kapni és jóval nehezebb volt visszakerülni a találati listára. (Mondjuk legalább akkor biztosra lehetett venni, hogy a weboldal büntetést kapott vagy sem.) Alapvetően a büntetés legtöbbször ugyanaz, csupán a büntetés mértéke változó. A találati listán hátrasorolást kapnak a büntetett oldalak, az viszont már változó, hogy mennyire és mennyi időre sorolja hátra a kereső őket. Az időtartam nagyban függ a “kihágás” mértékétől is, de még azonos hibák esetén is viszonylag nagy szórást mutat. Általában minimum 3 hónapos időtartamot szoktak kapni büntetésként az oldalak, de nem ritka az ennél hosszabb fél éves, éves megrovás sem.

Büntetésék típusai:

  • A legszigorúbb büntetés talán az, ha nem csak hátrasorolják a keresők az oldalt, hanem az indexelt adatbázisból is eltávolítják azt. Ez nem azonos azzal, ha a kereső nem indexel egy oldalt. Ilyenkor egy már tárolt oldalt zárnak ki a indexből.
  • Hátrasorolás: Ez a leggyakoribb. A büntetés következtében a korábban stabil pozícióhoz képest egyszer csak nagyságrenddel hátrakerül. Olyan oldalak is előtte szerepelnek, amelyek kevésbé relevánsak és nincsenek optimalizálva. A jelenséget nem szabad összekeverni a Google Dance jelenséggel, mert itt már állandósult pozíciót veszítünk el.
  • Előfordulhat még, hogy a kereső a PageRank exportált értékéből von le értékeket. Jellemzően a kulcsszavas kimenő hivatkozások eredményezik ezt a büntetést, ami ugyanakkor a találati listára (eddigi tapasztalataink szerint legalábbis) nincs hatással, így ebből arra lehet következtetni, hogy a belső PageRank érték nem változik. Ez egyfajta kisebb figyelmeztetés lehet a weboldal tulajdonos részére. (Amikor nem régiben tévesen vont el PageRank értéket egy nagyobb hírportáltól, kértük a Webmaster Tools-on keresztül a helyreállítást és néhány hét után visszakaptuk a PageRank értékeket)

A büntetések hatóköre

  • Legsúlyosabb esetben az egész honlapra kiterjed a büntetés. Korábban szinte csak ezt alkalmazták.
  • Oldalakat büntetnek: ilyenkor nem az egész honlapot büntetik, hanem csak bizonyos oldalait. Általában a főoldalt sújtja a megrovás (az összes releváns kulcsszóra) és az aloldalak még szerepelhetnek jól (de elképzelhető ennek ellentéte is). A tapasztalat azt mutatja, hogy ilyenkor is minden oldal visszaesik ugyan egy kicsit a találati listán, de korántsem annyira, mint a büntetett oldal.
  • Kulcsszavas büntetés: ez talán a legérdekesebb büntetési forma. Itt nem konkrétan az oldalakat büntetik, hanem egyszerűen adott kulcsszavakra keresve eltűnik az oldalunk, noha előtte ugyanarra jó helyen volt.

Mi a teendő, ha úgy gondoljuk weboldalunk büntetést kapott?

Lehetőség szerint ne használjunk nem megengedett eszközöket. Persze erre mindenki mondhatja, hogy könnyű ezt mondani, mert “Nem is tudtam, hogy azt nem szabad.” Sajnos azonban mint az élet más területein, ez itt sem mentesít a büntetés alól.

Tehát ha hibáztunk és büntetett lett az oldal, akkor a következőket tudjuk tenni:

  1. Használjuk a Google Webmaster Tools-t és minden pontot alaposan vizsgáljunk meg, hátha közelebb jutunk a megoldáshoz.
  2. Ellenőrizni kell, hogy az oldal szerepel a kereső indexében. (site:URL kifejezés segítségével), vagy az Indexelt oldalak vizsgálatára készített eszközünkkel.
  3. Ha nem található az indexben, akkor valószínűleg komoly a probléma, esetleg Black Hat SEO eszköz van az oldalon. Keressük meg ezt és mindenképpen szüntessük meg, majd kérjük az oldal felülvizsgálatát.

  4. Ha van tárolt változata az oldalnak, akkor keressünk rá a saját domain névre. Esetleg szétbontva kulcsszavakra, pl.: “seo tools hu”. Ha a csak nagyon hátul szerepel az oldal, akkor biztosan büntetést kapott. Általában nem életszerű linkelés, Google bombing, linkkereskedelem, stb. esetén jár ilyen büntetés. A probléma megszüntetése után szintén kérjünk revíziót.
  5. Ha a domain névre keresve még jól szerepel az oldal, akkor keressünk rá azokra a kulcsszavakra, amelyekre optimalizáltuk azt. Például keressünk rá a Title-ban megadott teljes szövegre idézőjelek között. Ha a Title tagunk eléggé egyedi, de ennek ellenére sincs benne a honlap az első 30 találatban akkor szintén biztos a büntetés. Általában életszerűtlen linkelésért, duplikációért, túloptimalizálásért jár ilyen büntetés. Ilyenkor is szüntessük meg a fennálló problémát és kérjünk felülvizsgálatot.

Az oldal felülvizsgálatát itt kérhetjük: https://www.google.com/webmasters/tools/reconsideration
(Miután bejelentkeztünk a Webmaster Tools-ba)

A felülvizsgálat fogadásáról remélhetőleg kapunk néhány napon belül értesítést, ez azonban nem jelenti azt, hogy meg is történt a helyreállítás. Ez akár több hét is lehet, s ha nem sikerült megtalálni és megszűntetni a kiváltó okot, akkor a helyzet nem fog változni és sajnos értesítést sem kapunk erről. Ilyenkor nincs más lehetőség, újra kell kezdeni az egész vizsgálódási folyamatot az elejétől. Lehet, hogy azonnali helyreállítást nem is kapunk, hanem meg kell várnunk, amíg a büntetés időtartama letelik (amiről szintét nincs információja az embernek).

Látható, hogy meglehetősen nehéz kikerülni a büntetésből, ezért az optimalizálás során körültekintően járjunk el, lehetőleg figyelmetlenség miatt se kapjunk retorziót.

→ 97 hozzászólás