Google Instant, mely összeköti a találati listát a keresőszó gépelésével

2010. szeptember 10. · 22 hozzászólás

Kategóriák: Google · Google Instant · Keresés

A napokban megjelent Google Instant keresési mód megváltoztathatja a keresési szokásokat, így a keresőoptimalizálást is.
http://www.google.com/

A kereső kifejezés gépelése közben a Google eddig is felajánlott kulcsszavakat (legnépszerűbb keresések alapján), melyeket kiválaszthattunk és megkímélhettük magunkat a további billentyűk leütésétől. A Google Instant erre még rátesz egy lapáttal és a keresési felület alatt meg is jeleníti a kulcsszó ajánlatok közül a legelső kereső kifejezés találati listáját. A gépelés során a megadott karakterektől függően folyamatosan más kulcsszó ajánlatot kapunk (hiszen mindenegyes új karakterrel szűkítjük a kulcsszavak listáját), s ha változik a lista elején lévő ajánlat, akkor a billentyűzet leütésének eseményére új találati listát is kapunk.

Google Instant találálati lista

A fejlesztéssel az a cél, hogy a felhasználók azonnal finomíthassanak a kereső kifejezésen, és a folyamat legvégén a lehető legrelevánsabb találati listát kapják.

Hasznos a Google Instant?

A fejlesztés még nagyon új ahhoz, hogy bármilyen visszajelzést lehessen mondani róla. Biztosan lesznek olyanok, akiket zavar, hiszen a begépelt szó mellett, figyelni kell a felajánlott kulcsszavakra, és az alatta lévő folyamatosan ugráló találati listákra is.

Szerencsére kikapcsolható a beviteli mező jobb oldalán lévő link segítségével.

Google Instant kikapcsolása

Google.hu oldalon még nem elérhető

A www.google.hu oldalon még nem elérhető a szolgáltatás, így kénytelenek vagyunk a www.google.com oldalon használni ha szeretnénk. A fejlesztés előnye itt azonban még nem domborodik ki annyira, mert ha keresünk egy magyar szóra, illetve elkezdjük azt begépelni, akkor angol kulcsszó ajánlatokat fogunk kapni mindaddig, míg be nem gépeltük az első ékezetes karakter a szóban. (Ha van benne egyáltalán) Az itthoni kényelmes használathoz tehát meg kell várnunk, hogy az új fejlesztés át kerüljön a www.google.hu-ra is, a magyar keresési adatokat alkalmazva.

Miben változik a keresőoptimalizálás

A Google Instant bevezetésével megváltozhatnak a keresési szokások, mely kihathat a keresőoptimalizálási feladatokra is egyúttal. Ugyanakkor úgy gondoljuk, hogy a SEO munkálatok lényegben nem változnak.

A már korábban alkalmazott népszerű kereső kifejezések felajánlásának köszönhetően előtérbe kerülnek a rövidebb kulcsszavak, illetve a hosszabb kereső szavak közül azok, melyeket a Google is felajánl (akár rövidebb kulcsszavakat is megelőzhet!). Ezt a tényt az optimalizálásnál figyelembe kell venni és nagyobb hangsúlyt kell fektetni a megfelelő kulcsszavak kiválasztására, körültekintőbben kell eljárni.

A népszerű kereső kifejezések felajánlása nem a Google Instant üzembe helyezésével érkezett, de kétség kívül vele nagyobb hangsúlyt kap.

Mennyiben változtatja meg a Google Adwords statisztikákat?

Mivel jelentősen több találati listát kapnak a felhasználók, rajtuk AdWords hirdetésekkel, a hirdetési kreatívok is többször fognak megjelenni. Várhatóan a kattintások száma nem változik, ami azt jelenti, hogy a statisztikák és azok értékelése is megváltozik

A Google adatszolgáltatása alapján az Adwords hirdetések megjelenéseinek mérései az alábbiak szerint változnak.

A Google Instant segítségével végrehajtott keresések esetében a következő esetekben számol hirdetésmegjelenítést a rendszer:

  • A felhasználó elkezd begépelni egy lekérdezést a Google webhelyén, majd az oldal valamelyik részére (keresési eredményre, hirdetésre, helyesírási javításra, kapcsolódó keresésre) kattint.
  • A felhasználó kiválaszt egy bizonyos lekérdezést úgy, hogy a Keresés gombra kattint, megnyomja az Entert, vagy kiválasztja a következtetett keresések valamelyikét.
  • A felhasználó abbahagyja a gépelést, és az eredmények legalább 3 másodpercig láthatók.

Végül egy technikai megjegyzés. Valószínűleg a találati listák megjelenésének száma többszöröse lesz a korábbiakhoz képest, ami jelentős terhelést is jelent minden bizonnyal a Google szerverei számára. Néhány nap elteltével megállapítható, hogy bírják a terhelést.

Ha tetszett:
Megosztom

22 hozzászólás érkezett ↓

  • 1 Startpage UK // 2010. szeptember 10. 17:44

    Lehet, hogy ezek miatt a fejlesztések miatt késik annyit a Pagerank export…?
    Vagy már a Pagerank-rendszer utódján is dolgoznak, és annak bétatesztjei miatt csúszik a frissítés?
    Mindenesetre fölöttébb gyanús, hogy ennyi ideje nem frissültek már a PR értékek!

  • 2 Dénes Szabó // 2010. szeptember 10. 20:37

    Szerintem, ez az instant keresés azt is jelenti, hogy még nagyobb értéke lesz a már említett rövid szavaknak, és a lista elején “levésnek” - még inkább a lista elejére kell kerülni a kiválasztott kulcsszóra.

  • 3 Nagy Attila // 2010. szeptember 11. 09:58

    Én mint felhasználó örülök az újításnak mert tényleg jobban le tudom szűkíteni a keresést, ha látom, hogy még mindig dob fel olyan kereső kifejezést ami nekem megfelel, így nem csak egy kereső szót, hanem lehet hogy 3-4 szóból álló kifejezésre fogok keresni. De mint weblap tulajdonos (nem profi szakember) még nem tudtam felmérni, hogy örüljek vagy ne. Meló az biztos hogy több lesz. Remélem az eredménye is látszani fog.

  • 4 Fábián Gábor // 2010. szeptember 11. 10:50

    A weboldalam témájából adódóan 1-3 szavas kifejezésre optimizáltam, és ezután is ugyanígy fogom tenni amíg értelmét látom. 1-2 hónap múlva már a SEO szakemberek is ellátnak tanácsokkal a Google Instant kereséssel való jobb helyezés eléréséhez.

  • 5 Kerti Gábor // 2010. szeptember 11. 14:14

    Érdekes, én egy kétszavas kulcsszóra a második, míg a hőszigetelés szóra az első oldalon ugrálhatok. Szerintem ha bejön ez az instant, akkor az első 5 hely nagyon értékes lesz és tovább fogja fokozni a versenyt. Már csak azt remélem, hogy ezzel nem fog jelentőset változni, mivel a honlapom még csak most jutott el oda, hogy visszatermelte az árát. Most, hogy eljött az ősz, jönnek befele a munkák, jobb lenne inkább, ha csak télen változtatnának.

    De sztem Istvánnak igaza van, mivel a hosszabb szöveges kulcsszavak fognak előtérbe helyeződni, vagyis ez azt jelenti, hogy érdemes lesz több szöveget írni a honlapjainkra…

  • 6 Koltai Mihály // 2010. szeptember 11. 17:06

    A felhasználó abbahagyja a gépelést, és az eredmények legalább 3 másodpercig láthatók….Remélem ezért még nem kell a hírdetőnek fizetni

  • 7 Reha Zoltánné // 2010. szeptember 11. 17:43

    Nem szeretem, ha bonyolítanak, mivel az eddigi tapasztalataim azt igazolják, ha kitalálnak valami újat a felhasználó előnyére, az többnyire nem könnyit, hanem nehezít. A google kereső lista bővítése (de csak a bővítése) azoknak jó, kik nem tudják, milyen kereső szót írjanak be.

  • 8 szabi // 2010. szeptember 12. 06:19

    erdekes a google ja

  • 9 Weblap.ro // 2010. szeptember 12. 08:27

    Szerintem ez jó ötlet volt részükről, biztosan felgyorsítja majd a kereséseket. Igazából már eddig is volt annyira gyors a Google, hogy ezt a funkciót megbírta volna, de úgy látszik most jött el az ideje. Úgy gondolom ez nem nagyon fog változtatni a keresőoptimalizálási gyakorlaton, hiszen a lényeg ugyanaz maradt…

  • 10 Redőny // 2010. szeptember 12. 12:43

    Mint minden ujdonságnak ennek is lesznek nyertesei vesztesei. Kérdéses, hogy a beoptimalizált weboldal esetén, egy jó kulcsszónál milyen forgalom visszaeséssel jár majd az újdonság?
    Redőny, műanyag redőny, alumínium redőny

  • 11 Urbanne Andrea Zsuzsi // 2010. szeptember 12. 13:09

    Hozzaszolasomat ekezet nelkul, angol betuvel tudom megirni, ezert mindenkitol elnezest kerek. En nagyon kezdo vagyok es azt szeretnem megtudni, hogy lehetseges-e, hogy minden temat reszletesebb peldaval ilusztraljak, mert ugy jobban tudnam kovetni az ertelmezeseket. A mostani esetben a keresonek a pontosabb meghatarozasat, hogyan es melyik cimszoval ? Koszonom !

  • 12 Makra Istvánné // 2010. szeptember 12. 22:42

    Az előttem szólóhoz csatlakozván, ebben a témában én is nagyon kezdő vagyok.Szóval mire nagyjából, hangsúlyozom nagyjából megértenék valamit, isméte előrukkol a google valami újjal, amin lehet agyalni!!. Egyébként tuti kiélezi az élen a versenyt, és az is tuti, hogy engem már most zavar a sok felugra-bugráló kulcsszó a karakterleütések után. Hát asszem rajtam kívül ezt a funkciót még sokan ki fogják kapcsolni.

  • 13 Redőny // 2010. szeptember 13. 09:37

    Az előttem szólóhoz, remélhetőleg sokan kikapcsolják majd!

  • 14 Ifj. Czinege Károly // 2010. szeptember 13. 17:01

    Szerencsére van még egy kis időnk, akiknek magyar keresők a fontosak, amíg nem ér el ide a .hu-ra is ez az újdonság.

    Akkor is hasznosak lesznek a tanácsaid.

    Üdv. Czinege

  • 15 Boti // 2010. szeptember 20. 08:29

    Sziasztok,

    Nekem lassú az internet kapcsolatom, épp ezért ez az instant keresés nem igazán jött be nekem, mivel legtöbbször a .com -on keresek. Átkellett váltsak a .hu -ra, és rájöttem, hogy nem ugyanazok a találatokat adja vissza mint a .com .

  • 16 Tyke Fenderson // 2010. szeptember 30. 10:54

    Kedves István!

    Köszönöm a sok információt, amit Öntől kaptam, végig olvastam az összes blog bejegyzést és a hozzászólásokat is, tanulságosak. Összegyűjtöttem az elmúlt hetek olvasása során felmerül kérdéseimet:

    1. Van az a probléma, hogy mit lát a kereső a weboldalon. A dizájn elkészítésekor sokszor alkalmazom azt a módszert, hogy egy hagyományos fehér alapon fekete szöveggel írt weblapon mondjuk egy címet úgy emelek ki vizuálisan, hogy inverzet alkotok a színekkel, azaz fekete háttéren írom a címet fehér betűkkel. Még “rosszabb”, ha nem fekete a háttér, hanem egy sötét tónusú kép, amelyről a kereső még esetleg a színét sem tudja megállapítani, és összevetni a betű színnel. Van-e annyira intelligens a kereső, hogy tényleg azt látja, amit a weboldal látogató, vagy el kell hagynom ezt az inverzes dolgot, ha azt szeretném, hogy ezek a kulcs fontosságú címszavak értékelhetővé váljanak a keresőrobot számára is?

    2. Korábban említette, hogy a [table] .. [/table] helyett használjunk div-et. Bár én nem ismerem a div képességeit, de a table-ét viszont elég nagy mékységben, és előszeretettel használom rendezettség, pozícionálás miatt is. SEO szempontból miért kellene DIV-re váltani?

    3. Egy másik korábbi blogbejegyzésben a helyi kereséssel kapcsolatban írta, hogy mondjuk egy Budapesten működő vállalkozás írja ki a láblécben, hogy Budapest, mert ez segíthet. Megtettem, csak azt nem tudom, hogy jól csináltam-e, ugyanis nem tudtam eldönteni, hogy ez valami HTML szintaxis, mint a [head], hogy esetleg a [body] után van valami [footer], vagy csak egyszerűen lábléc, mint egy Word dokumentum alján, azaz itt értve, hogy a weblap alján. (Mivel nem találtam footer-es HTML szintaxist, így az utóbbi megoldást választottam, remélem helyesen.)

    Köszönöm válaszát előre is!

  • 17 Lovas Géza // 2010. október 08. 10:02

    Üdv mindenkinek és előre is elnézést az OFF hozzászólásért, de nem tudtam, hogy hová tegyem fel a kérdést.
    Kulcsszó választó eszközt keresek, amivel vizsgálni tudom a kulcsszavak KEI értékét is. Ha ezt konkrétan nem írja ki, az nem baj, de legalább írja ki a kiszámításához szükséges adatokat (keresési mennyiség, találatok száma), Google eszköz csak előbbit írja.
    Ja, és nem ártana, ha a listát ki le lehetne menteni csv-ben.
    Azt olvastam, hogy erre talán jó az “Overture Keyword Suggestion Tool” de fogalmam sincs hogyan kell regisztrálni, mindig oda jutok, hogy kéri a bankkártya számomat…
    Vagy ilyen csak fizetősben létezik?

  • 18 Kungl István // 2010. október 12. 14:50

    válasz #16

    1. Ha a forrásban megtalálható a szöveg, akkor a kereső számára is értelmezhető.

    2. A div segítségével a fontosabb tartalmak a forrás elejére is tehetők, míg a table használatával ez gyakran nem valósítható meg. (számos egyéb hátránya is van a táblázatnak, például akkor jelenik csak meg a böngészőben, ha a teljes táblázat tartalma letöltésre került)

    3. Egyszerű html tartalomban kell a címet használni. A legjobb ha hCard forma használata: http://www.microformats.org/wiki/hcard

    KI

  • 19 Bakaja Zoltán // 2010. november 10. 14:58

    Kedves István!

    Nem találtam a blogban semmit az ékezetes domainek linkeléséről. Van annak valami keresőoptimalizálási vonzata, ha az ékezetes domaint nem a magyar ékezetes formában, hanem a kód formában rakja be az ember html forrásba?

  • 20 Kungl István // 2010. november 25. 23:11

    válasz #19

    Az ékezetes domain neveket a kódolt formában kell hivatkozni, mivel az URL-ben ékezetek nem szerepelhetnek. Az ékezeteket a böngésző kódolja nekünk vissza megjelenítésnél.

    KI

Hozzászólás

(Kerüljük a kulcsszavakat a névben)
* Kötelező mező. Az e-mail cím nem jelenik meg a blogon.