Számít az, hogy hány lapból áll a weboldalam? - avagy a két hentes esete

2013. október 29. · 20 hozzászólás

Kategóriák: Gyakori kérdések · Matt Cutts

Néhány órája válaszolt egy olvasói kérdésre Matt Cutts, a Google WebSpam elleni csapatának vezetője. Lefordítva ez volt a kérdés: “Egy sok lapból álló weboldal jobb helyezéseket érhet-e el a lapok számossága miatt?” Ez egy érdekes kérdés. Mivel többször megkérdeztek már minket is ebben a vonatkozásban, úgy gondoltuk, hogy több weboldal tulajdonost érdekelhet ez a téma.

A videó itt tekinthető meg:

A válasz összefoglalva az, hogy közvetlenül a lapok számossága nincs hatással a helyezésre. Tehát attól, hogy sok lapunk van, még nem biztos, hogy automatikusan előnybe kerülünk a versenytársainkkal szemben. A sok lap viszont jóval több eszközt ad a kezünkbe, mint ami egy pár lapos weboldal esetében rendelkezésünkre áll. Több aloldal több bejövő hivatkozást hozhat, vagy több kulcsszóra juthatunk előre, ami már kézzelfogható előnyt jelenthet.

Kevés lappal is lehet jó pozíciót elérni?

Elvileg és gyakorlatilag is igen, de mi mégsem ajánljuk ezt a taktikát. Még mindig rengeteg olyan weboldallal találkozunk, ahol csak 4-5 lapot töltenek fel tartalommal (főoldal, egy-két szolgáltatás oldal és a kapcsolat oldal). Néha persze ezek is jó helyet foglalnak el a találati listákon. Sok paraméter szerepel a keresők algoritmusában, illetve nem minden szegmensben ugyanakkora a verseny sem.

A videóban elhangzottak alapján az ilyen honlapok tehát nincsenek közvetlen hátrányban azért, mert kevés lapból épülnek fel. Ugyanakkor az ilyen weboldalak optimalizálása jóval nehezebb. Kevesebb hivatkozás mutat az aloldalakról a lényeges lapokra, néhány kulcsszóra alapozzák a forgalom összességét, kevésbé lehet operálni a belső hivatkozásokkal, stb. Mindenképpen könnyebb dolgunk van tehát, ha több lappal gazdálkodhat a weboldalunk és ezek száma időről időre növekszik.

Hasonló a helyzet, mintha két hentesboltot néznénk. Mindkettőnek ugyanaz a beszállítója, de az egyik sütve is árulja a hurkát, kolbászt. Az utóbbinál jó eséllyel sokan meg is reggeliznek, mielőtt megveszik a húst, amiért elküldte őket az asszony.

A több lap mellett szól még az is, hogy egy összetettebb, sok lapból álló weboldal összegészében nagyobb forgalmat és több konverziót érhet el, mint a fő kulcsszóra első helyet elfoglaló weboldal.

Milyen weboldalaknál használható nagyon jól a sok lap?

A legjobban talán a tényleg soklapos (akár tízezres nagyságrendű) weboldalak tudják kihasználni a lapjaik értékét. Ilyenek például a webáruházak, listing site-ok, hirdetési oldalak, tartalomszolgáltatók, stb.

Ezeknél alapvető adottság, hogy sok lapból állnak. A pozíció javításához viszont elengedhetetlen az, hogy a rengeteg aloldalt megfelelően használjuk ki. Nem szabad “elvesztegetni” a rendelkezésre álló eszközöket. Gyakran találkozunk olyan esettel, hogy a webáruház tulajdonosa nem megfelelő link-szerkezetet alkalmaz az oldalon belül. Egy-egy ilyen oldal optimalizálásához azonban ez elengedhetetlen.

További érvek a több lap mellett

A néhány lappal rendelkező weboldalak összes forgalma egy-egy kulcsszótól függ. Ha ezekre nem szerepel jól a weboldal, akkor csak “döcög az üzlet”. Ha viszont szó szerint nem mindent egy lapra teszünk fel, hanem több oldal bonyolítja a weboldalra érkező forgalmat, akkor könnyebb dolgunk lehet. Több különböző kulcsszó megcélzásához viszont több aloldal szükséges, tehát érdemes folyamatosan bővíteni a lapok számát még egy egyszerűbb weboldal esetében is. Használjunk például long-tail kulcsszavakat is az elsődleges kulcsszóra való optimalizálás mellett. Az ilyenek már rövidtávon is jó eredményt hozhatnak, de segíthetik a végső célt is.

Aki landol az oldalunkra és tájékozódni szeretne a vállalkozásunk témakörében, az jó eséllyel szívesen vesz néhány értékes cikket, információt, tartalmat, stb. És akkor megint visszakanyarodtunk a már agyon szajkózott “értékes tartalom” fontosságához.

Az értékes tartalom több bejövő hivatkozást is hozhat (nem beszélve a többi on-site paraméterről: oldalon eltöltött idő, visszafordulási arány, stb. hatásáról), ami szintén növeli a weboldalunk értékét és így a helyezéseken is javíthat. Ezt el is mondja Matt Cutts a videóban. Illetve megemlít még egy lényeges dolgot, mégpedig azt, hogy az aloldalak külön kulcsszavakra legyenek relevánsak. Ezzel megerősítve azt, hogy az nem előnyös, ha például minden egyes cikket ugyanarra a kifejezésre optimalizálunk.

Sok példát lehetne felhozni, ahol egy néhány lapos weboldal is jól szerepel a találati listákon. Jogos lehet a kérdés: “Hogyan lehetséges ez?”. Mindig fontos hangsúlyozni, ezért még egyszer megemlítjük, hogy nem minden szegmensben ugyanakkora a verseny, illetve sok a változó a rangsorolási algoritmusban és nem mindig érdemes egy-egy tulajdonságot kiemelni a sok közül.

A sok lap tehát inkább eszköz az előre jutáshoz, mint közvetlen előny. A kérdés tehát ez: Ön már kihasználja-e ezeket a lehetőségeket? Süt már kolbászt a weboldalán? :)

Ha tetszett:
Megosztom

20 hozzászólás érkezett ↓

  • 1 Csinyálóház // 2013. október 29. 12:46

    Ezt a cikket éppen nekem írták! Köszönöm! Igen nagy, a többi szálláshonlaphoz képest, s a fiaimmal is folyamatos veszekedésben vagyunk, mert - szerintük - nem releváns. Valójában igazuk is van, mert nem lehet egyetlen keresőkulcsra releváns. De ki kell használni a sok lapot s ez sok munka. Valamit megértettem belőle. Varga Géza

  • 2 Vida Ferenc // 2013. október 29. 13:59

    Csinálhatsz Te akárhány oldalt is!
    A G most betette a féket minden nagyobb oldalnak a pingvinnel.
    Érdemes kereső optimalizálni, hogy utána a rád mutató értelmesen szerzett bakclinkeket letöröljék, ezzel elvesztve az oldalad erejét?
    Illetve azt veszem észre, hogy a G szabályozza a megjelenéseid számát, akárhány aloldalad van!

    Kamu ez az egész, arra megy ki hogy használd az adword-öt!
    Ugyan ezt csinálta most a Facebook is!
    Persze a cukorhegynek sincs még elég pénze… :)
    Ha nem tetszik a posztolásod eredménye, amit mesterségesen letörtek, vehetsz megjelenést bármelyik posztodra, akár 3.800.000 embernek is kiküldik!

    Na ennyit mostanában a kereső optimalizálásról….
    ( A szélmalommal nehéz vívni, sőt felesleges )

  • 3 Kungl Zsolt // 2013. október 29. 14:15

    #Re 2
    Ezzel azért vitatkoznék. Egy weboldal forgalmának nagyon nagy részét adhatja az organikus rész. Véleményem szerint nagy luxus lemondani róla. Jobb megoldás ha alkalmazkodunk, reagálunk a változásra. Persze ez nehéz lehet, ha visszaesett az oldalunk, akár önhibánkon kívül.

  • 4 Asztalos Antal // 2013. október 29. 14:38

    Én úgy veszem ki Matt bácsi szavaiból, hogy megint picit ferdít, féligazságokat beszél, mint mindig… :-)

  • 5 Munkaruházati webáruház // 2013. október 29. 19:26

    Én is azokkal tartok, akik a SEO jelentőségének csökkenését bizonygatják. Tapasztalatból mondom, hogy egy adott kulcsszóra hiába vagyok az első három organikus találatban, ha a konverziója majdnem nulla.
    A fizetett hirdetésekkel tudok releváns találatot biztosítani, SEO-val csak nagyon nehezen, vagy sehogy.

  • 6 SeoZebra // 2013. október 29. 20:06

    “Én úgy veszem ki Matt bácsi szavaiból, hogy megint picit ferdít, féligazságokat beszél, mint mindig… :-)”

    Lehet, hogy az a célja, hogy minél jobban összezavarja a SEO szakembereket, így megnehezítve a dolgukat. Végső soron a deklarált céljuk az, hogy egyáltalán ne legyen kereső-optimalizálás.

  • 7 Monori Tamás // 2013. október 29. 20:15

    Saját gyakorlatomban az egylapos próbálkozásaimat még hónapok múlva sem volt elég türelmem megtalálni a google listában,ha sokak által használt kulcsazóra igyekeztem sikert elérni.
    Nem népszerű kulcsszóra viszont egy hét alatt is sikerült felbukkannom a lista első lapján.

    Mindkét módszer a senki földjére vezet . . . !

  • 8 Élmények Völgye // 2013. október 29. 20:24

    Én azt mondom a tartalom az örök érték:D 4 éve bütykölgettünk egy weboldalt, gyakoroltunk rajta, a tulaj hozzá sem nyúl azóta és a látogatottsága folyamatosan növekszik, hónapról hónapra, mert releváns, minőségi tartalom van mögötte. Pedig elég pocsékul raktuk össze ha mai szemmel nézem:DD

  • 9 Munkartuházati webáruháznak // 2013. október 29. 20:36

    Jóember nézd meg mitől vérzik el a weboldalad. Válts át asztali nézetre és gondolkodj el az eredményen:D

  • 10 Pap Ágnes // 2013. október 29. 21:25

    “Gyakran találkozunk olyan esettel, hogy a webáruház tulajdonosa nem megfelelő link-szerkezetet alkalmaz az oldalon belül.”

    Milyen a megfelelő oldalon belüli link szerkezet egy webshopnál?

    Nekem megvan a fizetős ebookotok, de ilyen részre nem emlékszem.

  • 11 iFROM Informatikai Szolgáltatások // 2013. október 30. 02:28

    Nyilván a kanonizálásra gondol a megfelelő linkszerkezet alatt.

  • 12 Kiss Attila // 2013. október 30. 06:14

    Szia Zsolt!

    Ismét hasznos írást olvashattunk tőletek…
    Egy mondatodat kifejtenéd bővebben? Nagyon érdekel, hogy konkrétan mire gondolsz.

    ” Gyakran találkozunk olyan esettel, hogy a webáruház tulajdonosa nem megfelelő link-szerkezetet alkalmaz az oldalon belül. ”

    Köszönöm!
    Attila

  • 13 Munkaruházati webáruház // 2013. október 30. 07:34

    #9: Én nem panaszkodtam, hanem tapasztalatomról írtam. Nincs problémánk az organikus találati listával kapcsolatosan.
    1. A partnereink asztali PC-t használnak, nem tablet-t.
    2. Nem elhanyagolható szempont a látvány, de a tartalom és a releváns találat a legfontosabb.

  • 14 Duli Judit // 2013. október 30. 08:56

    Egy weboldalnál a látvány és a tartalom is fontos, bár a két dolog súlya nem ugyanaz.
    Egy jó kép sokszor elad,vágyat kelt az adott termék megszerzésére, de ahhoz, hogy ez megtörténhessen valahogy el kell jutni az adott weboldalra.
    Nem könnyű elől tartani a keresőkben egy weboldalt, de nem lehetetlen.
    Fontos dolog, hogy rendszeresen foglalkozzunk az oldalunkkal,akár hetente, kéthetente.
    Tegyünk fel újabb képeket, információkat, érdekességet és ne feledkezzünk meg a folyamatos link építésről sem ( ezt soha ne lehet abbahagyni ), persze itt nem a mennyiségről kell beszélnünk, hanem inkább a minőségről.
    A folyamatosság a fontos.
    Kevesebb nagyobb értékű oldalról kapott hivatkozás többet ér , mint a sok rosszabb oldalról kapott.
    Mint tudjuk az Pingvin algoritmus épp a tömeges link építést bünteti a hátrébb sorolással.
    A kolibri algoritmus viszont a releváns tartalmat keresi, tehát érdemes tartalmasabb több aloldal készíteni.

  • 15 Kungl Zsolt // 2013. október 30. 08:58

    Re.:#10, #11, #12

    A kanonikus verziók kijelölése is fontos lehet, de itt nem erre gondoltunk.

    Egy weboldalnál a belső link hálózatból egyértelműen kell látszódnia, hogy melyek a lényeges és melyek a kevésbé lényeges oldalak. Ez egyébként nem csak a webáruházaknál lényeges, de ott gyakori hiányosság ez.

    A Keresőoptimalizálás lépésről lépésre termékünkben a “Weboldal belső struktúrája” részben találhat javaslatokat erről részletesebben.

    KZs

  • 16 Czinkóczki Gábor // 2013. október 30. 09:35

    Saját tapasztalat, organikus kulcsszóra sok munka, energia és pénz 1 hely. sosem első mindig van 3 adwords hirdetés előtte, konverzió van de kevés. Ugyanezt a pénzt energiát adwords-be fektetve dupla akkora konverzió. Egyetértek azokkal akik szerint az egész az adwords teljes uralmáról szól a cél hogy a nagy weboldalakat a Pingvin és társai segítségével olyan helyzetbe hozzák, hogy muszáj legyen nekik hirdetni, egyébként is ők ki tudják fizetni tehát húzzuk le őket. Én sokat használom a Bing.com-ot és azt kell mondjam relevánsabb találatokat ad mint a nagy barátunk. Csak összefogás kellene és a google kiszorítható lenne.

  • 17 Orosz István // 2013. október 31. 11:45

    #2
    “Illetve azt veszem észre, hogy a G szabályozza a megjelenéseid számát, akárhány aloldalad van!”

    Ezzel kapcsolatban merült fel bennem egy kérdés.

    Kb. 1 hónapja az egyik honlapomnál a G megjelenések száma beált egy bizonyos értékre, azóta szinte minden nap (1-2 kivétel) ez a bizonyos érték szerepel az analytics-ben, se több se kevesebb.

    Ez mitől lehet? Leszabályozta volt a G a megjelenések számát? Ha igen vajon miért?

    Mik a tapasztalataitok.

    Előre is köszönöm.

  • 18 Vida Ferenc // 2013. október 31. 19:10

    #17

    Leszabályozta úgy, hogy pontosan 7 nap elteltével ismételten le redukálja a megjelenítést!

    Az Én példám: 0kt 4.-én volt a pingvines buli, ha egyáltalán volt ilyen, nem csak egy sima randomot nyomtak rá, mint volt már rá példa. 5.-én az 1700 megjelenítésből, leugrott ez a szám 250-re. Majd emelkedik folyamatosan, majd a 7. napon ismét 250.., majd emelkedik, majd lezuhan,,, ???
    Itt nyúltak bele! Ez pusztítja le a találati listát!

    Sokan mondják hogy a rossz katalógus linkek,,ect,, persze! Ha rosszak lennének a katalógusok, akkor nem lennének a keresőben, kitiltanák Őket egyszerűen! :)

    Amikor még nem voltak ezek az állatkák, ez akkoriban történt.

    Egy ilyen esetnél így jártam:
    8 hónapig voltam egy nagyon erős szóra 3. helyen. Majd jött egy ilyen kutyulás és mindenki eltűnt az oldalról, jöttek a 2. és 3. oldalról elsőre. Mi meg mentünk a helyükre. Pedig volt linkelés és persze releváns tartalom is!

    Szóval nálam már felmerült a gyanú, hogy ez az algoritmus frissítés, talán nem is fedi a valóságot.

    Mi a cél?

    Fizess az adwords-ban a megjelenésért..

    Mi lesz a SEO tudományával?

    A link építőknek át kell avanzsálni marketing gurunak, majd kampányokat indítani a különböző közösségi oldalakon! Talán ez a jövő, talán az, hogy a G az első oldalt elfoglalja kajakra!
    Felül 3 adwords, oldalt végig, néha betesz egy 7 egységes g+ oldalast, néha térkép is jut, alulra pedig ismét az adwords…

    Hamarosan jönnek a banneres G hirdetések is! Az lesz még szép!
    Fent banner, utána meg minden adwords!

    Igaz az Ő oldaluk, azt tesznek vele, amit akarnak!

    Remélem egyszer összeomlik, vagy lesz egy konkurens, aki legyőzi őket!

    Egy oldal jött vissza ebből a pingvines dologból csupán eddig!
    Egy szállásajánló oldalnak sikerült, de hogy hogyan?

    Szerintem a pénz csodákra képes! :)

  • 19 Petrás Andor // 2013. november 08. 20:21

    Re 18, Ferenc,

    sokan vitatkozunk az állításoddal, miszerint a katalógusok jók, mert ott vannak a találati listán. Egyrészt nincsenek ott semmilyen értékelhető forgalmat bonyolító kulcsszóval sem, másrészt több szempontból szemben mennek a Pingvin kapcsán megfogalmazott irányelvekkel.
    Abban persze egyetértünk, hogy a Google egyetlen valós célja a profit, de továbbra is létezik offsite seo, csak hát sokat változott.
    A kiszámíthatóságot nagyban növelné, ha a Bing és a többi kereső végre megtanulná a nyelveket és használható találati listákat adna magyarul is.

  • 20 Kidd Dániel // 2014. február 19. 13:09

    Sziasztok!

    Valahol olvastam, hogy a kereső azt szereti, ha honlapunk folyamatosan megújul, vagyis töltjük fel új termékekkel, információkkal.
    Szerintem mindenki szeretne több cuccot bemutatni,eladni, növelni kínálatát és forgalmát így mindenféleképp nő az oldalak száma is.

    Üdv: Dani

Hozzászólás

(Kerüljük a kulcsszavakat a névben)
* Kötelező mező. Az e-mail cím nem jelenik meg a blogon.