Domain, aldomain, aloldal kérdések

2009. január 09. · 157 hozzászólás

Kategóriák: Domain · Gyakori kérdések

Sajnos általában a keresőoptimalizálás már csak a weboldal meglétét követően kerül szóba, így a domain név választás is már rég eldőlt, pedig lehet, hogy más név alatt helyeztük volna el a weboldalunkat, ha korábban is rendelkeztünk volna azokkal az információkkal, melyek ennek a fontos döntés meghozatalához szükségesek. Persze egy működő weboldal életében is megjelenhetnek új tartalmak, amikor újra felmerül ez a kérdés. Tekintsük át ezeket a lehetőségeket.

Domain

Korábban már írtam arról, hogy milyen hasznos tud lenni, ha az oldal domain nevében, és URL-jében szerepel a kiemelt kulcsszavunk. A domain név vagy aldomain név választás azonban nem ilyen egyszűrű. Igazából több szempontot is figyelembe kell venni és ezek közül csak egy a keresőoptimalizálás.

Üzleti szempont

A cégnév. A legtöbb cég a [cégnév].hu domaint választja és ezen a weboldalon ismerteti szolgáltatásait a látogatóval.

Pszichológiai szempont

Mit kezdhetnénk egy olyan domain névvel, amit nagyon nehéz megjegyezni? Bámilyen médiában jelentetjük is meg a weboldal címét, számolnunk kell azzal, hogy egy nehezen megjegyezhető internetes cím látogatóvesztéssel jár.

Keresőoptimalizálási szempont

A domain névben található kulcsszó kiemelt fontosságú a Google szemében. Egy jól megválasztott domain névvel sokkal jobb esélyünk van a megfelelő pozíció elérésére. Persze nem azt mondom, hogy semmi munkánk nem lesz a weboldallal, de az biztos, hogy könnyebb dolgunk lesz. (Legalábbis a domain névben is megtalálható kulcsszóra)

Kompromisszum

A fenti mindhárom szempontnak megfelelő domain nevet már nem is olyan könnyű találni, igaz? Ha a keresőoptimalizálás miatt elhalmozzuk a domain nevet kulcsszavakkal , akkor megjegyezhetetlen lesz. Ha a könnyebb megjegyezhetőség miatt rövid címet választunk, akkor kihagytuk a kulcsszót és a keresőoptimalizálás nehezebb lesz. Látható, hogy a helyzet nem egyszerű, ráadásul sokszor a cégnév is még tovább bonyolítja a dolgot. Néha azt szoktam javasolni az ügyfeleimnek, hogy regisztrálják be a cégnevet mindenképp, mert az jól mutat a névjegykártyákon, céges papírokon és készítsenek egy kis weboldalt magáról cégről. És a szolgáltatásoknak pedig egy részletes weboldalt vagy akár szolgáltatásonkét egy-egy weboldalt. Persze tudni kell, hogy így bár összességében nagyon látogatottságra tehetünk szert, megnőnek a kezdeti és fenntartási költségek is, másfelől nekünk is több munkák lesz a honlapokkal. Ezeket a kérdéseket mindenkinek saját magának kell mérlegelnie és a döntés meghoznia.

Aldomain

Általában két okból jelenik meg egy tartalom aldomain alatt. Egyrészt néhányan a külön domain regisztráció helyett aldomain-eken helyezik el a különböző szolgáltatásaikat és így kerülnek a keresőszavak a domain név mellé. Másfelől akik nem akarnak külön domain névre és tárhelyre költeni ingyenes szolgáltatót vesznek igénybe (pl. valami.extra.hu).

Azt minden aldomain tulajdonosnak tudnia kell, hogy az aldomain keresőoptimalizálási szempontból gyakorlatilag úgy viselkedik, mintha önálló weboldal lenne. Nem örököl a fődomaintől, gyakorlatilag a linknépszerűsítést is külön kell rajta elvégezni.

Akik ingyenes szolgáltatót vesznek igénybe, nincs sok választási lehetőségük, mindenképp foglalkozniuk kell a linknépszerűsítéssel.

Akik viszont a saját domain-ük alá hoznának létre külön aldomain-t, megvan a lehetőségük az aldomain és az aloldal közti választásra. Sőt mivel az aldomain gyakorlatilag olyan mintha külön weboldalunk lenne, a két választási opcióhoz hozzávehetjük a domain-t is, hiszen mint alternatíva megoldás lehet egy teljesen új domain-en való szerepeltetés is.

Aloldal

A weboldalunkon található minden különböző URL-en elérhető tartalom egy aloldal (pl www.domain.hu/valami.html). Legtöbbször az új tartalom egy új aloldalon jelenik meg. Viszont vannak olyan helyzetek, amikor érdemes elgondolkodni aldomain-en vagy külön domain-en.

Domain, aldomain vagy aloldal?

Nehéz kérdés. Ha csak egyetlen oldalból állna az új tartalom, akkor általában normál aloldal mellett érdemes dönteni. Ha viszont már néhány oldalunk is lenne ugyanabban a témában, akkor érdemes elgondolkodni az aldomain-en vagy külön domain-en, mert akkor az sokkal relevánsabb lesz a témában, jobb helyezéseket érhet el. Az viszont biztos, hogy akár új aldomain, akár új domain esetén (nem lebecsülendő) többlet munkát csinálunk magunknak a linknépszerűsítés végett. A külön domain kicsit drágább megoldás, mert még regisztrálnunk is kell azt, viszont a linknépszerűsítés során több helyre sikerülhet kikerülni, mert néhány katalógus, linkpartner nem szívesen hivatkozik aldomainre.

Nem egyszerű döntés, mivel több szempontot is figyelembe kell venni. Érdemes a lehetséges eredményeket, az anyagi vonzatot és a munka ráfordítást egymás mellé helyezni és mérlegelni.

Tudom, hogy sok olvasóm weboldala ingyenes tárhelyen van, nem költ saját domain-re és ezen igyekeznek keresőoptimalizálni. Természetesen nincs is ezzel semmi baj, de sajnos gyakran az ingyenes tárhely működéséből kifolyólag gyakorlatilag lehetetlenné teszi az eredményes szereplést a találati listákon. A mostani levél így nem igazán nekik szólt, de a következő levelemben ígérem, írni fogok egy olyan ingyenes lehetőségről is, ahol egy általunk meghatározott aldomain-en helyezhetjük el a weboldalunkat ugyan szintén, de mégsem kell lemondanunk a Google-től érkező látogatókról. De erről majd bővebben írok hamarosan egy külön e-mailt…

Ha tetszett:
Megosztom

157 hozzászólás érkezett ↓

  • 1 Zs // 2009. január 09. 19:51

    Nagyon örültem ennek a bejegyzésnek. Az elmúlt napokban, pont az aldomain.cegnev.hu témán agyaltam. Szeretem a blogod. Zs

  • 2 Tamás // 2009. január 09. 22:00

    Üdv István!

    Régóta olvasom színvonalas, hasznos írásaidat, így most először megköszönöm tanácsaidat és megragadom az alkalmat a gratulációhoz is.

  • 3 Zoltán // 2009. január 09. 22:10

    Kedves István!

    Engem az érdekelne, hogy kereső optimalizálás szempomtjából melyik a jobb domain. Ha egybe írjuk vagy ha elválasztó jellel:

    pl.: parfumteszt.hu vagy parfum-teszt.hu

    Köszi

  • 4 Kungl István // 2009. január 09. 22:14

    válasz #3

    Én a parfum-teszt.hu-t választanám és arra optimalizálnék, de beregisztrálnám a kötőjel nélkülit is és szerver szinten átirányítanám a fődomainre (hogy ne legyen duplikált tartalom). Így ha valaki megpróbálja begépelni és elfelejti a kötőjelet, akkor sikeresen landol. (illetve rádiós hirdetés esetén is hasznos lehet)

    KI

  • 5 Tamás // 2009. január 09. 23:02

    István!

    Ha már említésre került, megkérdezném, mert nekem is van átirányítási “érdekeltségem”. Hogyan kell szerver szinten átirányítani domaint?

  • 6 Kungl István // 2009. január 09. 23:30

    válasz #5

    Egyrészt a rendszergazda beállíthatja, de ha van saját htaccess elhelyezési jog, akkor mondjuk így:

    Redirect 301 / http://www.parfum-teszt.hu/

    Ezt elhelyezve a főkönyvtárba, a kérést továbbítja a megadott domain-re. Reguláris kifejezésekkel azt is meg lehet csinálni, hogy az összes URL-t teljes egészében átirányít az ember az új domainre, s nem a főoldalra, hanem aloldal egyezés esetén a neki megfelelő oldalra.

    pl: http://www.regioldal.hu/valami.html-t kell a http://www.ujoldal.hu/valami.html-re irányítani.

    Reguláris kifejezésekkel ez csak két sor és nem kell minden oldalra külön szabályt írni.

    Ez különösen akkor előnyös, ha a domain megváltozik, de a weboldal egy az egyben ugyanaz marad. Pár hónapja egy ügyfelemnek csináltam ilyet és a Google 10 perc alatt érzékelte a dolgot és átörökítette a PageRank értékeket és pozíciókat is az új oldalra.

    KI

  • 7 Ferenc József Szabadi // 2009. január 10. 00:25

    Kedves István…
    Te is, meg másik is sulykolják, hogy az ingyenes tárhelyek hátrányosak a Google szempontjából. Nekem különféle felület-en több honlapom is az első oldalon van és lett (nem egy 8-10 keresőszóra) 2-5 hét múlva sok tíz vagy százezres találati listán, azóta is ott vannak függetlenül a PageRank-tól, így az sem érdekel igazán. Én ezt egyáltalán nem tapasztalom. Az más kérdés, hogy teljesen igazad van, hosszútávon nem ez a megoldás, kiszolgáltatott is vagyok, érzem nagyon, keresem a helyemet…
    De az optimalizálás szempontjából semmi gondom.
    Üdv…

  • 8 TubySmith // 2009. január 10. 00:33

    Ingyen szolgáltató csak hobbi- ismeretterjesztó- rajongói- stb oldalra jó, céges lap mindenképpen domaint kér. Nem egy cég weblapját láttam ingyen tárhelyen, … nem jó reklám nekik.
    OFF
    Hasonló a netszolgáltató által adott email cím is, a cég nem tud szolgáltatót váltani, mert bukja a címét (összes névjeggyel, rekpianyaggal, reklámmal együtt) hiába kapná jobb minőség/áron a netet.
    Ennél már csak a freemailos céges email a cikibb (amúgy semmi bajom az ingyenes emailokkal, magánba nekem is csak ott van). Sok (szinte mind) tárhely-domain pároshoz adnak domainos email címet is x darabot. Ti melyiket választanátok:
    ceg@szolgaltato.hu
    ceg@ingyenemailneked.hu
    rendeles@ceg.hu
    Költői kérdés volt
    ON

    TubySmith

  • 9 Kungl István // 2009. január 10. 00:39

    válasz #7

    Nem állítom, hogy mindegyik rossz, de biztosan tudom, hogy hátrányban indul a versenyben már csak azért is, mert a linknépszerűsítés is sokkal nehezebb, hiszen sokan nem hivatkoznak ingyenes tárhelyen lévő weboldalra, sok katalógus már a regisztrációnál figyelmezteti az embert, hogy ingyenes tárhelyen lévő honlap nem kerül ki. És ez csak egy példa, sorolhatnám tovább a hátrányokat.

    Ettől függetlenül természetesen vannak olyan oldalak, melyek ingyenes tárhelyen vannak, mégis jól szerepelnek a találati listákon.

    Nem az hátrány, hogy ingyenes tárhelyen van, hanem az, hogy ha az ingyenes tárhely olyan motorral rendelkezik, hogy például keretbe rakja a honlapot.

    KI

  • 10 TubySmith // 2009. január 10. 00:57

    Ingyen tárhely jól jön témához (F J Sz):
    Új domain beregisztrálása és új honlap létrehozása után

    (ilyenkor érdemes a honlapot alaposan rendbe tenni, hogy e látogató ne ijedjen el 3 másodperc alatt, és maradjon is a lapon legalább fél percig, akkor visszatérhet később is, és esetleg rendelhet {nem személyeskedem, de a honlap alapvető hibákkal van tele, csak fél perc alatt 8 fajtát számoltam össze} ) ,

    kellően meg kell támogatni a bejáratott ingyenes tárhelyről. Majd ha a google látja az új tárhelyet, akkor jöhet a “Redirect”. Közben offline marketingelni (négjegykártya, ügyfeleknek webcímmel díszített ajándék tárgyak, cégautóra http://www.cégnév matrica stb).
    Sok sikeres üzletet
    tubysmith

  • 11 Besenyei Tamás // 2009. január 10. 03:11

    Kedves Ferenc ! #7

    Igazából mint első látogató most jártam az oldalom, de komoly aggodalmat sugalljon a következő pár sor amiben az első tapasztalatomat irnám le az oldallal kapcsolatban. Keresőoptimalizáláshoz az Extra még tűrhető választás ,szerencsés választás pl a freeweb-el szemben. De amikor az oldal betöltődött először azt hittem egy forumon járok, mindenhol csili-vili itt forog ott mozog. kicsit megréműltem de mivel koncentráltam hogy ne zárjam be igy néztem hol itt kcsii szöveg hol ott nagyobb betű ami negyon zavaró tud lenni. nem tudom ügyfelei jelezték-e már. Sztem túl hosszú az oldal és nincs egy tiszta rész ami megfogna mert mindenhonnan cikáznak a dolgok hol balon hol jobbon. Ami még kicsit ilyesztő volt számomra hogy ugymond a honlap szája és segge tele volt hirdetéssel. De az optimalizásálhoz csatlakozom, mert nekem freeweb tárhelyem van és szerencsére több adott kulcsszóra is első a gugli-ban pedig csak PR2-es, de mostmár barátom a google! Köszönöm ezt neked István! Rekem volt olvasni a mai hirlevelet.

  • 12 Besenyei Tamás // 2009. január 10. 03:19

    Még jut eszembemég egy kérdés ha már domain vagy aldomain, amikor linkelik az oldalamat egy-egy cégkeresőben, viszontlinket hogyan érdemes elhelyezni? Az én lapomra mutató backlinket pl:www.blabla.hu/találat.php értékeli nagyobbra a google vagy csak a magas pagerankkel rendelkező http://www.blabla.hu főoldalt tegyem back linkre?
    vagy az én pontozásomat nem befolyásolja az hogy milyen magas pr értékű oldalakat linkelek én?

    várom válaszod, jövök holnap is. :)
    amire gondolok pontosan, az az oldalam alján található cégkatalógus link!

  • 13 Takács Károly // 2009. január 10. 13:00

    Tisztelt lapszerkesztők!
    Én, személy szerint nagyon sajnálom,hogy sok ember úgy választ kissebb válalkozást,vagy céget,hogy
    fizet a tárhelyért vagy nem,mert sokszor azok a vállalkozók szolgáltatásai érnek a legtöbbet,azok a cégek a legmegbízhatóbbak,legodaadóbbak akik saját maguk a saját kárukon megpróbálnak a mai válságos,túl gyorsan fejlődő világunkban összehozni valami maradandó weblaphoz hasonló torzszüleményt,egy ingyenes tárhelyen,mert sajnos nem igazán tudják azt a pénzt kigazdálkodni,ami egy profi lap létrehozásához szükség lenne,pedig szeretnék,csak egyszerűen nem megy mindent fenntartani.Én ezt sajnálom,de talán évekkel később amikor már maga a számítógép anyagi kiadásai arányban lesznek a szolgáltatásokból adódó bevételekkel,és az emberek magát az embert nézik valódi reklámfelületnek,csak akkor lesz több a domain, és nem az aldomain.Elnézést kérek,attól aki nem így gondolja,ez csak az én véleményem a sok közül.
    http://www.vattacukormail.extra.hu/

  • 14 Kungl István // 2009. január 10. 14:15

    válasz #12

    Viszontlinket a kapott link értékétől függően helyezném el a site-on belül. Link partner oldalt érdemes létrehozni mindenképp a “kevésbé” fontos partnereknek.

    KI

  • 15 Kungl István // 2009. január 10. 14:20

    válasz #13

    Ez már túl mutat a keresőoptimalizálási kérdésen :)

    Azért a kigazdálkodás nehézsége szerintem túlzás. A domain regisztráció nettó 3.000 Ft, éves tárhely pedig kb. 8.000 Ft + áfa.

  • 16 Tóth Lajos // 2009. január 10. 16:39

    Köszönöm, várom a következőt.
    Lajos

  • 17 Gábor // 2009. január 10. 17:23

    Köszi István, érdekes volt a bejegyzés, lenne is pár kérdésem erről:

    éppen építek egy oldalt, ahol fórum is lesz, és az ilyen portálokon úgy láttam, hogy forum.valami.hu néven jelenik meg a fórum. (Tehát nem valami.hu/forum/index.php néven.

    1.) Ennek van jelentősége? Hogyan tudom ilyen formába tenni az url-t?

    2.) És annak, hogy egy oldal http:// http://www. valami .hu vagy http:// valami .hu ? (bocsi, hogy szétszakítottam, nem akartam, hogy link legyen belőle)

    Köszi!

  • 18 Kungl István // 2009. január 10. 18:11

    válasz #17

    1) a kérdés: aldomain vagy aloldal? Én az aldomain-t választanám, tehát a forum.valami.hu-t

    2) egyenértékű a kettő, a lényeg, hogy ha meg van a döntés valamelyik mellett, akkor mindenhol úgy kell hivatkozni az oldal tartalmaira.

    KI

  • 19 Kis László // 2009. január 11. 11:57

    Besenyei Tamás #11
    Egyetértek! Ez az oldal egy webergonómiai állatorvosi ló :-) Esettanulmánynak sem lenne utolsó. Bocsánatot kérek az érintettől a kritikáért, de olyan ez nálam, mint a háromhetes kislányomnál a puki: egyszerűen nem tudom visszatartani!

    De tréfán kívül… Néhány dolgot szem előtt kellene végre tartani a honlaptulajdonosoknak - ha már mindenképpen layout-tervezésre vetemednek. Például, hogy ha a szerencsés véletlenek szeszélyes összjátéka folytán egy látogató az oldalukra téved (mert ne nevezzük már SEO-nak azt, hogy 1856 karaktert ír bele a frame-es honlapjának title-ébe), akkor ott ne egy kaotikus látvány fogadja, és ne kattintson villámgyorsan egy másik oldalra.

    Tipikus hiba, hogy a “mindent egyszerre bemutatni akarás” szellemében egy borsónyi üres területet sem hagynak a képernyőn. Pedig az un. “tervezett fehér folt” egy alapvető grafikai elem, és sokkal letisztultabb, áttekinthetőbb lesz tőle a kép. Az ugri-bugri kis gif-ek pedig már évekkel ezelőtt is a vérgagyi kategóriába tartoztak…

    Ajánlott irodalom: Robin Williams - Tervezz bátran!

  • 20 Stemler János // 2009. január 12. 19:00

    Kedves István!
    Köszönöm az értékes hírleveleket!
    Kérdésem: -Kissé átfogalmazva egy ingyenes honlapot is “nyitottam” fizetett domainom mellé.
    Tudok-e előnyt szerezni ezzel(az ingyenes oldalról linkelek a fizetősre), vagy ez tiltott, esetleg nem etikus?
    (URL: http://www.csodaalga.eoldal.hu)
    Üdv.: János

  • 21 B. Akos // 2009. január 14. 11:22

    Kedeves István,

    a kérdésem nem teljesen releváns a topikra, de sajnos nem találtam megfelelőt… Épp egy új oldalon dolgozok és szeretném a lehető legalaposabb tervezéssel elkezdeni, mert a sikerünk kulcsa mindenképp a google találati helyezése lesz. Az oldal 70% statikus tartalmú lesz, és 30% dinamikus. Igazából a dinamikus rész nem túl fontos keresési szempontból, bőven elég ha a statikus részt megtalálják. 3 kérdésem lenne:

    1. Szeretném tudni hogy keresőoptimalizálási szempontból melyik a jobb megoldás dinamikus részre: a PHP + MySQL vagy a ASP.NET 3.5 + XML. Ezt a bonyolultságú programot mindkettőben megtudnám írni, de nem találtam mérvadó véleményt hogy melyikkel barátkozik jobban a Google.

    2. Az oldal kb 8 általános célú oldalból, és kb 60-80 termékoldalból áll majd ami elég nagy tartalom. Érdemes az egész site-ot optimalizálni vagy fókuszáljak inkább kissebb speciálisabb tartalmi részre?

    3. Úgy gondoltam hogy a termékek adatait tárolom xml ben a keresés számára (nem optimalizált rész), de a keresés erebményeiben linkeket listázok a full xhtml-ben írt statikus (optimalizált)termékoldalaimra. Ez jó hatással lehet az keresésbeni erebményemre, vagy a dupla tartalom miatt büntetést kaphatok?

    Válaszát előre is nagyon köszönöm.

    B. Ákos

  • 22 Kungl István // 2009. január 14. 12:27

    válasz #20

    Természetesen nem tiltott, egyedül a duplikált tartalom elkerülésére kell figyelni.

    KI

  • 23 Kungl István // 2009. január 14. 12:30

    válasz #21

    1. A Google szempontjából teljesen mindegy, hogy az oldal miként áll elő (php, .net, java, stb), ő csak a kimenetet látja.

    2. A termékoldalak nyilván a termék nevekre érdemes optimalizálni, az általános oldalakat pedig a nekik megfeleltetett fontos kulcsszavakra.

    3. Ezt a kérdést nem teljesen értem. Azt hittem az adatok adatbázisban lesznek.

    KI

  • 24 B. Akos // 2009. január 14. 13:39

    Kedves István,

    Köszönöm a villámgyors válaszát. Szóval a 3adik kérdésem kicsit érthetőbben:

    Írok egy termék keresőt .NET-ben, xml-ben tárolt termékadatokra lehet vele keresni, az eredményként legenerál egy képpel ellátott kicsit részletes listát. De azt szeretném hogy a termék oldalaim ne a dinamikusan legenerált lapok legyenek ( SEO szempontjából, ez lenne a legjobb, nem? ) hanem statikus xhtml oldalak. Ezért az xml-ben és az eredmény oldalkon csak a fontosabb adatok lennénk fent és egy link a statikus termékoldalhoz. Tehát akkor majdnem pontosan ugyanaz a tartalom megjelneik az xml filejaimban és a statikus html termékoldalakon is. Jelenthet e ez valmailyen problémát? Van ennek így értelme?

    Köszönettel. Ákos

  • 25 Zsolt // 2009. január 14. 13:52

    K Laci!

    Az általad ajánlott irodalom (Tervezz Bátran) nagyon jó!
    Van még ami legalább ennyire hasznos? :-))

    -Zsolt-

  • 26 Kungl István // 2009. január 14. 15:15

    válasz #24

    Akkor ha jól értem a keresési eredmény és a statikus tartalmak nagyon hasonlóak lennének. Az jó megoldásnak tűnik, hogy a keresési eredményként csak néhány adat látszik és tovább lehet menni a statikus oldalakra. Egyébként a dinamikus oldalakat, melyek POST adatok alapján keletkeznek nem hinném, hogy letárolná a Google.

    KI

  • 27 B. Akos // 2009. január 14. 15:42

    Köszönöm szépen. További sok sikert az oldalhoz!!

  • 28 Szűcs Attila Antal // 2009. január 14. 21:34

    Szia István!

    Kicsit későn reagálva…
    Tudsz ajánlani tárhelyet évi 8e amely kellő gyorsaságú és megbízható?

  • 29 // 2009. január 15. 09:24

    Szia István!

    Érdeklődni szeretnék, hogy domain név választásnál, milyen verziót ajánlasz, kötőjeleset vagy anélkülit. Például:
    budapestikonyveles.hu
    budapesti-konyveles.hu

    Köszönöm

  • 30 Kungl István // 2009. január 15. 20:29

    válasz #29

    Én a kötőjeleset választanám, de a másikat is beregisztrálnám.

    más: Google Adwords-ben letesztelném, hogy melyikre keresnek többen: “budapesti könyvelés” vagy “könyvelés-budapesten”. Tippre inkább az utóbbi, ezért ha szabad, én ezt regisztrálnám: könyvelés-budapesten.hu
    és ennek az ékezet és kötőjel nélküli verzióit is.

    KI

  • 31 Mester Attila // 2009. január 16. 19:49

    Kedves Hozzáértők!

    Honnan lehet tudni, hogy egy ingyenes tárhely keretes weblapokat készít? Több helyen olvastam már, hogy a keretes megoldás hátrányos, de igazán senki nem írta le (számomra) érthetően, hogy miért.

    Üdv: MA

  • 32 Kis László // 2009. január 16. 22:12

    Kedves Attila #31

    Megpróbálom egy példával szemléltetni a keretes honlap egyik hátrányát (több is van). Remélem, nem probléma, hogy egy konkrét weboldalt hozok fel, legalább innen kapnak egy kis látogatottságot.

    A honlap a ww w.origodesign.hu/ (A szóköz nem véletlen) Itt a tartalmat egy keretben helyezték el. Ez az a szöveg, aminek az első mondatát a webmester az összes SEO-tudását latba vetve eképpen fogalmazta meg: “Üdvözöljük az Origo Design bútor weboldalán”. Na, mármost próbálj meg - az egyszerűség kedvéért - erre az egy mondatra rákeresni. Nyilván az első találat lesz a Gúgliban, és ha megnyitod onnan, akkor nem az egész oldalt látod, csak ezt a frame-et. Se menük, se e-mail cím, se semmi. Ha valaki visszatörli az url-ből a felesleget (a .hu-ig), és nyom egy entert, AKKOR be tud lépni a honlapra. Másképp nem.

    Mondanom sem kell, hogy minden oldalon a szövegtartalmat ilyen keretbe rakták. Így a keresőkből érkező látogatók döntő hányadát el is veszítik. És ez csak az egyik ok, ami miatt nem ajánlott a keretes honlap!

    Ha esetleg olvassák ezt a blogot, remélem tanulnak belőle…

  • 33 Varga Zoltán // 2009. január 17. 18:36

    Köszönöm a választ!

    kétszavas domain esetében mint a fenti is, számít, hogy a két kulcsszó között melyik van elől SEO szempontból?

    ha beleteszek egy számot a domainbe pl: konyveles36.hu, akkor azért a konyveles szóra ugyanolyan erősen tudom optimalizálni?

    köszönöm

  • 34 Kis László // 2009. január 17. 21:19

    Ha már a fenti példát nézed, akkor a két szóból egyik sem kulcsszó, de nem akarok még több vizes lepedőt lehúzni erről a honlapról. Értem a kérdésed, szerintem olyan sorrendben használd, ahogy vélhetően a potenciális látogatóid is használhatják.
    Ezt persze nehéz kitalálni, de vannak rá remek módszerek, hogyan teszteljünk előre kulcsszavakat… A “konyveles36″-nál azért kereshetsz jobb párosítást is :-)

  • 35 Zsolt // 2009. január 18. 08:06

    Kedves Zoltán!

    Igaza van Lacinak!
    Én pld. ezeket a domain neveket regisztrálnám:
    - konyvelesabc.hu
    - konyvelespont.hu
    - konyvelescenter.hu
    - konyvelesinfo.hu
    - konyvelesbp.hu (ha esetleg Pesti a cég)

    -Zsolt-

    De rengeteg domain név szabad ezen témában így nem hiszem, hogy nehéz lenne jó domaint találnod!
    Próbálnád ezt mondjuk “ingatlan” szónál! :-)))

  • 36 Varga Zoltán // 2009. január 18. 12:41

    Köszönöm a válaszokat!

    Lehet félreérhető voltam, engem igazából egyik fenti domain sem érdekel, csak példaként írtam le.

    A kérdésem az lenne, ha van egy kulcsszavam, például “ingatlan”, aminek a domain piaca már igencsak telített, jelent-e problémát az optimalizálás során, ha felhasználom a kulcsszót úgy, hogy mellé teszek egy számot pl: ingatlan36.hu.
    Felismerik-e a google robotok az ingatlan kulcsszót a fenti domainben?

    köszi

  • 37 Kis László // 2009. január 18. 14:46

    Kedves Zoltán! #36

    Erre csak azt tudom mondani, hogy az én honlapom sem a “siker”, sem a “marketing”, legkevésbé pedig “sikér”, vagy az “ing” szóra nem megtalálható. Legalábbis az első 50-ben nincs, és tovább nem is érdemes nézni. Szóval a Gúgli (általában) egy szónak kezeli az egybe írt szavakat, ennek tükrében én nem ezzel próbálkoznék.

    Egyébként véleményem szerint a domain választás kicsit túl van pörgetve. Nem mintha lényegtelen lenne, de egy kereső-optimalizáláshoz értő szakember akár a pityipalko.hu honlapot is megtalálhatóvá tudja tenni az ingatlan keresőszóra szóra. A titok nem ebben van…

  • 38 Kungl István // 2009. január 20. 09:48

    A kötőjelekkel lehet a domain nevet szavakra taglalni, ezért ajánlanám és azt.

    Lászlóval kivételesen nem értek egyet teljes mértékben. A domain név választás nagyon is fontos seo szempontból. Tapasztalataim szerint sokat számít és jelentősen megkönnyíti a keresőoptimalizálást.

    Persze ugyanaz az eredmény nem releváns domain névvel is elérhető, de szerintem nehezebb.

    KI

  • 39 Kis László // 2009. január 20. 10:57

    Kedves István! #38

    Akkor részletezem, mire is gondoltam, és akkor már lehet, hogy közösebb nevezőre jutunk :-)

    Van két programozó. Az egyik a budapesti-ingatlan.hu domaint foglalta le, DE…
    -a keretes honlapján 386 programozási hiba van,
    -gigantikus méretű képeket tesz fel dekorációnak,
    -nem tud webre írni szöveget, de amit ír, az is kimerül abban, hogy “Üdvözöljük honlapunkon! Ön megálmodja, mi megvalósítjuk!”,
    -nem “linknépszerűsít” :-)
    stb…

    A másik a pityipalkó.hu domaint bérli (mert senki sem tulajdonosa a domain nevének!), viszont
    -gyorsan letöltődő, kezelhető, áttekinthető (egyszóval ergonómikus) weboldalt készít,
    -minden böngészőre, op.rendszerre optimalizál,
    -valid (hibamentes) programozással dolgozik,
    -tartalmas, releváns szöveget ír, (optimális kulcsszósűrűséggel), és azt megfelelő tag-ekkel helyezi el az oldalon,
    -mindent megtesz a linknépszerűsítés érdekében,
    -nem feledkezik meg a robots.txt, sitemap.xml, sitemap.html, és egyéb hasznos kis apróságokról sem.

    Nos, én úgy gondolom, hogy második versenyzőnk jobb esélyekkel indul a Gúgli-versenyben, de ha mégis hátrább szorul egyel, akkor is nagyobb konverzióra számíthat.

    Ha viszont ugyan azt a site-ot duplikáljuk, akkor egyértelműen a domain dönt!

  • 40 Kungl István // 2009. január 20. 10:59

    Igen, egyetértek természetesen.

    A domain önmagában nem elegendő.
    KI

  • 41 Gáspár Igor // 2009. január 22. 15:02

    Kedves István,
    Nem találtam információt arról, hogy mik a feltételek, hogy a google.hu Magyarországi oldalnak tekintse a honlapot.
    .hu kell? (bár ritkán, de láttam .com-os kiterjeszésűt is a listázásokban)
    Vagy pedig a hosting legyen Magyarországon?
    Vagy mindkettő?,
    Vagy legalább az egyik ?
    Vagy lehet .com, külföldi hosting, de a webmasters tools-ban elég beállítani a Geographic target-et?
    UI. Nagyon klassz és hasznos a honlapod. Köszi.
    Üdv

  • 42 Szabó Gábor // 2009. január 25. 22:22

    Kedves István!

    A partnerek promócióját eddig úgy oldottam meg, hogy a heti-havi nyereményeknek készítettem egy saját oldalt és ideiglenesen ezt állítottam be (Drupal) címlapnak, tehát a http://vorosborok.hu/nyeremeny oldal jelent meg a domain névre is. Azóta elvettek tőlem 2 pontot, a főoldalam jelenleg PR2-es.
    Az átirányítás (nem stabil tartalom a főoldalon) okozhatott ilyesmit??

    Üdv,

    SzG

  • 43 Kungl István // 2009. január 26. 20:13

    válasz: #41

    A robot általában automatikusan felismeri a nyelvet a kötőszavak alapján.

    KI

  • 44 Kis László // 2009. január 26. 20:33

    Kedves Igor #41

    A megfelelő DTD és meta elemek használatával annak fogja tekinteni.

    KL

  • 45 Kungl István // 2009. január 26. 20:37

    válasz #42

    A PageRank a bejövő linkek számától és értékétől függ, a tartalomtól nem. (Illetve ha nincs értékelhető tartalom, akkor elképzelhető, hogy egyáltalán nem kap értéket)

    A viszontlinkek számát elnézve egyébként reális a PR2.

    KI

  • 46 Gáspár Igor // 2009. január 26. 20:43

    Megpróbálok válaszolni a saját kérdésemre.. 2 nap kísérletesés után #41, (#43)
    A statisztikám azt mutatja, hogy hiába a .hu domain, ha a hosting nem Magyarországon van, akkor az oldal láthatatlan a google.hu számára, ha a látogató bejelöli a
    (x) Oldalak ebből az országból: Magyarország

    Ez a többi google-kra is vonatkozik: .au, .uk, .rs (ezekre is próbálgattam-ráértem :-). Eddigi egyetlen kivétel a .co.za (south africa). Itt elég ha a domain .za, hosting lehet külföldi is.

    A #43 válasz szerintem arra az esetre vonatkozik ha a látogató a következőt jelöli be a google.hu-n:
    (x) Magyar nyelvű oldalak (ebben az esetben még a külföldi hostingos .com -os oldalak is megjelennek, ha magyarul vannak. )

    A statisztikánál a whois-t használtam:
    http://whois.domaintools.com/

    De ha valaki nem ért velem egyet, vagy több információja van, szívesen várom a commenteket :-)
    Üdv.

  • 47 Kungl István // 2009. január 26. 20:50

    Az teljesen más!

    Más az, hogy
    “Oldalak ebből az országból: Magyarország” és más az, hogy “Magyar nyelvű oldalak”.

    Nyilván az első verziónál csak az IP cím alapján tudja a robot eldönteni, milyen országban van a weboldalt kiszolgáló szerver.

    KI

  • 48 Varga Zoltán // 2009. január 30. 09:14

    Kedves István és Többiek!

    Lenne egy újabb kérdésem. Az ékezetes domainek hátrányból indulnak-e SEO szempontból a keresőkben.
    Egy egyszerű példa:
    keresomarketing.hu
    keresőmarketing.hu

    Én nem látok rá okot, de kíváncsi vagyok szakmabeliek válaszára.

    Köszönöm

  • 49 Gáspár Igor // 2009. január 30. 14:14

    Megint kiegészíteném a saját válaszomat #41, #46. Sikerült a google.hu-t rávenni, hogy .com -os domaint ami angliában van hosztolva, “Magyarországi” oldalnak tekintse. Ezt a webmaster toolson belül lehet megoldani a Geographic target-al. Csak ki kell várni 1-2 hetet, hogy a google feldolgozza a változást, ezért nem jöttem rá rögtön, hogy ez így működik-e.
    Üdv.

  • 50 Kungl István // 2009. február 01. 21:48

    válasz: #48

    Nem hátrány, sőt!
    Jók az ékezetes domain-en, de én olyat választanék, aminek regisztrálható még az ékezet nélküli változata is és azt is megvenném.

    KI

  • 51 Sanyi // 2009. február 14. 14:21

    Tisztelt István!

    Először is gratulálni szeretnék az oldalhoz. Sok hasznos dolgot olvastam nálad. Jelenleg egy cégnek csinálunk, most egy teljesen új lapot (hozzá kell tennem nem a weblap készítés a fő területünk): Teljesen valid, 100% relevanciát ír a meta tag vizsgálat során kulcsszavakra, cím, stb. seotools oldalon ellenőrizve :) A domain név is cég fő profilja szerint lett regisztrálva. Csak releváns linkeket szeretnénk, ha mutatnának az oldalra. (link centerek, likcsere stb.) És miért is írtam ezt le? A cég (fő) weblapját cégnév.com névvel 1 évvel ezelőtt is mi csináltuk meg. Szokás mondani akkor még “kicsi pénz, kicsi foci” nem foglalkoztunk a SEO-val. Az oldal nem (xhtml valid), az oldalra mutató link is kevés, mégis több kulcsszóra sikerült első oldalra hozni a gugliban, helyi szinten pedig természetesen legelső. Az oldalnak PR2 értéke van, megelőz PR4 és 5-ös oldalakat. Tehát nagy az öröm, mi is lehetne a baj? Akkor most számít az, hogy oldalnak mekkora PR értéke van? Mennyi link mutat rá? A lényeg majd elválik, sikerül- e megelőzni saját magunk által készített oldalt a gugliban.

  • 52 Gáspár Igor // 2009. február 15. 16:40

    Kedves Sanyi, #51
    próbálok válaszolni a kérdésedre, aztán javítsanak ki ha tévedek. Legalább én is letisztázom magamban :-) PageRank kulcsszó független (valahol láttam is a nagyon ronda képletet). Vagyis itt a linkek száma és hogy milyen PR-ről jöttek számít. Viszont a helyezkedésnél egy keresésnél már nagyon is fontos, hogy milyen helyről jöttek azok a linkek (mi volt a link szövege, mi volt a TITLE feliratban az oldalban amiről jött stb). Gondolom a te esetedben a backlinkek jobb helyekről jöttek mint a konkurenciánál (olyan helyekről amik jobban kötődnek a rákérdezett kulcsszóra).

  • 53 Sanyi // 2009. február 15. 20:19

    Üdv Igor és Többiek!

    Nem igazán hiszem, hogy jobb helyről jöttek volna, de fura egy kicsit. Az új oldal pedig elindult, gyűlnek a linkek stb. Helyi szinten, már 16. helyen meg található. Az URL-eket még azért nem írom le mert egy másik SEO-val foglakozó fórum oldalon ügyfelem kért tanácsokat és sok ember rossz szándékúan szétszedte ízekre a weblapot. Én nem szeretem lenézni mások munkáját, főleg azért nem mert biztos sokat dolgozott vele. kinézet, SEO stb. Az meg elég nevetséges, hogy valaki kész template-t felhasználva készít el egy weblapot majd hivalkodik, hogy Ő mekkora webszerkesztő és Mekkora Seo-s. és még tanácsot is ad milyen, és mennyi hibát tartalmaz az oldal. gondoltam én is ellenőrzőm az ő oldalait és valid vizsgálat során több hiba jött össze mint az ügyfelem oldalain. És az, hogy milyen lesz, színvilág, képek az ízlések és pofonok. Találkoztam, olyan oldallal is ami sima wordben lett megcsinálva , majd mentve html-ként, és láss csodát mai napig a keresőkben az első oldalakon megtalálható. Érdekes módon a meta tag-ek nem szabályosak az oldal nincs frissítve, és linkekben sem bővelkedik. Erre mi lehet a magyarázat? Én személy szerint nem tekintem más weboldalát konkurenciának, sőt tovább megyek egyenesen partnernek tekintem. miért is. Tegyük fel egy pesti cukrász és egy pécsi cukrász weboldaláról van szó. nem hiszem, hogy egy vanília fagyiért legurulna bárki is Pestről vagy fordítva. Javítsatok, ha rosszul látom.

  • 54 Kis László // 2009. február 17. 15:35

    Sanyi #53
    Az utolsó gondolatod nagyon a helyén van! Nem hogy nem konkurenciája a pécsi cukrász a pestinek - hogy a példánál maradjak - de ha ők még hivatkoznak is egymásra, az a tartalom relevanciája miatt rendkívül értékes backlink lesz!

    KL

  • 55 Attila // 2009. február 17. 19:33

    Tisztelt István!
    Először is had gratuláljak ennek az oldalnak oly módón történő kialakításához,hogy valóban hasznos is legyen mindenki számára.
    Lenne egy személyes tapasztalatom a domainnel kapcsolatban.Aldomain név helyett használhatjuk azt is,hogy az álltalunk optimalizált tartalmat úgy helyezzük el a tárhelyen hogy az egy külön mappába kerül és ezt a mappát használjuk a kulcsszó beillsztésére egy domainnévbe.Pl. oldalam.hu/kulcsszómappa/index.html
    Természetes itt is jó ha már erre a mappára mutatnak a bejövő linkjeink.

  • 56 Kis László // 2009. február 18. 09:07

    Attila
    Valami gond van a “Tartalom” menüpontnál!

  • 57 Attila // 2009. február 18. 13:09

    Köszönöm a figyelmesztetést máris javítom a hibát!

  • 58 Aracsi Tamás // 2009. február 26. 16:20

    Kedves István!
    Még új vagyok ezen az oldalon, de máris nagyon sok hasznos dolgot olvastam tőled, tőletek.
    Nekünk van a http://www.dentalcenter-hungary.com oldalunk,de sajnos az a bajom vele, hogy a google semmilyen PR-ot nem ad neki és nem tudom miért. Próbálgattam itt a teszteket,hogy meta adatok mennyire relevánsak, a title mennyi jó, de ezenfelül nem jutok semmire. Esetleg rá tudnál kukkantani, hogy így elsőre milyen hiba van az oldallal?Mindenképpen azt szeretnénk, ha normális helyen szerepelne a találati listán. Az lenne a kérdésem még, hogy ha befizetnénk az ad-words szolgáltatásra, akkor azzal segítünk-e a google találati lista előrébb kerülésében? Mivel főleg külföldön ügyfélkört próbálunk az oldalra csalogatni, így elkezdtem mindeféle egészségüggyel foglalkozó oldalra regelni a domaint, de eddig hiába néztem meg a backlinket, egyik oldalt sem hozta be találatnak a vizsgálat után. Ezenkívül rendelkezünk a domain co.uk, ie, stb domain címekkel is, azokra meg egyenesen hibát ír a PR ellenörző.
    Válaszod köszönöm előre is!

  • 59 Sanyi // 2009. február 26. 19:25

    Üdv Tamás!
    Szerintem keményen büntetve van a weboldal, mert 100% -os a tükrözés a http://www.dental-implant.ie
    Tehát szerintem saját magatokkal toltatok ki.
    És a http://www.freeweb.hu/fogboy/home.html szintén ugyanaz a tartalom.
    Egyébként a véleményem, hogy egy szép oldalatok van!

  • 60 Kovacs // 2009. február 27. 10:05

    Tisztelt Kungl István,
    Nemrégiben megvásároltam a könyvét, és sok hasznos információt kaptam, azonban lenne egy kérdésem, amire nem találtam választ. Egy sok aldomainnel működő, linkgyűjtő oldalt működtetek, és azt tapasztaltam, hogy a google analytics nem méri minden aldomain látogatottságát. Egy tesztet is végeztem, egy adott aldomaint több számítógépről látogattam meg, de másnak a statisztikában nulla látogatót értékelt az adott aldomainre. Az analytics mérőkód ugyanakkor szerepel minden oldalban.

    Ötletét, tanácsát előre is köszönöm.

  • 61 Aracsi Tamás // 2009. február 27. 12:17

    Szia Sanyi!

    Köszi hogy ilyen gyorsan reagáltál!
    Szóval ha jól értelmezem, akkor a 100%-os tükrözés az azt jelenti, hogy egy másik domain név alatt ugyanaz a tartalom jelenik meg, mert a régi oldalról egyszerűen átmásolták szó szerint a szöveget?
    Akkor most azt kellene tennünk, hogy a freewebes oldalt valahogy meg kellene szüntetni és levenni a netről????
    Köszi, hogy tetszik az oldalt, a külsővel nekem sincs bajom, de szerintem nem teljesen szabványos az oldal, amennyire eddig tudtam vizsgálni.
    Egyébként nem csak a ie hanem a co.uk meg még 1-2 másik domain is erre az oldalra néz. De ez miért jár büntetéssel? Én eddig azt hittem és azt olvastam, hogy vegyünk meg minél több ország saját domainjét, mert az emberek szeretik ha a saját domain végződését írhatják be a címsorba.
    Esetünkben arról van szó, hogy van a http://www.dentalcenter-hungary.com ugyanaz ez meg van co.uk végződéssel, de van egy http://www.dental-implant.ie és egy http://www.zahnimplantat-ungarn.de és drten.hu ez is a fő oldalunkra mutat.Ez akkor a 100%-os tükrözés amit nem szabad ezek szerint????
    Légyszi írjátok meg hogy mi a teendő, mert a végén kiderül, teljesen feleslegesen vásároltunk meg 6-7 domaint, nemhogy előnyünk származna belőle,de még hátrányunk is.

  • 62 Sanyi // 2009. február 27. 20:05

    Üdv Tamás!
    Írok privátban e-mailt az oldaladon található mailra.

  • 63 Aracsi Tamás // 2009. február 28. 09:24

    Szia Sanyi! Ok várom nagyon és köszi előre is!

  • 64 Sanyi // 2009. február 28. 16:25

    Üdv Tamás!
    Küldtem emailt a @invitel.hu-s mailra.

  • 65 Aracsi Tamás // 2009. március 01. 14:05

    Sanyi annyit még megtennél, hogy a dentalcenter kukac windowslive dot com címre is elküldenéd a levelet,mert az inviteles cím nem közvetlen az enyém és nem akarom hogy valaki kitörölje még mielőtt hozzájutok.
    Köszönöm!

  • 66 Sanyi // 2009. március 01. 15:33

    természetesen :)

  • 67 Briss Beáta // 2009. március 02. 23:12

    Kedves Sanyi!

    Elküldenéd nekem is a Tamásnak szóló megoldást a több országra megvásárolt domain-ek kezelésével kapcsolatban?
    Nekem is hasonló gondom van … (beata.briss@yahoo.com)

    Köszönöm!

  • 68 dartur // 2009. március 08. 22:54

    Kedves István!

    Kapcsolódva kicsit az előttem szólókhoz is;
    Igaz, hogy a google nem nagyon szereti ha 2 domain van regisztrálva és ugyanarra az 1 tartalomra mutatnak? Az a gondom, hogy van egy http://www.cégnév.hu és egy http://www.keresőszó.com is fenntartva, de egyazon hostra huvatkoznak és azt olvastam, hogy az egyiket kellene preferálni(linknépszerűsítés stb.),mert akkor nem szóródik a PR kétfelé.Ezért(ha a fenti állítás igaz) jobb lenne a http://www.keresőszó.com-ot egyedüliként megtartani,de mit lehet tenni a cégnév.hu-val ha nem akarom használni.Ki lehet-e iktatni,vagy érdemes-e?Vagy meg kell várni a lejárati időt (nem fizetni tovább)és akkor automatikusan kikerül a forgalomból? Vagy odafigyelni, hogy minden bejövő link csak a keresőszó.com-ra menjen így a cégnév.hu-t a címsorba beírva lehessen csak elérni. Összegezve a kérdéseim:

    1. Igaz,hogy nem szereti a google ha 2 domain 1 tartalomra(1 tárhelyre) mutat? Büntet-e vhogy miatta?
    2. Vagy csak nekünk rossz a PR szóródás miatt?
    3. vagy mindkettő?
    4. Ha igazak a fentiek,akkor mi a megoldás az egyik domain kiiktatására?

    Köszi előre is!
    Üdv.

  • 69 Sanyi // 2009. március 09. 14:09

    üdv!

    Tapasztalatom az, hogy büntet ezért a google. Több domaint azért szoktak megvásárolni, az emberek, mert ezzel is meg akarják nehezíteni a konkurencia dolgát. Jó tudat, hogy az általunk relevánsnak hitt domain név a mi tulajdonunkban van. De ezeket nem szabad ugyan arra a tartalomra irányítani. Egy ismerőssel történt hasonló. Volt a cégnév.hu egy jó tárhely szolgáltatással, viszont az oldala nem volt valami jó kulcsszavakra optimalizálva. Sok információból, amit kapott csak annyi maradt meg, hogy vegyen olyan domain nevet amiben benne van a kulcsszó. Vásárlás megtörtént, domain bejegyzésre került, és a cégnév.hu tartalomra mutatva megkezdte pályafutását. Szegény azt tapasztalta kb 1-2 hónap múlva, hogy a nehezen összeszedett PR1 es érték ugrott és a 125.ik helyről valahova a végére csúszott. Ismét okos tanácsok, hirdess a googleval majd az megoldja a gondot. Képzelitek mennyire?
    Megoldás lehet erre, az is ha nem a mi tulajdonunk a szerver és nem vágjuk az apache + php configot, hogy tárhelyünkön létrehozunk egy pl. kulcsszó mappát. És ebbe a mappába csatoljuk be az újonnan bejegyzett domain-t Tehát már nem a fő tartalomra mutat, hanem egy üres mappára. A mappába elhelyezünk egy index.php, vagy html fájlt , amelyt egy egyszerű átirányítássál a fő domain-re irányítunk. A lényeg, ha valaki beüti, hogy kulcsszó.hu,akkor átirányításra kerül azonnal a cégnév.hu-ra. a robotok, pedig nem fognak a hasonlóságot találni. persze ez fordítva is igaz, csak akkor a kulcsszó mappában kell a fő tartalmunkat elhelyezni és a cégnév.hu-t átirányítani. Ezt megcsinálva, majd elküldve újravizsgálásra, megoldódott a probléma. Lehet kőbaltás megoldás, de működik. Biztos vagyok benne, hogy van jobb is, ha valaki tudja szívesen fogadom én is. Ezt követően István útmutatásai alapján SEO-zva, jelenleg 2-3. oldalon van weblapjuk több kulcsszóra is. És a googlinak sem fizet már a hirdetésekért.

  • 70 dartur // 2009. március 10. 21:41

    #69
    Köszi Sanyi! Ha jól értelmezem, akkor a “persze ez fordítva is igaz” utáni részt úgyis lehet csinálni,hogy a kulcsszó.com mutat a fő tartalomra és ott létrehozni egy pl.”cégnév” mappát amire a cégnév.hu mutat, és abban az átirányítós file. Jól értem? Ha jól, akkor már csak 3 dolgon tűnödöm.:)
    1. milyen egyszerű átirányításra gondolsz?
    php-nél header(”Location…”)-re? A robot is átirányítódik(nem kap kimenet sem)és megtalálja uazt a tartalmat amit a másik domain alatt,vagy nem? Vagy kapjon kimenetet és javascript-el oldjuk meg, mert azt vszínű nem futtatja (böngésző sem biztos)? Lehet,hogy hülyeségeket kérdeztem!:)
    2. A dns szerveren ezek szerint nem csak név->ip cím páros szerepelhet, hanem név->ip cím/valami… is?
    3.Az “elküldve újravizsgálásra” mit jelent?
    Köszi!
    Üdv.

  • 71 sanyi // 2009. március 11. 15:49

    üdv!

    Kockázatok és mellékhatások tekintetében kérdezze web programozóját vagy szerverészét.

    Meta átirányítás

    .htaccess átirányítások

    1 oldal átirányítása:

    Redirect 301 /regioldal.html http://www.xyz.com/ujoldal.html

    Egész honlap átirányítása
    Ez minden egyes forgalmat a régi honlapodról átirányít az újra.
    Redirect 301 / http://www.xyz.com/

    A xyz.com/index.php átirányítása a xyz.com/ címre

    Options +FollowSymLinks
    RewriteEngine on
    # index.php to /
    RewriteCond %{THE_REQUEST} ^[A-Z]{3,9}\ /.*index\.php\ HTTP/
    RewriteRule ^(.*)index\.php$ /$1 [R=301,L]

    További inf, ha rákeresel a gugliban „weboldal átirányítás” címszóra.

    Én megszüntettem a régi oldalt, igaz ugrott a PR érték, és a linkcsere partnerekkel is kellett egyeztetni. De hosszútávon megérte, mert az új kulcsszó.hu domain név, és István tanácsait alkalmazva több látogató érkezik a lapra. Ezért is írtam, hogy kicsit kőbaltás megoldás. Remélem István hamar visszajön a szabadságról és jobb ötletekkel tud majd szolgálni.

  • 72 Sanyi // 2009. március 12. 05:35

    üdv!

    Ha moderáción túlesik akkor látni lehet majd elméletileg a tegnap írt bejegyzésemet is. :)

  • 73 dartur // 2009. március 12. 08:46

    Köszi Sanyi!
    Hasznos volt és újra átnézve a topicot,István is ezt feszegeti a #4,#5,#6 körül, csak más felől közelít a kérdező.Viszont kellett hogy rávezess:)és ezek szerint a guglit így már nem zavarja.

    Üdv!

  • 74 Sanyi // 2009. március 12. 18:01

    üdv!
    Elméletileg igen, és gyakorlatilag is működik a dolog.
    Több nyelvű weboldalaknál, meg érdemes több domain és (esetleg több) tárhely is. és a kis zászlós megoldással, átlinkelni. Ezáltal nincs azonos tartalom, és több nyelven is lehet optimalizálni a lapot.

  • 75 Kosztrub Sándor // 2009. március 25. 09:09

    Heló!
    Én azt szeretném kérdezni, hogy az átirányított domaint ugyanúgy indexeli e a google mint a többi saját domainos oldalakat?

  • 76 Kungl István // 2009. március 25. 09:30

    válasz: #75

    Nem, a Google nem szereti az átirányított domain-eket, mert nem tartalmaznak értékes információkat a látogatói számára.

    KI

  • 77 Székely Viktor // 2009. március 31. 09:17

    Kedves István!

    Remélem új típusú kérdést tudok feltenni neked:
    Egy 0 PR-os weboldal aldomainje lehet akár mekkora PR-os?
    Az aldomaint mennyire befolyásolja a találati pozíciójában a fődomain?

    Viktor

  • 78 Muzsik Zsolt // 2009. május 21. 10:47

    Kedves István!

    Kb. egy hónapja megvásároltam a “Keresőoptimalizálás lépésről lépésre” oktatóanyagot.
    Ezúton is csak gratulálni tudok Önnek,
    és megköszönni a minden apró részletre kitérő,
    nekem, még kezdőnek is érthető, aprólékos leírást!

    Az Ön tanácsai szerint eljárva, a domainomat áthoztam magyar tárhelyszolgáltatóhoz.
    A megrendeléskor ajándékba kaptam egy új domaint.

    A már lassan egy éves domainomat átirányítottam a tárhelyre.

    Az ajándék domain: http://ablakok-ajtok.com
    régi domain : http://ablakdoki.com

    Kérdésem a következő: ha rákeresek a Google-nál a http://ablakok-ajtok.com indexelt oldalakra, az ablakdoki oldalait is lehozza találatnak,
    viszont az oldalak nem is léteznek a ablakok-ajtok.com domain könyvtárában.

    Ez lehet hogy szintén duplikált tartalmat eredményez?

    Van megoldás arra, hogy a két domain egymástól független legyen egy tárhelyen?

    A tárhelyemen 5 domaint, és 200 aldomaint üzemeltethetek.
    Mi a megoldás ebben az esetben?

    További szép napot!
    Tisztelettel és Köszönettel: Muzsik Zsolt

  • 79 Kungl István // 2009. május 25. 08:02

    Kedves Zsolt!

    Ha ugyanaz a tartalom a két weboldalon, az mindképp duplikált tartalomnak számít. Ezzel kapcsolatban van egy teljes fejezet a könyvben, ami a weboldal költöztetésről szól és ott megtalálható, hogy mit kell tenni ilyen esetben. A régi weboldal eredményei, megszerzett PageRank értékei teljes egészében átörökíthetők az újra.

    KI

  • 80 Muzsik Zsolt // 2009. május 26. 21:39

    Kedves István!

    A probléma lényege, hogy pl. az http://ablakdoki.com/ablak-ajto-szellozes/index.html oldal megjelenik találatként a Google listájában a: http://ablakok-ajtok.com/ablak-ajto-szellozes/index.html címen is, pegig valójában az oldal nem is létezik, csak egy tárhelyen van a két domain, mégis találatként jegyzi az ablakok-ajtok domain alatt is az oldalt. Teljesen friss domain, még csak egy “00″ oldalt sikerült krehálnom rá, “hátha bejegyez a kereső!”-alapon.

    Ezt sajnos egyáltalán nem értem, mi lehet ez, és mit eredményezhet a találati lista terén.

    Az “ablakdoki” összes oldala megjelenik az “ablakok-ajtok” domain alatt is, de nem elérhetőek az oldalak, hiszen nem is léteznek, és nem is léteztek soha!

    Ilyenkor mi a teendő? Mitől fordulhat ez elő?

    További szép napot!
    Köszönettel: Muzsik Zsolt

  • 81 Kungl István // 2009. május 26. 22:09

    Kedves Zsolt!

    Mivel 404-es hibát dob a régi, szép lassan ki fognak kopni a Google adatbázisából.

    A legjobb megoldás azonban a 301-es átirányítás lenne a neki megfelelő oldalra, így átörökíthetők lennének a korábbi oldalak értékei, helyezései.

    KI

  • 82 Varga Zoltán // 2009. június 10. 07:53

    Üdvözlöm!

    Érdeklődnék, hogy van-e tapasztalatuk abban, hogy az .info.hu végződés mennyivel gyengébb a sima .hu végződésnél? (keresőoptimalizálási szempontból a magyar keresőre)

    Feltételezve, hogy mind a kettő ugyanazt a szót tartalmazza.

    Köszönöm

  • 83 Zarka Zoltán // 2009. június 10. 10:24

    Kedves István,

    Előszőr is engedje meg, hogy gratuláljak színvonalas és tartalmas weboldalához. Én most írok először ebbe a blogba. Kérdésem az lenne, hogy melyik domain kiterjesztések nemzetköziek, azaz itthon is lehet használni nem nemzeti domain -ként vannak nyílvántartva? A WS az nemzetközi vagy nemzeti (West Samoa)? Ha SEO szempontokat veszünk figyelembe, ez a domainkiterjesztés jó lehet itt nálunk is?

    Köszönettel,
    Zoltán

  • 84 Kungl István // 2009. június 15. 21:19

    válasz:#82

    párhuzamosan, ugyanolyan feltételek mellett még nem teszteltem, de én a normál .hu domaint választanám.

    KI

  • 85 Kungl István // 2009. június 15. 21:20

    válasz: #85

    Ha a magyar piac a célközönség én a .hu domaint használnám inkább.

    KI

  • 86 Kis-Tóth Katalin // 2009. június 16. 15:57

    Kedves István!

    Arról szeretnélek megkérdezni, hogy mi segít, ha nem igazán megfelelő a domain?

    A ‘christians’ szóra szeretném optimalizálni a weboldalt, de a domain nem a legmegfelelőbb. Generáltam egy aldomaint (christians.followchrist.info), és megvettem a christians.me.uk domaint. Ezeket átirányítattam a fődomainre. Segít ez az optimalizálásban? Segít az, ha még több olyan domain mutat a fődomainre, amik tartalmazzák a ‘christians’ szót? Pl. christians.eu, christians.info, christians.net?

    Köszönettel
    Kis-Tóth Katalin

  • 87 Besenyei Tamás // 2009. július 04. 23:33

    Üdv. István!
    Olyan kérdésem lenne, hogy van egy újabb elkészített weboldalam (a nevemre kattintva megjelenik) amit kétnyelvűre is megcsináltunk ismerősömmel, és látom, hogy a google 12 oldalt indexelt is belőle, több kereső szóra vagy kifejezésre is google első oldalon vagyok vele, (Colin2005 server, colin 2005 lan) de a PR még 0 azaz nulla.
    Várható hogy ez később fel fog menni? vagy dologzzak még rajta, vagy az idő megoldja? Igaz a fő keresésre (colin 2005) még csak 25. az oldal. :(

  • 88 Kungl István // 2009. július 09. 07:53

    válasz #87

    Szia!

    Valószínűleg azért nincs még PageRank érték, mert nagyon fiatal az oldal. A linknépszerűsítésen ettől függetlenül érdemes folyamatosan dolgozni.

    KI

  • 89 Zsolti // 2009. július 18. 08:56

    Szia Kungl István!

    A konkurencia oldaláról keveredtem ide, de megérte.
    Gratulálok az oldaladhoz, találtam 1 tört linket az oldalunkon. Igazából nem volt türelmem végig olvasni az egész blogot, de feljebb valahol olvastam, hogy istenítik az ingyenes doméneket. Egyetlen dolgot kellene tisztába tenni. Az ingyenes domaineket üzemeltető vállalkozások legalább annyira szólnak a profitról, mint bármelyik másik vállalkozás. Csak annyiban különböznek egy fizetős szolgáltatótól, hogy ők a reklámokkal hozzák be ugyan azt a profitot. Más kérdés az, hogy kinek mennyi befektetni való pénze, energiája van egy weboldal létrehozásához (a tudást szándékosan nem írtam). Azzal tisztában kellene lennie minden ingyen domaint használó vállalkozásnak, hogy amit egy “ingyenes doménbe” fektet bele, az ahogy fizetősre vált el fog veszni. És az már szintén másik kérdés, hogy fogyasztói oldalról nézve egy weblap a vállalkozást tükrözi. Tehát ha rózsadombon bedöglik az egyik újgazdag plazma tv-je nem biztos, hogy a http://www.király-vagyok-a-plazmákban.extra.hu oldalról fog téged hívni.

    Üdv: Zsolti

  • 90 Zsolti // 2009. július 18. 09:02

    A félre értések elkerülése végett.
    Nem tv szereléssel foglalkozom.

    Üdv

  • 91 Cyber Apa // 2009. augusztus 03. 22:18

    Kedves István!

    Én sokat tanultam az általad leírtakból.
    Köszönet érte!

  • 92 Kovács B. // 2009. szeptember 13. 01:05

    Kedves István,

    Nekem egy olyan kérdésem lenne, hogy mit szól a Google az egyes aloldalak kiterjesztéséhez? léteznek-e olyanok, melyek prioritást élveznek, egyáltalán beszélhetünk-e besorolási hierarchiáról?

    Előre is köszönöm a válaszát!

  • 93 Kungl István // 2009. szeptember 17. 20:51

    válasz: #92

    még nem tapasztaltam. Annál érdekesebb az a kérdés viszont, hogy kiterjesztéssel rendelkező fájlnév URL alatt helyezünk el valamilyen tartalmat vagy úgy, mintha egy alkönyvtár főoldala lenne.
    pl:
    http://www.valami.hu/tesztoldal.html
    vagy
    http://www.valami.hu/tesztoldal/

    KI

  • 94 Attila // 2009. szeptember 22. 07:15

    Szia István!

    Egy top level domain mennyivel rangosabb egy subdomain-nál? Vagyis egy kulcsszó nélküli domain-nél megéri kezdőoldalnak a sima www előtag helyett mondjuk egy kulcsszo.domain.hu-t választani?

    A másik kérdésem az lenne, hogy egy domain értékét növeli, hogy hány releváns aloldala van? Tehát ha jobb a kulcsszo.domain.hu, akkor az aloldalaknál is tartani kell ezt a domaint, vagy ott már vissza lehet térni a www előtagra a kulcsszó helyett?

    Köszi,
    Attila

  • 95 Kungl István // 2009. október 05. 08:08

    válasz: #94

    Az aldomain olyan, mintha egy teljesen külön álló weboldalunk lenne (nem titkoltan), ezért úgy gondolom, hogy az aldomain és a top level domain egyenlő eséllyel indul a versenyben, más kérdés, hogy pl a linknépszerűsítés aldomain esetében nehezebb, mivel több az elutasítás.

    A domain, illetve a weboldal teljes egészében értékesebb, ha releváns aloldalai vannak. Egy egyoldalas tartalomért nem érdemes aldomaint használni. De ez talán ki is derül a fenti cikkből.

    KI

  • 96 Zarka Zoltán // 2009. december 25. 11:54

    Üdvözlet István!

    Egy bizonyos kulcsszóra szeretnék előre kerülni egy jövőbeli oldalammal. Magyar viszonylatban közepesen erős- erős a kulcsszóra a verseny, viszont az kulcsszó az összes létező kiterjesztéssel már le van foglalva. Ha az a célom, hogy adott kulcsszóra első legyek a google találati oldalán, melyik domain választás lenne a logikusabb, viszonylag kevesebb munkát igénylő a következő kettő közül:
    1. kulcsszo.ws
    2.kulcsszo+(egyéb szó).hu Pl.: kulcsszoinfo.hu vagy kulcsszotudakozo.hu vagy kolcsszocentrum.hu

    Azaz válasszak egy .ws-es kiterjesztést, ahol a kulcsszó egy az egyben benne van a domain névben, amely elvileg seo szempontjából kulcsóra keresés esetén jó vagy válasszak kulcsszó+egyéb szót tartalmazó .hu domain, amely elvileg jó kulcsszóra való keresés esetén, de nem olyan jó, mintha a egy az egyben benne lenne a kulcsszó.

    Hangsúlyoznám, hogy a cél a google első helyezés hamarabbi elérése.

    Válaszát, segítségét előre is köszönöm,

    Zarka Zoltán

  • 97 Kaposvári Edina // 2009. december 31. 17:20

    Kedves István!

    Először is gratulálok honlapodhoz, ahol csodálkozva tapasztaltam, hogy végre valaki ingyen is osztogat olyan tudást, amire nekem most nagy szükségem van. (a többieknek is köszönöm, mert nagyon sok jó dologról olvastam itt)
    A cégünknek van egy honlapja már évek óta. Keresőoptimalizálással eddig egyáltalán nem foglalkoztunk, ráadásul külsős készítette a honlapot, és nagyon zavart az is, hogy eddig nem tudtam saját magam változtatni az adatokat a honlapon. Néhány hete elhatároztam, hogy kezembe veszem a dolgot, és teljesen új honlapot készítek saját magam. Azóta folyamatosan netezek és gyűjtöm az infókat. Kérdésem hozzád a következő lenne. Az oldalörökítés miatt megtartanánk a régi domain-nevet, de beregisztrálnánk egy - általad is javasolt módon - új domain nevet is. A kérdésem, hogy melyik domain név alá tegyük a honlapot, és melyiket irányítsuk át. Egyébként tárhelyet is fogunk váltani, mert most vettem észre, hogy mennyire leszed a mostani tárhelyszolgáltató.
    Előre is köszönöm válaszodat.

    Kaposvári Edina

  • 98 Kungl István // 2010. január 11. 07:25

    válasz #96

    Én egy kötőjeles változatot választanék, ha a google pozíció az egyedüli szempont:
    kulcsszo-(egyéb szó).hu

    KI

  • 99 Kungl István // 2010. január 11. 07:27

    válasz #97

    Új domain esetén a régi oldal értékei 301-es átirányításokkal örökíthetők át. A régió site egy-egy oldala az új megfelelő oldalára kell mutasson.

    KI

  • 100 Zarka Zoltán // 2010. január 11. 23:50

    Kedves István,

    Kérdés #98

    kulcsszo-(egyéb szó).hu helyett jó lehet a kulcsszo(egyéb szó).hu, azaz kötőjel nélkül is?

    Üdv.,

    ZZ

  • 101 Zarka Zoltán // 2010. január 12. 23:48

    Kedves István,

    Mégegy kérdés:

    kulcsszo-kulcsszo.hu mennyire lehet jó? azaz ugyanazt a kulcsszót teszem bele a domain névbe kétszer?

    Üdv.,
    Zoltán

  • 102 Kungl István // 2010. január 19. 08:34

    válasz #101

    Egy esetleges büntetést megelőzve, én nem választanám.

    KI

  • 103 Jamrik Lajos // 2010. január 21. 16:45

    Kedves István!

    Adott egy céges honlap aminek a domainja a cég néve, de ez mellet van több domain neve is ami szolgáltatásaira utal. Jelenleg csak simán át vannak linkelve a céges honlapra.
    Ilyen esetben mi lenne a célszerűbb kereső optimalizálás szempontjából:
    - jó ez így
    - másoljam be a tartalmat minden domain alá (duplikálás ??)
    - minden domainra csináljak egy külön kis oldalt ahol csak az domainra utaló szolgáltatás van bemutatva.

    Illetve valami teljesen más volna célszerű csinálni.

    Előre is köszönöm válaszodat.

    üdv
    jl.

  • 104 Kungl István // 2010. január 24. 21:30

    válasz #103

    A legjobb ha külön-külön tartalom kerül minden domain alá és mindegyikre elvégezzük az optimalizálást. Ez nem kis feladat, de így érhető el a legtöbb látogató.

    Ha ez nem oldható meg, akkor az apache szinten történő átdobás megfelelő. Így ezeket a domain neveket nem tárolja a Google.

    KI

  • 105 Erdős Anna // 2010. január 27. 15:34

    Kedves István!

    Céges honlapunkat kedvtelésből saját magunk amatőr módján szerkesztgetjük. Honlapunk eddig fixen első oldalon (7. hely körül) jelent meg pl. az ‘optika’ kulcsszóra.
    Szerkesztettem egy tetszetősebb új oldalt, hasonló tartalommal. Amint feltöltöttem az új oldalt (3 napja) rögtön eltűnt az oldalunk a google találati lista első oldalairól. Hibáztam, hogy leszedtem a régi oldalt, de van esetleg javaslata erre a helyzetre?

  • 106 Kungl István // 2010. január 27. 20:42

    válasz #105

    Kedves Anna!

    Nem csodálkozom, hogy eltűnt a találati listáról az új oldal. Megnéztem a tárolt változatot, ahol még az ideiglenesen feltett oldal látható, és annak a főoldalán gyakorlatilag nincs szöveges, értékes tartalom. (A kereső pedig ezt értékeli)

    KI

  • 107 Erdős Anna // 2010. január 28. 12:58

    Kedves István!

    Nagyon köszönöm válaszát. Igen, a tárolt változat a régi honlapunk volt, a főoldalán képpel, ennek ellenére az oldalak főbb kulcsszavakra első-második oldalasok voltak a google-ben. Amint feltettem a mostani tartalmat, azonnal eltűnt a listáról.
    Kérdésem:
    Ha egy optimalizált weblap teljes tartalmát törlöm a tárhelyről, majd hasonló tartalmú (sőt még tartalmasabb) oldalakat töltök fel új file nevekkel, visszaeshetünk tartósan 200 helyet? Vagy csak a feltérképezést kell megvárni és utána újra előre ugrik?
    Kipróbáltam azt is, hogy visszatöltöttem a régi tartalmat, de nem segített. Célszerű esetleg átnevezni az új fileokat a régire?

  • 108 Kungl István // 2010. február 01. 19:33

    válasz #107

    Igen, visszaeshet. Váltásnál mindig érdemes megtartani a korábbi URL-eket.

    KI

  • 109 Horvath Bence // 2010. március 01. 10:07

    Sziasztok!

    Van 2 weboldalam az egyik http://www.bhdecorations.co.uk, a masik egy aldomaim http://www.home.btconnect.com/bhpainters/ (meg nem lett feltoltve) es tartalmilag ugyan az van rajta, de a HTML szerkezet az mas!Jelent valamit, hogy a tartalom szorol szora ugyan az, esetleg problemat okozhat a helyezesben??!!!A segitseget/valaszokat elore is koszonom!

  • 110 András // 2010. március 03. 18:50

    Sziasztok!

    Nagyon érdekes dolgokat olvasok nálatok.
    Olyant szeretnék tőletek megkérdezni, hogy a google büntethet e engem azért büntetlenül, mert egy másik jó ember csinált egy hasonló domainnal egy weboldalt, mint az én domainom és egyszerűen a szöveges tartalmam nagy részét bekopírozta a saját oldalára.
    Észreveszi e a google, hogy nem én vagyok a bűnös, hanem Ő?

    Köszönöm előre is!

    András

  • 111 Kungl István // 2010. március 15. 19:54

    #110

    Általában a korábban letárolt és erőssebb oldalt tartja az eredetinek.

    KI

  • 112 Major // 2010. március 16. 14:34

    Sziasztok!

    Sok mindent olvastam az interneten arról, hogy ne mutasson két domain 1 közös tartalomra és sok eltérő válasz olvasható.
    De, a kérdés, mi a legjobb megoldás?
    Van egy cégnevű domainem ami nem igazán illeszkedik az adott szolgáltatási körre. Arra gondoltam, hogy csinálok egy kulcsszóval ellátott oldalt és erre mutatni rá a régi cím. Nem tudom, hogy ezt mennyire preferálná a Google, vagy mennyit nyerhetnék evvel a manőverrel, vagy egyáltalán mennyire lesz ez jó nekem?
    Ehhez kérném a tanácsotokat.

    Üdv.

  • 113 Major // 2010. március 16. 15:04

    Vagy ha htaccess átirányítással redirectelem, akkor elméletben nincs duplikált tartalom, és a Google sem büntet?

  • 114 honeyta3 // 2010. március 17. 16:52

    Bocsanat a zavarasert,de egy eleg bonyolultnak tuno dologgal akadtam ossze.kaptam ajandekba a baratomtol
    155 adsense weboldalt.kesz weboldalak,kulcsszoval meg mindennel.En nem ertek hozza mit hogyan kell csinalni.valamire szeretnek vele menni ha mar meg van.vettem egy domain nevet amiben a control panelen keresztul es a filezilla segitsegevel feltoltottem a 155 weboldalt,aminek persze megvaltoztattam a pub-id reszet a sajatomra.szoval csinaltam egy fo domaint aminek a neve:………..com
    Es csinaltam subdomainokat amik kulombozo kategoriakkal vannak ellatvan nehany kozuluk pl.account,adsense,baby,beauty,stb.
    ezekkel a kulcsszavakkal toltottem fel a 155 subdomaint.na az lenne a kerdesem,mert nagyon buta vagyok a computerekhez,hogy a fodomainbol,hogy lathatjak a latogatok a subdomianokat,hogyan tekinthetik meg ezt a 155 web oldalt ami ott helyezkedik el kulombozo kulcsszavakkal a subdomainokban?Es ha a subdomainok nem kapcsolodnak a fodomain temajahoz az baj?Ha tudnatok segiteni megkoszonnem.Nagyon hadilabon allok vele.Azt sem tudom mi mindnet kell meg tennem hogy latogatok jojjenek az oldalamra.Tudom hogy valami SEO-t kell beallitgatni,de hogy hogyan,azt sem tudom meg.elore is koszonom..

  • 115 Berecz Sándor // 2010. március 18. 10:47

    Üdv Mindenkinek

    Nekem is Major hoz hasonló kérdésem van.
    Tegyük fel hogy egy teljesen új weboldal számára két domaint is bejegyzünk, majd a kulcsszo.hu-ra érkező kéréseket átirányítjuk a nem klcsszo.hu domainra.
    Fizikailag a site csak a nemkulcsszo.hu-domain-on lenne a kulcsszo.hu csupán egy átiránytást tartalmazna (milyen típusú átirányítás a leg-google barátibb?).

    A fenti eset büntetést vonhat maga után?

    Köszönöm a válaszokat.
    Tisztelettel,
    Berecz Sándor.

  • 116 Bosnakoff Tamás // 2010. március 19. 18:53

    Kedves István,
    Végigolvastam az összes bejegyzést és sok kérdésre kaptam választ. Szinte mindegyik kérdés érintette az én problémámat, de a sok rész válaszból az én szintemen nem tudtam meg, hogy mi a legjobb. Sokat segítene, ha a feltett kérdéseimre összefoglalná a vélhetően már elhangzott részválaszokat.
    Cégünk elektromos, gáz, és vizes konyhatechnikai és fűtéstechnikai, klímatechnikai és légtechnikai berendezések forgalmazásával, szervizelésével foglalkozik. A berendezés forgalmazáson és szervizelésen túl a berendezések gépészeti rendszerének kialakítását is elkészítjük. Domainként az emax.hu-t foglaltuk le 2004-ben, és akkor egy (feltöltés alatt) oldallal indexelte is a google. A területek akkorák, hogy aldomainekre tagoltuk. pl: szerviz.emax.hu futestechnika.emax.hu stb.. A kérdéseim:
    - google találatok szempontjából két azonos tartalmú és paraméterű stb. oldal, hogy szerepel a találati listákon, pl. moogep.emax.hu, vagy mosogep.us, vagy .info?
    - ha az emax főoldal egy PR4 lenne, leadna e ebből valamit az aldomainnek, lesz e előnye az aldomainnek,
    - a fődomainnek van e előnye, ha az aldomain van megerősítve linkekkel, vagy csak ha összelinkeljük, de úgy egy akármilyen honlap erősíti.

    Segítségét megköszönve:
    Bosnakoff Tamás

  • 117 Kungl István // 2010. március 22. 21:35

    válasz #115

    szerintem a legnagyobb büntetés, hogy a Google nem veszi figyelembe az átirányítást.

    Egyébként az átirányításos “trükk” messze nem működik már úgy mint korábban.

    http://www.seotools.hu/blog/seo-buntetesek-1-resz

    KI

  • 118 Kungl István // 2010. március 22. 21:49

    válasz #116

    Az aldomain SEO szempontból úgy viselkedik, mintha egy önálló domain lenne, tehát ugyanúgy linknépszerűsíteni kell és a főoldalról kapott hivatkozás is csak 1 db.

    Két azonos tartalom két különböző domain-en duplikációnak számít és az egyiket hátra fogja sorolni a kereső.

    KI

  • 119 Bosnakoff Tamás // 2010. március 22. 22:44

    Kedves István,

    Köszönöm válaszát.
    Az első kérdésre ha jól értem a válasz az, hogy az aldomain egyenlő értékű egy önálló domainnel, vagyis semmilyen támogatást nem kap a fődomaintől (az említett egy linket leszámítva).
    A második kérdés arra vonatkozott, hogy korábban olvastam öntől a domain egyezőség fontosságáról. Vagyis nem duplikált oldalak a kérdés, hanem ha teljesen azonosan felépített oldalak versenyeznének, akkor lenne e előnye egy bármi.hu-nak bármi.domain.hu-val szemben. Vagyis élvezi e az aldomain a teljes domain egyezőséget, vagy minimális hátránya van a valóban teljes egyezőséggel szemben?

  • 120 Kungl István // 2010. március 28. 21:34

    Valószínűleg a bármi.hu relevánsabb a bármi kifejezésre mert a TLD kívül nem tartalmaz más szót.

    KI

  • 121 Attila // 2010. április 03. 15:48

    Kedves István,
    Van egy meglévő weblapom (www.”cegnev”.hu). Keresőoptimalizálási szempontok miatt e mellé szeretnék regisztrálni egy új domaint (www.”kulcsszó”.com). Hogyan érdemes ezt csinálni: 301-es átirányítással az eredeti oldalra, vagy hozzak létre egy új tartalmat az új domain alá? (ez utóbbi eléggé sok munka lenne…) Nem gond, hogy az új domainnév ékezetes és .com végződésű lenne? Ennek milyen hátrányai vannak a hagyományos domain nevekhez képest?
    Válaszodat előre is köszönöm!

  • 122 Kungl István // 2010. április 11. 15:51

    #121

    Egyedi tartalom, akár lehet ékezetes domain-nel is ha csak a seo szempontokat kell kiszolgálnia. A .hu szerencsésebb ha magyar a célpiac.

    KI

  • 123 Zsolt // 2010. április 23. 14:16

    Kedves István!

    Érdekelne, hogy ha az oldalamat átteszem egy másik szerverre, akkor elvesztem az eddigi helyezésemet a keresőkben? Sajnos a tárhely szolgáltatóval nem vagyok megelégedve, ezért kell a váltás.
    Válaszát előre is köszönöm!
    Üdv
    Zsolt

  • 124 B Tamás // 2010. április 27. 00:57

    Kedves Mindenki,
    Olvastam a domain korának fontosságáról és arról, hogy ez mennyire lényeges “bizalmi” kérdés a keresőkben. Ha ez így van, akkor egy 2004-ben regisztrált domain 2010-ben létrehozott aldomainje profitál e valamit ebből a bizalomból, vagy sem? Vagy olyan, mint egy teljesen nulláról regisztrált domain keresési szempontból?

    Segítségeteket köszönöm:
    BT

  • 125 Kungl István // 2010. május 02. 22:40

    Az aldomain olyan mintha egy új domain lenne.

    KI

  • 126 Baráth Zoltán // 2010. május 11. 00:22

    Kedves Szakértők!
    Először is köszönet Istvánéknak az oldalért. Egykétszer próbáltam nekifutni optimalizálási témának, de mindenhol azt találtam, “gyere el a Kft-mhez és majd megoldom a gondod. Várható összeg (akár) többszázezer forint…”
    Nekem, mint többé mint kevésbé kényszervállalkozó nincs ennyi pénzem, illetve azt inkább alapanyagokra költeném.
    Most, szerencsésen egy honlap partnereként keveredtem ide és már sokat tanultam. Még jobb lenne, ha nem számomra kínai nyelven lenne a lényeg, ugyanis programozáshoz semmi affinitásom. A kérdésem is ebből fakad. Először megkértem egy barátomat csinálna egy oldalt nekem. Miután hónapokig nem készült el, megkértem egy másikat is. A két oldal majdnem egyszerre lett kész, az utóbbi sokkal jobban tetszik, ezért annak a feltöltésébe kezdtem bele. Barátaim bár értenek a programozáshoz, de semmi közük nincs a honlapkészítéshez ezért tanácsokat sem tudnak adni mit hogyan csináljak(junk). A téma a napelemes rendszerek kivitelezése lenne, ezért elsőre a http://www.napelemplusz.hu-t vettem meg, mert a kulcsszavas.hu oldalak már rég foglaltak. Másodikra a http://www.egboltos.hu-t vettem meg, aminek semmi köze nincs a kulcsszóhoz és ahogy ezt most látom igen fontos lenne. Az Égboltos név egy korábbi, azon a területen már ismert, “bevezetett” név volt és azért tartottam meg mert áthallása az új területre is jónak látszott, ismerőseimnek nagyon tetszett. De nem jó a keresés szempontjából. Mit tegyek? Vegyek új, kulcsszó.com, stb oldalt, vagy mit irányítsak hova a “régiek” között, vagy töröljek?
    Mással nem tudom viszonozni a jó tanácsokat ezért egy finom és NAGYON egyszerű sütemény receptet adok közre.
    Hozzávalók: babapiskóta, tejföl,vaniliás cukor, porcukor, eper vagy más nyers gyümölcs darabkák. Tejfölben vaniliát, porcukrot elkeverni, A tálba egy réteg babapiskóta, rákenni a tejfölt, rátenni a gyümölcsöt majd újra ugyanez. Hűtőben kicsit állni hagyni, hogy a nedvesség felszívódjon a piskótába (1/2-1 óra) Egyszerű, olcsó és finom.

    A segítséget előre köszönöm.
    Baráth Zoltán

  • 127 Kungl István // 2010. május 16. 22:32

    válasz #126

    Értekes és különböző tartalamakat tennénk mindkét domain alá, hogy két weboldallal induljak a versenyben. (Azonos témakörben, de akár különböző kulcssszavakra optimalizálva.)

    KI

  • 128 K. Katalin // 2010. május 25. 10:49

    Kedves beavatottak,

    Van az adott honlap http://www.catchandbuy.hu , amely egy német webáruház (www.catchandbuy.com)- magyar megfelelője. Amikor valaki ráklikkel a honlapon valamire egyből egy aldomainre van átírányítva http://www.hungary.catchandbuy.com Én csak feltöltötttem a termékeket, illetve a metákat (title+ leírás), egyáltalán , nem értek a keresőoptimizáláshoz. A probléma az, hogy még terméknevekre rákeresve sem vagyunk sehol a google.hu-n. Szeretném megtudni ez az átirányítás mit jelent a keresőmotor szempontjából, illetve az, hogy ráklikkelve a menüpontokra az URL-k mind a német URL-vel jelennek meg (német szavak vannak benne). Nekem az az érzésem valamit nem jól intéznek külföldről, de ehhez szeretném egy szakember véleményét megtudni, hogy én mit kellene nekük javasoljak. Minden esetre már 500 Eurot elköltötek fizetett reklámra, kevés eredménnyel.

    Nagyon szépen köszönöm.
    Katalin

  • 129 Baráth Zoltán // 2010. május 27. 11:50

    Kedves István!

    Köszönöm a választ. (126-127)

    Zoltán

  • 130 Marton József // 2010. május 28. 21:35

    Szervusz István!

    Mindenekelőtt hadd csatlakozzam én is a gratulálók sorához színvonalas hírleveleidért és az oldaladon használható segédeszközökért.
    A meta tag-ekkel foglalkozom, s írtad, hogy a nagy kulcsszósűrűség büntetést von maga után. Kérdezem: szerencsétlen, ha
    1. a ‘title’-ben ismétlődik a leendő kulcsszó, pl.http://hungarotheka.hu/hiedelmek/39-hiedelemvilag/199-az-idjarassal-kapcsolatos-hiedelmek.html
    2. a külön oldalakon szereplő cikkek ‘keywords’-ai között állandó jelleggel szerepel a honlap 2 főkulcsszava?

    Válaszodat előre is köszönöm!

  • 131 Kungl István // 2010. május 30. 16:53

    válasz #128

    Annyi változtatásra lenne szükség, hogy a legjobb lenne, ha a német anyacég keresne Németországban egy keresőoptimalizálással foglalkozó céget, és kijavítanák a hibákat minden nyelvi verzióban következetesen.

    KI

  • 132 Kungl István // 2010. május 30. 16:56

    válasz #130

    1) Ha egy legalább 5-6 szóból álló title tagban 2x szerepel ugyanaz a szó, nem okoz majd büntetést.

    2) nem probléma

    KI

  • 133 Marton József // 2010. május 31. 20:48

    válasz #132

    Köszönöm a gyors és tömör választ, MJ

  • 134 misi // 2010. június 03. 13:48

    Kedves István!

    Van egy weboldalam ami free tárhelyen van jelenleg.
    Szeretnék regisztrálni a weboldalamnak egy domaint, amit a lakásomban találhato web serverre szeretnék irányitani.
    Dinamikus ip-n van a webserver ,de az ip viszonylag ritkán változik és változás esetén van/lessz lehetöségem javitani az ip-t.
    Kérdésem ,hogy keresö optimalizálást mennyire érinti ez?
    Az egészröl a véleményedet is szivesen olvasnám.

  • 135 Kungl István // 2010. június 06. 20:43

    válasz #134

    Szerintem így nehezen biztosítható az állandó jelenlét és a Google-ről biztosan tudom, hogy érzékeny az elérhetőségre.

    Másfelől néhány hét óta a weboldal gyorsasága is bekerült a rangsorolási elvek közé (kis súllyal).

    Harmadrészt nem biztos, hogy olcsóbb egy számítógép folyamatos üzemeltetése, amikor évi 8000 forintért lehet már tárhelyet bérelni.

    KI

  • 136 Edem // 2010. június 08. 18:11

    134#

    Misi, én is sokat kínlódtam ingyenes tárhellyel, rengeteg helyen voltam már, külföldieken is. Ha ingyenes, akkor a legjobb eddig még a “nyúwhoszting” volt, oda saját domain kell, de minden más ingyen van, egész gyors is. Ha fizetőset veszel érdemes külföldön is szétnézned (sajnos). Úgy vettem észre, hogy nem számít hogy magyar vagy külföldi a tárhely seo szempontból.

  • 137 misi // 2010. június 09. 18:23

    Köszönöm a válaszokat.
    Az ip ugy néz ki ,hogy pont 7 naponta változik reggel 6 kor.Ha 7 naponta csinálok egy ujracsatlakozást és utánna átirom az ip, akkor szinte pár perc mig nem elérhetö az oldal.
    Ez soknak számit a google-nak?

  • 138 misi // 2010. június 22. 08:09

    Kedves István !
    A mostani weboldalam kb két hónap múlva frissülni fog, vásárolni fogok egy domain nevet ( valószínüleg tárhellyel ).Hogyan érdemes ezt megoldani, mikor változik a domain és a tartalom strukturája ?( a képek és a szöveg marad ugyanaz, csak hozzáadom az új képeket szöveggel együtt és kimaradnak a feleslegessé vált dolgok )Joomla alapú az oldal és várhatóan 1.5-ről 1.6-ra fog váltani és ezzel a váltással együtt szeretném az előzőekben leírtakat meglépni.
    Misi

  • 139 CsTibi // 2010. október 24. 09:27

    van egy, http://auto.pointcar.hu nevü autóalkatrész hirdető oldal, pr2, a fő domain a http://www.jarmupoint.hu és a http://www.jarmupoint.com ezek átirányitással az aldomainre, az egyik pr2, a másik pr0, a harmaidik pr1??

  • 140 Laszlo // 2010. december 11. 19:31

    Üdv mindenkinek.
    Én is egyet értek a domain, aldomain, aloldal témával.
    Én is több témában szerettem volna weblapot indítani és sokalltam volna a sok domaint, mellesleg a legtöbb domain már foglalt.
    Ezért én is úgy döntöttem, hogy egy mindenhova illő domaint keresek ami még szabad és aldomaineket hozok létre a témáimnak.
    Ha fődomainomat megtekintitek ott meglátjátok miről beszélek:
    bovebben.hu

  • 141 Cserepes Tibi // 2011. január 19. 16:10

    co.cc látom ezt is olvassa? Próbálok egyet.

    CsTibi // 2010. október 24. 09:27 megvan a válasz ügyes vagyok : )

  • 142 hero // 2011. február 02. 20:08

    Üdv!

    Egy fontos kérdésem lenne. Lesz egy új oldalam. Mi van akkor, ha megveszem a valami.hu (a cég neve) domaint, de rögtön létrehozok egy kulcsszo.valami.hu aldomaint és arra pakolom a tartalmat? tehát a valami.hu alatt nem is lesz semmi tartalom, minden az aldomain alá kerül. az üres fődomain okoz valami gondot? előre is köszönöm a választ

  • 143 Mészáros Ádám // 2011. február 16. 13:51

    Kedves István!

    Szeretném segítségedet/tanácsodat kérni azzal kapcsolatban, hogy van egy fő weboldal pl. http://www.xy.hu, ez mellé vásárolt a tulajdonos még 290 db témába vágó domain nevet. Jelenleg ez úgy működik, hogy az összes domain az xy.hu domain tárhelyéről kapja a hostingot, így az összes oldalon az xy.hu tartalma jön be.
    Eddig kiválóan működött a dolog, mert nem volt optimalizálva az az xy.hu, most azonban, hogy optimalizálásra került az eddigi pozícióit elvesztve elkezdett hátrébb kerülni. Hol lehet a gond?
    Szerinted ezt bünteti a google vagy sem? Milyen megoldás létezhetne erre a problémára? Köszönöm a segítségedet előre is.

    Üdv.
    ÁDÁM

  • 144 Kungl István // 2011. február 28. 15:04

    válasz #143

    Kedves Ádám!

    Ha jól értem, akkor 291 db duplikált tartalmat hoztatok létre a domain-ekkel. Ez sajnos nem jó és ez könnyen lehet a pozíció vesztés oka.

    Csak akkor érdemes több domain-t is használni seo szempontból, ha mindegyik különböző, értékes tartalom van.

    KI

  • 145 BT // 2011. március 05. 17:59

    Kedves István,
    Meg szeretném kérdezni, hogy amennyiben egy domain nem fizetés miatt elveszett, és azt újra regisztrálom, akkor elveszik az összes eddigi előnye, gondolok a korára és a “bizalmi” elemre?

    És ha nem megszűnt a domain és újra lett regisztrálva,hanem változik a tulajdonos, és vele együtt természetesen a tartalom?

    Egy másik domainen pedig azonos tartalom mellett szeretném másik cég (tulajdonos) alá regisztrálni. Lehet ez befolyással a keresőben elért eredményre?

    Válaszát előre is köszönöm!

  • 146 VL // 2011. március 17. 12:25

    Kedves István!

    Kérdésem az lenne hogy új honlapot szeretnék virágüzletemnek pécsen azonban a viragpecs.hu mar foglalt. Jár e Ön szerint valamilyen hátránnyal a pecsvirag.hu domain? Ön mit javasolt esetleg virag-pecs.hu vagy virágpécs.hu?

    Előre is köszönöm

  • 147 Szilvia // 2011. március 21. 16:24

    Kedves István!

    Egy éve, amikor belekezdtem a honlapokkal való foglalkozásba, létrehoztam egy oldalt aldomain alatt egy ingyenes szolgáltatón (kornyezetvedelem.weebly.com). Folyamatosan tanultam a témáról, már tudom, hogy saját domain alatt jobb lenne.
    Ugyanakkor a jelenlegi domainnel elég jól szerepel a keresőkben, valamint egy weboldalon, ahol le lehet kérni a PR-et, 3-assal szerepel.
    Kérdezem, hogy ha most vennék neki saját domaint, akkor az oldal hátrakerülne-e, újra kellene-e kezdeni a linképítést, vagy meg lehet oldani a dolgot anélkül, hogy csökkenjen a látogatottság?
    A kulcsszó domainek szinte mind foglaltak, ami meg szabad, az kevésbé megjegyezhető. Ha a megjegyezhetőséget nézem, akkor azokra a szavakra meg nem nagyon keresnek az emberek, az nem jó kulcsszó.
    Érdemes ebben az esetben saját domaint vennem, vagy inkább maradjon az oldal a jelenlegi alatt?
    Előre is köszönöm a segítséget.

  • 148 BT // 2011. április 27. 13:46

    Kedves István,
    Nem szeretnék sem követelőzőnek, sem türelmetlennek tűnni. Március 5-én tettem fel egy kérdést, amire nem kaptam választ. Számítsak még valamire?
    Üdv,
    BT

  • 149 Dohnál Ada // 2011. május 03. 17:19

    Tisztelt Kungl István!

    Horgonyt használok a linkjeinkben: mondjuk egy aloldalon három horgony is van, három linkem céloz meg közülük egyet-egyet. Ez eredményez-e háromszoros duplikált tartalmat (”triplikált”)?

    A linkjeim dinamikus paramétereket is tartalmaznak, tehát a horgony a paraméterek után jön, a böngésző szuperjól kezeli. Második kérdésem: így is meg tudja-e mondani a Google, hogy ugyanazon aloldal más-más szakaszait céloztam meg a linkjeimmel?

    Ha a horgonyt a szakaszt kezdő kulcsszótudatos h2 html-címkéi közé helyezem el, élvezek előnyt ahhoz képest, mintha a h2-n kívül lenne a horgony?

    Tisztelettel: Ada és tsa.

  • 150 david // 2011. augusztus 09. 07:47

    Az én weblapom a következö: http://www.konyvshop.sokoldal.hu
    akinek van weblapja lehetne linkcsere… Keresetek meg: szabodavid50@gmail.com

  • 151 david // 2011. augusztus 09. 08:21

    mert van az hogy http://www.konyvshop.sokoldal.hu weblapom nem kap pagerangot? amikor ramegyek hogy ellenorizem a pagerangot nem ir ki semmit… a google kb milyengyorsan észleli az uj linkeket?

  • 152 carloose // 2011. október 03. 10:57

    Helló,

    Kérem, mutasson listájának aldomainek .hu

    mail nekem : zencarloose1ATgmailDOTcom

  • 153 Juhász László // 2011. október 06. 17:01

    Hello!

    Nagy mértékben elösegítitek a magyar oldalak minöségi fejlödését. Valamint sok embert tanítotok meg a keresök müködésére és a weboldalak helyes kialakítására.

    Köszönjük!

  • 154 Orbán Gergely // 2012. október 15. 13:18

    Kedves István!

    Azt szeretném megkérdezni, hogy számít-e ha külföldi piac fele akarok nyitni, hogy hol lett bejegyezve a domain? Pl. ha a célközönség általában külföld, de elsősorban anglia, akkor egy angliai cégnél bejegyzett .com jobban érvényesülhet, mint a magyarországi cégnél bejegyzett .com? Köszönettel, Orbán Gergő

  • 155 B. Dávid // 2012. november 18. 13:45

    Kedves István.

    Nekem az a kérdésem lenne, hogy amennyiben van egy domain-em, ami alatt több különböző témában szeretnék tartalmakat létrehozni, és ezeket aldomainekre rendezni, akkor az egyes aldomainek (melyeken adsense hirdetések vannak elhelyezve) tartalmazhatnak-e egymásra mutató linkeket, vagy a Google ezt bünteti?

    Továbbá azt szeretném még tudni, hogy amennyiben számos különböző témában készítek aldomaint az oldalamon belül, akkor megoldhatom-e úgy, hogy a főoldal nem tartalmaz mást, csak az egyes aldomainekre mutató linket, ahol a különböző tartalmak elérhetőek.

    B. Dávid

  • 156 Monori Tamás // 2013. május 15. 14:03

    Tisztelt Kungl István !

    Úgy vettem észre,hogy a .net
    és .co.hu oldalaim hamarabb jelentek meg a google-ben mint a hu végződésűek.
    Érdeklődöm,hogy létezhet-e ilyen tendencia,hogy a .hu végződésű lapok lassabban érvényesülnek vagy a véletlenek összjátéka volt, hogy az egyik oldalam a feltöltés utáni 30 p-ben már a második lapon szerepelt?

  • 157 Oravecz József // 2017. március 16. 13:16

    Kedves István,
    biztos volt már a kérdés,de nem találtam ebben a threadben. Fordított esetben mi a helyzet? Az aldomain erősíti-e a fő domaint, vagy sem?

Hozzászólás

(Kerüljük a kulcsszavakat a névben)
* Kötelező mező. Az e-mail cím nem jelenik meg a blogon.