Új algoritmusfrissítés: Payday Loan 3.0

2014. június 13. · 14 hozzászólás

Kategóriák: Matt Cutts

Matt Cutts jelentette be pár nappal ezelőtt, hogy útjára indítják legújabb algoritmus frissítésüket, melynek kódneve a “Payday Loan 3.0″. Sok mindent egyelőre még nem tudni róla, a hivatalos álláspont szerint a frissítés célpontja a “spam szerű lekérdezések” megszűntetése, bármit is jelentsen ez. (A korábbi verziók a spam weboldalak kiszűrését célozta meg egyébként.)

A mostani frissítés nincs kapcsolatban a korábbi Panda vagy Pingvin algoritmusokkal.

Amennyiben további információnk lesz a frissítésről, jelentkezünk.

Ha tetszett:
Megosztom

14 hozzászólás érkezett ↓

  • 1 Varga Géza // 2014. június 13. 14:51

    Az utóbbi hónapokban követhetetlenül változnak pro és kontra az eredmények. Korábban a sok munka ellenére is nehezen teljesített a honlapunk (örültem, ha az első lapon is megjelent néha). Aztán egy ideig vezettük az “őrségi szállás” listát - de nem a munkánk eredményeként, hanem mert kedvező fordulatot vett a képletalakítás. Aztán újabban minden eddiginél gyengébben szereplünk. Az jó, hogy mindig újabb képletekkel próbálkoznak, de ez az ingadozás kezdi komolytalanná tenni a dolgot.

  • 2 Mammel Erik // 2014. június 13. 16:16

    Már egy ideje sokkal több munkát jelent megpróbálni követni keresőoptimalizálási eszközökkel követni az éppen aktuális algoritmus trendeket, mint valóban jó tartalmat produkálni, ami mindenféle Google változtatástól függetlenül jó pozícióban tartja az oldalt. Sőt, régebben a sok kísérlet a linképítésre és a jó keresőkbeni pozíciók megszerzésére néha inkább több kárt okoztak, mint hasznot. Informatív, hasznos és egyedi tartalom kell, akkor nincs miért aggódni.

  • 3 Péter // 2014. június 13. 17:56

    Na ez pont olyan mint mikor a NASA bejelentette, hogy térhajtóművet fejleszt. Senki nem érti csak ők, de jól hangzik, Ergo valahol, valamikor valami lesz, erre kell készülni!

  • 4 Varga Géza // 2014. június 13. 22:20

    Ha valaki az én két honlapoménál informatívabb, hasznosabb és egyedibb tartalmat csinál “őrségi szállás” témában (vagy 200 oldalon), annak adok két hét ingyen szállást reggelivel. http://www.csinyalohaz.hu és http://www.cserepmadar.hu Arról inkább lehet szó, hogy a nagyon informatív, hasznos és egyedi tartalom már nem lehet egyúttal releváns is. Volt egy telefonos érdeklődő, aki beszélgetés közben megkérdezte, hogy vajon az Őrség vezetői szégyellik-e magukat, hogy a táj ilyen jó leírását nem az általuk vezetett intézmények, hanem egy szállásadó csinálta meg?

  • 5 Mesterséges látogatók // 2014. június 14. 00:20

    Nem tudom jól értelmezem, de a mesterséges látogatási folyamatok kiszűrésére hozhatták létre ezt az algoritmust.

    Egyrészről a Google tette több esetbe lehetővé, hogy “rés legyen a pajzson”, másrészről pedig érthető, hogy amíg nincs egy jól kikalkulált szűrő arra, hogy a szándékos “mesterséges” látogatottságot is értékelje, addig többen is élni fognak a módszerrel.

    Itt megint igazából az lenne a kérdés, hogy mit, és hogyan fog meghatározni?

    Például, hogyan fogja meghatározni a spam-szerű látogatót, lekérdezést?

    Többször visszatérő látogató, aki nem konvertál? (nem tölt le semmit, nem kattint, stb).

    Ezek azért fontos kérdések, mert meglehet hogy normális látogatói folyamatokat is büntetni fogja.

    Várhatóan egyre többen szeretnének majd Google függetlenek lenni idővel (http://goo.gl/yhmT6R)

  • 6 Ádám Tibor // 2014. június 14. 19:17

    Gondolom a honlapokra programozott robot csalásokra utal.

  • 7 Károly, az infodealer // 2014. június 14. 20:23

    Hallottam olyan oldalakról, ahol chat-et üzemeltettek az oldalon, ahol mesterségesen generáltak beszélgetéseket, másik ahol ajánlatkéréseket generáltak. Józan logikával vajon milyen módszerek lehetnek még?

  • 8 Pappné Benedek Erika // 2014. június 16. 06:13

    Sokáig volt az oldalam az első oldalon, és a keresőből egyre több látogatóm érkezett, amikor elindítottam első kampányomat, akkor jöttek a frissítések és 10-edjére esett vissza a keresőből érkező forgalmam, pedig én sem manipulálok semmit, csak rendesen dolgozom. Nagyon bosszant a dolog.

  • 9 Minyó András // 2014. június 16. 19:45

    Kedves Varga Géza!
    Weboldalaknál a Google nézi azt is, hogy egy oldal mennyi gyors és mobilra optimalizált. Sajnos az ön oldala, nagyon gyengén teljesít ebből a két szempontból megvizsgálva. Talán érdemes ezt helyrehozni és akkor az Ön weboldala olyan helyezést kap, amit megérdemel a sok hasznos tartalom és munkája miatt.
    https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/?url=http%3A%2F%2Fwww.csinyalohaz.hu%2F&tab=mobile

  • 10 Google függőség okai // 2014. június 17. 07:52

    Kedves Pappné Benedek Erika!
    Melyik kulcsszóra esett vissza?

    Amit elsősorban már most érdemes lenne javítani az a következő.

    Weboldala alsó bal oldalán számos kifelé mutató link van (meteora, linkkatalógusok, stb), ezeket a linkekt nagyon fontos lenne mihamarabb ellátni rel=”nofollow” taggal.

    Ugyanis most jelenleg ezekket az oldalakat támogatja linkekkel. Amennyiben jól tudom, ezek az oldalak csak a főoldalra kérnek viszont linket, ezért nem kellene azokat az aloldalakra is elhelyezni.

    Részletekbe nem szeretnék belemenni, de úgy fogalmaznám mesésen, hogy az oldalának az erejét továbbítja át ezeknek az oldalaknak feleslegesen.

    Túlzón fogalmazva, majd hogy nem linkfarm gyanúsnak is tűnhet az oldala.

    Programozóját, webmesterét megkérve hamar be tudja ezeket állítani, tehát minden nem az Ön oldalára mutató linket lásson el rel=”nofollow” taggal a forráskódban.

    A probléma megoldása itt kezdődik, de a kérdés továbbra is az, hogy milyen kulcsszóra esett vissza a helyezése?

  • 11 Google függőség okai // 2014. június 17. 08:05

    Kedves Varga Géza!

    Oldalán tegyen meg egy egy egyszerű beállítást.
    A fejléc jelenleg teljesen kihasználatlanul hagyta seo szempontból, és ez lényeges hiányosság Google szempontjából.

    Ide kell betennie, a head részbe minden egyes aloldalon ismételve az “Őrségi szállás” szót megfelelően kinézve Önnek (ha ez a legfontosabb kulcsszó), majd ezt a szót linkelje a főoldalra és adjon neki egy alt=pl olyan szöveg, amely tartalmazza az Őrségi szállás szót.” és ezt tegye be h1 tagba.

    Kinéze szempontjából érdemes nagyobb betűtípust használnia.

    Ezt fogja a Google a legfontosabb kulcsszavának tekinteni. Most ez üres.

    Szerintem itt van elsősorban elbukva a dolog.

    Ha ezt beállítja, már biztosan hamarosan eredményt fog látni.

    Ha ez sehogy sem megy, (pl: nincs programozója), akkor a “címlap” menü szövegét írja át relevánsabban: Őrségi szállás kulcsszóra.

    Összefoglaltan: Fejléc link kell, Őrségi szállás felirattal, amely link a főoldalra, szövegbuborékkal ellátva, és ezt a fejlécbe minden aloldalon a főoldallal együtt ki kell tenni h1 tagként.

    Ez menni fog? (a csinyalóházhoz írtam a javaslatot)

  • 12 Google függőség okai // 2014. június 17. 08:08

    Varga Géza Úrhoz még egy szóban, remélem nem sértem meg a setools, hogy példának írom,

    de nézze meg itt az oldalon felül a fejlécben talál egy szöveget: “Keresőoptimalizálás és keresőmarketing SEO blog”,
    ez a szöveg h1 link a blog főoldalára. Önnek ugyanígy kell csinálnia, ezt a példát kell követnie.

  • 13 Császár Adrienn // 2014. június 24. 20:27

    A májusi frissítés hatására az oldalam, ami korábban az első oldalon volt többtíz keresőszóra, hirtelen hátrakerült, a látogatóim több mint 90%-át elvesztettem. Mivel az Adsense bevételek miatt működtetem az oldalt, már azon gondolkodom, hogy felhagyok az üzemeltetéssel. Egyszerűen már nem tudom, mivel próbálkozzak, hogy hozhatnám fel az oldalam ismét az első oldalra. Tudna esetleg valaki segíteni nekem ebben?

  • 14 Hortolányi Gábor // 2014. július 24. 13:58

    Varga úrnak!

    A számos fenti jó tanács mellé még egy.
    A j1.5 már sajnos idejét múlta, a honlapokat ideje volna átmigrálni a legfrissebb j3 verzióra.

Hozzászólás

(Kerüljük a kulcsszavakat a névben)
* Kötelező mező. Az e-mail cím nem jelenik meg a blogon.