Félni kell-e a kimenő hivatkozásoktól?

2009. február 18. · 53 hozzászólás

Kategóriák: Gyakori kérdések · Pagerank

A legtöbb keresőoptimalizálással foglalkozó fórum, cikk, honlap említi, milyen fontos a magas PageRank érték, illetve, hogy minél több és értékesebb link mutasson oldalunkra. Természetesen a linknépszerűség nagyon fontos és nem könnyű egy idő után előrelépést elérni. Fontos nyomatékosítani ugyanakkoor, hogy a linknépszerűséget elsősorban a helyezések javításáért érdemes végezni, aminek persze az egyik visszajelző számadata a PageRank érték. (Ezt csak azért szeretném elmondani, mert az ember könnyen esik abba a hibába, hogy egyedül a PageRank érték növelésért dolgozik a linknépszerűségen. Pedig a linknépszerűsítés ennél komplexebb feladat, az igazi eredmény pedig a várt helyezések elérése, és a látogatók számának növelése)

A PageRank számításának módjából következik, hogy a kimenő hivatkozások révén csökkentjük az oldalunk PageRank értéket. Ez tény. A kimenő hivatkozások azonban a tartalmunk értékes része is lehet akár. Habár a PageRank érték csökken ugyan, de releváns linkek ugyanúgy a tartalom szerves és hasznos részét képezik, közel sem biztos, hogy a Google ezért hátra sorolná weboldalunkat. Az az ideális, hogy ha tartalom megkívánja, akkor az emberi látogatók számára értékes belső és külső hivatkozás egyaránt belekerülnek az oldalunk szövegébe. Nézzük ezt egy kicsit részletesebben

Miért hivatkozzunk más oldalakra?

Mint azt az imént említettem hasznos, ha egy „egészséges” mennyiségben kimenő hivatkozásokat is használunk. A legjobb bizonyítéka ennek, hogy sok kulcsszóra a kereső a linkkatalógusokat (például a startlap megfelelő oldalát) hozza ki első helyek valamelyikére. Ha belegondolunk, ott nagyon kevés hasznos (hivatkozás mentes) tartalom van, viszont a tartalom nagy része az adott téma kulcsszavaiból álló, releváns oldalakra mutató, szöveges linkek összessége. Ezért is tudnak jó pozícióba kerülni a találati listán. A keresők ugyanis nem csak azt nézik, hogy hányan mutatnak ránk, hanem értékelik azt is, ha témába vágó, releváns, esetleg többletinformációt közlő oldalakra mutatunk.

Ha belegondolunk például egy szakkönyvet olvasva is nagyon sokszor találkozunk hivatkozásokkal, melyek más könyveket ajánlanak az adott témakörben, ez azonban nem csökkenti a könyv információtartalmát. Ugyanakkor nem szabad túlzásokba sem esni, mert akkor a Google linkfarmnak vélheti oldalunkat, ami enyhén szólva nem előnyös. A legjobb, ha csak néhány ilyen linket használunk, de azok tényleg hasonló témájú értékes lapokra mutassanak.

Mire kell figyelni?

  • Lehetőleg oldalunk tartalmával, témájával összecsengő lapokra mutassunk (nagyrészt). Előnyős lehet, ha a témában jó pozíciókat elérő, erős oldalakra hivatkozunk.
  • Használjunk szöveges hivatkozásokat, ahol a szöveg a hivatkozott oldal témájára releváns. (sajnos gyakori hiba, hogy teljesen semleges szavakkal hivatkozunk (tovább, kattintson ide, stb.), ez sajnos általánosan igaz a hivatkozásokra, nem csak a kimenőkre jellemző)
  • A hivatkozások ne legyen kulcsszó zsúfolások, hanem emberi olvasatra természetesnek tűnő szövegek legyen. A legjobb például az, hogy egy cikkben a megfelelő szövegrészt alakítjuk át egyszerűen linkké
  • A külső hivatkozások normál szövegek legyenek, ne legyen kitüntetve semmilyen módon. Ne mutassunk HEAD tag-ekkel (H1, H2, H3, stb.) külső oldalakra. Ezen kiemeléseket, legfeljebb a saját, belső linkeknél alkalmazzuk. Mivel a legfontosabb tartalmakat, címeket szoktuk ezekkel a tag-ekkel jelölni, nem jó, ha azok külső weblapokra mutatnak
  • Ne mutassunk a kereső által valami miatt büntetett oldalra

Összefoglalva, nem szabad félni a kimutató hivatkozásoktól, hasznosak, természetesek, használjuk őket bátran. A link is ugyanolyan szerves része a tartalomnak, mint a normál szöveg. Tehát ha az adott hivatkozás értékes a látogatók számára (tehát releváns), akkor azt a Google is minden bizonnyal értékelni fogja. Mindössze oda kell figyelni, hogy mely oldalakra mutatunk, és milyen módon.

Ha tetszett:
Megosztom

53 hozzászólás érkezett ↓

  • 1 Sanyi // 2009. február 18. 11:52

    Tisztelt István!

    HA jól értelmezem ,akkor arra akarsz utalni, hogy legyenek kimenő linkjeink az oldalról. De ezek a linkek, inkább link csere útján létrejött kimenő linkek, vagy: maradok a példacégemnél ( egy cukrászat weboldalán szöveges részben linkel utalunk egy jó PR értékű és látogatott cukrászati kellék nagyker weboldalára?
    Azért kérdezem, mert tapasztaltam, hogy egy link csere során, teljesen más témakörrel foglakozó oldal relevánsabban mutat vissza mint egy szakmabeli. és még a PR értéke sem olyan számottevő volt.

  • 2 Ingyen Honlap ... // 2009. február 18. 12:16

    Kiváló cikk, mivel megmutatja a tartalmi összetartozás (relevancia) lényegét!
    Pont erről akartam írni az ügyfeleinknek, ezt ajánlani fogom minden (sok ezer) ügyfelünknek is!

    Üdv, HuPont.hu Főszerkesztő

  • 3 Kungl István // 2009. február 18. 13:03

    válasz: #1

    nem kifejezettem a linkcserére gondoltam, hanem arra, hogy e cikkben nyugodtan lehet hivatkozni olyam más weboldalt, amely kifejezetten azzal a témával foglalkozik, amit a saját oldalunkon csak megemlítünk, de nem fejtjük ki részletesen.

    természetesen ez nem csak a külső hivatkozásokra vonatkozik, hanem egy belső cikket is lehet így linkelni.

    KI

  • 4 zsolt // 2009. február 18. 13:29

    És mi a helyzet a nofollow-al?

    Kimenő link esetében, a mi oldalunkat javítja a releváns oldalra mutató, releváns kulcsszóra rakott link, csak “nem követi” a robot ?

    Vagy az olyan mintha nem is lenne link ?

    Erről mi a véleményed?

  • 5 Szergi // 2009. február 18. 13:32

    És mi a helyzet a behúzott YouTube videókkal és Google térképekkel. Lehet erről tudni valamit? (Akár azt, hogy hülyeség ilyet csinálni…?)

  • 6 Attila // 2009. február 18. 13:37

    Én a kimenő linket is sikeresen használom oldalam optimalizálásához.Persze ezt csak olyan linkeknél hatásos ahol a másik oldal tartalma is hasonló.A kimenő hivatkozásba is elhelyezem a kulcsszót.Nekem eddig pozítív tapasztalataim vannak ezzel kapcsolatba.

  • 7 Horváth Tamás // 2009. február 18. 16:19

    egy kicsit más jellegű kérdés:

    mit lehet tenni, ha egy ingyenes tárhelyen lévő honlap törlésre kerül, mert megszűnik a tárhelyszolgáltató?
    hogyan lehet a google-ben a “régi linket egy újra cserélni” ha már nem lehet a régi tárhelyhez hozzáférni, és headerből átirányítani?

    köszönettel:
    ht.

  • 8 Pizzamester // 2009. február 18. 17:16

    Mi lett a page rankekkel?
    Pár hete az összes(!) honlap pr-je a beépített firefox kiegészítőkkel nézve unranked lett.
    Csak nálam romlott el valami?
    Vagy történt valami nagy változás, esetleg átalakítják a pr-t?

  • 9 Kapeller Anikó - NessieGraf // 2009. február 18. 20:52

    Érdekelne a véleményed:

    Tartalom rendszeres szerkesztésére megkaptam egy honlapot. A megrendelő olyan információkat is szeretne eljuttatni a látogatókhoz, amelyek az ő honlapja programfelépítésének köszönhetően nem megoldható, viszont léteznek megfelelő eszközök, amiket remekül lehet használni.

    Ezekre is kimenő linkek mutatnak. Ugyanúgy, mint a témához kapcsolódó külső oldalakra. A legtöbb helyen viszontlink is van.

    Igen, megkérdezhetitek, miért nem írom át az oldalt. Végtelen egyszerű. Nem értek hozzá. A megrendelő egy alapítvány, melynek vezetősége úgy döntött: az alapítvány pénzét nem a honlap cifrázására, újraprogramozására, hanem sokunk számára fontos programok szervezésére, megtartására, valamint ismereteink bővítésére fordítja inkább.

    Mi a véleményed egy ilyen megoldásról?

  • 10 Fehér Márton (OMA) // 2009. február 18. 22:09

    Szia István!

    Alapvetően egyetértek sok mindennel, de ezzel nem:

    “A PageRank számításának módjából következik, hogy a kimenő hivatkozások révén csökkentjük az oldalunk PageRank értéket.”

    A PR érték számításnak képletét pl. itt lehet megtalálni:
    http://www.gpr.hu/index.php?m=6

    A képlet szerint sem csökkentik a kimenő linkek a PR értéket. Az osztás alatt a ránk hivatkozó honlapok esetében osztódik azok PRje annak függvényében, hogy ők hány helyre hivatkoznak. (Matematikailag értelmezve: a képlet jobb oldalán nincs olyan osztás, ami “i” függvénye lenne!)

    Vagyis: ha egy oldal sok másik honlapra hivatkozik, akkor a PR értékének csak nagyon kis részét adja (örökíti) egy-egy hivatkozott honlapnak. Ha egy honlap kevés oldalra hivatkozik, akkor kevés részre osztódik a PRje, vagyis több adódik tovább egy-egy esetben, mintha sokfelé kellene osztani.

    Az pedig, hogy mi hány oldalra hivatkozunk nem befolyásolja a PR értékünket! (Csak abban az esetben negatívan, ha túl sokra: linkfarm oldal; vagy ha büntetett oldalra hivatkozunk.)

    Várom véleményed a fentiekről!

  • 11 Kungl István // 2009. február 18. 23:27

    válasz: 10

    Köszi az észrevételt. Valóban kicsit pontatlanul fogalmaztam.

    Amikor vizsgálni szoktam egy weboldal PageRank értéket, akkor nem egy-egy oldalt szoktam csak vizsgálni, hanem az oldalak összességét. Hiszen az mutatja meg legjobban mennyire erős a weboldalunk.

    Ennek tükrében, ha hivatkozunk külső oldalakra is, akkor a továbbosztás miatt kevesebb érték marad a belső oldalainkra. (és így kvázi csökkentjük a belső PageRank értékeket is)

    Korábban modelleztem is a belső struktúrákat, hogy kiderülön számomra milyen szerkezetek a legjobbak ilyen szempontból. Tanulságos.

    KI

  • 12 Fehér Márton (OMA) // 2009. február 18. 23:42

    Igen, szerintem is így már a definícióba + a matematikai modellbe is beleillik: ha nem hivatkozunk egyik oldalunkról sem kifele, akkor az összes PR érték befele öröklődik és az oldalaink össz PRje nagyobb lesz.

    Viszont nem előnyösek a “zsákutca” honlapok sem… :-)

  • 13 Bánfalvi Péter // 2009. február 19. 00:18

    Honnan tudom meg, hogy egy oldal bünetett-e, és ha igen, miért?

    Péter

  • 14 Előd // 2009. február 19. 06:18

    Ez egy nagyszerű bejegyzés volt! Számomra igazán megnyugtató, és értékes információkat szolgáltató. Sokkal közelebb segített a tettekhez és a jó irány megtalálásához az oldalam népszerűsítése kapcsán. Köszönöm szépen.

  • 15 Kis Csüny // 2009. február 19. 10:04

    Sziasztok!

    A következő kérdés merült fel bennem, kiváncsi vagyok a véleményetekre: Ékszerekkel foglalkozó weboldalt szerkesztek, amire más ékszerészek is szivesen hivatkoznak. Akik tetszenek, azoknak a hivatkozását mi is viszonozni szeretnénk, így ez egyfajta linkcsere, de releváns oldalakra. Kérdés, hogy ez az oldal mely részén érdemes megtenni? Pl. számít-e, hogy a főoldalra, vagy a http://valami.hu/linkek.html oldalra, vagy a http://linkek.valami.hu oldalra rakom? Mi a best practice?

    És mi a helyzet a linkgyűjteményekkel, akik kérik, hogy hivatkozunk vissza rájuk? Egyrészt kérdés, hogy ők egyáltalán figyelik-e a visszahivatkozást, ha igen, figyelik-e, hogy pontosan milyen címről? Tehát az ilyen linkeket érdemes-e bárhová rakni, ha igen: hová?

    Üdv.,
    Kis Csüny

  • 16 Hidegfem.eu // 2009. február 20. 18:50

    Nagyon érdekes a téma, és kezd világossá lenni a képlet, illetve az aloldalak kimutató linkjei között az összefüggés.

    Kíváncsi vagyok a véleményedre, hogy mi a helyzet mondjuk egy olyan oldalon, ami egy olyan webáruház, ahol egyetlen statikus link van, az összes “aloldal” annak paraméterezése? (Adatbázisból dolgozunk…)

  • 17 Hegyi Zsolt // 2009. február 20. 20:13

    Én azt vettem észre, hogy PR érték manapság már nem az első szempont. Pl.: van két oldalam, az egyik PR4, a másik PR3. A PR3-as oldalnak havi szinten több a látogatója, mint a PR4-nek.

  • 18 Sanyi // 2009. február 23. 20:43

    Üdv mindenkinek!

    Megszakítva a nagy csendet, próbáltam utána nézni dolgoknak. Melyek azok a dolgok amelyekért bünteti weblapunkat a gugli. Ilyenek lehetnek olyan link csere oldalak is amelyek már büntetve vannak tevékenységeikért, mégis PR értékük még magas és reménykedünk, ha cserélünk velük, mi is előrébb jutunk. Minap találtam egy oldalt, ahol a következő volt PR4 vagy nagyobb oldalaknak ingyenes a csere, az ennél kevesebb értékkel rendelkezők évi x összegért megkapják. Ha jól tudom ezt büntetik, de cáfoljatok. Aztán meg a másik dolog, ha kifele mutató link oldala (amire mutat) büntetve van és mi azt nem is tudjuk. De honnan is lehet ezt megtudni? Tudom erre is van módszer, de lássuk be, hogy egy aktívan szerkesztett lapnál, nincs idő mindig végig ellenőrizni ezeket. Vagy a konkurencia direkt hadjáratot indít ellenünk, mert erre is van bőven példa.
    Amit viszont kérdezni szeretnék az a duplikált tartalommal kapcsolatos. Milyen módszerrel érdemes kiküszöbölni, hogy a http://www.xy.hu tartalmat ne csak a http://www.xy.hu/index.php-t indexelje a google és ezáltal ne tűnjön duplikációnak. (.htaccess, vagy a robots.txt, vagy a sitemaps-t) kell felkészítenünk erre a feladatra?
    Válaszokat előre is köszi.

  • 19 Cseh József // 2009. február 24. 01:31

    Válasz #16:
    Üdv!

    Engedd meg, hogy én is válaszoljak Neked! Az említett áruház, gondolom az ,amelyiket belinkelted a neved alatt. Én mindenképpen átalakítanám, mivel se kategóriákra, se termékere nincs optimalizálva az oldal.
    Ez alatt azt értem, hogy a meta tag-ek nem változnak, az url-ek sem tartalmazzák a kulcsszavakat. Ezeket, vagy htaccessel vagy egyéni oldalgenerálással meg lehet oldani, kérdés, hogy a fejlesztőtök mennyire van megfizetve :)

  • 20 Attila // 2009. február 25. 14:42

    Hello István a segítségedet szeretném kérni!

    Sandbox vagy Büntetés ?

    A Sandbox fogalmát nem ismerem és nem tudom hogy létezhet-e.A lényeg hogy kb 3 hete kezdtem nagyon keményen linképítésbe egy kulcsszó felhozására.Erre szépen fel is jöttem 24.000.000 találatból a 33-ra de most hirtelen közel 600 helyett zuhantam.A véleményedre lennék kiváncsi kiváncsi,hogy mi lehet az oka,az oldal kulcsszósűrűség kb 6%,semmi rejtett szöveg vagy link.Lehet,hogy azért tűntem el mert nagyon hirtelen jutottam fel?Indexelt Backlinkjeim szerintem elég erősek:Van 1db-7pr, 19db-6pr,4db-5pr,14db-4pr plussz még pár 2-es 3-as 0-ás, Állítólag azért is letolhat a google mert hirtelen szerzek erős linkeket.

  • 21 Vida Ferenc // 2009. február 25. 21:25

    Bocs az alsóhoz a link nem ok.

    http://www.felujitlak.hu a helyes

  • 22 Sanyi // 2009. február 26. 06:44

    Mire is lehet tudni a sandbox -ról? A fogalomnak, vagy inkább fogalmaknak több értelmezése is lehet. Mert tudomásom szerint több alkalmazás is használja ezt a kifejezést, persze nem ugyan abban a értelmezési körben. Programozók körében, mi csak homokveremnek nevezzük. Ilyen például a JVM, a VB, vagy a Magic is. Egy virtuális környezetet létre hozva független, futtató környezet. Persze levelező, ütemező, iktató rendszerek is használják. Lotus Notes, qmail stb. És itt is más értelmezésben.
    De ha igaz a szóbeszéd akkor a google is. Elméletileg az új honlapokkal, kezdetben kicsit bizalmatlanok. Legalábbis Ezt lehet olvasni, de igaz e nem tudom. Én most csináltam egy új domain néven, új köntösben egy weboldalt. keresőkben egyes kulcsszavakra már az első oldalon van, vagy pont az első helyen. A “fő” kulcsszóra egy hét alatt a 8. oldalra került előre (Ezt Istvánnak is köszönhetem!!!). Megpróbáltam csak olyan oldalakkal linket cserélni, amelyek relevánsak, kifelé mutató linkek is többsége az oldalhoz igazodik. Remélem tartós lesz.

  • 23 Sanyi // 2009. február 26. 06:59

    Keresési szokások?!
    Olvastam pár tanulmányt és arra lehet következtetni, hogy az első oldalon található címek közel 70%, de a 3. oldalon már csak 6-7% a kattintások aránya.
    Eszerint a keresések során maximum az emberek a 3. oldalig lapoznak? Melyik az a pozíció, amely még jónak számít? Tudom az a jó, ha egy weblap az első a találatok között van, de valljuk be, hogy nem biztos, hogy jobb is mint a 10. oldalon található oldal.

  • 24 Attila // 2009. február 26. 07:08

    Hello Sanyi!

    Örülök,hogy sikerült jó helyre hozzni az új domainneved több kulcsszóra,de nekem is így volt kb 1 hónapig és csak most tüntem el remélem te nem jársz így.Egyébként hogy átgondoltam a dolgokat rájöttem hogy máskor megtörtént ez már velem csak gyengébb kulcsszóra.Új oldalam ahogy beindexelte a google máris az első oldalon voltam igaz erre a kulcsszóra csak 5-600.000 találat van.Aztán eltűnt,de kb 1 hónap múlva ismét megjelent az első oldalon és azóta is ott van

  • 25 Sanyi // 2009. február 26. 09:38

    Kedves István!

    Remélem olvasod írásaink! Nem tudom a többiek, mit gondolnak, de jó volna egy fórum oldaladra, mert jelen esetben is rég eltértünk a fenti témától.
    Köszi.

  • 26 Kungl István // 2009. február 27. 22:02

    Üdvözlet!

    Bocs, hogy nem reagálok túl sűrűn, szabin vagyok 2 hétig, március 2. hetében tudok érdemben válaszolni a kérdésekre.

    Üdv,
    I

  • 27 Bogdányi Zsolt // 2009. február 28. 04:46

    Attila, velem is ez történt, új honlap, nagyon jó helyre feljött 2-3 hét alatt, aztán visszadobott 300-400 hellyel.
    semmit nem változtattam, bár neház volt megállni, de kb egy hónap után visszajöttem.
    én azoknak adok igazat, akik azt mondják, létezik a Sandbox. elég nagy kibxxx, nem értem, milrt jó…

  • 28 Zsolt // 2009. március 02. 16:11

    Sziasztok!

    Már Én is több weboldalamnál tapasztaltam ezt!
    Első pár hét nagyon jó helyezés, utána meg visszadobott, rosszabb esetben pedig az első 1000-ben sem volt benne! :-(

    -Zsolt-

  • 29 Sanyi // 2009. március 20. 08:24

    Üdv!

    Ismét megtörve a nagy csendet egy kérdéssel állok elő.
    Próbáltam keresgélni, de nem igazán találtam hasznos infot arra vonatkozóan, hogy mikor fogják ismét frissíteni a PR-t?
    Válaszokat előre is köszi.

  • 30 Kungl István // 2009. március 20. 08:27

    Szia!

    Kb. 4-5 havonta szokták, én április végére vagy májusra várom.

    KI

  • 31 Sanyi // 2009. március 20. 10:42

    Üdv!
    Régebben ez az időtartam sűrűbb volt. Talán a google háza táján is kezd begyűrűzni a válság? Addig is várjuk újabb bejegyzésedet.

  • 32 Sanyi // 2009. március 25. 08:59

    Üdv!

    Érdekes dolgokat tapasztaltam: gondoltam megosztom!

    Elemezgetve az egyik honlapnapnak amit csináltunk a “konkurenciáit” érdekes dolgokat tapasztaltam. az elsők között található egy lap, amely nem is valid, meta tag-ek is össze vannak csapva. az oldalra mutató linkek sem mutatnak valami nagy komolyságot. És az oldalon található infók sem különböznek nagyon a többitől. Az oldalt szerintem egy éve nem frissítették. mégis a zzzz.lap.hu után a második helyen trónol. az őt követő 4 lap amiben benne van a mi általunk készített is, folyamatosan frissíti a tartalmat, link cserék, stb.
    Érdekes?!: Ekkor találtam rá az oldalukra mutató linkek között dmoz linkjére. Gondoltam utána olvasok, ennek a misztikusnak számító oldalnak, ami valljuk be manapság már nem annyira misztikus. régebbi írások azt közlik, hogy annak idején a google is ezekre az adatbázisokra, és link gyűjteményekre támaszkodva alakította ki a találati listáját. Nosza gondoltam, felveszem a kapcsolatot a magyar szerkesztőkkel és beregisztrálom az oldalt. a regisztrálás megtörtént, de csak bízhatok benne, hogy megfelel majd az oldal mert vissza jelzés az nincs. és ezt a le is írják. Még egy fura dolog, hogy a találatok között az első oldalra hoz egy másik lapot is amit 2004-ben frissítettek utoljára. a meta tag-ek hiányoznak. PR értéke is csak 2. A második oldalon meg 4-5-ös PR értékűeket szorít hátrébb. és mindösszesen 12 BACKLINK van az oldalra, amelyek szimpla link csere oldalak.

  • 33 Mezei Norbert // 2009. március 25. 09:32

    Kedves István!

    Ezt írtad:”Ne mutassunk a kereső által valami miatt büntetett oldalra ”
    Nos:
    Honnan tudható az, hogy az általam kiszemelt oldal büntetve van e vagy sem?????????

    És ha igen, az mit okozhat, ha már belinkeltem?

    Előre is köszönettel: M.Norbert

  • 34 Kungl István // 2009. március 25. 19:37

    válasz: #33

    Sajnos meg kell nézni, hogy a tipikus büntetéseket elkövették-e az oldalon. (ez gyakorlatilag egy szubjektív döntés)

    Egy rossz link komoly hatással lehet a saját oldalunk helyezéseire, PageRank értékére is.

    KI

  • 35 Bene Magdolna // 2009. április 03. 09:26

    Kedves Kungl István!

    Engem érdekelne, hogy mit ért “tipikus büntetés” alatt.
    (Elnézést, de nem tudom értelmezni a mondatot saját ismereteim alapján. Lehet, hogy elgépelésről van szó?)

  • 36 Maczkó Mónika // 2009. április 23. 12:31

    Kedves István!

    Előző blog hozzászólásomra is szakmailag megalapozott választ kaphattam tőled.Köszönöm.

    Kérlek segíts értelmezni, egy számomra érdekes jelenséget.
    Egy turisztikai weboldal menedzselése során egyik nap első egy menedzselt kulcszóra a lap a Googleba, másnap 26., azt követően nincs az első százban sem.

    Nem értem az okot.
    Lehetséges ok ( ? ), feltételezésem, hogy a rámutató linkeket megnézve a 150 linkből 140 önmagára mutat.

    Ez lehet akár Google kizáró ok is?
    Vagy máshol keressem a problémát?

    Köszönöm válaszodat.

  • 37 Kungl István // 2009. április 28. 11:53

    Kedves Mónika!

    Ha új az oldal, akkor lehet, hogy a Google Dance jelenségről beszélhetünk és néhány nap alatt rendeződnie kell a helyzetnek.

    Ha ez nem történik meg, lehet, hogy valamilyen büntetést kapott az oldal. Érdemes megnézni a Google Webmaster Tools-ban.

    KI

  • 38 Mohos Gáborné // 2009. május 25. 09:10

    Kedves István!
    A linképítéssel kapcsolatban szeretném kérdezni, hogy a PR. értékelés szempontjából csak az a fontos, hogy létezzenek más oldalon a rám mutató linkek, vagy az is számít, hogy hányszor kattintottak rá?
    Köszönöm válaszod.
    Üdv
    Mohos Gáborné

  • 39 Kungl István // 2009. május 27. 16:11

    Kedves Mohos Gáborné!

    A kattintások száma nem számít. Ami fontos, hogy értékes és minél relevánsabb oldalakról mutassanak a linkek. (és az sem árt, ha változatos szövegekkel)

    KI

  • 40 Abdai Anikó // 2009. június 12. 18:52

    Kedves István!A közel múltban én is csatlakoztam,Önökhöz minden nap benézek és olvasgatom írásait és itt a blogban a hozzászólásokat.Az utolsó google frissítésnél én is kaptam büntetést és nem tudtam miért.Most,hogy olvasgattam a hozzászólásokat jöttem rá,valószínűleg olyan banner volt oldalamon,amely bejelentett oldalnak számított.Le is vettem oldalamról mikor észrevettem, de akkor már késő volt.Mint később kiderült semmi alapja nem volt a rosszindulatú bejelentésnek,csak valaki szórakozott.Ha esetleg megnézné oldalamat örülnék neki.Üdvözlettel Anikó

  • 41 Papp Attila // 2009. augusztus 28. 07:45

    Tisztelt Blogozók!

    Kérem, mondja meg valaki, hogy az létezhet-e, hogy azoldalam kb. 100 linkgyűjteménybe kitettem, és István backlink számlálója csak 3 db.-ot mutat a google linkek oszlopban. Hol vannak olyan katalógusok, amik a gugli eredményt növelik? Illetve a ker.opt. szempontjából a másik 3- nál jegyzett site-ok is elérhetnek jó helyezést?

    Köszönöm

  • 42 Kungl István // 2009. szeptember 02. 19:58

    A Google csak a viszontlinkek egy kisebb halmazát mutatja meg a találati listán. A Google Webmaster Tools-ból lehet kinyerni azonban a teljes linkhalmazt (saját oldalra)

    KI

  • 43 Gerner László // 2009. szeptember 21. 17:17

    Tisztelt Kommentelők és István!

    Nem most kezdtem a keresőoptimalizálásban dolgozni. Sokan panaszkodnak a Google rapszódikus, mostmár talán kiszámíthatatlan találati listaváltozásaira.
    Május óta tapasztalom, hogy a jó helyezéssel rendelkező, a Seotools vizsgálatai lehetőségei szerinti ellenőrzésekre, de a keresőkben is korábban elsőrangú helyezéseket elérő oldalak háttérbe szorulnak, és a linkgyűjtő portálok kerülnek - PageRank értéküktől függetlenül - az első helyekre! Mi változott azóta? Mert sem a számítások, sem a viszontlinkek, kifelé mutató hivatkozások vizsgálata nem mutat logikát! Szinte tökéletes relevanciával rendelkező, korábban évekig jól szerepelő, karbantartott (tartalom és linkek) oldalak tüntek el néhány hónap alatt. Ebből csak arra lehet következtetni, hogy változott a keresési algoritmus, de a kérdés, hogy mire, és miért?
    Egy magyarázatot kaptam! A szponzorált linkek olcsóbbak, mint a drága nagy PageRank értékű releváns linkek vásárlása!
    Üzletpolitika? Valószínűleg az lehet, mert a WEB-mester tools ellenőrzései is logikátlanok! Illetve van benne logika, csak az előbb említett!
    Több éve optimalizálok eredményesen, a Google ajánlásai szerint, de ilyen zűrzavar még nem volt!
    Mi az ami változott?

    Üdv: Egy Google-ban megrendült bizalmú!

  • 44 Kungl István // 2009. október 05. 08:04

    válasz: #43

    Én úgy gondolom, hogy ha algoritmus frissítés lett volna, akkor arról tudnánk. A Google ezt nem szokta titkolni. Az új algoritmusokat egyébként itt tesztelik: http://www2.sandbox.google.com

    Persze ez nem jelenti azt, hogy a paramétereket nem próbálják finom hangolni, vagy esetleg valamilyen más módon a kiszűrni a “nem relevánsnak vagy erőltetéssel odajuttatott” oldalakat. Sajnos ennek értékes oldalak is áldozatul esnek néha.

    Mit lehet tenni?
    Amíg a Google ennyi látogatót oszt szét a weboldalak közt, nincs választási lehetőség. Alkalmazkodni kell és folyamatosan figyelni a listákat, a konkurensek paramétereit.

    Mindenképp érdemes használni a Google Webmaster Toolst is, hátha ott okosabb lesz az ember, illetve itt kérheti a weboldal újraellenőrzését is.

    KI

  • 45 Gerner László // 2009. október 25. 00:04

    Kedves István!

    A sandbox keresésen minden úgy jön, mint május előtt!
    Akkor most az általános kereső kísérleti, és a sandbox a régi keresési algoritmus szerint futó kereső?
    Érdekes!

    Üdv: GL

  • 46 Ramit Ramit // 2010. január 28. 19:33

    http://www2.sandbox.google.com

    sajnos már nem működik a link pedig ismét megkartam nézni
    emlékeztem, hogy valamikor olvstam róla, és megkerestem.

  • 47 HOSSZÚ GÁBOR // 2010. február 18. 11:00

    Üdv mindenkinek!csak arrol szeretnék irni,hogy a weboldalam nagyon rossz helyen volt a keresőben,kb 2hete elkezdtema http://www.seotools.hu segítségével a kereső optimalizálást,plusz egyéb segitségeket felhasználtam amit a ezen az oldalon találtam,és az eredmény hihetetlen lett:
    az “olcsó autóüveg” szóra 2hete még az első 1000-ben sem voltam,ma pedig a 3.helyen vagyok!

  • 48 Slapec // 2010. március 21. 22:10

    Kedves István!

    Régóta tisztelettel figyelem a munkád és használom előszeretettel a seottols.hu -t.
    Én csak annyit fűznék az előttem szolokhoz, hogy azért ne felejtsük el, hogy a gépünk tárolja valamilyen szinten a keresési eredményeket és ha az egyik nap beütjük a Google-ba a kulcsszavainkat amire pozicionálunk és rákattintunk a weboldalunkra akkor másnap ne lepődjünk meg ha elpufferelve előrébb dobja a helyezésünket.

    Lenne egy kérdésem nekem is.

    Te mit tennél: Van 4 weboldalad szépen felépítve csak az egyiknél van valamilyen szinten backlinkekkel ellátva.
    Mindegyiken különálló tartalommal ami releváns a többivel.

    Szeretnél linket építeni, de mivel egyedül vagy ezért kevés az időd mivel a konkurenciádnak meg van pénze Optimalizáló cégeket megbízni a saját weboldaluk felfuttatására valamint nem sajnálják a pénzt fizetett katalógusokba való beregisztrálásra ezért éjjel nappal dolgozol.

    A többi weboldalt is egyesével felépítenéd link csere szempontból.
    Ha teljesség igényét szeretnénk akkor az aloldalakkal is elkel játszani, azokat is beajánlani. Majd a kimenő hivatkozásaidat nem nagyon eleresztve a fő weboldalt támogatnád aminél már van számottevő backlink.

    Te mit csinálnál? Hogy lehetne egy kissé leegyszerűsíteni a menetét a dolgoknak? Lehet -e egyáltalán? jó-e az irány?

  • 49 Kungl István // 2010. március 22. 22:17

    válasz #48

    Mindenképp dolgoznék a linknépszerűségen, akkor is ha csak kevés idő jut rá. A kevés is több mint a semmi.

    KI

  • 50 Miller // 2011. február 10. 10:58

    Kedves István!

    A linkgyűjteményekkel kapcsolatban lenne egy kérdésem.
    Ha egy linkgyűjtemény főoldala 4-5-6 PR értékű, de az aloldal, ahová a linkemet kiteszik 0-1, vagyis kevesebb, mint a saját oldal PR értéke, akkor érdemes ilyen gyűjteménybe regisztrálni?
    Linkgyűjtemények nagy része ilyen.
    Talán abból a megfontolásból érdemes, hogy később erősödik, és nagyobb lesz az adott kategória oldal PR értéke?

  • 51 Kungl István // 2011. február 28. 14:58

    válasz #50

    Minden tárolt link számít. A tapasztalatok szerint a sok kicsi többet ér, mint az 1-2 nagy értékű.

    KI

  • 52 vAfotóriporter // 2012. január 24. 16:55

    Én elég sokat vitatkozom emberekkel azon, hogy szabad/érdemes/kell-e linkelni. Sajnos a legtöbb blogger és hírportál még a legelemibb forrásmegjelöléseket sem hajlandó alkalmazni, nemhogy korrektül linkeljék az oldalt, aminek a tartalmát használják.
    Valamiért azt hiszik, hogy ez hitelteleníti őket (és még a SEO-nak is árt). Pedig szerintem pont ellenkezőleg, épp hogy hitelesebbé válik egy oldal, ha szépen, átláthatóan feltünteti, hogy honnan szerzi az értesüléseit.

  • 53 Incze András // 2012. március 11. 10:31

    Kedves István!
    Ha egy oldal 500-600 külső linkkel rendelkezik egy adott kulcsszóra vonatkozóan, miért gyengébb egy olyan oldallal szemben, amelyiknek 3000-4000 belső linkje van a kulcsszóra. A mennyiség legyőzi a minőséget?
    András

Hozzászólás

(Kerüljük a kulcsszavakat a névben)
* Kötelező mező. Az e-mail cím nem jelenik meg a blogon.