Google Webmaster Tools cikksorozat - 2. rész: Áttekintés, diagnosztika és statisztika

2008. március 26. · 41 hozzászólás

Kategóriák: Google · Google Webmaster Tools

A Google Webmaster Tools eszközön belül, miután sikerült bizonyítani, hogy a mi birtokunkban van az adott weboldal, lehetőség nyílik a hasznos eszközök igénybevételére. Tekintsük át a lehetőségeinket. A Webmaster Tools eszközön belül a következő oldalak érhetők el:

  • Áttekintés
  • Diagnosztika
  • Statisztika
  • Linkek
  • Webhelytérképek
  • Eszközök

A mostani cikk az első három területtel foglalkozik.

Áttekintés

Ezen az oldalon láthatjuk azt, hogy mikor tekintette meg utoljára a Googlebot a weboldalunk főoldalát, információt kapunk website-unk indexének állapotáról. Ha weboldalunkhoz még nem töltöttünk fel Google Sitemap-et, akkor arról itt figyelmeztet minket a Google.

Google Webmaster Tools - Áttekintés

Az ezt követő blokkban (de még ugyanezen az oldalon) az esetleges indexelési, feltérképezési hibák jelennek meg. Ez a rész csak akkor jelenik meg ha valamilyen hibát észlelt a Googlebot a munkája során. Fontos, hogy figyeljünk ezekre, mert ezek a hibák befolyásolhatják weboldalunk helyezését a találati listákon.

Google Webmaster Tools - Áttekintés

Az áttekintés oldalon a Google legfontosabb információit találhatjuk, ezért érdemes rendszeresen átfutni legalább az áttekintő oldalt, ha a többire nincs időnk. A felsorolt hibákat részletesen meg is lehet tekinteni, ekkor kerülünk a diagnosztika oldalak egyikére.

Diagnosztika

A diagnosztika alatt további 3 funkciót érünk el.

Google Webmaster Tools - Diagnosztika

Az internetes feltérképezés alatt részletes információt kapunk a feltérképezéskor bekövetkezett hibákat. Ezek lehetnek HTTP hibák, nem elérhető oldalak vagy időtúllépést okozó hibák (lassú oldalak).

Google Webmaster Tools - Diagnosztika

A mobilfeltérképezés alatt azokról a tartalmakról kapunk visszajelzést, melyek kifejezetten  a mobil készülékre készültek.

A tartalomelemzés alatt szintén nagyon fontos információkat kapunk. Itt ugyanis az oldalak title, meta description és meta keywords tag-jeivel kapcsolatosan kapunk visszajelzést. A Google tudatja velünk ha valamelyik tite tag-ünk hiányzik, hosszú, rövid, esetlen nem releváns, valamint azt is, ha azonos címkéket talál. A meta description és keywords tag-eknél szintúgy.

Ezeket a diagnosztikai oldalakat érdemes rendszeresen ellenőrizni, főleg akkor, ha gyakran hozunk létre új tartalmakat oldalainkon. Emellett fontos azt is tudni, hogy az itt jelzett hibák abban a pillanatban léptek fel, amikor a Googlebot éppen vizsgálta oldalunkat. Elképzelhető, hogy a hiba már nem is hiba, éppen a vizsgálat ideje alatt nem volt elérhető az adott oldal vagy szándékosan idéztünk elő hibát azzal, hogy megszűntettünk egy oldalt.

Statisztika

Ha a diagnosztika oldalakon jelzett hibákkal, problémákkal már foglalkoztunk, megoldottuk őket, érdemes a statisztikákat alaposan átnézni. Ennél a résznél tudhatjuk meg, hogy a Google miként látja weboldalunkat és a weboldalunkra mutató külső hivatkozásokat.

A leggyakoribb keresőkifejezések oldal alatt azt láthatjuk, hogy weboldalunk milyen kereső kifejezésekre jelent meg a legtöbbször. Az első 20 az látjuk és azok százalékos eloszlását. Az oldal jobb oldalán találunk egy másik táblázatot. Itt azokat a kulcsszavakat látjuk, melyekre a látogatók leggyakrabban kattintottak rá. Ezt természetesen különbözik a megjelenéssel foglalkozó táblázattól, hiszen a megjelenéskor a látogató nem biztos, hogy a mi weboldalunkat választja.

Amit a Googlebot lát oldal rendkívül fontos. Ezen az oldalon találjuk meg azokat a kifejezéseket, melyekkel a weboldalunkra mutatnak külső site-ról. Az első 200-at mutatja meg nekünk a Google. Ezen felül láthatjuk a belső tartalom alapján azokat a kulcsszavakat, melyet a Google a legfontosabbnak ítél.

A feltérképezési statisztikák oldalon a weboldalunk PageRank értékeiről találunk megoszlási adatokat.

Az indexstatisztikák nem nyújtanak új információt, mert az alábbi adatokhoz a Webmaster Tools nélkül is hozzáférünk a speciális keresések révén:

site:www.weboldalam.hu
A weboldal indexelt oldalai

link:www.weboldalam.hu
A weboldal főoldalára mutató oldalak

cache:www.weboldalam.hu
A weboldal főoldalának tárolt változata (Google index)

info:www.weboldalam.hu
A webhelyre vonatkozó információk

related:www.weboldalam.hu
Az oldalhoz hasonló oldalak listája

Végül a feliratkozási statisztikák. Ha az oldalunkon használunk RSS feed-et, akkor itt láthatjuk a Google RSS olvasóit használók révén a feliratkozási statisztikákat. Nem az összes feliratkozót, csak a Google termékein keresztül olvasó felhasználói statisztikákat.

Hasznos információkat találunk a Google Webmaster Tools eszközön belül, mindenkinek érdemes használnia. Rengeteg időt el lehet tölteni az adatok átnézésével, elemzésével, de annak is megéri vetni rá egy pillantást, aki nem akar vagy tud túl sok időt rászánni.

A következő cikk fog foglalkozni a további oldalakkal:

  • Linkek
  • Webhelytérképek
  • Eszközök

Következő: 3. rész: Linkek, webhelytérképek, eszközök
Előző: 1. rész: Weboldal hozzáadása, jogosultság ellenőrzés

Ha tetszett:
Megosztom

41 hozzászólás érkezett ↓

  • 1 Solar // 2008. március 27. 07:42

    Sziasztok!
    Van valakinek ötlete, hogy az ‘amit a googlebot lát’ menüpontnál miért nem jelenik meg egyetlen kulcsszó sem? Elég régóta indexeli az oldalt a google és bizonyos kulcsszavakra elég jó helyezésem van. Ez csak egy site-nál fordul elő, ráadásul annál, amelyik a legrégebbóta fent van, a többi, amik közül az egyik csak 1-2 hetes, rendesen működik.

  • 2 S.Csaba // 2008. március 27. 07:46

    Sziasztok.

    Eddig ez a cikk volt a leghasznosabb számomra. Köszönöm.

  • 3 Szűcs Attila Antal // 2008. március 27. 21:10

    És mi van ha az áttekintésnél nekem már a Googlebot utolsó látogatása nem jelenik meg?

  • 4 Kungl István // 2008. március 27. 21:23

    A főoldalnak van már tárolt változata a Google indexben?

    KI

  • 5 Solar // 2008. március 28. 13:24

    Van neki tárolt változata, sőt, a ‘kifejezések’ résznél van adat. Csak a ‘tartalom’-nál nincs semmit…

  • 6 Halász Renáta // 2008. március 28. 17:35

    Éppen a héten ugrottam fejest a kereső optimalizálásba. Vagyis nagyjából megvan a webshopom. Három napja szorítok, hogy “jöjjön csak egy vevő, csak egyetlen egy” na de mire, ha láthatalan vagyok?
    A legjobb pillanatban találkoztunk! Hurrá!
    A webhelytéprképpel kapcsolatban várható egy amolyan “szájbarágós” segítség? Nagyon örülnék neki!
    Sok sikert kívánok az oldalhoz!

  • 7 Halász Renáta // 2008. március 28. 20:05

    Szeretnék segítséget kérni, ha szabad! Olyan egyszerűen hangzik, hogy hova illesszem be a meta tag-et, a HEAD részbe. Nekem webshopom van, nincs ilyen, hogy HEAD. Kérem, adjon gyakorlati tanácsot, hogy pontosan hogyan kell ezt végrehajtani. Rengeteg olyan file-om van amiben szerepel ilyen sor, hogy meta tag. Ezeket mind meg kell szerkeszetenem? Elnézést, ha nagyon buta a kérdés, de sajnos nem vagyok szakmabeli. Önerőből próbálom felvirágoztatni a vállalkozásomat. A segítséget előre is köszönöm!

  • 8 Zoltan Tuskes // 2008. március 30. 04:14

    Renára: A Websohopod bármelyik fájlát megnyitod ami html, htm vagy php (lehet meg több is de valószínüleg a webshopod php kiterjesztésekkel bír) valamilyen szöveg szerkesztőben akkor a következőt fogod látni:

    (Sejtesem szerint a postból kikapálódik a html tag ezert amit itt ‘{’ - nek látsz azt a forrásodban ”-ként keresd. Tehát:)

    {html}
    {title}Itt a fejléced szövege van{/title}
    {head}
    {/head}
    {body}
    {/body}
    {/html}

    Szóvál a HEAD valahol a kacsacsörökbe zárt TITLE tag után találod.
    Amugy minden fájlodnál ahol ameta részt látsz akkor jó helyen jársz mert az a HEAD-en belül van és oda mehet a többi meta is. És a “rossz hír”, hogy mindegyik fájlban elkél.

    Remélem segítettem
    Sherad

  • 9 Zoltan Tuskes // 2008. március 30. 04:15

    Az elütésekért bocs (Legfőképpen a neved elütéséért) Hajnal van….

  • 10 Solar // 2008. március 30. 08:57

    Ti milyen karakterkódolást használtok a meta tag-ekben? Érdemes ugyanazt használni, mint amilyen a honlap karakterkódolása? Azt vettem észre, hogy pár kereső, pl az ok.hu nem nagyon kedveli az ISO-8859-2-t.

  • 11 Zoltan Tuskes // 2008. március 30. 15:44

    Én reflexből UTF8-at használok mindenhol

  • 12 Kungl István // 2008. március 30. 20:20

    Válasz: #5

    Az “amit a googlebot lát” menüpont alatt az oldal 3 részre van osztva: Kifejezések, Kulcsszavak, Tartalom.

    A tartalom résznél nálam sincsenek kulcsszavak; ott oldal típusokat és az oldalak kódolását látom csupán.

    KI

  • 13 Halász Renáta // 2008. március 31. 07:55

    Kedves Sherad!
    Nagyon sokat segítettél, köszönöm szépen. Ezek szerint jópár helyen bele kell “piszkálnom”. Nem baj, az eredmény a lényeg!

    Köszönöm!

  • 14 Rábli Tamás // 2008. március 31. 09:27

    Üdv.,

    Az RSS-nek mikor van értelme és mikor érdemes használni?

  • 15 Solar // 2008. március 31. 14:51

    re: #15
    de nálam semmi sincs ott, ahol a kulcsszavak felsorolásának kellene lennie.

  • 16 Horváth László // 2008. április 01. 19:57

    Kedves István!

    Szeretném megköszönni ezeket a cikkeket, mert nagyot lendített szerintem sokunk szakmai tudásán.

    Épp most tesztelem mennyit jegyeztem meg belőle :)

  • 17 Sós János // 2008. április 02. 17:14

    Kedves István!

    Tényleg nagyon színvonalasak ezek az írások, bár ezt már többször leírtam.
    Két kérdést engedjen meg:

    1.: Mikor fog működni az oldalon a helyezésvizsgáló? Az egyik leghasznosabb eszköz, de időtúllépés miatt nem ad vissza semmit. Lehet túl sokan használjuk? ;-)

    2.: Tervezi-e a webmaster tools honlaptérképpel foglalkozó részének alapos megismertetését velünk? Jómagam megakadtam a témában, mivel vmi. Python scriptet kellene futtatnom a tárhelyen, az pedig nem nagyon sikerül…
    Üdv,
    Sós János

  • 18 Sós János // 2008. április 03. 12:55

    Kedves István!

    A google webmaster toolsban azt látom, hogy március 30-án indexelte az oldalamat, de az indexstatisztikát ha megnézem, azt látom, nem frissültek. Az oldal felépítése megváltozott, a régi, hosszú URL-ek már nem elérgetők, viszont az indexelt oldalak között csak azok szerepelnek.
    Hány napba kerül, hogy ezek az információk a keresőben is frissüljenek?

  • 19 Hegyi Zsolt // 2008. április 09. 19:46

    Kedves István!
    Az “Internetes feltérképezési hibáknál’ megjelent 3 hiba. A tartalom nem változott kb. 2 hónapja. Mi lehet a gond?
    Üdv!

  • 20 Kungl István // 2008. április 10. 08:29

    válasz: #18

    Kedves János!

    Tapasztalataim szerint a tárolást követően 2-3 nap múlva mutatja meg a Google a weboldal tárolt verzióját. Az új oldalak feltérképezése viszont sok mindentől függ. Ha kellően erős a weboldal, akkor 1 hét alatt le szokta őket indexelni.

    KI

  • 21 Kungl István // 2008. április 10. 08:32

    válasz: #19

    Az “Internetes feltérképezés” hibáknál nem tartalmi problémákat mutat a Google, hanem olyan hibákat, melyek miatt nem tudta elérni a tartalmakat. Pl a szerver nem volt elérhető, vagy nem szolgálta ki őt időben vagy a konrét tartalmat nem találta a megadott URL-en.

    Ha pillanatnyi hiba volt, akkor néhány nap múlva el kellene tűnnie a hibalistából.

    KI

  • 22 Villányi Balázs // 2008. április 17. 15:57

    Kedves István!

    Mit tegyek, ha a “Tartalomelemzés”-nél 31 azonos metaleírást és 21 azonos cím cimkét említ a G, mint problémát?
    Az oldalam a http://labrador.blog.hu. Nem én írom ezeket a tartalmakat, 31-szer. A metaleírást egyszer állítottam be, hogy lett belőle 31?

    Balázs

  • 23 Kungl István // 2008. április 19. 08:33

    válasz: #22

    Kedves Balázs!

    A probléma az, hogy egyszer be lettek állítva a meta tag-ek, és minden új bejegyzésnél ez kerül felhasználásra. Az lenne a jó, ha minden bejegyzéshez külön-külön be lehetne állítani a meta tag-eket. Be lehet ezt a blog.hu-n állítani? Vagy csak globálisan lehet megadni?

    KI

  • 24 Csapa // 2008. április 21. 18:56

    Kedves István!

    Nem igazán tudom értelmezni ezt a hibát, amit a Google ír:
    Nem követett URL-ek
    A webhelytérképben szereplő URL-ekből vett minta vizsgálatakor azt tapasztaltuk, hogy a túl nagy számú átirányítás miatt a Googlebot nem minden URL-t tudott elérni. Kérjük, módosítsa azokat az URL-címeket a webhelytérképén, amelyek átirányítják a felhasználókat, és cserélje ki az átirányításban szereplő célhely URL-címével. Ettől függetlenül minden érvényes URL beküldése megtörténik. Súgó
    HTTP-hiba:
    URL:
    URL:
    URL:
    URL:
    URL:
    Talált: 302 (Ideiglenesen áthelyezve) Súgó

    http://www.olcsotarhely5gb.info/component/option,com_docman/Itemid,32/
    http://www.olcsotarhely5gb.info/content/view/10/31/
    http://www.olcsotarhely5gb.info/component/option,com_sefservicemap/Itemid,41/
    http://www.olcsotarhely5gb.info/content/view/9/17/
    http://www.olcsotarhely5gb.info/content/view/11/34/
    2008.04.20.

    Egy másik portálomon pedig a beküldött sitemap-ben szereplő 88 URL közül csak egyet indexel.

    Előre is köszönöm válaszát!

  • 25 Kungl István // 2008. április 22. 19:33

    válasz: #24

    Úgy néz ki a beküldött sitemapben olyan oldalak vannak, amelyekre ellátogatva a látogató át van irányítva egy másik oldalra. (ez lehet a weboldal motorjából adódó átirányítás, mindenesetre a Google ezt látja)

    A Google meg nyiltan nem nagyon szereti az átirányításokat, főképp nem a sitemapben. Ott már legyen a végleges URL.

    A másik problémával kapcsolatban: a sitemap feltöltés nem jelenti azt, hogy a Google indexelni is fogja a tartalmakat. Az majd a weboldal erősségétől függ.

    KI

  • 26 Villányi Balázs // 2008. április 23. 13:06

    Kedves István!
    23-as válaszra

    A blog.hu-s oldalakon erre nincs lehetőség.

    Nagyon érdekes azonban, hogy az általam vezetett másik blog, a http://polmarketing.blog.hu esetében, amit ugyanúgy állítottam be mint a http://labrador.blog.hu oldalt, nem lát a Google cim cimke problémát.

    Végképp nem értem.

    B.

  • 27 Google Webmaster Tools cikksorozat - 3. rész: Linkek, webhelytérképek, eszközök // 2008. május 17. 12:34

    […] Google Webmaster Tools cikksorozat - 2. rész: Áttekintés, diagnosztika és statisztika […]

  • 28 Briák Pál // 2008. június 14. 12:55

    Tisztelt forumozok.

    Az lenne a kérdésem, hogy a kulcsszó ellenőrzésnél mit jelent a vastaggal kiszedett szó?

    Köszönettel:
    Briák Pál

  • 29 Kungl István // 2008. június 14. 16:27

    válasz: #28

    A kulcsszósűrűség vizsgáló azokat a szavakat jelzi vastaggal, melyek az oldal meta adatai közt is megtalálhatók.

    Azért jelzem így külön őket, mert azt feltételezem, hogy az oldal szerkesztője ezekre a szavakra akarja optimalizálni oldalát, hiszen ezért rakta a meta adatok közé. Ezért kiemelt fontos jelentősége van az oldal tartalmi részében, és különösen fontos odafigyelni ezek kulcsszó sűrűségére.

    KI

  • 30 Google Webmaster Tools cikksorozat - 1. rész: Weboldal hozzáadása, jogosultság ellenőrzés // 2008. június 22. 10:20

    […] Következő: 2. rész: Áttekintés, diagnosztika és statisztika […]

  • 31 Masszázs // 2009. április 02. 11:52

    Nekem az a kérdésem, hogy kap-e a weboldalunk valami pluszt a guglitól azért mert használjuk a webmastertools-t?

  • 32 Murányi Árpád // 2009. június 03. 14:58

    Persze, hasznos tippeket.

  • 33 Sipos Csaba // 2009. augusztus 18. 09:54

    Tisztelt István!

    Nagyon tetszett ez a bemutató, igaz már nem teljesen aktuális mivel az admin felület változótt de azért így is rengeteg kérdéses dolgot lehetett tisztázni a cikkekből!

    Egy olyan kérdesem lenne a cikkhez kapcsolódóan amire sehol semmi utalást nem találtam hogy:

    Webmester eszközök szerint oldalam nincs büntetve, webhelytérkép fülnél az van írva:

    Webhelytérkép-statisztika
    Összes URL: 130
    Indexelt URL-ek: 108

    Irányítópult főoldalán írták:

    A Googlebot sikeresen elérte az Ön főoldalát.
    Webhelye oldalai szerepelnek a Google indexében.

    De viszont a találati listában hónapok óta nem vagyok benne se a kulcsszavakra keresve se a különféle parancsokkal (site:) való keresésre sem. Webhely felülvizsgálatot kértem már 5-10x de mindig az autómatikus válasz jön vissza!

    Ez hogy lehetséges hogy indexelve vagyok viszont a találati listában nem szerepelek?

    Nagyon megköszönném a választ.

    További szép napot és jó munkát!

    Csaba

  • 34 Kungl István // 2009. augusztus 25. 16:45

    A “site:[weboldal]” kereső kifejezéssel, akkor is kellene látni a weboldalakat. Esetleg érdemes több datacenter-t is megnézni.

    KI

  • 35 Sipos Csaba // 2009. szeptember 08. 19:16

    Minden keresési formában több datacenteren is kerestem nem szerepelnek az indexeim a találati listában!

    A jelenség, elkészült oldalt elkezdem népszerűsíteni a google el is kezdi indexelgetni az oldalakat megtalálhatók a találati listában. Eltelik pár nap és eltünik az összes index a találati listából a teljes vásárolt domain név tartományban, tehát ha uj aldomaint hozok létre akkor azt már eleve el se kezdi indexelni. A webmester eszközök admin felületen viszont az van írva nincs büntetve weboldalam a kereső elérte az oldalam stb stb! Van olyan domain amit 2-3 hónapig sem indexelt újra viszont nincs büntetve.

    Ha esetleg további ötlet lenne megköszönném.

    Tisztelettel:

    Sipos Csaba

  • 36 AnonymuXXX // 2010. július 13. 04:23

    Elkepzelheto h en vagyok ugyetlen, de nem talalom az oly soxor emlegetett keresoszavak statisztikajat, amiben a google idorol idore kozli, mik a legnepszerubb kulcsszavak.
    Tudna vki segiteni egy linkel?

  • 37 Bakonszegi Norbert // 2010. augusztus 28. 12:50

    Hogyan lehet a Webmester eszközökben a Keresési lekérdezésekben átállítani a lekérdezés időszakát. Korábbi hónapokat is szeretnék vizsgálni, de nem tudom átállítani a dátum mezőket, csak az elmúlt hónaphoz férek hozzá.
    Előre is köszi az infot!

  • 38 Vecseri Mária // 2011. január 11. 17:11

    Kérdésem a követlező:Miért csak domainneves site-ot lehet Google térképpel kiegészíteni?Én ódzkodok átszerkeszteni a többszáz saját szerkesztésű képet tartalmazó portálomat,ezért mindenképpen jó lenne 1 Google webhelytérkép.Csakhogy nincs domainnnevem (www.)így a szolgáltatómat nem tudom megnevezni,ráadásul vállalkozó sem vagyok,én egyszerűen csak gyönyörködtetek.1 Ft haszon nincs rajta,de szeretném pénzhozóvá változtatni.
    Már 1 webhelytérképet beszereztem 2 hónapja,de nem tudtam beilleszteni NVU-val,nem tudtam behívni szerkesztésre.Ez tudom az én hibám,és már annyimindent megtanultam…
    Még valami,ez is Google…A picasan tároltam a képeimet,de újabban nem mozognak a gif képeim kb 1-1,5 hónapja elképzelhető,hogy büntet a picasa?
    Bocs,hosszú voltam,de minél jobban körbejárom a lehetősegeimet.Köszönettel:Maryke

  • 39 Szilvia // 2011. március 28. 12:09

    Kedves István!

    Egy éve, amikor belekezdtem a honlapokkal való foglalkozásba, létrehoztam egy oldalt aldomain alatt egy ingyenes szolgáltatón (kornyezetvedelem.weebly.com). Folyamatosan tanultam a témáról, már tudom, hogy saját domain alatt jobb lenne.
    Ugyanakkor a jelenlegi domainnel elég jól szerepel a keresőkben, valamint egy weboldalon, ahol le lehet kérni a PR-et, 3-assal szerepel.
    Kérdezem, hogy ha most vennék neki saját domaint, akkor az oldal hátrakerülne-e, újra kellene-e kezdeni a linképítést, vagy meg lehet oldani a dolgot anélkül, hogy csökkenjen a látogatottság?
    A kulcsszó domainek szinte mind foglaltak, ami meg szabad, az kevésbé megjegyezhető. Ha a megjegyezhetőséget nézem, akkor azokra a szavakra meg nem nagyon keresnek az emberek, az nem jó kulcsszó.
    Érdemes ebben az esetben saját domaint vennem, vagy inkább maradjon az oldal a jelenlegi alatt?
    Előre is köszönöm a segítséget.

  • 40 Hazudni Bűn // 2012. január 08. 11:29

    Sziasztok. Kb. két hete adtam hozzá az oldalamat a Google Webmaster Tool-hoz. www és www nélkül is. Hozzáadtam a xml sitemapet is. Ezek ellenére minden egyes résznél az írja, hogy “Nincs elérhető adat.”, kivéve a webhelytérképnél, de ott is azt írja hogy még nincs indexelve semmi. :S Van ötletetek, hogy mi lehet a gond?

  • 41 Szita Ferenc // 2014. augusztus 25. 10:49

    Tisztelt SEO Tools!

    Köszönöm szépen a hasznos tippeket. Mivel elég régi a cikk, az lenne a kérdésem, hogy ezek így aktuálisak még mindig?

    Köszönettel,
    Ferenc

Hozzászólás

(Kerüljük a kulcsszavakat a névben)
* Kötelező mező. Az e-mail cím nem jelenik meg a blogon.