Google Hummingbird - Első tapasztalatok, meglátások

2013. október 09. · 29 hozzászólás

Kategóriák: Hummingbird

Mint már korábban beszámoltunk róla, nemrég új motor került a Google korábbi algoritmusa helyre. A mostani bejegyzésben összegyűjtöttünk néhány eddigi tapasztalatot, tippet, amely hasznos lesz az új Google Hummingbird-del való munka során.

Google Hummingbird - Első tapasztalatok, meglátások

Mekkora változást jelent a Hummingbird algoritmus?

A Google szerverein biztosan radikális változást jelentett egy teljes körű motor csere. Ilyenkor jellemzően nem csak az algoritmus változik, hanem a weboldalakról tárolt adatok, illetve azok tárolási formája is.

Kifelé - tehát felénk - véleményünk szerint jelenleg még kevésbé látható az új motor igazi ereje. Ez támasztja alá az is, hogy a bejelentés előtt 1 hónappal ugyan már megtörtént az algoritmus csere, de radikális változás mégsem történt a találati listákon. A most hétvégén érkezett Pingvin 2.1 első ránézésre jobban megmozgatta a találati listákat.

Ugyanakkor az új algoritmus motor révén biztosan új lehetőségek nyílnak meg és valószínűleg, a közeljövőben kijönnek algoritmus frissítések, melyek érintik majd a találati listákat.

A korábbi keresési mechanizmushoz képest, a Google nagy lépést tett a valódi szemantikus keresés (lehetősége) felé. A szemantikus jelentés alapú keresést jelent, melyre korábbi Hummingbird bejegyzésünkben adtunk is egy gyors példát.

Az eddigi SEO stratégia már használhatatlan?

Nem, egyáltalán! Az új algoritmusba beépültek a korábbi rangsorolási elvek tapasztalatai, tehát a SEO munkálatok folyamatai alapvetően nem változtak. A finomításokra persze reagálni kell, illetve a SEO munkálatokat ennek tudatában kell folytatni. A SEO ma már nem csak néhány paraméter helyes beállítását jelenti, hanem komplexebb feladatok összessége.

A változás az első tapasztalatok és beszámolók alapján elsősorban a kulcsszavak tekintetében történt. Kevésbé kell egy-egy konkrét kulcsszóra "élezni" a tartalmat. A legjobb megoldás az – amit már többször is említettünk – hogy elsősorban a látogatóknak írjuk a tartalmakat és nem a keresőnek. Ugyanakkor továbbra is tartsuk szem előtt a végső célt. Az új algoritmus elsősorban arra törekszik, hogy ne csak konkrét kulcsszavakra adjon releváns találatokat, hanem viszonylag egyszerű kérdésekre adjon választ, már a találati listán.

Várhatóan ez elsősorban a mobil kereséseknél lesz nagy előny, hiszen az asztali gépeken egyelőre viszonylag kevesen fognak begépelni egy mondat hosszúságú kérdést. Ezzel szemben az okostelefonok révén, a felhasználók gyakran használnak hang-vezérelt kereséseket. Itt gyakrabban fognak feltenni olyan kérdéseket, amelyekre a Google új algoritmusa egyből választ tud adni.

Mire kell még jobban odafigyelni?

Mivel egyre elterjedtebbek a mobil keresések, mindent meg kell tenni ahhoz, hogy a mobilos vagy tabletes felhasználók felhasználói élménye minél magasabb legyen. Lényeges megjegyezni, hogy ezek a Hummingbird előtt is fontosak voltak, viszont most már szinte kikerülhetetlenek. Néhány fontos paraméter, ami számíthat ebben a tekintetben:

  • Legyen a tartalom könnyen elérhető: Ne használjunk túl kicsi betűtípusokat, túl nagy képeket. Vegyük figyelembe ezen eszközök korlátait.
  • Legyen mobilos verziója a honlapnak: ezeken senki sem szeret oldalra gördíteni, maximum le és fel. Sok egyéb szempontból is előnyös a mobilos verzió elkészítése. Erre több megoldás is van: mobilos verzió készítése a weboldalnak, mobil app fejlesztés, és a legtöbb átlagos felhasználó számára a reszponzív dizájn a leginkább megfelelő.
  • Legyen a weboldal gyors, ne kelljen sokat várni a betöltődésre. Ne feledjük el, hogy a mobilinternet gyorsasága még közel sincs olyan szinten, mint a kábeles interneté.
  • “Mértékletes” tartalom: Nagyon fontos hangsúlyozni, hogy ezt a pontot kritikusan kezeljék azok, akiknek egyébként is kevés tartalom van a weboldalukon. A kellő mennyiségű releváns tartalom elengedhetetlen keresőoptimalizálás szempontjából. Ugyanakkor túlzásban sem szabad esni, mert a túl hosszú szövegeket nem fogják elolvasni a látogatók, különösen igaz ez a mobilos felhasználókra. Meg kell találnunk tehát az optimális arany középutat.
  • Megkapó címek és bevezetések: egyre inkább oda kell figyelnünk arra, hogy a tartalmak elején már “megfogjuk” a látogatót. Ha az első néhány másodpercben nem egyértelmű számára az, hogy nálunk megtalálta amit keres, akkor jó eséllyel el fogja hagyni az oldalunkat. A magas visszafordulási arány, alacsony oldalon töltött idő, stb. ronthatja a weboldalunk megítélését.
  • Ügyeljünk arra, hogy az értékes és érdekes tartalmaink könnyen megoszthatók legyenek az egyes médiumokban.

Megnőtt a különböző médiumok fontossága

A szemantikus web egyik lényege, hogy nem csak a megjelenített tartalom relevanciája számít, hanem egy tartalom jelentése, vagy relevanciája több különböző faktorral együtt nyeri el a végső jelentését. Ha például mobiltelefonokkal foglalkozik az oldalunk, de a külső faktorokból nem ez látszik, akkor a végső jelentés kicsit félresiklik, a weboldalunk nem fog az elvárásoknak megfelelően teljesíteni.

A Google egyre inkább integrálja a közösségi szolgáltatását a Google+-t az egyéb szolgáltatásai fölé. Ezzel egy időben az egyéb közösségi médiumok jelentősége is megnő (Facebook, saját blog, Twitter, és a többi). Nagyon lényegesek a különböző értékelések, vélemények, stb. szerte a weboldalunkon és a köré épített médiumokban is. Fontos, hogy a témában a közönségünket minél több médiumon keresztül megtaláljuk. A klasszikus optimalizálási megoldásokat és az egyes közösségi médiumokat tehát kombináltan kell használnunk.

Egyre lényegesebb a webergonómia is

Amióta léteznek weboldalak rendkívül fontos témakör a webergonómia. Az információk könnyen emészthető formában jelenítsük meg. Könnyen megosztható legyen a felhasználó számára. Az kitűzött célok egyértelműek legyenek és az egész weboldalunk annak elérését szolgálja.

Ha például egy webáruházban a látogató már a vásárlás mellett döntött, de nem találja a "Megrendelés", "Kosárba" lehetőségeket, akkor jó eséllyel nem fogja sokáig keresni, hamar tovább áll. Negatív élménye lesz, nem fog visszatérni, nem lesz a közösségünk tagja, és várhatóan maga a vásárlás is elmarad.

Mi maradt a klasszikus keresőoptimalizálásból?

Nagyon fontos, hogy a klasszikus SEO elemei továbbra is élnek és beleszámítanak a rangsorolási faktorokba. Például:

  • Releváns, értékes tartalom
  • Keresőbarát programozói megoldások
  • Valóban értékes és életszerű bejövő hivatkozások (Ne csak a PageRank értékeket vegyük figyelembe)
  • Weboldal megbízhatóság
  • Letisztult forráskód
  • Weboldal szerkezet
  • stb.

Merre tart a keresőoptimalizálás?

Mint a fentiekből is látszik, egyre komplexebb feladattá válik a keresőoptimalizálás. A bejegyzésünkben írt szempontok már Hummingbird algoritmus előtt is fontos volt, de véleményünk szerint ezek a mostanra még nagyobb hangsúlyt kaptak.

Várjuk a saját tapasztalataitokat, véleményeteket is.

Ha tetszett:
Megosztom

29 hozzászólás érkezett ↓

  • 1 Z // 2013. október 09. 11:44

    Kár hogy ez a weboldal sincs mobilra optimalizálva..

  • 2 Kulcsszókerülő // 2013. október 09. 12:17

    Most akkor miről is van szó? Csináljunk szép weblapokat, amin van fasza tartalom, linkelgetnek rá, mobilon is szupergyors legyen? Mi változott?

    Jaa, hogy ez a cikk is csak egy kulcsszó halmozás, nesze semmi fogd meg jól… És +1 Z-nek, hogy észrevette, hogy ez az oldal sincs optimalizálva. Mindennek ellenére mégis a lista első helyén hozza, ha Magyarországról Hummingbird-re keresel. Nice Catch Mr. Editor :)

  • 3 Kungl Zsolt // 2013. október 09. 12:34

    Re.: #1
    Teljesen igazad van. Ez a suszter cipője eset… :)
    Sajnos egyenlőre még valóban nincs mobil verziónk, de hamarosan megújul az oldalunk és annak már lesz.

  • 4 Veér Nyúl // 2013. október 09. 12:54

    Nézd már meg légy szíves az értelmező szótárban, hogy mi a különbség az “egyelőre” és az “egyenlőre” között! Ha neked nem is kínos, az olvasónak nagyon zavaró. Amúgy az ilyen, teljes tudatlanságot tükröző nyelvi hibák hiteltelenné teszik a közölt információt is. Hogy tudsz oldalt optimalizálni, ha még a szavak jelentését sem ismered? Hogy lesz ebből szemantikus keresés?

  • 5 Mammel Erik // 2013. október 09. 14:09

    Ami azt illeti, ebből a cikkből valóban nem derül ki sok újdonság. Ami le lett írva, gyakorlatilag eddig is érvényes volt a keresőoptimalizálásra. Ez mondjuk nem is meglepő, hiszen érdemi tapasztalatokról majd hónapok, de inkább egy év távlatából lehet beszélni.

  • 6 Villányi Balázs // 2013. október 09. 14:25

    Érdekes dolog a SEO jelenéről és jövőjéről diskurálni. Jó bejegyzés. Szívesen olvasnám a fanyalgók és udvariatlan ledorongolók hasonlóan érdekes bejegyzéseit is.

  • 7 Kerékpárút // 2013. október 09. 14:52

    Van olyan oldal ami előbbre került , van ami hátrébb..
    Viszont az egyik találati listán eltűnt oldalam visszajött! Valamikor jó helyen szerepelt és most közelített a régi fényéhez.

  • 8 Laura Wolf // 2013. október 09. 14:54

    Szerintem az egesz ujitas jo celokat szolgal de mndig rosszul sul el.(nincs ekezetem Kindle-n) Az akad fent a halkn aki koveti a szabalyokat es akik robotokat hasznalnak nem.

  • 9 P.GY. // 2013. október 09. 15:40

    Tulajdonképpen oda jutunk, hogy tartalmas, színvonalas oldalakat kell készíteni. Ez alapvetően jó. Nagyon dühítő volt, amikor a saját területemen (kerékpár alkatrész webáruház) olyan konkurensek előztek meg, akik szemmel láthatóan a Google helyezésre hajtottak. Volt olyan oldal, amelynek a felét különféle katalógus oldalakra mutató viszont link tette ki. Vannak persze az árgép szerű oldalak és a felhasználók által tartalommal megtöltött véleményező oldalak, mint a Testbike. Őket elég nehéz az első helyekről kibillenteni. Szóval a magam részéről nem bánom, ha a Google a minőségibb tartalmat szeretné minél jobban előre hozni.

  • 10 alma // 2013. október 09. 15:51

    Sziasztok!
    Kungl Zsolt szerinted ha van mobil app (iOS és Android) akkor a mobil nézettel kell foglalkozni?

  • 11 Taubert István // 2013. október 09. 17:42

    Bennem mindig felforr a víz, amikor frankóbbnál frankóbb tippekkel árasztják (nem csak itt) el a seo-ra vevő társadalmat, csak azt nem teszik, hozzá hogy ez egyetlen eleme az online ismertség szerzésnek. Igaz, hogy rendkívül fontos eleme, ezért TILOS technikakén tekinteni rá!

    A kereső optimalizálás egy alapelv, tehát stratégiaként kezelni, melynek minden elemének tudatosnak, következetesnek kell lennie (pr; linképítés, linkajánlások; tartalom generálás, hivatkozások, pingek, ajánlások, organikus és közösségi megosztások, tördelés, kiemelések…)

    Arról nem beszélve, hogy bármely jól alkalmazott seo nem ér semmit egy olyan weboldalon, blogon… amelynek nincs célja, nem konvertál, az a látogatók minimum 10%ából nem csinál minimum feliratkozót, jobb esetben vevőt!

    ui.:

    1. Re: “A Google szerverein biztosan radikális változást jelentett egy teljes körű motor csere. Ilyenkor jellemzően nem csak az algoritmus változik, hanem a weboldalakról tárolt adatok, illetve azok tárolási formája is.”

    egy szakmai blogon,ez nekem kicsit erős ;) szerintem tessetek utána olvasni Big Data pl. Big Data ügyben!

    2. Re: ““egyelőre” és az “egyenlőre””

    Veér Nyúl :

    1. a szövegkörnyezetben megfelelően van alkalmazva az “egyelőre”!
    2. A kereső önmagában nem igazán elemzi a szavak jelentését, hanem a szöveg relevanciát tartja szem előtt, és egyre inkább ez a lesz a helyzet. (a melléütések, helyesírási, mondattani hibák az olvasót zavarhatják, esetleg az érthetőséget rontják. - itt jegyezném meg: fogadni merek, ha olyan weboldalra tévedsz, ahol a Te személyes és sürgős problémádra adnak/ígérnek hihetően prezentálva megoldást, elfogadható áron, baromira nem fog zavarni egy két hiba! ;)

  • 12 Virág Dóra // 2013. október 09. 18:20

    Veér Nyúlnak üzenem: teljes tudatlanság? Miről beszélsz??? Tudatlan Te vagy, ha nem tudod, ha nem tudod, Kungl Zsolt mit tett le az asztalra. Ez az egyelten blogbejegyzés, amit mindig elolvasok, mert tanulok belőle. Hol többet, hol kevesebbet érnek az információk, de mindig hasznosak. Nem nevezném tudatlannak azt, aki egy olyan tankönyvet adott ki a SEO-ról, hogy amióta alkalmazom weblapomon az ott leírtakat, a fontosabb kulcsszavakra az első helyezést érem el. Özönlenek hozzám a megrendelések a weben. Azelőtt a kutya se nézegette az oldalamat. Na kedves Veér Nyúl, Te is tudsz ilyet nyújtani az információra éhes, tanulni vágyó blogolvasóknak???

  • 13 Domokos Gábor // 2013. október 09. 19:10

    Sziasztok! Első körben megjegyezném, hogy én is sokat tanulok az oldalból és a SEO eszközöket is gyakran használom. A szerkesztőknek viszont üzenem, hogy a helyesírásra és az elgépelésre tényleg jobban oda kéne figyelni. Az előző cikkben pl rögtön az első mondatban “algitrmus”. Itt az egyellőre, meg az egyenlőre szerintem totál mindegy.
    Gyermekeim, az viszont tény, hogy az uriember tényleg letett valamit az asztalra. Mikor először foglalkoztam a SEO témával több oldalt is átnyálaztam, de a seotools volt a legátláthatóbb. Plusz pont azért a rövidke hírleveles oktatásért. Hogy apró szavakon lovagolunk, az már kezdi súrolni a trollkodás határait. Építő jellegű kritikát szerintem szívesen fogadnak a szerkesztők is, de ez már fikázás amit egy-két ember hozzászólt!

  • 14 Kis Tamás // 2013. október 09. 19:34

    Nekem az egyik oldalamat az indexből is kidobta (előzőleg top 5 volt) de ma már legalább az első 20-ba visszakorrigálta.

  • 15 Kungl Zsolt // 2013. október 09. 21:01

    Re.:#11
    Ezt írtuk a bejegyzésben. Ma már a SEO egy komplex feladatkör. Nem lehet éles vonalat húzni a keresőoptimalizálás és közösségi marketing, vagy az ergonómia közé, de sorolhatnánk ide még több területet is.

    A konverziókra vonatkozó részével is teljes mértékben egyetértek. Azt is szoktuk hangoztatni, hogy önmagában a jó pozíció, vagy a sok látogató (kivéve, ha nem ez a cél) nem jelenti azt, hogy az a weboldal profitot, vagy érdeklődőket is termel majd.

  • 16 Investvic // 2013. október 10. 06:00

    Lehet, hogy ezeket a fent leírt SEO dolgokat mindenki tudja, de itt össze van szedve egy cikkbe, ez pedig hasznos dolog. Én inkább a tartalmat nézem és nem a helyesírási hibákat. Egyébként a helyesírási hibák is egy eszköz, amivel jól lehet kereső optimalizálni!

  • 17 Atom // 2013. október 10. 06:52

    Izgalmas magyar társadalmi körkép: A névtelenség mögé rejtőzködő anyázóstól a harsány talpnyalóig :)

  • 18 Anders Tamás // 2013. október 10. 07:57

    Köszönjük a cikket.

    Én inkább a dicsérők táborához csatlakozom, hogy miért, azt már mások leírták. Az örök nyavajgóknak meg üzenném, hogy akkor szóljanak, ha tudják miről teszik, mert az üres szavakkal csak magukat égetik. És ez az élet minden területére vonatkozik.

  • 19 Krisztián Gábor // 2013. október 10. 08:42

    Nem azért mondom, de a seotools.hu kiváló hely arra, hogy az ember tájékozódjon a legújabb trendekről vagy google frissítésekről. Oké, nyilván van 1000+1 olyan blog, ahol ugyan ezt meg lehet (és meg is kell) tenni, de jellemzően nekem ez a legkényelmesebb megoldás. Jön a hírlevél, tudom, hogy történt valami. Elkezdek fórumozni, hátha sikerül valami okosat kitalálni másokkal együtt. SEO ügyben nehéz újat mondani, és nem lehet mindenkire általánosítva megoldásokkal szolgálni.
    Nekem nem az tölti ki a napomat, hogy blogokat olvasgatok.
    Nyilván az, aki köpköd erősen frusztrált valamiért. Pl. hasonló területen tevékenykedik, de nem sikerül előre kerülnie organikusan. Erre mit lehet mondani? Egyrészt vállalja fel a nevét, másrészt tanuljon valamit, amitől le tudja majd nyomni ezt az oldalt. Akkor van mire kritikát megfogalmazni.

    Csak egy apró adalék ehhez az egészhez: pár hete megkeresett egy profi webfejlesztő cég azzal, hogy nem értenek a SEO-hoz, de az ügyfelek igényelnék. Szálljak be, csináljam meg ezeknek az ügyfeleknek a SEO-ját, Adwords kampányait. Két dolog miatt nem vállaltam, nem is vállalhattam volna. Egyrészt egyre inkább idegenkedem a SEO-tól (mivel leginkább webshop témában dolgozom, az a tapasztalatom, hogy Adwords nélkül szinte halott ügy ilyesmibe kezdeni) a google állandó szöszmötölése miatt, másrészt GARANCIÁT akartak arra, hogy az ügyfelek által választott kulcsszavakra x időn belül az első helyre kerülnek.

    Ha azt látom, hogy valaki SEO témában garanciát vállal számára tök ismeretlen kulcsszavak és az adott konkurencia ismerete nélkül, az vagy hülye az egészhez vagy olyan technikákat alkalmaz, ami miatt később bűnhődni fog (az ügyfele). (Vagy akkora király, amit én el sem tudok képzelni.)

    Engem az egész sztoriban az döbbentett meg a legjobban, hogy egy ilyen jellegű, jól menő vállalkozás 2013-ban jut el oda, hogy kell nekik egy SEO-s, mert az ügyfeleik igénylik…

    Ez erősen OFF volt ennél a bejegyzésnél, ezért elnézést kérek.

  • 20 Taubert István // 2013. október 10. 13:32

    @Minenki

    Néhány dolog amit nem árt tudni:

    1. Pingvin, Panda vagy Zerge :) ide vagy oda hazai pályán sokkal kisebb jelentőségű, mint a professzionális “angolpiacon”, hisz sokkal szolidabb a kínálat, és sokkal kevésbé tudatos, és még kevésbé következetes a kínálat. Ettől épp az online marketing mezőny erősebb csak.
    2. Gyakorlatilag, ha van egy rendszeresen frissülő releváns blogod, már versenyelőny a legtöbb szakterületen. (nézz körül a sajátodon!)
    3. Amennyiben egy kicsit tudatosan seozól, meta tagek, (blognál címkék, kategóriák, rendszeren linképítesz (minimum linkajánlók, linkmegosztók…); az okos belső linkelés is fontos, a hivatkozás nevek tudatos használata az már ráadás.
    4. Amiről kicsit kevesebb szó esik:
    Végtére nem a keresőknek, hanem az olvasóknak. Fontos a tördelés, a sor hosszúság, a kiemelések(szemvezetők)

    #19

    Re:
    “garanciát vállal számára tök ismeretlen kulcsszavak és az adott konkurencia ismerete nélkül,” Jogos, de…

    - bár hosszútávon elvileg lehetne
    - rövid és középtávon viszont előzetes cél/eredmény kockázatelemzést követően már simán megy a dolog bármely kulcskifejezés bármely iparágban menni fog.

  • 21 Szuhi Attila // 2013. október 10. 14:42

    Én csak egy dologra hívnám fel a figyelmet, lehet már írtam is. Annó volt a Caffeine frissítás, ami más jellegű, de hasonlóan nagy változás volt. Rá fél-egy évre aztán elindult a Panda, majd jött a Pingvin.
    A mostani Kolibri megítélésem szerint hasonlóan nagy változásokat hozhat fél-egy év múlva.
    Matt Cuttsnak volt egy érdekes félmondata, miszerint “meg lenne lepve”, ha idén lenne Page Rank frissítés. Szóval ott is változás lehet.
    Eric Wardnak pedig (1994 óta foglalkozik linképítéssel) olvastam egy elég hasznos cikkét Kolibri+linképítés témában. Abban sincs sok újdonság, de Kolibri témában mégis az eddigi legkonkrétabb. Részben lefordítottam, de nem akarom futtani magunkat, de Zsolték talán nem haragszanak ha az eredeti linkjét ide rakom:
    http://searchengineland.com/how-will-google-hummingbird-impact-links-here-are-6-ways-173702

  • 22 Pongrácz Zoltán // 2013. október 11. 05:29

    Köszi az összefoglaló írást. Igen, én is úgy gondolom, hogy ez a frissítés is lépésenként lesz adagolva és finomítva még a közeljövőben. Sőt ha jól sejtem ez is először Amerikában “tesztelődik” és úgy fog ideérni már finomított formában, hogy a nagy bakik már ne érintsenek minket. Várjuk a folytatást.

  • 23 Erdos Klara // 2013. október 11. 12:56

    Tisztelt Kungl úr.
    Számomra ez az írás olyan magasröptü, hogy nem foglalkozom vele, mert nem értem meg.Tele van idegen kifejezésekkel, tudom segítő, jobbító szándékkal küldte.Amit én írtam nem termék, hanem két régi levél a barataimtól anno, azzal a céllal, hogy tanítsam, neveljem a mai fiatalokat arra, hogy normálisan irjanak, ne egy betü legyen a szó. A levelek szolgáltatták a keretet, ha Ön se értette meg mi a célom, igazán sajnálom. Nem látott mögé.Az Ön írásai kiválóak, én nem vagyok kiképezve a számítógép csínjára-bínjára.Tanult szakmámban még sok mindenben helytállnék, pedig 1967-ben végeztem, 1975-től kényszerpályán, titkárnőként dolgoztam nyugdíjazásomig.Még állnám a sarat, ha kellenék valahol és nem lennék mozgásomban korlátozva. Ugyhogy hagyom a … ezt a kereső optimalizálást nem az én világom. Tisztelettel: Erdős Klára

  • 24 DaWe // 2013. október 11. 18:57

    Sziasztok!
    Az oldalam valamiért lecsúszott a linkcsere szó találatairól (http://coolhd.hu/linkcsere). Új oldal, eddig a 40 helyen szerepelt. Azért csúszott le, mert már a google-ben nem számít újnak, vagy valami hiba van?
    Köszönettel: DaWe

  • 25 Horváth Krisztián // 2013. október 16. 10:11

    Sziasztok!

    Szeretnék segítséget kérni, a webáruházunk helyezésben, ti ahogy olvastam a hozzászólásokat, mintha jobban értenétek hozzá mint én magam, valószínűleg sokan nem egy éve foglalkozik ezzel a szegmenssel. Amennyiben tudna valaki segítséget nyújtani ebben a témában az kérem jelezze az info@szefnagyker.hu címen!

    Szép napot nektek Krisztián

  • 26 Balázs // 2013. október 18. 13:39

    A 12-es számú bejegyzésre reagálva: nem érdemes a ilyen trollok miatt (mint amilyen Veér Nyúl) felkapni a vizet. Láthatod, hogy nem a lényeggel van elfoglalva, hanem azzal, hogy hol lehet belerúgni valakibe, aki végre normális tanácsokkal látja el az érdeklődőket. De annyi becsület már nincs benne, hogy a rendes nevét is beírja.

    Én is az itt lehangzott tanácsok alapján csináltam a honlapom SEO-ját, és azóta a saját témámban mindig a Google első oldalán szerepelek, sokszor az első link az enyém. Köszönet érte….

  • 27 Senki // 2013. október 29. 13:11

    Ez van ha taknyos gyerekekre bízzák google -t ….

    Nekem minden bejegyzésem és oldalam is első helyen volt a találati listán , ami “1450 bejegyzés”
    Aztán jött a puszi és nem szereplek most 1000 találat között. “Nem használtam seo-t !

    Talán a motor csere miatt van ez ?
    Kaszni cserre miatt ? :)
    Vagy valami takonyt vetek fel megint a google-hoz ?
    Vagy csak nem szereti már a jó domaint ?

    bing
    ask
    yaho
    stb .. Mind hozza a lapom !

  • 28 Petrás Andor // 2013. november 30. 17:43

    Re: 27,

    ha komoly látogatottság csökkenés történt és nem találja a korábban jól szereplő kifejezéseket az első ezer találat között, akkor meg kell keresni a büntetés okát. Kérdés, van-e Webmaster Tools és ott kapott-e valamilyen értesítést, illetve a statisztikák is sokat elárulhatnak a büntetés idejét alapul véve.

    Ha megvan a büntetés oka, akkor könnyebb dönteni, mit tegyen. Ha nincs ilyen irányú tapasztalata, akkor azt javaslom, szakmai körből kérjen ajánlatokat a probléma ismertetése mellett.

  • 29 asd asd // 2014. május 22. 20:39

    af

Hozzászólás

(Kerüljük a kulcsszavakat a névben)
* Kötelező mező. Az e-mail cím nem jelenik meg a blogon.