A kereső büntette az oldalam?

2010. február 20. · 72 hozzászólás

Kategóriák: Google · Gyakori kérdések

A téma bizonyos mértékig szerepel ugyan a hírlevélben is, de úgy gondoltam egy kicsit részletesebben is érdemes foglalkozni vele. Két cikk fog erről szólni, az első a büntetések típusaival foglalkozik, míg a második majd a büntetések mértékéről, hatóköréről illetve arról, hogy mit lehet tenni ha egy weboldal már büntetést kapott. (Persze a legjobb a megelőzés)

“A kereső büntette az oldalam?” Gyakran keresnek meg ezzel, de egyébként is sok helyen teszik fel ezt a kérdést. Sajnos a pontos válasz megadása nagyon nehéz, de azért vannak rá módszerek.

Fontos különbséget tenni a büntetés és a nem elfogadható helyezések között. Persze a büntetés egy hatása lehet a totális hátrasorolás, de ha nem megfelelően építjük fel az oldalt és nem fektetünk elég energiát az optimalizálásba vagy helytelenül optimalizálunk, akkor nem egy esetleg büntetés miatt elfogadhatatlan az oldal szereplére, csupán nincs megfelelően optimalizálva.

Korábban sokkal könnyebb volt azonosítani a hibákat. Gyakran a Google Webmaster Tools is tudtára adta az embernek, ha valami miatt büntetést kapott az oldala. Manapság valamivel nehezebb ez a feladat. Ahogy a keresők egyéb algoritmusai, a büntetéseket kereső algoritmusok is rengeteget fejlődtek. Korábban volt már szó róla, hogy a keresőknek célja az hogy a felhasználó a lehető legrelevánsabb eredményt kapja. Sokan igyekeznek azonban kijátszani a kiskapukat és nem megengedett eszközöket használnak. Ezek nagy részét már egészen jól lehet automatizáltan kiszűrni, és ezzel a törekvéssel nincs is semmi probléma, mindig tartsuk szem előtt, hogy a weboldal tartalma elsősorban az emberi látogatók számára készül.

A legnagyobb probléma, ha akaratlanul esünk áldozatul a büntetésnek, s az esetek nagy részében erről nem is kapunk értesítést, nehéz kitalálni, hogy mit hibáztunk, és ezért nehéz is kijavítani a hibát.

Büntetések ismertebb okai és Black Hat SEO:

  • Black Hat SEO büntetés: A Black Hat SEO tulajdonképpen minden olyan tevékenységet magába foglal, amely a kereső kijátszására irányul. A megengedett keresőoptimalizálás (White Hat SEO) során a kereső “ízlésének” megfelelően építjük fel honlapokat mind tartalmilag és szerkezetileg. Ezzel szemben a vannak olyan eljárások, amelyek az algoritmusok “gyenge” pontjait igyekszenek kihasználni és ezzel próbálják előnyhöz juttatni a weboldalt. Részben minden büntetés okáról elmondhatjuk hogy ide tartoznak, de azért vannak klasszikusok:
    • Cloaking: Ez röviden azt jelent, hogy más tartalmat mutatunk a keresőknek, mint az emberi látogatónak. Ennek kivitelezésére sok lehetőség van, néhányat még nem tud felismerni a kereső, de folyamatosan fejlődik. Több szempontból is kockázatos ez, hiszen ha a kereső nem is veszi észre, előbb utóbb a konkurenciák közül valaki igen és jelenteni is fogja. Innen pedig már a büntetés elkerülhetetlen.
    • Doorway oldalak: Sokszor kombinálják ezt az előző technikával. Ezek az oldalak egy adott témával foglalkoznak, tipikusan a támogatandó oldal kulcsszavaival relevánsak és jól viszonylag jól optimalizáltak. Mivel elég specifikusak erre a témára könnyel elérhető egy jobb helyezés. A látogató általában nem veszi észre ezeket az oldalakat, mert ezek csak a keresők számára készültek. Egyedüli céljuk a céloldal támogatása. Ha a látogató mégis idetéved csak egy irányba, a támogatandó oldalra tud menni arról az oldalról.
    • Láthatatlan szöveg (hidden text): Ha ugyanazt a színt használjuk a háttérhez és a szöveg színeként akkor a szöveg emberi szemmel nem lesz látható emberi szemmel. Ezzel szemben a kereső látja ezt, tehát beleszámít a kulcsszósűrűségbe. Régebben bevált módszer volt, ma már álatlában könnyen szűrik a keresők.
    • Átirányítások: Ez a módszer azt használja ki hogy a 301-es átiránítás segítségével a kiinduló oldal minden tulajdonságát (linknépszerűség, PageRank, stb.) egy az egyben örökli a céloldal. Tehát ha valaki egy értékes tartalommal felfuttat egy, vagy több honlapot és azt utána átirányítja egy nehezen optimalizálható (pl.: felnőtt tartalmú oldal) weboldalra. Ez természetesen nem azt jelenti, hogy a kereső minden olyan oldalt büntetni fog, amelyet például egy új domainre költöztetéskor átirányítunk. Inkább olyan eseteket figyel, amikor az eredeti tartalomtól teljesen eltérő témájú oldalak szerepelnek az új weboldalon. Ugyanebbe a kategóriába tartozik az is, ha több különböző honlapot egy weblapra irányítanak át, mint az a lenti ábrán is látható.többszörös átirányításEzáltal az értékes tartalmakkal könnyedén megszerzett linkek így már az értéktelen oldal támogatják.

    A keresők nagy erőkkel harcolnak A Black Hat SEO eszközök ellen, ezért kockázatosak és se rövid, se hosszútávon nem érdemes ezekre alapozni.

  • Duplikáció: már az elnevezés is utal a problémára. Legalább duplán szerepel az interneten az adott tartalom. Ennek enyhébb esete, ha azonos honlapon belül történik a tartalomismétlés. Erre ma már sok megoldás létezik és ezt a Link rel=”canonical”, új megoldás a duplikált tartalmakra bejegyzésben részletesebben is tárgyaltuk, ezért itt ezt most nem részletezem. Komolyabb büntetésre akkor számíthatunk, ha forrásmegjelölés nélkül más honlapok tartalmát ismételjük.
  • Büntetés link árusításért: sok olyan oldal van, ahol bizonyos összegért linkeket lehet vásárolni. Ezeket az oldalakat a keresők igyekszenek kiszűrni az interneten és büntetik őket, mivel a linknépszerűség befolyásolható így. Természetesen a céloldalt nem bünteti a kereső. Ennek oka az, hogy így bárki el tudná rontani a munkánkat úgy, hogy létrehoz egy büntetett oldalt és onnan hivatkozásokkal befeketíti a mi oldalunkat is. (Biztosan próbálják automatizálni az ilyen katalógusok megtalálását, de teljes egészében nem lehet)
  • Nem életszerű linkelés: részben hozzátartozik az előző típushoz. Ez alatt azt értjük, hogy nem életszerű rámutató hivatkozások szövege. Például ha a weben szinte minden egyes hivatkozásunk ugyanazzal a szöveggel hivatkozik ránk, akkor az nem életszerű. A kereső észleli a turpisságot és kiszabhatja a büntetést (érvénytelenítheti bejövő linkeink egy részét). Ha belegondolunk valóban nincs sok esélye hogy csalás nélkül minden linkünk szövege ugyanaz. Ha webmester sok weboldalt tart karban és ezeket felhasználja arra, hogy az egyik honlapot támogassa rámutató hivatkozásokkal, akkor könnyen képződhet ilyen életszerűtlen linkelés.
  • Kulcsszavas kimenő linkek: Ha a weboldalunkról több nem releváns és kulcsszavas linkekkel is mutatunk más oldalakra (főképp ha minden oldalról), akkor is kaphatunk kisebb-nagyobb büntetést, elsősorban PageRank megvonást.
  • Túloptimalizálás: Optimalizálásért akkor kaphat büntetést az oldal, ha tulzásba visszük. Túl sokszor szerepelnek a kulcsszavak a tartalomban, a Title-ban, domain névben, bejövő hivatkozásokban, stb.
  • Kulcsszóhalamozás: A tartalomban túl sokszor használjuk a kulcsszót a magas kulcsszósűrűség eléréséhez. Főképp hosszú szövegek esetén gyanús a nagyon magas kulcsszósűrűség illetve ha kulcsszavak sokszor vesszővel elválasztva szerepelnek egymás mellett. Ha tudatosan a kulcsszót ugyan felhasználva, de természetes fogalmazással írunk szöveget, nem lehet ilyen problémánk.

A cikk hamarosan megjelenő 2. része a büntetések mértékével, hatókörével és megoldási javaslatokkal foglalkozik.

A cikk 2. része: Büntetések mértéke, hatóköre és megoldások >>

Ha tetszett:
Megosztom

72 hozzászólás érkezett ↓

  • 1 Zolee // 2010. február 20. 21:30

    Thx az ujjab cikkért.

    “Láthatatlan szöveg (hidden text): Ha ugyanazt a színt használjuk a háttérhez és a szöveg színeként akkor a szöveg emberi szemmel nem lesz látható emberi szemmel. Ezzel szemben a kereső látja ezt, tehát beleszámít a kulcsszósűrűségbe. Régebben bevált módszer volt, ma már álatlában könnyen szűrik a keresők.” by K.I.

    Most már nem jellemző, inkább minimális árnyalat eltérés.

    Én az alábbiakkal futottam összem:

    {input type=”hidden” name=”hidden” value=”kulcsavak dömpingje” /}
    Böngészö, normál módban nem látja, de a meta keresők látják olvassák, vagy text mód a böngészőben, vagy lynx-el nézzük akkor már látható.

    Találkoztam már olyannal is, hogy div-be háttérkép és a háttérkép mögé írtak, vagy túlírtak a képernyőn.

    Találkoztam olyannal is, hogy mikro méretben írtak, egyedül az opera böngésző-t nem csapja be.

    István
    Jól tudom, hogy ez a 3 ráadásul nem is von maga után google büntetést?

  • 2 Kungl István // 2010. február 20. 21:34

    Lehet, hogy ma nem, de a jövőben bármikor. Egyébként sokan írnak a noscript részbe is kulcsszavakat, további tartalmakat.

    KI

  • 3 Zolee // 2010. február 20. 22:48

    igen a noscript még kimaradt.

    István

    Már többször megakartam kérdezni, de most beugrott megint, és kapcsolódik a keresőszó halmozáshoz,
    ha egy Ascii kódgenerátorral egy jpeg-ből Ascii art-ot hozok létre, és azt becopyzom egy html-be, szövegként pedig relevans kulcsszavakat használok, ez büntethető? Ha a meta kereső szemével nézem akkor igen, mert az általam relevansnak tartott kereső szavakból hozom létre a képet, de ha böngésző és látvány oldalról, akkor szerintem indokolatlan lenne a büntetés.

    Ha jól emlékszem az input type=hidden miatt már pár éve volt vita a google-val, hogy ez BHS vagy teljessen legális php form. Függetlenül attól hogy az összes BHS blog, közösség, mint nálunk, mint külfödön ezt BHS de legalábbis Gray Hat Seo technikának tartja.

  • 4 Kis László // 2010. február 21. 08:36

    Stíluslappal is el lehet tüntetni bizonyos tartalom részeket a böngészőből (display:none;). A kódnézetben viszont benne marad a szöveg. Ez alapvetően nem BHS módszer, mivel pl. a legördülő menü működésénél is használatos. Ha viszont kulcsszavakat rejt el vele a “webmester”, azt már akár büntethetné is a Google, bár ennek kiszűrésére nem hinném, hogy létezik algoritmus…

  • 5 Vincz Tibor // 2010. február 21. 08:42

    Az elmúlt 3 évben az egész net trükkösen és gusztustalanul
    felfuttatott oldalakkal van tele az oldalakat személyes ismeretségi alapon nyomják fel a keresőknél dolgozó informatikusok, főleg az a tetű google.

  • 6 feki // 2010. február 21. 09:10

    Akkor vajon mi van, ha egy div-et telepakol az ember szöveggel, kulcsszóval, majd JS-sel eltünteti a divet?
    Nem hinném, hogy a robot egy - akár szándékosan bonyolulttá tett - JS-t értelmezni tud.

  • 7 Kungl István // 2010. február 21. 09:15

    Nemcsak algoritmikusan kaphat büntetést egy weboldal, hanem “manuálisan” is.

    KI

  • 8 Kis László // 2010. február 21. 09:38

    #7 Igen, ezt említetted is a cikkben, ha jól emlékszem. Nem csak a Google leplezheti le a turpisságot, hanem pl. a konkurencia is, és bejelenti. Más kérdés, hogy mennyi időbe telik, mire a G. lép az ügyben…

    Szerintem az mérföldkő egy honlapkészítő életében, amikor el tudja hagyni ezeket a módszereket, és más, engedélyezett lehetőségekkel építi a weboldalakat.

  • 9 Csaba // 2010. február 21. 10:30

    Tisztelt István!

    Örömmel vettem ezt a cikket öntöl mivel hónapok óta minden oldalam büntetést kap. Portál rendszerekkel dolgozom és önhibámon kivűl sok portál beduplikálja a tartalmat különféle kategóriákba, archívumba sorolva amit csak a napokban vettem észre. Hír portállal foglalkozom ami a legjobb cikkeket, híreket szedi öössze az interneten gondolom ez is duplikációnak számít! Olvastam a cikkében hogy forrásmegjelőléssel lehet idézni más teljes leírásokat, híreket. Ezt jól értettem? Ha igen akkor milyen módon kell a forrásmegjelőlést elkészíteni, url vagy esetleg szöveg is elég?
    Válaszát várom, és köszönöm. Csaba

  • 10 Sam // 2010. február 21. 10:49

    Tisztelt István!

    Valóban aktuális ezekről beszélni mert ha egyszer eléred a top 1-5 helyezést biztos hogy a konkurencia nem kímélve időt, energiát és pénzt megpróbálja a weblapod black hat módszerrel visszadobatni.Sajnos ez tapasztalat…

    Ha erre lenne ötlet azt is szívesen fogadnánk.Ez alatt főleg a duplikált tartalmat és a kéretlen oldalra irányítás értem.

    Egy ideje olvasom a cikkeiket és az angol nyelvű SEO könyvek után is találok hasznos információt is.

    Köszönöm

  • 11 Sam // 2010. február 21. 10:50

    itt

  • 12 A Sólyom // 2010. február 21. 11:36

    Szia István!

    Nos, a fentiekkel tulajdonképpen egyet értek. De a google időnként meglehetősen diktatórikus módon és bizony elítélhetően teszi a dolgát.
    Az egyik honlapom annak rendje és módja szerint meghirdettem a google-n AdSense kampány formában. Lejárt az általam meghatározott kampány időszak, udvariasan erre figyelmeztetett is a google és felajánlotta a kampány időszak meghosszabbítását. Ezzel nem éltem, amiről szintén udvariasan email-ben (biztos ami biztos) tájékoztatást adtam. Ez egy kedd délután, 4 óra magasságában történt. Másnap reggel már 0 volt a PageRank értéke az oldalamnak és a keresőben visszaesett a negyven akárhányadik helyre. Előtte tartósan az első 3 helyek egyikén szerepelt közel 10 millió találatból. Ez van. Mindez 3 hónapja történt, a bünti azóta is tart.

  • 13 Zoltán // 2010. február 21. 13:40

    Juj a fenteknek nagyon nem örvendezem.

  • 14 Cseh József // 2010. február 21. 14:18

    Mi a helyzet a hirtelen, sok aloldal létrejöttével? Ez nyilván nem BHS, de nekem az a tapasztalatom, hogy ezért is lehet büntetést kapni, főleg egy frissen indult oldalnak.

  • 15 Kis László // 2010. február 21. 15:58

    Talán érdemes elgondolkozni valamin…
    Időnként hajlamosak vagyunk megfeledkezni egy alapvető dologról: a Google úgy rakja a honlapokat egymás után, és olyan algoritmusok szerint, ahogy neki tetszik! Senki nem kérheti számon, mit miért csinál. Ennek egyszerű oka az, hogy egy ingyenes szolgáltatásról van szó, amit évek alatt, sok-sok centecske élére rakosgatásával és kemény munkával hozott létre egy csapat.
    Attól, hogy rengetegen használnak - ismétlem - egy ingyenes szolgáltatást, még nem tekintheti senki sem sajátjának. Egyikőnknek sincs bérelt helye a találati listán, és még a legfehérebb kalap viselése sem biztosítja a tartós első pozíciót. A játékszabályokat az hozza, aki kitalálja a játékot és nem az, aki utólag szeretne beszállni a játékba.

    Valószínűleg a fél világ fel lenne zúdulva, ha holnap a G. bejelentené, hogy abbahagyja a működését, mert már elég pénzt keresett, és megszünteti a keresőrendszerét. Nyilván nem teszi ezt meg, de ha mégis… ki háboroghatna jogosan emiatt? Senki! Azt csinálnak a saját eszközükkel, amit csak akarnak. Itt megáll a demokrácia!
    Mi csak megpróbálhatjuk - jelentős lépéshátrányban - kifürkészni a titkaikat (több kevesebb sikerrel), és reménykedjünk, hogy egy darabig még nem zárják be a boltot! :-)

  • 16 Tóth Péter // 2010. február 21. 17:35

    Üdv mindenkinek!

    Engem is büntet a G., mert kezdő vagyok…
    Nem is ez a probléma, hanem visszajelzés nélkül nehéz kijavítani azt a hibát, amiért büntetést kap az ember.
    Én is használok hidden változót is és header függvényt is.
    Most parázhatok ezért is, hogy G. isten vajon ezért a szabványos dologért is visszadob?

    ToPe

  • 17 A Sólyom // 2010. február 21. 18:29

    Kedves Kiss László!

    Tökéletesen egyetértek veled!
    csupán a G. “korrekt, diktatúrától mentes, üzleti viselkedésére” igyekeztem felhívni a figyelmet.
    De ettől még valóban, ők hozzák a játékszabályokat.

  • 18 PaLa // 2010. február 21. 18:42

    Kedves István,

    köszönöm ismét a hasznos infókat. Egy webáruházat üzemeltetek és még kezdő vagyok az optimalizálás témában, de lenne két kérdésem:

    1. Duplikált tartalom: ha a webáruházamban ugyanazt a terméket pl. két termékkategóriában is feltüntetem, akkor a termékleírás is mindkét termékkategóriában meg fog jelenni. Ez duplikált tartalomnak számít? Ha igen, hogyan lehet ezt kivédeni?

    2. Kulcsszavas kimenő linkek: a webáruházamnak van egy olyan oldala (nem túl feltűnő helyen), ahol linkcsere programszerűen szerepelnek más honlapokra mutató linkek többnyire kulcsszavakra helyezett kifelé mutató linkekkel, vagy pl. a webáruház készítőjének a linkje a láblécben, ami minden oldalon szerepel. Ezeket akkor a “Kulcsszavas kimenő linkek” bekezdésed alapján érdemesebb lenne megszüntetni?

    Üdv
    Laci

  • 19 Kis László // 2010. február 21. 19:24

    Kedves A Sólyom!

    Nem lehet, hogy a honlapod hirdetésének lemondása éppen egybe esett egy PR exporttal? A kulcsszó, amire a harmadik voltál, majd 40. lettél ugyan az volt, mint amire a kampányt vetted? És végül, megtudhatnánk a szóban forgó honlap címét?

    Valahol a Google-t is meg lehet érteni: egyesek a legfondorlatosabb trükkökkel próbálják kijátszani a rendszert, ami alapján rangsorolná a honlapokat. Ha mindenki tisztességesen viselkedne, akkor kizárólag a honlapok információ tartalma lenne a szempont, és persze az, hogy milyen könnyen tud a látogató hozzáférni (pl. gyors letöltődés). Mivel azonban az emberek egy része nem tisztességes, más részük csak barkácsolja a weboldalát (ahelyett, hogy szakemberre bízná), ezért a G. is kénytelen bekeményíteni, “diktatórikus módszereket” alkalmazni. Sajnos néha azok is kapnak büntit, akik meg sem érdemlik. Hogy Te miért kaptál, azt tényleg csak ők tudnák megmondani. De hogy ezzel a viselkedéssel nem érik el, hogy a jövőben fizessél nekik, az szinte biztos…

  • 20 Deák Csaba // 2010. február 21. 19:25

    Szia István!

    Szüksége volt cégünknek egy javításra, ezért beírtuk a Google-ba: tűzőgép javítás. A következő találatot kaptuk: http://www.google.hu/search?hl=hu&q=t%C5%B1z%C5%91g%C3%A9p+jav%C3%ADt%C3%A1s&btnG=Keres%C3%A9s&meta=&aq=f&oq=
    Ez duplikálás?

    Üdvözlettel: Csaba.

  • 21 Deák Csaba // 2010. február 21. 19:27

    Kedves István!

    Elnézést kérek, de elmulasztottam hozzátenni, hogy a Balázs irodagépszervízre gondoltam.

    Csaba.

  • 22 Kungl István // 2010. február 21. 19:41

    #20

    A duplikálás az, amikor két különböző URL-en hasonló vagy teljesen megegyező tartalom jelenik meg. (Ilyenkor rendszerint a később megjelenő, esetleg gyengébb URL-t sorolja hátrébb a Google függetlenül attól hogy azonos vagy különböző domainek alatt találhatók meg a duplikált tartalmak)

    KI

  • 23 Csaba // 2010. február 21. 22:09

    #22

    Tisztelt István

    Ezt az állítását szeretném cáfolni! Már jártam úgy hogy elkészítettem egy weboldalt 2 hónapja futott szépen az első lapon volt a kulcsszavakra! Ez gondolom szúrta a konkurencia szemét és simán lemásolta a teljes weblapot és a freeweben elhelyezte! Ezt már csak akkor vettük észre mikor a másolt lap megelőzte az eredetit. A bizonyos kulcszóra az eredeti 2 hónapig első volt majd egyik napról a másikra a másolat vette át a helyét az első lapon!

    Próbálkoztunk a tárhelyszolgáltatót megkeresni vegye le a másolatot ezt nem tették meg!

    Használtunk rel=”canonical” tagot ami a másolatban így nézett ki: rel=”canonical” href=”" (simán ki volt törölve az url minden lapból.

    A történet vége az volt bármivel is próbálkoztunk hogy szépen elkezdett mind a kettő az eredeti és a másolat is csúszni le a találati listán. Egy héttel utánna mind a kettő 0 indexel rendelkezett, teljesen törölte a teljes weboldalat a találatok közül az eredetit és a másolatot is.

    Hát én így is jártam a duplikátumkkal! :(

  • 24 Zolee // 2010. február 21. 23:33

    #22-re

    pár éve én is jártam így, nálam csak full meta fejrészt, copyzta egy hasonló témakörű honlap, a google-nak ez is elég volt, hogy hátra sorolja a honlapomat. 2-3 hónapos munkám mehetett a kukába, kezdhettem elölről az egészet.
    Nálam sem azt büntette aki copyzott, hanem azt akiről copyztak.

  • 25 Kis László // 2010. február 22. 09:24

    Az a legszebb, amikor annyira amatőr a tolvaj, hogy a szövegben lévő belső hivatkozásokat is bekopizza a saját honlapjába. Na, ilyenkor nehezen tudja kimagyarázni, hogy ki kitől másolt. Egy ilyen balfék a Vaterán árul profi honlapkészítést (5000Ft-ért!) a mi szövegünkkel. Csak néztem nagyot először, hogy a V.-ról hogy a csudába jön látogató a honlapunkra. Amikor megtaláltam a hírdetését, nem hittem a szememnek…:-)

    Ajánlom mindenkinek a Copyscape weboldalát, ahol - bizonyos határon belül ingyen - utána lehet nézni egy adott oldal másolatainak.
    Aztán, ha megvan a “lopós” (én csak így hívom ezeket) lehet gondolkozni, milyen lépéseket tesz az ember.
    Amit mi szoktunk tenni:
    1. Azonnal másolatot készítek az ominózus honlapról.
    2. Levélben szólítom fel a másolt tartalom eltávolítására.
    3. Ha a 2. pont nem hoz eredményt, akkor a nagy látogatottságú blogunkon leplezzük le az illetőt, névvel, webcímmel stb.

    Ez utóbbi szokott hatni igazán. Legutóbb egy “népszerűség” másolta le az egyik honlapunkat, mert egy reggel arra ébredt, hogy ő bizony marketing szakértő, és ebből akar pénzt csinálni. Őt is kipellengéreztük. Még néhány rajongója is bekommentezett, hogy mekkorát csalódott az illetőben! Már másnap eltávolította az oldaláról a lopott tartalmat… és azóta is maradt celeb…

  • 26 Kungl István // 2010. február 22. 09:56

    #25

    Annyival szeretném kiegészíteni a történetet, hogy ilyen esetben a tárhely szolgáltató figyelmét is fel kell hívni a jogtalan tartalomra, mert a felhívást követően már ő is felel érte nem csak az, aki korábban feltette. És kérni kell a tartalom vagy a teljes weboldal eltávolítását.

    KI

  • 27 Deák Csaba // 2010. február 22. 10:17

    Most ismét végignéztem a tűzőgép javítás keresésre, Balázs irodagépszervízként megjelenő mindkét weblapot. A fotók menüpontok kivételével teljesen egyeznek az egyes menüpontokhoz tartozó oldalak. Találatként pedig egymás alatt jelenik meg a két oldal. Nem hogy nem zárta ki, de még csak nem is sorolta az egyiket jóval hátrébb a Google.

  • 28 Borsos Albert // 2010. február 22. 10:53

    Kedves István!

    Úgy tűnik én is a nem életszerű linkelés áldozata lettem.
    Elkezdtem közzétenni a katalógusokba az oldalamat, nagyjából ugyanazzal a szöveggel. Eddig kb 50 linket sikerült szereznem, viszont azokra a szavakra, amik szerepelnek az oldalamra mutató hivatkozásokban nem vagyok az első 1000-ben. De csak ezekre a szavakra. Létezne ilyen, hogy 50 link miatt büntet a google? Ennyi erővel kiteszem az ismerősöm webshopjába minden oldalra a konkurenciára mutató linket, és akkor büntetést kap?

  • 29 Kungl István // 2010. február 22. 11:01

    válasz #28

    Kedves Albert!

    Szerintem ilyen esetben a büntetés az, hogy a link értéktelen lesz és nem számít bele az oldal linknépszerűségébe. Kétlem, hogy ez miatt nem kerülne fel azokra a kulcsszavakra a weboldal a találati listára.

    KI

  • 30 Attila Nagy // 2010. február 22. 21:36

    Sziasztok!

    Elég durva amiket írtok. Én, ha nem is profi szinten de 2 éve optimalizálgatok. Volt már 1. a kulcsszavam ahol volt rendes konkurencia… A lényeg az, hogy a seotools-al elemeztem egy konkurenciát és nem tudom hová tenni, hogy mindenben jóval gagyibb (meta adatok 0, PR 1, linkek nem nagy érétékű és kevés, tartalom nem tul extra, keyword stuffing, etc…) és még is előréb tud lenni. Sok mindent el tudok hinni és megérteni, de ebben az esetben olyan erős kontraszt van, hogy kezdem én is azt hinni, hogy az egész egy manipulatív szarság, már elnézést.

  • 31 Kollár József // 2010. február 23. 08:43

    Kedves István!

    Már több mint 1 éve optimalizálgatom az oldalunkat, több kevesebb sikerrel. Most viszont egy elég érdeks dolgot olvastam a hirlevélben:

    “Nem életszerű linkelés — Például ha a weben szinte minden egyes hivatkozásunk ugyanazzal a szöveggel hivatkozik ránk, akkor az nem életszerű. ”

    Az oldalam esetében a bejegyzett linkek álltalában mind úgy néznek ki hogy : “Név szolgáltatás” formátumuak, ha nem is mind, de a legtöbb biztosan. Nagyon sok link-tárban csak bizonyos karakter mennyiségi korláttal lehet a link szövegét megadni, ezért is alakult ki ez a forma.
    Természetesen a linkhez tartozó title már nem biztos, hogy minden esetben ugyan az, de biztosan vanank itt is egyezőségek.
    Ebben az esetben is számíthatok büntire? Érdemes lenne nekifeküdni és pár helyen a link szövegének megváltoztatását kérni, hogy ne legyen egyezőség?

    Válaszát előre is köszönöm! Kollár József

  • 32 Szabó Attila // 2010. február 23. 11:17

    Duplikáció, plágium, érdekes fejezet lehet. Kérdés a kereső honnan tudja mi az eredeti és mi nem. Hogyan tudja megállapítani a forrásmegjelölést? Van erre szabvány megoldás?

  • 33 Nyerges Ádám // 2010. február 23. 15:22

    Sziasztok!

    Mi a helyzet a honlapkészítő cégekkel? Nyilván ha van egy referenciám, arra megy kimenő link az oldalról. A készített oldalakon ott a link a saját oldalamra. Ez ugye linkcsere, a legtöbb esetben nem releváns oldallal. Elég nagy érvágás lenne viszont nem közzétenni a referenciákat, és onnan nem visszalinkelni, pont nem a keresőmotorok miatt. Egy látogatónak megtetszik az oldal amit csináltam, ott a link, megnéz minket, megkeres -> új ügyfél. Ezt hogyan kezeli a google? Mostanában a yahoo valahogy sokkal relevánsabb találatokat ad. A slurp egyébként lassabb a googlebot-nál, viszont sokkal gyorsabban indexelnek.

    Üdv. Ádám.

  • 34 Kis László // 2010. február 23. 15:41

    #32
    Kedves Szabó Attila!

    Tapasztalatom szerint…
    Általában azokat a honlapokat másolják előszeretettel, amelyeket a Google már előre sorolt a t.listán (logikus, hiszen, amelyik nem jelenik meg a keresőkben, azt meg sem találják). Tehát ezek az oldalak mindenképpen régebben vannak indexelve, mint a másolatok. Szerintem ez egy alapvető szempont, amikor elbírálásra kerül a sor. A kérdés a “mikor?”, mert rengeteg problémás oldal képződik naponta is, így időbe telik, amíg a rendszer minden turpisságot felderít. Lehet segíteni egy bejelentéssel, de szerintem ez nem igazán hatékony. Ami nekünk működik, azt fentebb már leírtam.

  • 35 Zolee // 2010. február 23. 16:21

    “nem életszerű linkelés.”

    Érdekes felfogás lenne a google részéről, de nem vitatom, hogy ez igy is működik. Léteznek submitter programok, amiken beállítható, hogy mely katalogusokba, milyen néven etc… regisztrálja a honlapot.
    Vannak hírdető oladalak, melyek automatikussan felkínálják a lehetőséget más hírdetési oldalakon való megjelenésre is csak kattintani kell és már ott is fenn van a hírdetés teljes értékű backlinkkel, vannak olyan hírdetési oladalak ahol már automatikussan megjelenik a hírdetés a hírdető szöveggel és link-kel, stb….

    Ezek közül egyik sem csalás, ráadásul nem kevés munka az előkészület, ezeknek a webhelyeknek a megkeresése.

  • 36 Nyerges Ádám // 2010. február 23. 17:51

    Mondjuk az életszerűségről: Tegyük fel: a, Kő kóla(c) Tempefői Sándor kisiparos vállalkozó italgyártő üzemének brandje. b, Ismert Kóla multinacionális cég. a, kis költségekkel, reklámozásra fordítható kerettel működik, b, óriási pénzeket fordít reklámra. b, megteheti, hogy a Times Square-en óriás-világító plakátot helyez el nem kevés pénzért. a, természetesen nem. Nem beszél senki black hat reklámról, semmiről, b, kifizette. Valaki linket vásárol, az szabálytalan. Nyilván én sem vagyok a híve, de szerintem egyértelmű, hogy arról van szó, hogy ha valaki nem természetesen keresett, az mr. G-nek fizessen adwords-ben, és ne linkekért. Az már más kérdés, hogy organikus találatokra sokkal többen kattintanak.

  • 37 Murányi Balázs // 2010. február 24. 08:50

    szia,
    #14
    amikor 30-40%-al növeltem a termékek számát az oldalon, ez mind 1-1 plusz aloldalt jelent, jelentősen visszaesett az oldal helyezése 1-2 hónappal később. valóban összefügghet?

  • 38 Kungl István // 2010. február 24. 10:13

    #32
    Általában a korábban letárolt és erősebb oldalról gondolja, hogy az eredeti, hacsak nincs egy hivatkozás az eredeti tartalomra a szövegben vagy a szöveg végén.

    #33
    A linknépszerűség eredendően a weblaptulajdonsok szavazatait próbálja mérni (egymástól független, emberi szavazatok értékelése lenne a cél). Ha egy weboldalkészítő cég kiteszi a saját linkjét az általa készített oldalakra, teljesen rendben van az életben, de igazából ez nem a weblap tulajdonos saját döntése (általában). Érdemes ilyenkor változatos hivatkozásokkal vagy a konkrét URL-t hivatkozni.

    Az én tapasztalatom szerint a Yahoo egyébként nem ad relevánsabb találatokat, sőt néha nagyon rosszakat. De igazából mindegy is, mert amíg az emberek több mint 90%-a a Google-t használja, vele kell foglalkozni elsősorban.

    KI

  • 39 Tóth Péter // 2010. február 24. 10:23

    Tisztelt Kungl István!

    Örömmel jelzem, hogy a “munkavédelmi webáruház” keresőszóra első helyezést értem el, csúnyán megelőzve a konkurenciát! :)

    Köszönöm!

  • 40 Zolee // 2010. február 24. 18:28

    Tisztelt K.I

    Az utolsó bejegyzéshez
    szvsz teljessen igaz, amíg a guglit használja mindenki addig a googlera kell optimalizálni. Nekem is jobban tetszene a bing, yahoo, vagy Ask találati lista egy két esetben.
    Az hogy kinek relevansabb azt mindig a honlaptuladonos szemszögéből kell nézni :-)

    Tisztelt Tóth Péter

    Én is csak amatőr vagyok ezen a téren, de sokaknak nem tetszik a stílusom, mert nyers vagyok ha konkrét dolgokra válaszolok, vagy megjegyzéseket teszek, ezért is előre elnézésedet kérem. nem leszólni akarom az első helyedet.
    Január hónapban a “munkavédelmi webáruház” szó összetételre 22 keresés történt. Jó elsőnek lenni én is örülök, de havi 22 látogató amit ebből ki lehet hozni kevés szerintem függtelenül attól hogy 200K találat van a googleban erre a szóra.
    Én a https://adwords.google.com/select/KeywordToolExternal oldalt szoktam használni, hogy megkeressem azt a relevans szót, amire a statisztikák szerint keresnek. Sokan a google trend-t leszólják én azt is szoktam nézni, hogy az általam kijelölt szavak milyen irányba mozdulnak el, csökken vagy nő irántuk az érdeklődés.
    Csak tanácsot akarok adni, hogy érdemes e ezt az alsőséget megtartani? Vagy lecserélni egy 10-12. helyre egy olyan szó érdekében amire havi átlagban legalább 1000 lekérés történik. Ha jól emlékszem a statisztikákra a látogatások számából a vásárló a potenciális vevő csak elenyésző %-a (3-5%).

    Amúgy mért okoskodok itt mikor a “tudásom” nem tudom hogy van-e, egyrészét (a nagyobbikat) itt szedtem össze. Természetemből adódóan szeretek segíteni, a tudást én is ingyen kapom/kaptam és azt szeretem tovább adni.

  • 41 Zolee // 2010. február 24. 19:37

    re 33#

    referenciákra lenne egy ötletem, hogy a google ne viszont linknek értékelje.
    pölö van egy honlapom és létre hozok egy subdomian-t referencia.weblapmuhely.info néven ide az indexre mehetnek a referencia munkák, a referencia munkákról meg szabadon jöhet a link weblapmuhely.info oldalra.
    Kecske is káposzta is.
    Menyire gyógyír ez a javaslat?

  • 42 Antali Zoltán // 2010. február 26. 18:44

    Tisztelt István és olvasók!

    Tavaly 4 oldalt indítottunk ugyanazzal a tartalommal. Sajnos akkor még nem mélyedtem bele a keresőoptimalizálásba, illetve a büntetésekbe, ezért 1 domain-t - amit elsődlegesen szeretnénk használni - teljesen kizárt a google, másik 2-őt 0-as pagerankkal és persze hátrasorolással büntetett.
    Januárra elkészültem a keresőoptimalizált motorral és sikerrel be is üzemeltem, majd kértem felülvizsgálatot az elsődleges domainre, előtte még másik 3-at webmester eszközök segítségével kitöröltettem az indexből, ill. robots.txt-ben tiltottam a botoknak a hozzáférést.
    Sajnos a felülvizsgálatnak eredménye nem nagyon lett, csak szabvány szöveg jött, hogy “felülvizsgáltuk az oldalt”. Ezután vártam még pár napot (közben persze még azért finomítgattam az oldalon), kértem újabb felülvizsgálatot, eredmény ugyanaz, majd írtam egy levelet is a google inc-nek (biztos ami biztos a dmca csoportnak címeztem), amit faxoltam nekik 3 napja, de fejlemény azóta se semmi…

    Tudna esetleg valaki valamilyen tanácsot adni?
    Eléggé kétségbe vagyok mostmár esve, nem tudom mit kellene még tenni az ügy érdekében…

    Válaszokat előre is köszönöm!

    Z

  • 43 Kungl István // 2010. február 26. 18:49

    #42

    Megpróbálnék a másik 3 site-ra 301-es átirányítást elhelyezni.

    KI

  • 44 Antali Zoltán // 2010. február 26. 19:22

    #43

    Ezzel csak az a gond, hogy a másik 3-nak mennie kell ettől függetlenül… Mindössze annyit szeretnénk, hogy az elsődleges domain ne legyen tiltva, kereshető legyen, a másik 3 meg nem (összehasonlító oldalakon szerepelnek, azokról lehet odatalálni)

  • 45 Oxana Nikandrova // 2010. február 28. 18:13

    Hello mindenki,

    Szóval, ha nem jön rá a kereső motor, hogy csalok, akkor a konkurencia hol tud engem feljelenteni a Google-nál?

    A Google szerintem ezzel nem foglalkozik.

  • 46 Zolee // 2010. március 01. 15:44

    re 45#

    https://www.google.com/webmasters/tools/spamreport?hl=en&pli=1

  • 47 Cseke Csongi // 2010. március 04. 11:31

    Sziasztok!
    Nem értem rendesen azt a dublikált tartalmat. Van egy oldalam ahol használt autókat lehet hirdetni. Egy autó többfélekeppen is elérhető pl. ha van egy opel astra autó Hargita megyéből azt az autót elérhetem igy domain/auto vagy domain/auto/opel vagy domain/auto/opel/astra vagy domain/harghita/auto/opel/astra. Minden oldalon megtalálható az autó és az adatlapjára mutató link. Van ahol az adatlap linkje adatlap.php?auto_id=454 és van ahol igz néz ki auto-opel-astra-454.html. Ezis dublikált tartalomnak számitanak?
    Köszönöm a segitséget.

  • 48 Kungl István // 2010. március 04. 11:39

    #47

    Igen.

    KI

  • 49 Zolee // 2010. március 04. 16:25

    Érdekes dolog ez a duplifikáció. Hogy a bánatosba tudja elkülöníteni egymástól az azonos termékeket forgalmazó oldalakat? Vannak olyan termékek melyek leírása reklámozása, termék katalogusok alapján történik. óhatatlanul is leszenk azonos jegyek a nagyszámok törvénye alapján.
    Vegyük például a SEO optimalizálását mint terméket, ha lekérek egy listát az azonos vagy hasonló oldalakról, oldalakat dob fel. Ha én készítek 3 kf domain néven 3 kf oldalt, 3 kf tárhelyen, xhtml, Joomla, Wordpress, más-más tartalommal figyelve, hogy még a metarész is különbözzön, nem hogy a törzs szöveg. Ahogy megtörtént az oldalak indexálása, eltellik 2-3 hét hogy beforognak az aloldalak is a googleba, el kezdi visszasorolni azt az oldalt ami elvileg a fő oldal lenne.
    A cégnév mindegyiken rajta van. Az is igaz, hogy viszont link van az odalak közt egymásra, de mindegyik 250-500 backlinkkel rendelkezik, elvileg elrejtözne ezek közt.

    Két dologra tudok gondolni, vagy feljelentett a konkurencia de nem értem miért? Mert nem csalok, csak többet dolgozok.
    Vagy a google-nél valamit nagyon tudnak, ha igen akkor elég veszélyes az a tudás amit birtokol.

  • 50 Cseke Csongi // 2010. március 05. 14:08

    Esetleg valakinek valami jó ötlete a #47 re?

  • 51 Nyerges Ádám // 2010. március 05. 17:43

    Hát ez komoly. /ajanlatok oldal index.html válaszút, két oldalra lehet onnan menni. Webmaster tools: Azonos metaleírás: /ajanlatok, /ajanlatok/index.html. Az lenne a szép, ha nem lenne azonos a tartalma. Jó hogy nem az a baja, hogy a http://www.valami.hu-nak és a http://www.valami.hu/index.html-nek ugyanaz a tartalma.

  • 52 Tanuló // 2010. március 13. 07:39

    #42
    Kedves Zoltán!
    A minap találtam magam szemben egy hasonló problémával, ahol az ügyfél mielőtt bármit megkérdezett volna bárkitől, lefejlesztettetett több ugyanolyan oldalt a cégcsoportra.
    Az eredmény: azonos menüstruktúra, azonos url struktúrával / csak a domain rész nem egyezik /azonos tartalom, meg minden…
    Nézegetem kicsit és azt mondom Nekik, amit jelen esetben Neked is első körben mondanék:
    “Ha a Forma 1-ben a Ferrari rájön az első futamon, hogy rosszul fejlsztette az első légterelőt és halálosan veszélyes, mit tesz? Elindítja a kocsikat, vagy kihagy 2 futamot, hogy az alatt felkészülhessen, és a verseny további részét 100%-os autóval tudja teljesíteni ahelyett, hogy végig 40%-on menne?”
    Ha valamit nem tudunk és hibázunk, a legcélravezetőbb hosszú távon előről, mindenre figyelni próbálva újrakezdeni…
    A válasz természetesen: Dehogy kezdjük, sokba van, meg kell oldani.
    No most olyan eseteket, ahol duplikál az ügyfél és ráadásul ha a fejem tetejére állok is ragaszkodik ahhoz, hogy duplikálja a tartalmat nem szoktam vállalani, de ebbe belenéztem.
    1. Az írásodban 4 oldalról beszélsz, közben pedig csak 3 büntetésről, köztük a használandó domain-el.
    2.Beszélsz arról is, hogy elkészültél egy jó motorral, majd be is üzemelted, a Google-ből pedig törölted a többi infot tolls-ból.

    Ezen a ponton javaslom azt, hogy egyzetess egy időpontot valahová, akár az Istvánékhoz és nézzétek át közösen az ügyet.

    Hogyan fejlesztetted az új motort, hol volt a munkaoldal, milyen domain alatt, url alatt, abban volt-e no index, no follow, amikor elkészültél, hogyan raktad ki live-ba, melyik urlt-t hová merre hogyan irányítottad, és mi volt a cselekvési sorrend ha voltak átirányítások, ugyanolyan motor van-e a 4 portál ha alatt, ha igen, akkor hogyan generál site-map-et.

    Ezen felül jómagam amikor valamit “el akarok tüntetni a Google-ből” annak egyszerűen 410-et adok, így a következő indexnél kikerül az indexből, viszont ezen esetekben nem javasolnám ennyire leegyszerüsíteni a dolgot, hiszen olyan domain-eket url-eket szeretnél “törölni” amelyeket használsz egyébként és jók.

    No mindegy. Összességében:
    Mennyire fontosak a site-ok? Megéri-e újra gondolni ezt a tartalom dolgot vagy nem, ha pedig fontos, akkor szerintem a leggyorsabb, ha nem próbálgatod megoldani, hanem leülsz valakivel.

    - Itt szeretném egyébként megjegyezni, hogy SEO területen nagyon nagy kupit látok az emberek fejében - kis és közép vállalkozások..
    Talán magyar fajta -de lehet máshot is így van -, hogy nem érti meg, hogy a programozó nem kereső optimalizálással foglalkozik. Érdekes egyébként, hogy a gázkazán boltban senki sem kéri meg az eladót, hogy ugyan szerelje is ‘má be, hiszen nem, gázszerelő, hanem eladó. Onlineban viszont elvárják a fejlesztőtől, hogy legyen az oldal optimalizált.
    A fejlesztő általában azért, hogy ne tűnjön inkompetens-nek pedig nem szól, csak dolgozik. Majd megy valaki, aki látott már keresőt és:
    Az ügyfél már kifizetett egy csomó pénzt fejlesztésre, nem érti mit kellene még “megvennie” hiszen ezt megbeszélte a fejlesztővel, a fejlesztő meg nyilván a saját melóját fogja védeni, ha kiderül, hogy valami nem 100-as.
    Összességében nehéz kérdés ez, de jómagam hiszek abban, hogy ha valaki megérti, hogy mi az online lényege, miért kell neki, mit kap, milyen a tendencia az online és a print “fejlődésében”, illetve miért és hogyan hoz neki pénzt az online, akkor viszont megérti, hogy miért érdemes olyan emberekkel beszélgetni, akik láttak már keresőt.

    Üdvözlettel,

    Tanuló

  • 53 tool // 2010. március 23. 20:46

    ellenorizni kell:)

  • 54 Kovács Ákos // 2010. április 12. 21:07

    Sziasztok

    Mi lehet a magyarázat arra, hogy az indexelt oldalaink száma össze vissza változik. Mi már csaknem elértük az 1000-et, mikor arra lettünk figyelmesek, hogy elkezdett csökkeni. Para hegyek, sírás-rívás, kétséges oldalakra gyorsan noindex-nofollow. Küldtünk egy oldaltérképet is a Google-nek aztán nagy nehezen elkezdett vissza vánszorogni. Úgy kb. 20 napja 422 is volt. Most megint 274! Kell idegeskedni emiatt? Amúgy néztem a konkurrenciát, és ide oda indexelgeti látszólag őket is. Akinek még több is van, azokat arányosan még keményebben. Mi a fene ez???

  • 55 Kovács Ákos // 2010. április 12. 21:08

    Üdvözlettel:

    Ákos

  • 56 Osztroluczki Roland // 2010. május 05. 11:47

    Sziasztok!

    Egy kérdéssel fordulok hozzátok.
    Van egy oldalam, ahol különböző italokról szóló cikkeket szerkesztünk. Nemrég észrevettem, hogy az egyik külsős cikkíró szövegei máshol is megjelennek ugyanabban a formában. Mikor rákérdeztem nála elmondta, hogy ugyan azt a cikket másnak is le szokta adni.

    Kicsit megrémültem és nem nézem jó szemmel, mert elméletileg büntetésre lehet számítani.

    Mivel e-mail-en tolja át a cikk anyagát, nincs webes forrás amit meg lehetne jelölni eredetiként.
    Akkor most kinél van az előny???
    Kit büntetnek és kit nem?
    Hogyan lehet kiküszöbölni az ilyen eseteket?

    Előre is köszönöm, ha értékes infóval tud vki szolgálni ilyenfajta cikkezés esetén.

    üdv: Kisoszee

  • 57 Víztisztító berendezés webáruház // 2010. május 10. 12:58

    #47

    Kedves Cseke Csongi!

    Szerintem erre a canonical URL lehet a megoldás.

    http://www.seotools.hu/blog/link-canonical-duplikalt-tartalom-helyett

  • 58 Ingyenes használtautó hirdetések Romaniából // 2010. május 13. 12:27

    Én is gondoltam rá csak azt nem tudom vajon melyik legyen az előnyben részesitett oldal.

  • 59 Matyi // 2010. június 15. 10:40

    Kedves István!

    Weboldalam URL “keresőbaráttá” tételén dolgozok… Link építésem során szétszórt linkek még a régi tile taggal vannak beregisztrálva, de rajtuk keresztül elérhető a weboldalam! Ha kész a keresőbarát Url akkor már 2 helyről is elérhető ez nem duplikáció?

  • 60 Andor // 2010. június 25. 11:32

    Matyi, saját szerveren sem szerencsés ugyanazt a tartalmat kettőzni.
    Javaslom:
    1. töröljék a régi oldalakat
    2. kezeljék a 404-es hibajelentést
    3. az új xml honlaptérképet küldjék el a google-nek!

  • 61 Kungl István // 2010. június 25. 12:12

    SEO szempontból 301-es átirányításokkal kell ezt a szituációt megoldani.

    KI

  • 62 matyi // 2010. július 20. 18:39

    Kedves István!

    Webáruháznál, ha a kategóriáknál van termékszűrő, vagy esetleg ugyanazon termék több helyen is előfordul okozhat e duplikációt??? (Pl. akciós is az a termék, vagy esetleg egy termékajánlóban is megtalálható)

  • 63 Kungl István // 2010. július 30. 15:37

    válasz #62

    Igen okozhati, hiszen ha 2 különböző URL alatt hasonló tartalom jelenik meg, akkor az duplikáció.

    KI

  • 64 Erdélyi Gréti // 2010. szeptember 05. 15:05

    Kedves István!
    A következő kérdésem lenne.
    Rendszeresen használom az ingyenes seo eszközöket a lapján.
    Megváltoztattam a főoldalamat és az egyik kulcsszavamra 30% fölé jött ki a kulcsszó sűrűség.
    Lesz ebből baj,vagy nem?
    Amatőr vagyok,csak olvasok sokat ezekről a dolgokról.
    Előre is köszönöm.

  • 65 Madocsai József // 2011. május 03. 16:42

    Nagyon hasznos dolog volt végigolvasnom a fórumot. Én nagyon sok helyen ugyanazt a nevet adtam a linképítésénél a hivatkozásnak. Megpróbálom utólag módosítani mindenhol.
    Köszönöm!

  • 66 Bartha László // 2011. május 03. 17:37

    Én arra lennék kíváncsi, hogy egy új oldalt támogató személy, akinek van egy olyan oldala, amely több ezer linket tud az oldalra irányítani, az büntethető. A támogató személynek egy ingyenes weboldal létrehozó felülete van, ahol minden létrehozott oldalra elhelyezi ugyanazt a linket. ??

  • 67 Kara Beatrix // 2013. február 08. 23:26

    Kedves István!

    Vannak a webáruházamba olyan oldalak, melyek az url-be így néznek ki: /muvirag?sort.., /muvirag?limit…
    Ha megszűnik a főoldala (/muvirag), azt 301-el át tudom irányítani, viszont a ?-es url-eket nem tudom - már rengeteg módon próbáltam.
    Ez a duplikált metaleírásoknál is gondot okoz…

    Erre megoldás lehet, ha a robot.txt-ben elrejtem a sort és limit elemeket vagy van erre valami seo-barát megoldás?

    Válaszát előre is köszönöm!
    Kara Beatrix

  • 68 Kungl Zsolt // 2013. február 12. 20:07

    Kedves Beatrix!

    Jó megoldás lehet ha kijelöli a duplikált oldalak kanonikus verzióját. Ennek módjáról többet itt tudhat meg:
    http://www.seotools.hu/blog/link-canonical-duplikalt-tartalom-helyett

    KZs

  • 69 Kara Beatrix // 2013. február 14. 11:03

    Kedves Zsolt!

    Köszönöm a választ!

    Közben kiderült, hogy mindegyik oldal forrásában szerepel a ami az alkönyvtárak és rendezéses elemek nélküli url-re vonatkozik.

    Gondolom ezzel meg is van oldva a duplikásáli probléma, viszont a webmaster tool, továbbra is jelzi a duplikálást.

    Erre is szeretnék megoldást találni.
    Köszönettel:
    Kara Beatrix

  • 70 Tamás // 2013. október 11. 08:16

    Kedves Zsolt!

    Az oldalamon a http://www.kettlebelledzes.hu/ és a http://www.kettlebelledzes.hu/kettlebelledzes
    Címekre is a főoldal jön be. Sajnos ez a program felépítéséből fakad. Ezt duplikációnak veszi-e a google, illetve jár e ezért negatív besorolás, megítélés? Illetve Seo szempontból hátrányos-e?

    Előre is köszönöm a válaszát!

  • 71 Tamás // 2013. október 11. 08:49

    Közben megtaláltam, hogy itt nagyon jól leírták erre a választ… :)
    http://www.seotools.hu/blog/link-canonical-duplikalt-tartalom-helyett

  • 72 Petró Ági // 2014. június 02. 09:26

    A következő kérdésem van: egy keresőzsóra egymás altt kétszer háromszor jelenik meg ugyanaz a webáruház ezáltal a mögötte levőket hátrább szorítja. Ez megengedett-e? A mi példánkra ez így néz ki kereső szó thomas sabo

    1.Thomas Sabo óra Webshop - Újvilág Ékszer Óra
    ekszer-ora.hu/termekek/ora/thomas-sabo/
    Vásároljon Thomas Sabo órát az Újvilág Ékszer Óra Webshopban! Nálunk készleten lévő, azonnal szállítható, új és akciós termékek várják Önt!

    2.Thomas Sabo ékszer Webshop - Újvilág Ékszer Óra
    ekszer-ora.hu/termekek/divatekszer/thomas-sabo-charm-club/
    Vásároljon eredeti Thomas Sabo ékszert az Újvilág Ékszer Óra Webshopban! Nálunk készleten lévő, azonnal szállítható, új és akciós termékek várják Önt!

    3.Thomas Sabo karkötő Webshop - Újvilág Ékszer Óra
    ekszer-ora.hu/termekek/divatekszer/thomas-sabo-charm-club/karkoto/
    Vásároljon Thomas Sabo karkötőt az Újvilág Ékszer Óra Webshopban! Nálunk készleten lévő, azonnal szállítható, új és akciós termékek várják Önt!
    Üdv Petró Ági

Hozzászólás

(Kerüljük a kulcsszavakat a névben)
* Kötelező mező. Az e-mail cím nem jelenik meg a blogon.