Link rel=”canonical”, új megoldás a duplikált tartalmakra

2009. április 08. · 39 hozzászólás

Kategóriák: Google

Nagyon sok honlapnál problémát jelent, hogy akarva akaratlanul duplikált tartalmakat hoz létre a weblapszerkesztő. Ez nem feltétlenül azt jelenti, hogy (óriásit) hibázik, a duplikált tartalomnak számtalan forrása lehet, ezek közül csak néhány példa:

  • az oldal elérhető egy www.pelda.hu és a pelda.hu néven is
  • a normál www.pelda.hu címén kívül létezik egy www.pelda.hu/index.html
  • ugyanazon termék több színben is kapható, de a leírás nem változik
  • egy oldalon szereplő termékek különböző szempontok szerinti rendezhetők sorba, de a tartalom ugyan az
  • nyomtatható változata az oldalnak
  • vagy bármilyen egyéb, más paraméter változás más URL-t ugyan eredményez, de tartalmi változást nem

A három legnagyobb kereső néhány hete közösen meghirdetett egy új megoldást a duplikált tartalmak okozta problémák elkerülésére. A link rel=”canonical” elemmel megjelölhető a több oldal közül kiválasztott leginkább preferált verzió.

A duplikált tartalmak problémájának megoldására több lehetőség is van. A legjobb megoldás persze az, ha egyáltalán nincs duplikáció, de, mint az a fenti listából is látszik, néhol ez elkerülhetetlen, vagy legalábbis irreálisan sok időt és fejlesztést igényelne. A helyzetek kivédésére eddig is volt néhány megoldás, ezek a közül néhányat most is megemlítek:

  • a CMS (Content Management System) rendszer beállítása úgy, hogy az csak a megkívánt formájú URL-t képezzen
  • a Google Webmaster Tools-ban megadhatjuk, hogy a www kezdetű, vagy www nélküli verziót preferálják a keresők
  • szerver oldali 301-es átirányítás
  • nem kívánt URL-en lévő tartalom noindex-é alakítása

Ezekből látható, hogy a módszerek egyenként, a problémák sokszínűsége miatt, nem minden estben megfelelők, de minden esetre adnak elfogadható megoldást.

Talán a legtöbb problématípusra megoldást nyújtó új lehetőség (rel=”canonical” attribútum), de minden esetre ez sem gyógyír, de erre a későbbiekben majd még kitérünk.

A link rel=”canonical” elem használata

Mint azt már említettem az elsődleges cél a mi szempontunkból a duplikált tartalmak okozta büntetések elkerülése. Ennek megfelelően a módszer használata kizárólag a megegyező tartalmú, esetleg tartalmilag minimális eltérést mutató oldalak között használható.

Az új lehetőséggel tulajdonképpen a kevésbé értékes oldalakon megjelöljük az elsődlegesen preferált, úgynevezett kanonikus verziót. A rel=”canonical” attribútumot ezért a nem kitűntetett oldalakon kell elhelyezni, hanem a kevésbé fontos duplikált oldalakon. Ennek következtében a keresők, noha duplikált tartalmakról van is szó, nem fogják megbüntetni az oldalt, mindössze a találati listán a kanonikus oldal (az általunk preferált oldal) fog megjelenni.

A kijelölést tehát a nem kanonikus oldalaknál kell elhelyezni, azok forráskódjának HEAD tagjában. Nézzünk egy példát. Tegyük fel, hogy ugyanaz a termék több színben is kapható és az alábbi oldalakon érhetők el:

http://www.pelda.hu/termek-nev/fekete
http://www.pelda.hu/termek-nev/feher
http://www.pelda.hu/termek-nev/szurke
http://www.pelda.hu/termek-nev/piros

Ezek közül ki kell választanunk egyet, például a vásárlók által leginkább preferáltat (vagy amelyik jelenleg most a legjobb helyen van a találati listán). Legyen ez a példa kedvéért a fekete színű termék. A kanonikus oldalunk tehát a fekete színű termék leírása. Ennek megfelelően a termék (fehér, szürke és piros) nem kanonikus oldalainak HEAD tagjába a következő sort kell elhelyezni:

<link rel=”canonical” href=”http://www.pelda.hu/termek-nev/fekete” />

Fontos megjegyezni, hogy nem átirányításról van szó, hanem egyfajta javaslatról. A keresőt tájékoztatjuk arról, hogy a hasonló tartalmak közül, melyiket tartjuk legjobbnak. Ezáltal a többi oldal is elérhető marad, csupán a találati listákon nem, vagy nem elöl fog szerepelni.

Ez így rendben is, de nézzünk egy érdekes példát:

Előfordulhatnak olyan esetek, melyeknél a kijelölt kanonikus oldal kódjában egy további lapot javasolunk (vagy akár kört hozunk létre). A robotok elviekben képesek követni ezt a láncot (legalábbis egy ideig), azonban amennyiben lehetséges mindenképpen egyetlen oldalra hivatkozzunk, ne hozzunk létre ilyen láncokat, a kör láncokat pedig végképp kerüljük. Nem tudni, hogy mely kereső miként kezeli az ilyen eseteket pontosan.

Abszolút és relatív hivatkozások

Az elem használható abszolút, és relatív hivatkozásokkal egyaránt. Ugyanakkor a relatív linkeknél legyünk óvatosak, hogy biztosan helyesen adjuk meg az URL-t, ebben az esetben ugyanis kívülről nem látszik a hiba, mint például egy helytelen link vagy kép hivatkozásnál. A legegyszerűbb talán az, ha abszolút hivatkozást használunk.

Mikor ne használjuk?

Mint már említettem ez a megoldás sem használható minden esetben. Nem hivatkozhatunk más domain alatt lévő tartalomra. Amennyiben ez a cél, a szerver oldali 301-es átirányítás a legjobb megoldás. Kizárólag olyan oldalak között lehetséges kanonikus verzió kijelölése melyek azonos domain, vagy esetleg különböző subdomain alatt szerepelnek.

Ha tetszett:
Megosztom

39 hozzászólás érkezett ↓

  • 1 Digitall videó digitalizálás // 2009. április 08. 11:06

    Ezt már pedzegették korábban is. Egy problémát azért látok benne. A canonical tag-gel jelölt lapok hátrasorolását.

    TFH plazmatévét akarok venni. Engem csak a 106 cm-es fog édekelni. A webshopokban pedig a 198 cm-es van megjelölve eredetinek… Mert az jobb profitot termel. Engem viszont nem a majd’ kétméteres érdekel…

    Ez nálam valós nyűg, hogy hasonló eljárást, különféle rendszerekre hogyan is írjak le, hogy ne vágjon ki a SERP-ből G testvér duplikáció miatt. :(

  • 2 Kungl István // 2009. április 08. 11:22

    A duplikált tartalmakat a Google hátra sorolja egyébként is, tehát a módszer helyes használatával nincs pozíció vesztés.

    KI

  • 3 Sulyok Tibor // 2009. április 08. 12:38

    Köszönöm István, most is hasznos volt a megjegyzés.
    Stibi

  • 4 Kemény Zsolt // 2009. április 08. 15:09

    A WordPress-hez írt All in One SEO Plugin nem egészen így értelmezi.

    Ha be van kapcsolva, automatikusan berakja minden bejegyzésbe, címkébe, kategóriába, oldalba a saját URL-jét.

    Tehát abba teszi a sajátját, amiről azt szeretné állítani, hogy az az eredeti.
    Ez logikus is, hiszen automatikusan hogyan oldaná meg, hogy a másolatba teszi, az eredeti URL-t?

  • 5 Téglán János // 2009. április 09. 08:11

    Kedves István!

    Ez nagyon hasznos és értékes információ volt a számomra, köszönöm, hogy megosztottad velünk. Persze éppen eléggé szakmai, hogy ne tudjam egészen felmérni, hogy vajon meg fogom e tudni csinálni, ha szükségem lesz rá. Mindenesetre optimistán állok a dolgokhoz és bízom benne, hogy sikerülni fog!

    szeretettel, János

  • 6 Cseh József // 2009. április 09. 18:58

    Én azért még mindig a htaccess-es 301-es átirányítást preferálom. Az tuti, hogy működik.

  • 7 Takács Gábor // 2009. április 22. 10:53

    Hello István!

    Van egy F1 témájú weboldalam, amely elérhető a
    http://www.freeweb.hu/total-f1/index.htm,
    http://www.freeweb.hu/total-f1,
    http://total-f1.freeweb.hu címeken, (sőt ha a “freeweb” helyett “fw”-t használunk, akkor tovább bővül a sor).
    Tehát ez egyetlen weboldal, ami különböző címeken bejön.
    Ez duplikációnak számít?

  • 8 Kungl István // 2009. április 22. 10:54

    Igen.

    KI

  • 9 Takács Gábor // 2009. április 22. 19:55

    Hello!

    Köszi a választ.
    Na és tulajdonképpen mit is csináljak, hogy ez ne legyen hátrányos hatású a Pagerank eredményben?
    A “http://total-f1.freeweb.hu” címen vannak a jobb eredmények.

  • 10 Lámpa Sándor // 2009. május 01. 22:56

    Kedves István!
    Elképzelhető, hogy a mi holnapunkkal is ez történhetett, mert mikor megnéztük az Google által beindexelt oldalak listáját, akkor azt vettük észre hogy az egyik aloldal eltűnt.
    Mivel még nem volt teljesen kész, ezért sok link a főoldalra mutatott, jelenthetett ez problémát? Vagy miért tűnt el? Egyáltalán ez normális dolog?

    Elég fontos aloldalról van szó, tehát mindenképp vissza kéne kerülni az indexelt listába. Ez lehetséges valahogy?

    Nagyon fontos lenne, köszönjük előre is segítségét!

  • 11 Moldovan Laszlo // 2009. május 12. 16:00

    Lenne egy kerdesem? Mit jelent az hogy a google kiirja, hogy Oldal forditasa!
    Ugyanis van egy http://www.sovidek.ro oldal es a google.ro irja ki ezt. Van nyelvezete egy weblapnak?

  • 12 Mohos Gáborné // 2009. május 14. 19:57

    Csináltam a fiamnak két honlapot egy hupont.hu ingyenest és egy véglegesnek szánt saját domain-al rendelkezőt. Az ideglenes elkészült januárban, a jót március közepén töltöttem fel a tárhelyre. Az oldalak teljesen azonos szövegűek, csak az oldalcímek, a description és domain névben térnek el. Még nem tudom megszüntetni az elsőt, mert négyszer annyi a látogatója és szükségünk van az ügyfelekre. A véglegesre linkeket írányítok, két hónap alatt sikerült 40-et szereznem. Az elsőre egyetlen egyet sem írányítottam. Vajon büntetés miatt nem akar nőni a látogatottság a preferált honlapon? A canonical-al nem tudom átirányítani, mert különböző az URL. A 301-est ingyenes oldalnál nem tudom hogyan kell használni. Mi legyen a megoldás? Előre is köszönöm a segítséget.

  • 13 HuPont.hu - Ingyen Honlap Készítés // 2009. május 16. 09:33

    @12 Kedves Mohos Gáborné!

    A gond és a megoldása az azonos (duplikált) ill. nagyon hasonló tartalomból eredhet.

    1. Duplikált tartalmak esetén a Google általában), legtöbbször az eredeti, a korábban létrejött tartalmat előrébb helyezi, mint a később létrejött másolatokat, főleg ha az eredeti jól van kereső-optimalizálva.

    2. A HuPont.hu oldalak viszonylag jó helyezéseket érnek el más ingyenes honlapkészítőhöz képes a Google-ban a beépített keresőoptimalizálási tényezők miatt (is), mivel automatikusan hasznosítja a SeoTools.hu-n tanultak többségét.

    A megoldás:

    Írd át a tartalmad a HuPont.hu oldalon (de ott is maradjon értékes tartalom), és feltűnő linkekkel irányítsd át a látogatókat az új a saját domain-en lévő oldaladra. Így a sok látogatót vonzó HuPont.hu oldalad még egy ideig küldi a látogatókat az új honlapodra.

    (Tervezzük, hogy sok tízezernyi HuPont.hu felhasználó kedvezményesen juthat majd saját fő-domainhez, amin automatikusan megjelenhet majd (reklám mentessen) a meglévő HuPont.hu-s honlapja, tehát nem lesz érdemes elköltöznie.)

    Remélem segítettem a hozzászólásommal!

    Üdv, HuPont.hu Főszerkesztő

    * Melyik a Te HuPont.hu-s honlapod?
    Ez az? http://lakashitelmohosne.hupont.hu

    * És melyik az új honlapod?
    Nem találtam meg.

    .

  • 14 omasi // 2009. május 18. 11:26

    Kedvces István!
    Sajnos csak egy előregyártott webtemplate-t tudok megvásárolni, hogy használható és tetszetős oldalam legyen.

    Vásárlás előtt felmerült kérdések, melyeknél megtisztelnél ha segítenél:
    - bünteti a google, hogy már van ilyen forráskóddal kb. 30 honlap?
    - ha igen lehet-e vmit tenni?
    - találok-e valahol pédát ilyenre?

    Köszönettel:
    O. Viktor

  • 15 Mohos Gáborné // 2009. május 18. 20:57

    Kedves HuPont.hu Főszerkesztő!
    Köszönöm válaszod. Nagyon jó hír, hogy hirdetések nélküli oldal is lesz. A “jogimegoldasok ” oldalról van szó és minden oldalán szerepel a födomain, a http://www.mohos-ugyved.hu, mégsem mennek át a látogatók. Ezek szerint a szövegben kell elhelyeznem a linkeket, hogy rákattintsanak. Betű szerint azonosak a szövegek a két honlapon, ugyanannyi aloldallal. Fájó szívvel nekiállok átírni a hupont.hu szövegét. Kérdés, hogy a szerkezetén is változtassak? A képeket kicseréljem? Nagyon elégedett vagyok a hupont.hu szolgáltatásaival és kitünően működik a beépített kereső is.
    Köszönettel: Mohos Gáborné

  • 16 Saját Honlap Ingyen ... // 2009. május 19. 08:39

    @15

    Kedves Mohos Gáborné!

    Igen, Minél jobban megváltoztatod a HuPont.hu oldalad, annál kevésbé fog hasonlítani az új oldaladra!
    És köszönjük a dicséretet! :D

  • 17 Sanyi // 2009. május 25. 06:26

    Üdv!

    Omasi írását olvasva (#14) először kérdések mint válaszok merülnek fel bennem. És félre ne értsd nem bántásként írom.

    Mit értesz azon, hogy 30 weblap ugyan azzal a forráskóddal?
    Mert az hogy 30 hasonlóan felépített, de más szövegezéssel rendelkező az nem jelent azonosságot. Akkor az ingyenes portál rendszerek sem felelnének meg a kívánalmaknak.
    Ahhoz, hogy egy sablonból egyedit készíts át kell alakítani. Saját céged, terméked, vagy magán lapod tartalmával megtölteni. Esetleg a sablon által nyújtott képeket is kicserélheted, ezáltal a felépítés marad, viszont már egy teljesen egyedi lapot kaptál. Viszont ahhoz ismerni kell a html, css, esetleg a script nyelveket. Sablonokhoz nem csak pénzért,de már nagyon sok helyen ingyenesen is hozzá lehet jutni.
    Mire szeretnél példát, mert számomra nem derült ki?

  • 18 Muzsik Zsolt // 2009. június 19. 14:19

    Kedves István!

    Az oldalunk 24 aloldalból áll.
    Mindegyik oldal egy bizonyos szakmai dologgal foglalkozik.

    Minden oldal elején elhelyeztem egy reklámszöveget,
    ami 4 sort tesz ki, így elég terjedelmes.

    Minden oldal végén felsoroljuk “további oldalaink”-at.

    Ezen felül az oldalak közben, egy “akció” rész is található, szintén minden oldalon.

    Ez is duplikált tartalomnak minősül?
    Talán jobb lenne képben megjeleniteni
    a minden oldalon ismétlődő,
    de fontos elemeket?

    További szép napot!
    Köszönettel: Muzsik Zsolt

  • 19 Kungl István // 2009. június 26. 12:25

    válasz #18

    szerintem nem, mert az oldalakon van egyéb más, elegendő hosszúságú, szöveges tartalom is.

    KI

  • 20 Any One // 2009. június 28. 16:03

    Sziasztok!

    Egy új kihívással szembesültem!

    Az ügyfél regisztrált ékezetes és nem ékezetes domaint is ami ugyanarra a tartalomra mutat.
    karikagyurugyarto.hu karikagyűrűgyáártó.hu

    az oldal 1db php fájl ami getes behívással dolgozik.
    mindkét domain fontos lenne!
    az egyik nyilván seo a másik meg megszokott beírási szabályok miatt!

    mivel a tartalom nem csak azonos hanem fizikálisan ugyanaz mindkét esetben nincs mit hova irányítani 301-el! a rel=”canonical”-t if else / switch case ággal meg tudnám adni, de a két domain akkor is ugyanazt a tartalmat fogja behívni így a duplikáció elkerülhetetlen.
    valami ötlet? (új tárhelyet nem akar fizetni az ügyfél)

    ugyanerre a problémára érdekelne ötlet:
    külön domain analytics lekövetés,
    külön domain google webmater tools

    bármi ötletet szívesen veszek!
    köszi!

  • 21 Sanyi // 2009. június 30. 18:46

    Üdv!

    Az én elképzelésem a következő - persze nem biztos, hogy jó, de működhet.

    A szerveren van egy fő mappa: többnyire www az ebben található index.php az elsődleges domainhoz tartozik - pl.(karikagyurugyarto.hu)

    viszont a másik domaint hozzácsatolhatjuk egy másik mappához pl.(karikagyuru) ezt mi hozzuk létre, ebben a mappában elhelyezünk egy teljesen új index.php ami lehet üres is (nincs jelentősége) és ezen belül már megy az átirányítás.

    És máris különbözik a tartalom, viszont a cél ugyanaz.

  • 22 Schvart Andrea // 2009. július 23. 10:57

    Kedves István!
    A 301-es átirányításról szeretnék kérdeni, hogy helyes-e, amit csináltam?

    A google analitycsben nézelődtem, és láttam, hogy olyan subdomainnel keresték a weboldalamat, ami nem létezik. Ezért beléptem a cPanel-re, és létrehoztam a keresett subdomaint, majd a cPanelen belül át is irányítottam a fő domainre.
    A subdomainhez tartozó .htaccess -ben ezt írja:

    RewriteEngine on
    RewriteCond %{HTTP_HOST} ^kiado-ingatlan.domainnevem.com$ [OR]
    RewriteCond %{HTTP_HOST} ^www.kiado-ingatlan.domainnevem.com$
    RewriteRule ^/?$ “http\:\/\/domainnevem\.com\/kiado\-ingatlanok\/” [R=301,L]

    Ez így helyes?

    Aztán eszembe jutott, hogy készítek még pár subdomaint, releváns szavakkal, és ezeket is ráirányítottam a megfelelő helyre. pl: alberlet-berles.domainnevem.com, -> domainnevem.com/kiado-ingatlanok/
    vagy elado-lakas.domainnevem.com -> domainnevem.com/elado-ingatlanok/

    Lehet ebből a releváns subdomain dologból bajom a google-al? Például büntetés?

    A választ előre is nagyon szépen köszönöm!

  • 23 HuPont.hu - Ingyen Honlap Készítés // 2009. szeptember 08. 19:22

    Az egész Hupontot be-canonical-oztuk! Májusban 6 féle canonical típust tettünk bele!
    A beindexelt oldalak száma a felére csökkent (a felesleges ismétlődő nagyon hasonló oldalak kerültek ki). A látogatottság kissé növekedett!

  • 24 Cseh József // 2009. december 01. 01:34

    Több oldalamon is használtam ezt a módszert és valóban működik nagyon szépen a gugli esetében! A google-n kívül a többi a kereső is hasonlóan értelmezi ezt a meta tag-et?

  • 25 A kereső büntette az oldalam? // 2010. február 20. 15:22

    […] honlapon belül történik a tartalomismétlés. Erre ma már sok megoldás létezik és ezt a Link rel=”canonical”, új megoldás a duplikált tartalmakra bejegyzésben részletesebben is tárgyaltuk, ezért itt ezt most nem részletezem. Komolyabb […]

  • 26 Tanuló // 2010. március 12. 16:12

    Szervusztok!

    Én még nem mertem használni a canonical attribútumot, most viszont nagyon szükségem van rá.
    Valaki használta már úgy hogy:

    pl.:
    xyz.hu/hjk oldalon vagyok, ami duplikációja a poi.hu/iop oldalnak.

    Ha az xyz.hu/hjk forrásába belepakolom a - t,
    leköveti a robot?

    100%-osan le tudja kezelni, ha másik domain alatt lévő oldalra hivatkozok?

    Köszönettel,

    Tanuló

  • 27 Tanuló // 2010. március 12. 16:14

    Szervusztok!

    a -t előtt a canonical volt, csak biztos ami biztos nem mentette a site..

    Tanuló

  • 28 Tanuló // 2010. március 12. 16:23

    Szervusztok!

    Szeretnék véleményt kérni Tőletek és ahogyan a 23.-as hozzászólást elnézem, valószínűleg tudtok is segíteni.

    A hupont.hu-n, elvonatkoztatva az oldal felépítésétől, tartalomtól meg kerettől, van arra valamilyen ötletetek esetleg, hogy hogyan lehetne bele erőszakolni az oldalba a webmester kódot?

    A beviteli felület nem teszi be, a html forrásban meg nem menthető az info, ha bele teszem…

    Tanuló

  • 29 Kungl Zsolt // 2010. március 12. 16:23

    #26

    Igen, különböző domainek között is működik a megoldás.

    Üdv,
    Zsolt

  • 30 Tanuló // 2010. március 12. 16:27

    Kedves Zsolt!

    Gyors volt! Köszönöm. Láttam erről egy állásfoglalást, de az nagyon kétesen fogalmazott.

    Tanuló

  • 31 Orosházi Béla // 2010. március 20. 07:23

    Oldalam ingatlanközvetítéssel foglalkozik.
    Heti rendszerességgel kapok országos ingatlanos adatbázisoktól ajánlást, hogy helyezzem el oldalukon hirdetéseimet. Javaslatuk szerint a nagy darabszámú hirdetés kézi felvitele helyett ctrl-c ctrl-v használattal tudom megtenni. Vajon ez nem okoz-e duplikációt a g.”szemében”?, és nem tolja-e hátrébb az én “fiatal” oldalamat a jó helyezést elérő országos adatbázis miatt.
    Ha a naponta a friss hirdetéseket egy időben teszem fel a két helyre akkor melyik a duplikáció és bünteti-e?
    Köszönettel!

  • 32 Ellentmondás // 2010. október 24. 19:44

    Kedves Zsolt!

    A legutolsó bekezdésedben pont azt írod, hogy csak azonos domainen működik, most meg egy kérdezőnek pont az ellenkezőjét? Most akkor melyik nem igaz?

  • 33 Mátyás // 2012. január 04. 15:00

    Kedves István!
    Webáruháznál ajánlott magjeleölni a termékeket is canonical tag-al? Mivel egy-egy termék akár több helyen Pl. termékajánló stb… is előfordulhat?? Továbbá lehet termékkategórián belül, az első oldalt is megjelölni (canonical) ezzel elkerülhetö a kategóriák lapozásából (föleg ahol akár 50oldal is lehet) adódó “duplikációt”??

    Előre is köszi.. :-)

  • 34 Kungl István // 2012. január 07. 22:12

    #33

    Természetes, hogy egy terméket több oldalról is hivatkozunk egy webáruházban. A termékajánló és egy kategóriaoldal nem feltétlenül duplikáció.

    A kategória oldalak lapjai sem kifejezetten duplikációk, hiszen a rajtuk lévő tartalom különbözik. Viszont ha a kategória oldalt is optimalizáljuk valamilyen kulcsszóra, akkor az első lapot erősebbé kell tenni visszamutató kulcsszavas linkek segítségével.

    KI

  • 35 Mátyás // 2012. január 08. 19:38

    Szia!
    Köszi a választ.. Természetesen az első oldalt “erősítettük” de pl a webmestert. gyakorlatilag az összes termékkategória oldalt (van hogy 50) azonos meta, cím, stb… ami biztos, hogy a kategóriák esetében mindenképp az első oldal a legjobb találat, számunkra és a vásárlóknak is. Ezért is gondoltam a canonical -ra!

    Nagyjából ugyanez a helyzet a termékekkel is mivel egy-egy termék több helyen is megtalálható az áruházon belül.
    Véleményed szerint hasznos lehet??

  • 36 Krepler István // 2013. január 08. 22:29

    kedves István!
    a következő a problémám: egy ügyfelünk oldalán van blog is. az új weboldalnál minden blog-posztot teljes terjedelmében be akarnak emelni a facebookra is. ez nyilván duplikálás :( de hogyan tudom megmondani A FACEBOOK-OLDALRÓL, hogy no index? :(
    köszönöm, krepleristván

  • 37 kutyatáp, kutyaeledel // 2015. január 13. 17:52

    Kedves István!
    Abban kérném a segítségét, hogy duplikációnak számít az, hogy a főoldalnak két különböző URL címe van, de a tartalom nem változik rajta. Ezt nem rég vettem észre és nem szeretném ha ezért büntetnék az oldalt.
    Válaszát és segítségét előre is köszönöm

  • 38 Kungl Zsolt // 2015. január 20. 17:46

    Igen, Duplikációnak számít. A saját oldalon belüli tartalom ismétlés ugyanakkor kisebb problémát jelent. Érdemes azonban mégis megszüntetni, hogy az oldalra mutató hivatkozások ne “oszlódjanak” meg a különböző változatok között.

  • 39 Laci // 2016. január 11. 14:54

    Kedves István!
    A segítségedet szeretném abban kérni, hogy ugye a joomla 3-nál már nem mi adjuk meg a kanonokus kódot, viszont nekem van duplikált oldalam (komponensből adódóan). Az egyik mindjárt a főoldalam, és a rendszer alapból erre rakta a kanonikus linket. Én viszont SEO szempontjából az aloldalra raknám. Joomla esetében tudsz valamilyen megoldást erre?

Hozzászólás

(Kerüljük a kulcsszavakat a névben)
* Kötelező mező. Az e-mail cím nem jelenik meg a blogon.