Büntetések mértéke, hatóköre és megoldások

2010. február 28. · 97 hozzászólás

Kategóriák: Google · Gyakori kérdések

A büntetések gyakori fajtái:

Hasonlóan az algoritmusok fejlődéséhez itt is sokat finomodtak a keresők. Régen sokkal drasztikusabb megrovást lehetett kapni és jóval nehezebb volt visszakerülni a találati listára. (Mondjuk legalább akkor biztosra lehetett venni, hogy a weboldal büntetést kapott vagy sem.) Alapvetően a büntetés legtöbbször ugyanaz, csupán a büntetés mértéke változó. A találati listán hátrasorolást kapnak a büntetett oldalak, az viszont már változó, hogy mennyire és mennyi időre sorolja hátra a kereső őket. Az időtartam nagyban függ a “kihágás” mértékétől is, de még azonos hibák esetén is viszonylag nagy szórást mutat. Általában minimum 3 hónapos időtartamot szoktak kapni büntetésként az oldalak, de nem ritka az ennél hosszabb fél éves, éves megrovás sem.

Büntetésék típusai:

  • A legszigorúbb büntetés talán az, ha nem csak hátrasorolják a keresők az oldalt, hanem az indexelt adatbázisból is eltávolítják azt. Ez nem azonos azzal, ha a kereső nem indexel egy oldalt. Ilyenkor egy már tárolt oldalt zárnak ki a indexből.
  • Hátrasorolás: Ez a leggyakoribb. A büntetés következtében a korábban stabil pozícióhoz képest egyszer csak nagyságrenddel hátrakerül. Olyan oldalak is előtte szerepelnek, amelyek kevésbé relevánsak és nincsenek optimalizálva. A jelenséget nem szabad összekeverni a Google Dance jelenséggel, mert itt már állandósult pozíciót veszítünk el.
  • Előfordulhat még, hogy a kereső a PageRank exportált értékéből von le értékeket. Jellemzően a kulcsszavas kimenő hivatkozások eredményezik ezt a büntetést, ami ugyanakkor a találati listára (eddigi tapasztalataink szerint legalábbis) nincs hatással, így ebből arra lehet következtetni, hogy a belső PageRank érték nem változik. Ez egyfajta kisebb figyelmeztetés lehet a weboldal tulajdonos részére. (Amikor nem régiben tévesen vont el PageRank értéket egy nagyobb hírportáltól, kértük a Webmaster Tools-on keresztül a helyreállítást és néhány hét után visszakaptuk a PageRank értékeket)

A büntetések hatóköre

  • Legsúlyosabb esetben az egész honlapra kiterjed a büntetés. Korábban szinte csak ezt alkalmazták.
  • Oldalakat büntetnek: ilyenkor nem az egész honlapot büntetik, hanem csak bizonyos oldalait. Általában a főoldalt sújtja a megrovás (az összes releváns kulcsszóra) és az aloldalak még szerepelhetnek jól (de elképzelhető ennek ellentéte is). A tapasztalat azt mutatja, hogy ilyenkor is minden oldal visszaesik ugyan egy kicsit a találati listán, de korántsem annyira, mint a büntetett oldal.
  • Kulcsszavas büntetés: ez talán a legérdekesebb büntetési forma. Itt nem konkrétan az oldalakat büntetik, hanem egyszerűen adott kulcsszavakra keresve eltűnik az oldalunk, noha előtte ugyanarra jó helyen volt.

Mi a teendő, ha úgy gondoljuk weboldalunk büntetést kapott?

Lehetőség szerint ne használjunk nem megengedett eszközöket. Persze erre mindenki mondhatja, hogy könnyű ezt mondani, mert “Nem is tudtam, hogy azt nem szabad.” Sajnos azonban mint az élet más területein, ez itt sem mentesít a büntetés alól.

Tehát ha hibáztunk és büntetett lett az oldal, akkor a következőket tudjuk tenni:

  1. Használjuk a Google Webmaster Tools-t és minden pontot alaposan vizsgáljunk meg, hátha közelebb jutunk a megoldáshoz.
  2. Ellenőrizni kell, hogy az oldal szerepel a kereső indexében. (site:URL kifejezés segítségével), vagy az Indexelt oldalak vizsgálatára készített eszközünkkel.
  3. Ha nem található az indexben, akkor valószínűleg komoly a probléma, esetleg Black Hat SEO eszköz van az oldalon. Keressük meg ezt és mindenképpen szüntessük meg, majd kérjük az oldal felülvizsgálatát.

  4. Ha van tárolt változata az oldalnak, akkor keressünk rá a saját domain névre. Esetleg szétbontva kulcsszavakra, pl.: “seo tools hu”. Ha a csak nagyon hátul szerepel az oldal, akkor biztosan büntetést kapott. Általában nem életszerű linkelés, Google bombing, linkkereskedelem, stb. esetén jár ilyen büntetés. A probléma megszüntetése után szintén kérjünk revíziót.
  5. Ha a domain névre keresve még jól szerepel az oldal, akkor keressünk rá azokra a kulcsszavakra, amelyekre optimalizáltuk azt. Például keressünk rá a Title-ban megadott teljes szövegre idézőjelek között. Ha a Title tagunk eléggé egyedi, de ennek ellenére sincs benne a honlap az első 30 találatban akkor szintén biztos a büntetés. Általában életszerűtlen linkelésért, duplikációért, túloptimalizálásért jár ilyen büntetés. Ilyenkor is szüntessük meg a fennálló problémát és kérjünk felülvizsgálatot.

Az oldal felülvizsgálatát itt kérhetjük: https://www.google.com/webmasters/tools/reconsideration
(Miután bejelentkeztünk a Webmaster Tools-ba)

A felülvizsgálat fogadásáról remélhetőleg kapunk néhány napon belül értesítést, ez azonban nem jelenti azt, hogy meg is történt a helyreállítás. Ez akár több hét is lehet, s ha nem sikerült megtalálni és megszűntetni a kiváltó okot, akkor a helyzet nem fog változni és sajnos értesítést sem kapunk erről. Ilyenkor nincs más lehetőség, újra kell kezdeni az egész vizsgálódási folyamatot az elejétől. Lehet, hogy azonnali helyreállítást nem is kapunk, hanem meg kell várnunk, amíg a büntetés időtartama letelik (amiről szintét nincs információja az embernek).

Látható, hogy meglehetősen nehéz kikerülni a büntetésből, ezért az optimalizálás során körültekintően járjunk el, lehetőleg figyelmetlenség miatt se kapjunk retorziót.

Ha tetszett:
Megosztom

97 hozzászólás érkezett ↓

  • 1 A kereső büntette az oldalam? // 2010. február 28. 15:51

    […] A cikk 2. része: Büntetések mértéke, hatóköre és megoldások >> […]

  • 2 Anti // 2010. február 28. 19:50

    Erdeklődni szeretnék, hogy hogy lehet kideríteni, hogy mitől van a büntetés, ha a Webmasters-ben minden rendben van. A jelengés: -1 pagerank, aztán két hét múlva megint -1 pagerank. 5-ösről most 3-as van, de elképzelésem sincs, hogy mitől. Nyomozgattam neten, annyit találtam, hogy vagy megszűnt egy backlink, vagc büntetést kapott egy ránk mutató oldal. Egyebet nem találtam, és semmi kiindulási alapom nincs :/

    Előre is köszönöm a segítséget,

    Anti

  • 3 KKrisztián // 2010. február 28. 20:04

    Nekem hónapokig nem sikerült rájönnöm miért csökken folyamatosan az indexelt oldalaim száma, és miért nem tudok értékelhető találatot elérni. Annak ellenére hogy Sitemap -et is használok. A kulcs nálam az egy oldalon található linkek száma volt. Kb. 650 link volt egy oldalon, amit lecsökkentettem 70 alá. Elég keserves, de szükséges lépés volt. Két hét és elkezdett rohamléptékkel indexelődni az összes aloldalam.

    Http://gyerekjatekbolt.eu

  • 4 Cseh József // 2010. március 01. 00:24

    Ha már a sok linkek probléma feljött. Miért van az, hogy a lap.hu oldalak mégsem kapnak büntetést, raádásul olyan jó helyen szerepelnek?

  • 5 Kungl Zsolt // 2010. március 01. 00:44

    #4

    Náluk is limitálva van a kimenő linkek száma.

  • 6 Szűcs Csaba Ferenc // 2010. március 01. 06:43

    Volt egy régi oldalam, ami google büntetést kapott. Pontosabban a Google hirdetét jelenítettem meg rajta, és szabálytalan kattintásért büntetést kaptam. Nem indíthatom újjra, pedig az oldal már nem is létezik.
    Ez kb másfél éve volt. Több fellebezési kérdőivet kitöltöttem de egyre se reagáltak, és továbbra is le vagyok tíltva.
    Ilyenkor mi a teendő?
    Email címem: cszlak@gmail.com

  • 7 Zolee // 2010. március 01. 19:20

    Sokat nem tehetsz, én is igy jártam, küldte a levelet, hogy veszélyt jelent a weboldalam, csak tudnám hogy milyen veszélyt? Én saját hirdetésre nem kattintottam, kértem hogy küldjék meg a log filet, én elküldtem, hogy milyen szolgáltatónál vagyok hasonlítsák össze. Válaszra sem méltattak. Sok pénz nem volt a számlámom, kb 15 Euro 3 hónap alatt és ezt 3 honlap hozta össze.
    Tehetnek egy szivességet.
    Próbálkozhattam volna, hogy unokatestvérem gmail-os fiokjában veszem fel az Adsensee-t, és teszem fel a hírdetéseket, de úgy voltam vele annyit nem ér az egész, ha bebukik a mutatvány még lehet, hogy az oldalak is büntetést kapnak.

  • 8 Szűcs Márton // 2010. március 02. 15:14

    Kedves KKrisztián!

    Itt most azt érted, hogy pl. tegyünk be kattintható alkategóriákat?
    És így nem a főoldalról kattintjuk meg, akár a legalsó alkategóriát?

    Üdvözlettel:

    Szűcs Márton

  • 9 Harangi Csaba // 2010. március 03. 12:28

    Azt esetleg tudja valaki, hogy hol lehet hiteles eredményt kapni Google bűntetett oldalról, ha egyáltalán van ilyen honlap?!

  • 10 Murányi Balázs // 2010. március 03. 16:26

    Érdekes, mert az oldalam hirtelen jelentős visszaesést szenvedett még tavaly és azóta sem tért magához. Viszont, bármely javasolt ellenőrzést megcsinálom (site:dimain.hu, http://www.domain.hu, “title tag”), mindent rendben találok!? Lehet, hogy keresőszavas büntetést kaptam?

  • 11 Zolee // 2010. március 03. 22:28

    re #10

    “A bejegyzés moderálásra vár.” - hibáztam? tiltott az iwebtool?

    T Murányi Balázs

    a domain.hu oldal szvsz nem alkalmas - azaz én nem találtam olyan részt rajta ami alkalmassá teszi - google büntetés ellenőrzésére.
    A #10-es commentembe linkeltem be ahol elég széles tárháza van az ellenörző eszközöknek.
    A google webmestertools is alkalmas rá.
    Nekem is volt hasonló, kérem egy fülvizsgálatot, de nemleges volt a válasz semmi hiba az oldalon. Csak annyi hogy régen nyúltam hozzá, a konkurencia optimalizált, megszabadítottak időkőzben 150-200 relevans “huzó” linktől, és mindjárt 40-50 hellyel hátrébb sorolt. Mint szokták mondogatni bérelhely nincs, ha nem vagy a tűzközelébe akor meg kell harcolni azért, hogy a melegből neked is jusson.

  • 12 Kungl István // 2010. március 03. 22:47

    nem, de nem “hitelesített” eszköz a büntetés ellenőrzésre.

    Nincs olyan eszköz, ami biztosan meg tudja mondani, hogy büntetve van-e az oldal vagy sem.

    KI

  • 13 Murányi Balázs // 2010. március 04. 07:36

    T. Zolee!
    Re#11

    A www [domain] hu -t írtam, csak át tette egy linkké…
    Bocs és kösz a választ.

  • 14 Zolee // 2010. március 04. 09:24

    re #12

    T. István

    Tudom, hogy nem hitelesített és a gogle üzletpolitikája miatt ilyen nem is létezik/létezhet. Nagyon sokan ismertebb/látogatottabb seo oldalak, ezeket az ellenörző programokat használják, illetve építik bele az oldalaikba.
    Az hogy bannolt oldal e, vagy nem arra jó a google site:domain.hu

    amugy az iwebtool sem ad több információt.

    re #14

    elnézést, azt hittem a linkből, hogy ezen ellenőrizted, seo szempontból.

  • 15 Kungl István // 2010. március 04. 10:17

    csak a legdurvább büntetések ellenőrizhetők le a site:domain.hu-val.

    KI

  • 16 Rácz Péter // 2010. március 04. 13:51

    Üdv Mesterek!

    Úgy tűnik kispedra ültettek engem is - valsz dulpikációért…

    Az történt, hogy vettem 4-5 hasonló témakörrel foglalkozó domaint, melyeket drupallal szétválasztva, nagyon hasonló arculattal, szövegkörnyezettel működtettem…
    Nyoma nincs a büntinek, de hogy a személyreszabott title-em se szerepel a gugliban?!?!?!? HM!

    Tud nekem valaki valami okosat mondani?
    Nincs értelme hasonló domaineket futtatni, külön optimalizálva?!?!?!

    pl: van egy 123.hu domain és van egy 1.hu, meg egy 2.hu, és egy 3.hu domain is.
    Az 123-ban minden tartalom bent van, az 1.hu-ban csak az 1es tartalmak, a 2.hu-ban a 2esek …stb - ezzel specifizálva a tartalmat … eree most meg a kanyarban se vagyok …

    Ez lehet a baj?
    Köszönöm ha mondtok valamit …

  • 17 Kungl István // 2010. március 04. 14:00

    #16

    Csak akkor érdemes több domain-re tartalmat elhelyezni, ha azok különbözőek és értékesek.

    KI

  • 18 Rácz Péter // 2010. március 05. 14:51

    Kedves István,

    Kértem Önöktől időpontot konzultációra (már nem először) és semmi válasz…
    Önök nem foglalkoznak személyreszabott tanácsadással? Karitatív ez a jól felépített seo tanácsadó webrendszer?

    Tudom, kicsit provokatív a kérdés - szándékosan - tekintettel, hogy tényleg nincs visszajelzés a “kapcsolat”nál elküldött levélemre!
    Üdv. Rp

  • 19 Kungl István // 2010. március 05. 15:08

    Kedves Péter!

    Utánanéztem a korábbi leveleinknek és én úgy látom, hogy válaszoltam rájuk korábban is, s a március 4.-én küldött levelére is igyekszünk reagálni hamarosan.

    KI

  • 20 Fehér Attila // 2010. március 07. 12:24

    Üdv, az oldalam már kb1,5 éve a 21. pozícióban volt egy kulcsszóra, ma viszont nagyon meglepődtem mivel a kulcsszóra a 91. helyre került. az oldalon kb1 hónapja semmit nem változtattam, a G indexében is ott van, a domainra és a title-re keresve az 1. helyen. kulcsszó büntetést kaphatott, valaki szabálytalanul linkelhetet be?

  • 21 Murányi Balázs // 2010. március 08. 09:06

    Üdv, #20
    Hogy lehet a kulcsszavas büntetést ellenőrizni?

  • 22 Tanuló // 2010. március 12. 16:39

    #20
    Kedves Attila!

    Szubjektív véleményem, hogy erre a kérdésre így nem igazán létezik korrekt válasz.
    Az ok sok minden lehet.
    Egy részről ugye a 21. pozíció a 3.oldal első találata és mint ilyen hát… Komolyabb értéket nem gondolom, hogy képvisel.
    Másrészről másfél év alatt fejlődhetett annyit a net - a szegmens ismerete nélkül -, hogy előfordulhasson, hogy másfél évvel ezelőtt nem versenyeztek annyian a Te területeden, mint ma.
    Harmad részről ha nincs az oldal kizárva, akkor domainre meg titel-re - főleg ha elég hosszú - jönnie kell. Ha nem, akkor ott komoly baj van.

    Összességében a probléma ilyen irányú boncolgatása helyett sokkal jobbnak látnám személy szerint - és célravezetőbbnek -, ha azt az irány néznéd meg, hogy az adott szegmensben kik versenyeznek, milyen tartalommal milyen keresésekre, vannak-e olyan long tail keresések, amelyek volument tudnak szállítani a userekből, de nem koncentrál rá a konkurencia, illetve ha valami ennyire visszaesik, akkor érdemes lehet megnézni, hogy mennyire releváns a tartalom azon userek számára, akik a keresőből érkeznek Hozzád. Milyenek a linkjeid, az anchor textek stb.

    Szerintem a probléma keresése helyett érdemes mégegyszer végig gondolni a szegmenst, a célokat, és esetleg átalakítani az oldalt.

    - Csendben teszem hozzá, hogy a 91.pozíció - 70 pozícióromlás - okot adhat arra, hogy átnézd: megfelelsz-e az irányelveknek.

    Remélem segít.

    Tanuló.

  • 23 Tanuló // 2010. március 12. 16:41

    #16
    Első körben szerintem duplikálja az 1. a 2. meg 3. az 123 releváns aloldalait.

    Tanuló

  • 24 Kungl István // 2010. március 15. 20:03

    #20

    Szerintem érdemes megnézni, hogy egy értékes oldalról nem került-e le a vizsgált oldal hivatkozása

    KI

  • 25 Mányoki Ágnes // 2010. március 16. 13:17

    Kedves István!

    A hónap első napján létre hoztam egy blogot egy blogszolgáltatónál. Sajnos 2 héten belül rájöttem, hogy nem jó helyen vagyok. Mivel csak 3 bejegyzés volt, így eltávolítottam az oldalt, és azonos névvel és tartalommal egy másik blogszolgáltatónál készítettem egy másik oldalt. Nyilván ez volt a hiba, mert hiába töröltem az első oldalt, a tárolt változat miatt a google valószínűleg duplikációnak értékelte, így az új oldalam, ahogy utána néztem még indexelve sincs. Kértem a felülvizsgálatot, de tudjuk, hogy az mennyi idő és az eredményről sem kapok értesítést.
    Jó lenne megtartani a blog nevét és a tartalmat is az új blogszolgáltatónál és a keresőben is megjelenni. Van erre megoldása?

    Üdvözlettel:
    Mányoki Ági

  • 26 Fehér Attila // 2010. március 17. 08:46

    Köszönöm a választ, (#20) közben talán megtaláltam a probléma forrását, az egyik konkurencia az honlapján az én oldalamon lévő szövegeket használja szóról-szóra és sajnos elég sok helyen linkelte magát szintén az oldalamon található szövegekkel. Ez esetben a szövegátíráson kívül tudok valamit tenni esetleg jelezni a google-nak, mert ez szerintem a leggusztustalanabb dolog.
    Köszönöm a válaszotok, további szép napot mindenkinek

  • 27 Tanuló // 2010. március 18. 06:54

    #26
    Kedves Attila!

    Érdekes amit mondasz. A saját tapasztalatom az, hogy amikor a robot duplikált tartalmat talál, akkor ugye nem érdeke minkét oldalt büntetni, tehát rá kellene jönnie, hogy melyik a duplikált oldal, és melyik az “eredeti”. Tapasztalataim szerint - nyilván millió egy dolgot nem tudok, hogy mit vehet figyelembe- , de a domain kora, illetve a linkek relevánnsága úgy láttam, hogy minden esetben számít.

    Válasz: Igen, én jelezném a dolgot, de ami fontosabb, megtámogatnám egy erős Link Building-el.

    Tanuló

  • 28 Tanuló // 2010. március 18. 07:00

    Szervusztok!

    Segítsetek legyetek kedvesek, ha valaki látott már ilyet.

    Adott egy site, egyértelmű metatagekkel, descriptiontag-be viszont valamiért behúzza az első két menüpontját a site-nak minden oldalra, illetve az adott oldal text-jét. Van ahol egy, van ahol 2-3 mondatot.

    Nem az az ok, hogy akkor indexelte a robot, amikor még nem voltak metatag-ek így kigenerált releváns információkat, mert az indexelés később történt, mint a metatagek megadása.

    Egyszóval, soha sem láttam még olyat, hogy egy site egyértelmű descriptiontag mellett ne azt tegye descriptiontag-be.

    Tanuló

  • 29 Zolee // 2010. március 18. 16:37

    Tanulo

    re#28

    Érdekes ez a duplifikáció, hogy a gugli mit lát annak, ha egy terméket el akarsz adni, és a hirdetési oldalakra a site-od indexét, illetve annak egy részét copy & paste teszed fel, mint figyelem felkeltő szöveg a leírásban, a gougli duplifikációnak fogja tekinteni. A relevancia tekintetében egy 25-30 napos hírdetés, mégha google barát url-s is a hirdetési link nem annyira értékes, mint mondjuk egy PR4-es index oldal. Ha ezt eljátszod, vagy 40-50 hírdetésnél, akkor meg lehet nézni, hogy mit sorol hátra. Nagy ivben tett a gugli az “életkorra” az index PR4-re. Pedig a hírdetési oldal a maga hírdetés témába vágó, hasonló sőt…. szinte ugyanaz, linkapcsolat van a saját oldallal ami egyirányú.
    A gugli olyan szeszélyes mint egy nő.

  • 30 Tanuló // 2010. március 18. 21:19

    Köszönöm. Már meg is oldottam.

    Tanuló

  • 31 Kungl István // 2010. március 22. 21:23

    válasz #25

    Az átirányítás lett volna a legjobb megoldás. Kevésbé jó, de elfogadható a régi cikkeken belül az új oldal megfelelő tartalmainak linkelése.

    Ha régi oldal eltűnik a Google indexéből, akkor az új blog remélhetőleg jól fog teljesíteni.

    KI

  • 32 tanuló // 2010. március 23. 11:31

    Kedves István!

    Szeretném megkérdezni a véleményedet. Ha a fejlesztő bele tesz egy oldalba egy másik nyelvet, de mivel az adott nyelv nem fut, ezért az is magyarul jelenik meg.
    A site:xyz. a site angol verziója: xyz/kkk - ez kattintható menüpont
    Az xyz/kkk-ból viszont ahogy keresést indítok rá, újra xyz-lesz, ami pedig ugye a magyar változat,csak kicsit hiányosabb verzióban.
    Az állás pontom szerint duplikál.
    Mit gondolsz erről?

    Üdvözlettel,
    Tanuló

  • 33 Zolee // 2010. március 23. 12:14

    re #33

    ha idegen nyelvű oldalt hozol létre és linkelsz bele, akkor szvsz nem fog duplikációnak számítani. Ha translate.google-n teszed át a cél nyelvre, akkor vagy a célnyelven fog megjelenni, vagy error lesz, ekkor sem lesz duplikáció, mert az oldal csak akkor realizálódik a böngészőben, csak a böngészőben, ha rákattintasz, mert fizikailag nem létezik. A robot csak azokat az oldalakat indexeli amik a tárhelyen vannak. CopyScape?

  • 34 tanuló // 2010. március 23. 12:18

    #33.
    Az oldal fizikailag létezik, hiszen az url-t a keresőbe írva hozza az adott oldalt a saját url-jével.

    tanuló

  • 35 Kungl István // 2010. március 23. 12:42

    “A robot csak azokat az oldalakat indexeli amik a tárhelyen vannak.”

    Azokat indexeli a domain-en belül melyek valamilyen hivatkozott vagy megjelenített URL-en elérhetők.
    Gyakori, hogy a Google Toolbar segítségével is indexel olyan oldalakat, melyekre egyébként nincs hivatkozás.

    Duplikáció: két különböző url-en hasonló a tartalom. Ha fordítás hiányában azonos a tartalom, attól az még azonos és duplikáció.

    KI

  • 36 Zolee // 2010. március 23. 14:36

    Ha jól értelmezem, létrehozok egy linket, ami csak elmételileg generál egy oldalt kattintás utján, azt a google robot lemodellezi és indexeli ha bejárja a link útját? Ez duplikáció? Vagy csak akkor az ha nem saját domainon belül van? Sub domain esetében is? A translate ha nem tud fordítani, akkor nem nagyon szokta a magyar - magyar fordítást létrehozni hiba esetén, függetlenül attól, hogy meglehet jeleníteni.
    Vagy pl hidemyassal létrehozott link, hogy elszakadjunk a google-tól.

    “Duplikáció: két különböző url-en hasonló a tartalom. Ha fordítás hiányában azonos a tartalom, attól az még azonos és duplikáció” by KI.

    Kérdés, hogy az azonosságot hol keresi a google? tartalomban vagy meta részben? Vagy is is? Melyik a relevansabb számára ennek megitélésében?

    Igaz, nem használom a translate web site fordítást, mert ha azt akarom, hogy idegen nyelven is megjelenjen, akkor újra elkészítem a cél nyelvre (szerencsémre nincs gond, mert a két gyermekem angol-német-spanyol-arab nyelven segítenek, mert mi mást tehetnének :-D ) és azt teszem fel. Ez nem hinném, hogy duplifikáció lenne.
    Ahogy ismerem a google translate-t eléggé konyha nyelven fordítja a magyart. Ahogy az arab mondja a sivatagi arabot beszéli.

    rel=nofollow? Az igaz, hogy deeplinknek lőttek, de nincs duplikáció?

  • 37 Zolee // 2010. március 23. 17:26

    “Duplikáció: két különböző url-en hasonló a tartalom. Ha fordítás hiányában azonos a tartalom, attól az még azonos és duplikáció.”

    Csak hajtott a kíváncsiság, hogy mi lehet a probléma. Kerestem google translate-val fordított oldalt, azaz linket de most nem találtam, pedig van belőlük jócskán ( a google indexet akartam megnézni, hogy mit dob ki) mikor ne találjak?
    Én ilyen és hasonló linkre gondoltam:
    http://translate.google.com/translate?js=y&prev=_t&hl=hu&ie=UTF-8&layout=1&eotf=1&u=http%3A%2F%2Fwww.mindmegette.hu%2Fhentes-tokany-iii.recept&sl=auto&tl=en

    Igen, találtam olyen oldalt ami tanuló is írt, szállás, utazással foglakozó internetes áruházi oldalak tekintetében. Van ahol a nyelv választás után csak a linkek lettek angol, vagy német nyelvűek, a tartalom nem változott az továbbra is magyar nyelvű maradt.
    Lehet, hogy nem lett elkészítve a tartalmi fordítás, vagy azzal már nem foglalkoztak, mert elérhetőség, link ott volt.

  • 38 Kaposvári Edina // 2010. március 23. 20:04

    Kedves István!
    Néhány hónapja készítettem egy honlapot, és a tőled kapott oktatócsomagot követtem. Tényleg működik ez a keresőoptimalizálás, pedig nem is használtam még fel minden elemet, amit ajánlottál. Már csak azért is köszönöm, mert azóta 2 komolyabb üzletet is kötöttünk az új honlapnak köszönhetően.
    Üdv
    Edina

  • 39 tanuló // 2010. március 25. 09:22

    Kedves István!

    Igazad volt.

    Tanuló

  • 40 Zolee // 2010. március 26. 11:46

    Tisztelt István!

    Kérdésem lenne, ami részben tanuló felvetésével kapcsolatos is.
    A google egyre szétágazóbb fejlesztésbe kezdett, a keresés területén. Most találkoztam egy olyan részével, hogy a beírt kifejezést/félmondatot lefordította tippként az utolsó sorban angolra, majd arra klikkelve megjelenítette az angol nyelvű honlapokat magyar szöveggel.

    A kérdésem a következő lenne:
    Ha mondjuk a webfejlesztő nem talál ihletet, és egy angol hasonló témban íródott honlapról vesz át fejezeteket magyarul, vagy angol/német prospektust fordít le és azt teszi be a body részbe, a google a fent említett fordítás alapján akár dupifikációnak is veheti, mivel két külön URL-n/domainon található?

    Koszönettel

    Zolee

  • 41 Kungl István // 2010. március 28. 22:20

    Fordított szövegnél még nem tapasztaltam duplikációt.

    KI

  • 42 tanuló // 2010. március 29. 09:18

    Én sem. Ha a fordított szöveg duplikálás lenne, akkor minden több nyelvű oldalban nofollow, noindexnek kellene lennie, vagy canonical-nak…

    tanuló

  • 43 Zolee // 2010. március 29. 11:21

    Csak felvetés volt, mert ahogy nézem a google fejlesztéseket, elvileg megoldható lenne.

  • 44 Csillag Zsolt // 2010. április 01. 23:00

    Kedves István!

    Nekünk két domain címünk van és mindkettő ugyanarra a tárhelyre mutat (az egyik a cégneves, a másik a tevékenységet takarja).
    Ez duplikációnak számít?

    Köszönöm

  • 45 Harangi Csaba // 2010. április 04. 07:39

    PR export volt!

  • 46 Csillag Zsolt // 2010. április 06. 16:54

    Látom, nem túl aktív a lista :-)

  • 47 Reha Zoltánné // 2010. április 07. 21:41

    Kedves Kugli István. Teljesen kétségbe vagyok esve. Egészen a napjainkig követtem az Ön tanácsait, és úgy tapasztaltam, hasznára vált a honlapomnak. Elégedett vagyok az eredménnyel, bár az relatív. Sziveskedett elküldeni azt a címet, ahol megtekinthetem a honlapom (honlapjaim) helyezéseit, és hogy mennyire revalansak, stb. Meglepődve tapasztaltam, hogy az index oldalol kitiltott a google kereső. Az hogy nem minden oldalam megfelelően revalans, azt megértettem, és szüreke agyállományom próbálja feldolgozni, ám hogy mért kerültem a tiltó listára, képtelen vagyok felfogni. Minden linkemet követi az oldalam témája.

    Egy különös megfigyelés: Egy másik, eoldal.hu, honlapom több mint egy éve, a rákeresésekre,alig hozott eredményt. Most, amikor az irodalom.lapunk.hu index alatt van, megdokasodtak az eoldal.hu-ra rákérdező linkek.

    Kérem, nagyon kérem a Kugli urat, szíveskedjék megnézni a honlapomat, és utalni arra, milen hibát követtem el? Megjegyezni kívánom, betöltöttem a hetven évemet.

    Szívélyes üdvözlettel
    Reha zoltánné

  • 48 Kungl István // 2010. április 11. 15:29

    válasz #44

    Ha két különböző URL alatt is elérhető ugyanaz a tartalom, akkor igen, az duplikált tartalom.

    KI

  • 49 Kungl István // 2010. április 11. 16:38

    válasz #47

    Az oldal szerintem nincs büntetve, az oldal tartalmi részére rákeresve jó találati eredményeket mutat a Google.

    KI

  • 50 Rédley Tamás // 2010. április 15. 14:55

    Találtam egy oldalt, melyet a google a fotós kulcsszóra (ez elég értékes kucsszó) a 8. helyen hoz ki (fotohajdu ponthu). Az oldalon a háttérszínnel azonosan rejtve vannak a kulcsszavak (alul). Ez mégis szabad és hatékony?

  • 51 Zolee // 2010. április 18. 17:43

    google büntetéssel kapcsolatban lenne egy kérdésem.
    Büntethet e a google úgy hogy csak az index oldalt bünteti az aloldalak nem? Most jártam igy egy honlapom indexével az aloldalak jól teljesítenek, az index.html semmire sem jön, még ha az oldalból szedik ki mondatrészeket azokat sem találja a google.

  • 52 Kis István // 2010. április 19. 01:49

    Kedves István.

    Kaphatok, én tiltást, a google-tól? Volt egy kedves, rendes webmesterem, és valahogy összehozott nekem, kb 140-olyan linket, ami rossz. Google fiókomon keresztül, letiltatott oldalaimat, mert www-ről www-nélkülire áltam át, és most 53-oldalamból, a google, felismer 31-et…

    Keresésnél, tele vagyok rossz linkekkel, és nem tudom kitakarítani! Nem értek hozzá sajnos. Kaphatok, a google-tól büntetést???

    Válaszod előre is köszönöm!

  • 53 Kungl István // 2010. április 19. 09:26

    #50

    Ez addig működik, ameddig valamelyik konkurens fel nem jelenti a site-ot. És utána a Google kivágja.

    KI

  • 54 Kungl István // 2010. április 19. 09:27

    #51

    Igen, mi is találkoztunk már ilyennek. (Nem csak egy oldalt, hanem az azonos szerkezetű oldalakat is ki tudja szűrni)

    KI

  • 55 Kungl István // 2010. április 19. 09:30

    #52

    Ezt így nehéz megmondani. Rendbe kell tenni a weboldalt, és a korábbi, de már nem kívántos oldakra átirányítást kell tenni a nekik megfelelő új oldalakra.

    KI

  • 56 Sam // 2010. április 19. 09:49

    Kedves Kungl István!

    A szakértelmedre lenne szükségem.
    A google-ben a főoldalam elvileg nincs benne az első 1000 oldalban, pedig nem spam és tegnap még a 11. pozícióban állt. Változott kis mértékben a tartalma, de úgy érzem csak még jobban a témába illő lett, még jobban optimalizált. Ill. tegnap regisztráltam vagy 5-10 katalógusba, amiből 3 már vissza is jelzett, hogy elfogadta a linket.
    Az volna a kérdésem, hogy miért büntetett a google, ill. mit tehetek, hogy újra jó pozícióban legyek?

  • 57 Sam // 2010. április 19. 18:36

    Közben visszakerült, igaz eggyel hátrébbi rangsorolásba. Rendesen megijedtem, de úgy néz ki akkor ez csak valami átmeneti dolog volt.
    De ha már írok, megkérdezem, hogy az mennyire gond az, hogy mikor katalógusokba regisztrálok, szinte mindenhol ugyanazzal a “leírással” küldöm be a linket?

  • 58 Zolee // 2010. április 19. 19:06

    Tisztelt KI

    Amennyiben az index oldalt újra írom/átirom, mind a tartalom mind a meta rész tekintetében, és elküldöm felülvizsgálatra az oldalt, mekkora esély van, hogy ne büntessék tovább?
    Kb 1,5 éve a tartalom változatlan az index oldalon és elég jól szerepelt a kulcsszavakra.

    A problémát okozhatta az hogy nem rég on-line hírdetésekben lustaságból az indexről másoltam be leírást a cégről, és a google duplifikációnak vette?

    Zolee

  • 59 Zolee // 2010. április 19. 19:09

    Kimaradt ez előzőből amit nem tudok hová tenni büntetés szempontjából. Amnnyiben a cégnevet írom be akkor a 21.000 találatból az első helyen hozza az index oldalt, pedig az összes aloldal tartalmazza a cég nevét mind a body mind a meta részben.

  • 60 Zolee // 2010. április 19. 23:55

    Lehet, hogy találtam valamit ami miatt nem keres rá az index.html oldalamra
    A webmester eszközöket ismételten átnéztem, április 5-ei feltérképezés során nem találta az index.htm (???!!!) oldalt 404-es hibával. Hogy ezt index.htm honnan szedte, mindig html volt, vagy php??? Mellette felsorol több száz oldalt ahonnan hibás link kapcsolatot jelzett, nem találja az index.htm oldalamat. Jó párat megnéztem ha rá klikkelek az oldalamra és működik a link (sehol sem oldal.hu/index.html, vagy index.htm ként volt regisztrálva. Talány számomra hogy mért keres index.htm-t, ugyan akkor a google cacheban pedig megjeleníti a szöveget, még az április 5-i látogatáskor is.

    Kértem a felülvizsgálatot és leírtam a hibajelenséget is. Kb mennyi idő míg válaszolnak???

  • 61 Zolee // 2010. április 25. 11:58

    Csak tájékoztatás
    Kértem az index oldalam felülvizsgálatát és lőn csoda a mai naptól ismételten top10-ben van a relevans keresőszavakra az index oldalam, és a body részben lévő szövegrészleteket is látja már a google és hozza sz első helyen. De arról, hogy mi okozhatta a hátrasorolást a google nem tájékoztatott. Kb 1/2-3/4 éve is volt már hasonló az egyik honlapommal ott is küldtem egy levelet és csodák csodájára a google azt is besorolta.

  • 62 Hajas Tamás // 2010. április 29. 08:19

    Sziasztok!

    Van egy domain (hepatitisz.hu) amely jelenleg egy a hepatitisz kulcsszóra kb. 50-60-ik találatként jön, Bing-ben viszont elsőre . Ez körülbelül probléma körülbelül fél éve áll fenn, előtte az elsők között volt a weblap a találati listákban.

    Fél éve még egy másik struktúrájú oldal volt a domian alatt, amelyen elég sok footer link volt található, amelyekből sok nem volt releváns az oldal tartalmára nézve. A Google megbüntette az oldalt, kb egy 50 helyezéses büntetéssel. Mikor ezt észrevettük, lepucoltuk a domiant, és egy teljesen új felépítésű oldal került a domain alá (amilyen most is az oldal). Kb. 5 hónapja van az új struktúra, amin nem találhatóak footer linkek, de semmi változás a találati listákban, ugyanúgy 60. találatként jön, miközben Bong-ben elsőnek.

    Van valakinek valami ötlete hogy milyen irányban induljak el a megoldás útján? Előre is köszi: Tamás

  • 63 Zolee // 2010. április 29. 20:25

    Nézegettem, nem kizárt a plágium se, copyscape elég nagy hasonlóságot mutat más honlapokkal, egyes tartalmi szövegekre.

  • 64 Zolee // 2010. április 30. 14:23

    Én nem csodálkoznék, hogy nem hozza a google, amikor az egész honlap más honlapokról átvett tartalommal rendelkezik.

  • 65 Kaproncai Tamás // 2010. május 03. 21:08

    #53

    és ez működik?
    Bemártom a konkurenciát és elé kerülhetek?
    Hol kell bejelentést tenni?
    :-)

    (komolyan kérdezem)

  • 66 Zolee // 2010. május 03. 21:43

    Sajnos működik, mert nem tudok másra gondolni az egyik honlapommal kapcsolatban. Kb 2-3 hetente a google kiüti az index.html-t, ha kérem a felülvizsgálatot, azonnal visszakerül a helyére, anélkül, hogy hozzányúlnék a meta, vagy body részhez.

  • 67 Zolee // 2010. május 05. 15:57

    T.
    K. István

    Esetleg valami tipp, hogy mi okozza a fent leírt problémát? Én csak konkurenciára tudok gondolni, mert még GrayHatSeo technikát sem használok, (amit a google észre sem venne) a linkek, forráskód, meta kódok tiszták, nincs túl optimalizálva, nincs felesleges keresőszó halmozás, ami hiba jelentkezik, a webmastertoolsban, hogy néha hibát ír, hogy feltérképezés során nem található index.htm ( lap.hu család több oldalán), duplifikáljam az index.html-t index.htm-ként is??)( na ilyenkor vágja aki az index.html-t a google cacheből, és még az index oldal tartalmára történő keresés sem hoz eredményt. A panaszkodom a google-nak, akkor 3-4 napon belül megint max top20-ban van relevans kereső szőra, ha kiegészítem budapesttel, akkor első oldalon.
    De mint fentebb írtam ez csak az index oldalra igaz, az aloldalak jól teljesítenek, azokra a szavakra melyre optimalizálva lettek.
    Az index oldal kb 3/4 éve újra lett írva, mert több hasonló termékkel foglalkozó oldalról tőlem vett át szöveget, nem akartam feljelentgetősdit játszani, inkább írtam egy teljesen új szöveget.
    Esetleg hasonló problémával találkozott már?

  • 68 Kungl István // 2010. május 09. 23:12

    Ha a WMT hibát ír azzal kapcsolatban, hogy nem talál egy oldalt, akkor valamilyen linknek mutatnia kell az oldalra. Ez érdemes megkeresni és javítani. És érdemes egy 301-es redirectet is beállítani.

    (Annyi tapasztalatom van, hogy 404 hiba miatt estek már vissza a helyezések)

    KI

  • 69 Zolee // 2010. május 10. 13:46

    Lap.hu családnál domain név van regisztrálva, bejegyezve, index.htm biztos hogy nem.
    Ha jól értem akkor csináljak httaccesbe 301 átirányítást domain/index.htm -ről domain/index.html -re, hogy a hibás google feltérképezést kiküszöböljem.
    Jobb megoldás mintha létrehoznék egy index.htm-t

    Köszönöm ötletet
    kipróbálom.

  • 70 Varga Balázs // 2010. május 31. 16:29

    Mélyen tisztelt SEO-(baj)társak!!!
    Sajnos engem is megdöbbentett a fejlemény, mikor megtudtam, h a google-ből jövő látogatók száma drasztikusan visszaesett, mondhatni lecsökkent nullára. Mivel még egy teljesen friss és új oldalról van szó, kevés tapasztalattal rendelkezem ezen a téren, főleg a fesztivál témakör nem a leggyengébb mezőny! Más oldalakkal értem már el szép sikereket, de itt, valószínűsítem a dinamikus php balul sült el az egész. Kezdetben szépen indexelgette az oldalt, ekkor észrevettem, hogy a pár aloldal helyett már több ezres az indexelés… El sem tudtam képzelni hogy mi a baja, majd rájöttem, hogy a beépített naptárt szúrtam el ott, hogy mindig meghívta az oldal tatalmát és a címsorban generálta az url-eket! Gondoltam ez lehet az egyik probléma… Pont ezzel párhuzamosan meg elkezdtem áttérni a seo url-ekre, ezekszerint balszerencsémre, mert az agyonindexelt és sokszorosan duplikált weblap újabb duplikáltságot kapott az újonnan előállt url-ekkel és azok tartalmával. A naptár megoldva, szépen esett vissza az index, amjd megállt. Ekkor jött az ötlet, hogy a webmester eszközökben kéne törölni az indexelt, nem elérhető url-eket, mert uyge ezek már nem voltak elérhetők, 404-es hibát dobott ki az átirányítás miatt. Kb további 1700 oldalt kellett manuálisan kitörölnöm. Mondhatni, hogy pár nap alatt a végére értem, bár még van bent egy-két szemét, de kétlem, hogy ez lenne a probléma. Felülvizsgálati kérelmet is küldtem, persze hetek múlva sem méltattak válaszra. Nem tudom elképzelni, hogy azóta mi lehet még a probléma. Ebben kérném a ti segítségeteket, hogy ha esetleg van némi időtök, energiátok és segítőkészségetek, akkor rápillanthatnátok a weblapra, hogy még mi a hiba benne… Egyébként most már a sima www nélküli oldalt a www-sre irányítottam, szal már ott sem lehet probléma!!!
    Válaszaitokat mielőbb várom és előre is köszönöm szépen!!!

  • 71 Szabó Imre // 2010. július 06. 19:22

    István, ha már a büntetéseknél tartunk, mi van akkor, ha van egy weboldalam pl. kontaktlencse aldomainen szerepel és csinálok több rá mutató aldomaint, mint lencse, kontaktlencsék stb. azaz ugyanarra a tartalomra mutat többféle aldomain? Ezért is megbüntet a Google ha beindexeli mindet?

  • 72 Kungl István // 2010. július 16. 13:51

    válasz #71

    Az aldomain ugyanúgy viselkedik mintha külön domain lenne ebből a szempontból.

    Önálló tartalom, aldomain-enkénti linknépszerűsítés.

    KI

  • 73 Hromek Mária // 2010. július 25. 13:57

    A Google figyelmeztetést küldött az Adwords kampányommal kapcsolatban egy olyan levél kíséretében, amelyből nem derül ki, hogy mi is a gond a kampányommal. A hirdetésemben van hiba? Vagy a weblapommal sértem a hirdetési irányelveket? Nem tudok rájönni, mi lehet a probléma, pedig a hirdetési irányelveket többször elolvastam. Több ezer hasonló, MLM üzletet hirdető weboldal található nagyon jó pozícióban a keresőben. Ráadásul egy tényleg létező, legális, nagyon komoly üzletet hirdetek.

    A hirdetésem megjelenítését is leállították néhány órán belül. Ha már figyelmeztetnek, miért nem lehet a konkrét problémát leírni?

    Bármilyen választ, amely közelebb visz a megoldáshoz, megköszönök.

    HM

  • 74 Kicsiny Krisztián // 2010. július 26. 15:13

    Találtam több duplikált tartalmat is az oldalamon, amit a rendszer generált (nyomtatható verzió, egyszerű nézet). Csináltam robots.txt -t, de 3 hét alatt az sem oldotta meg a problémát, még mindig maradtak kétes tartalmak. Nem volt más megoldás levettem azokat a linkeket az oldalról amik ezt okozták. Azt szeretném megtudni István, hogy ilyenkor nem káros-e hogy eltüntettem a hivatkozó linkeket és egy csomó indexelt oldal elveszíti a hivatkozását.

  • 75 Kungl István // 2010. augusztus 04. 16:14

    #74

    Ha az “elveszett” indexelt oldalak nem voltak fontosak, valóban duplikált tartalmak voltak, akkor kétlem, hogy problémát jelenthetnének.

    KI

  • 76 tanuló // 2010. augusztus 20. 21:30

    Kedves István!

    Szeretném kikérni egy ügyben a véleményedet. Egy oldalt új designra teszünk át éppen. Van 2 aloldala ennek a sitenak, amelyek kiemelten fontosak, és amelyek a kereső találati listájának az élén is vannak jelenleg.

    Az új oldal direkt azért lett fejleszteve, hogy egyrészről a szebb design vonzza a látogatókat, másrészről, az előzőben nem volt lehetőség további menüpontok hozzáadására, illetve egyes menük bontására.

    A kérdésem az volna, hogy abban az esetben, ha az új oldal menüstruktúrája, design-ja eltér a régitől, de a két fontos aloldal tartalma ctrl+c,ctrl+v az űj site-ra kerül, 301-el érdemesebb próbálni tartani a pozíciót függetlenül attól, hogy a tartalmon kívül minden más, vagy 410 a jelenleginek, noindex nofollow az újnak utána pedig újra indexeltetni az egészet.

    A keretrendszer is változott, és további modul elemeket tartalmaz.

    Szíves segítségedet előre is köszönöm.

    Tanuló

  • 77 Tanuló // 2010. augusztus 22. 09:59

    301…

  • 78 Kungl István // 2010. augusztus 30. 10:35

    válasz #76

    Én megpróbálnám megtartani az régi URL-t és ott megjeleníteni az új motorral a tartalmat.

    Ha ezt nem támogatja az új motor, akkor 301-es átirányást a neki megfelelő új oldalra.

    KI

  • 79 nb1 // 2010. szeptember 09. 19:49

    Kedves István + Seotools csapat!
    Mi okozhatja, hogy a több 1000 aloldalból álló honlapomról - teljesen véletlenszerűen - nem minden oldalt/url-t indexel a gugli.
    Az oldal indulása után körülbelül 6 hónappal megváltozott az okos url-ek rendszere (ez nagyjából fél éve történt), vagyis az aloldalak nagy része új url-t kapott.
    Lehet ennek köze a problémához?
    Lehet, hogy a robot a régi URL-t is megkegyezte, és az új URL-re azt hitte, hogy duplikáció, ezért “balhézik”?
    Hogyan lehet elérni, hogy minden aloldalt indexeljen/lásson a google?
    Előre is köszönöm a válaszokat…:)
    NB

  • 80 Kungl István // 2010. szeptember 15. 19:11

    Ha régi URL-eken is elérhető a tartalom, vagy nem lettek átirányítva az új URL-ekre, akkor elképzelhető, hogy duplikált tartalmak miatt nem kerültek letárolásra.

    Illetve ha nem elegendő számú és erősségű link mutat a weboldalra, akkor is gondolhatja úgy a kereső, hogy nem tárol le minden oldalt.

    KI

  • 81 Fodor Imre // 2010. november 22. 23:38

    Kedves István!
    Az volna a kérdésem, hogy ha kivette a Google az oldalamat az indexből (vélhetően a kulcsszavakkal volt probléma, ellenőríztem a Google Penalty Checker-el, súlyos büntetést mutat, érzésem szerint javítottam), ezután mit tehetek, mert a webmestereszközöknél a domén tulajdonjog ellenőrzést sem tudom végrehajtani (egy html file-t bemásoltam a domén gyökérkönyvtárába, ahogy kéri), mindenre a válasz: “nincs elérhető adat”. Van-e jobb megoldás, mint az oldal törlése? Ezt nem szívesen választanám.
    Előre is köszönöm, ha válaszol.

  • 82 Kungl István // 2010. november 26. 00:14

    #81

    Szerintem a webmester eszközöknél más probléma lesz, nem a büntetés.
    Ott lehet kérni felülvizsgálatot, bár általában a büntetés ennek alapján nem törlődik, hanem meg kell várni azt az időt, amennyire a Google büntette az oldalt. Ez akár 2 év is lehet.

    KI

  • 83 Fodor Imre // 2010. november 27. 12:49

    Köszönöm, ez megnyugtató.

  • 84 Kalmár Anett // 2011. május 23. 21:09

    Kedves István,
    Egy nagyon érdekes dolog történt a honlapomunkkal. Próbálgatom a könyvükből elsajátítani a keresőoptimalizálást…..remélem nem én rontottam el valamit.
    A történet a következő: az egyik kulcsszóra “vintage pipe tobacco”-ra már az első helyen jöttünk fel kb. 3 hete…..tegnap viszont ahogy rákerestem már csak a 8. helyen találtam és a megdöbbentő, hogy nem a saját domain-nevemmel, hanem vmi teljesen lehetetlen : http://www.rockstar-mz.com-mal jelenik meg az én tartalmammal.
    Később rákeresve ezen a domain-néven: http://www.rockstar-mz.com - on az egész honlapomat megtalálom……
    Ez egy büntetés a google-tól vagy esetleg valamelyik konkurencia viccelt meg?
    Előre is köszönöm

  • 85 Kungl István // 2011. május 25. 21:04

    Kedves Anett!

    A két domain-en teljesen megegyező tartalom van. Ez a duplikált tartalom egyik tipikus esete. A Google a kettő közül kiválasztotta az egyiket, a másikat pedig hátrasorolta.

    Érdemes lenne megkeresni a másik domain tulajdonosát. Nem tudom, hogy a másolásnak mi értelme volt, mert még az elérhetőségeket sem változtatták meg.

    KI

  • 86 Kalmár Anett // 2011. május 25. 22:49

    Kedves Istán,
    Köszönöm válaszát, megkerestük a domain tulajdonosát, a tulajdonos viszont azt mondta, hogy már több éve nem az ő tulajdonában van, amiből valami tényleg látszik, és az új tulajdonosról pedig csak annyi, hogy USA….
    Tehát ezek után marad a tárhelyszolgáltató váltás. Bár azt nem tudom, hogy ha ugyanúgy http://www.bruyere-pipes.com marad a domain-ünk, akkor mi fog ezzel a váltással változni, talán jelentenünk kellene a google felé?

  • 87 Rezi László // 2011. június 10. 05:59

    Kedves István!
    Nemrég készült el pályafutásom második weboldala, amely túrázási alapismeretekről szól, legfontosabb kulcsszava a “kirándulás”.
    Kb. két hete kezdtem bejelenteni a linktárakba, és néhány nappal később fel is bukkant a Google-ben, a 248-adik helyen. Azt szeretném megkérdezni, hogy ez normális-e egy új oldal esetében, vagy az oldal eleve büntetést kapott-e valamiért? A Webmaster Tools szerint nincs probléma az oldallal. Egyébként ahogyan kezdik elfogadni az oldalt a linktárakban, úgy megy “előre” az oldal, már kb. 60 helyet sikerült javítani.
    Segítségét előre is köszönöm!

  • 88 Anna // 2011. június 14. 15:39

    Hello!
    Egy igen erdekes jelenseg folyik a honlapomon par napja. A latogatottsag 5-szorosere nott, de olyan kulcsszavakra jonnek talalatok, amiknek koze nincs az oldalhoz.
    Meg ijesztobb, hogy a talalatokra letezo (robot altal a mi szerverunkon generalt???) aloldalak jelennek meg. Ha a http://www.olasz-nyelvlecke.hu/ utan BARMILYEN szot irsz, generalodik egy aloldal. Attol felek, hogy a gugli meg meg is buntet majd, mert azt hiszi, igy akarok latogatottsagot novelni.
    Mi lehet ez szerintetek es mit csinaljak? Segitseg! .o :)
    Koszi elore is!

  • 89 Anna // 2011. június 19. 23:09

    …magától megoldódott a dolog, leszálltak rólam a robotok. :) Ettől függetlenül érdekelne, hogy történhetett ez.

  • 90 Dávid // 2012. február 16. 11:07

    Sziasztok!
    A honlapomat megbüntette a google rejtett szöveg miatt. Ezt kijavítottam, ha kérvényezem a büntetés feloldást mennyi idő múlva vonhatják vissza? Milyen nyelven írjak, magyarul(mert magyar nyelvű a webmestereszközök ezen része) vagy angolul? Mi a tapasztalat?
    Köszönettel!

  • 91 Szecsei Gergely // 2012. június 26. 08:04

    Sziasztok!

    Most vettem észre, hogy a webmester eszközökben van egy kis probléma. Ezért kérném a segítségeteket!

    A keresőbe beírva a domain nevet, látom az oldalra mutató linket. Sok link gyűjtemény van közte..

    A webmester eszközökben látom a forgalmat, és helyezéseket. Nincsenek feltérképezési hibák.

    De nincsenek a “webhelyre mutató linkek, belső linkek” “tartalmi kulcsszavak”. Ezek mind eltüntek.
    Mi lehet a gond?

    Köszönöm!

  • 92 Kungl Zsolt // 2012. július 17. 15:09

    Kedves Gergely!

    A Webmestereszközökben mindig késleltetve jelennek meg az információk. Ha nemrég regisztráltál a szolgáltatásra, akkor ezért nem látod őket.

    Üdv,
    KZs

  • 93 erik // 2013. február 25. 18:17

    Csúnya dolog a büntetés, egyet én is összeszedtem, és visszafele már csak a harmadik oldalig tudtam kapaszkodni. Innen tovább már sehova nem megy :(
    http://kutfuras.co.hu

  • 94 Kungl Zsolt // 2013. február 25. 18:28

    #93
    Hát igen egy “kegyvesztett” weboldal általában lassan szerzi vissza a korábbi pozícióját. Ugyanakkor nem lehetetlen.

    KZs

  • 95 lehel // 2013. április 15. 09:47

    Gondot jelent-e az, hogy olyan oldalról mutatnak rám linkek, melyet a google teljesen kivágott a találati listáról?

  • 96 Géza // 2013. április 19. 22:15

    Elolvastam az első és ezt a második részt is. Nagyon örülök, hogy megtaláltam, hiszen a link építés, optimalizálás elején vagyunk, de így most tudjuk, hogy mire kell odafigyelnünk :)
    Köszönöm az olvasók nevében is a hasonló jó cikkeket!
    Géza

  • 97 Solti Miklós // 2016. január 26. 22:11

    Duplikációnak számít-e, ha az oldalon, pl strand bemutatása esetén, egy strand megtalálható 2 menüpont alatt is? Mivel blog szerűen lett az oldal felépítve, így a példaként említett strand leírása mind a két menü tartalmát adó blog kategóriában lére lett hozva (így két külön linkje is van). Vagy duplikáció csak akkor van, ha az xy.hu és az abc.hu oldalakon ez a strand leírás azonos?
    Köszönöm! Miki

Hozzászólás

(Kerüljük a kulcsszavakat a névben)
* Kötelező mező. Az e-mail cím nem jelenik meg a blogon.