Google Webmestereszközök: változás az Átlagos pozíció jelentések számításában

2012. január 31. · 9 hozzászólás

Kategóriák: Google Analytics · Google Webmaster Tools

A Google Webmestereszközök jelentéseiben (és ha összekapcsoltuk az Analytics fiókkal a Webmestereszközök fiókunkat, akkor az Analytics jelentések között is) láthatjuk, hogy adott keresési lekérdezések, kulcsszavak esetén a weboldalunk milyen helyezést ért el. Ezt a "Keresési lekérdezések" jelentésben találjuk Webmestereszközökben:

Hasonló jelentést a Google Analytics-ban a Keresőoptimalizálás jelentésekben található.

Miként változik az Átlagos pozíció jelentés?

Eddig ezek a számok azt mutatták meg, hogy az elmúlt időszakban az adott kulcsszóra oldalunk milyen pozíciót foglalt el átlagosan. Ennek megfelelően az összes lekérdezés, összes pozícióját átlagolták.

A jelenlegi változtatás után viszont csak a legjobb pozíciót elért helyezések átlaga fog szerepelni a jelentésben.

A közzétett példa kiválóan szemlélteti a változást:

Valaki keres egy kifejezést és a mi oldalunk lapjai a közül kerül ki a 3., a 6. és a 12. helyezett. Egy másik felhasználó ugyanarra a kifejezésre keres és az ő listájában a mi oldalunk lapjai az 5. és a 9. pozíciót foglalják el. Ekkor a jelentésben szereplő érték az összes helyezést tartalmazó átlag alapján kerül meghatározásra. Tehát: (3+6+12+5+9)/5=7.

A későbbiekben azonban csak az elért legjobb helyezés fog szerepelni az átlag számításakor. Tehát a fenti példában szereplő helyezések alapján a következőképpen néz ki a képlet és az eredemény: (3+5)/2=4.

Véleményem szerint hasznos a változtatás, mert így konkrétabb képet kaphatunk az oldalunk által elért helyezésekről. A korábbi számítási móddal sok esetben megtévesztő eredményt adott a jelentésben található érték.

Érdemes ellenőrizni miként változnak az jelentések.

Ha tetszett:
Megosztom

9 hozzászólás érkezett ↓

  • 1 VidaFerenc // 2012. február 01. 04:27

    Most akkor ez István azt jelenti, hogy megszűnhet az organikus találat idővel, és csak az első 4 helyezett marad?
    A többi hely adworsd-ös lesz, vagy lehet? Szerintem sokan elpártolnak a Google-tól, ha így lenne.

    http://www.lakasfelujitas1.hu

  • 2 Eyn // 2012. február 01. 09:56

    Ezt hasznos tudni.De a Google-val kapcsolatban több változás feltűnt, amit nem értek.Eltűntek a keresőben a tárolt változatok.A Google képkereső sincs már.És rengeteg oldalnál 404-es hibát ír ki.
    Mi történik a háttérben? A Facebookkal való esztelen versenyben mindent megváltoztatnak ami eddig jó volt?
    És mégvalami.Úgy vettem észre amióta több belső link van a másik blogomon (http://regiujzenek.blogspot.com)sokkal több látogató érkezik a Google-ból.Készítettem egy oldalt, ahol a látogatók tematikus sorrendben láthatják az összes bejegyzés linkjét, hogy könnyen eligazodjanak.
    Mennyi belső linket szabad kitenni? Úgy tudom, hogy ha 100-nál több van egy oldalon, akkor a Google büntet.

  • 3 Greg // 2012. február 01. 15:27

    Ez jó, már csak arra lennék kíváncsi, hogy az AdWords miként számítja az átlagos pozíciót…

  • 4 Kungl Zsolt // 2012. február 01. 17:00

    #1
    Természetesen nem. Ennek semmilyen hatása sem lesz az találati listában elfoglalt pozícióra.
    Arról van szó csupán, hogy a jelentésekben szereplő “Átlagos pozíció” mutató számításának módja változott.

    #2
    Egy oldalon az oldal jellegétől függhet, hogy mennyi link sok. Például a lap.hu oldalakon több száz link van egy oldalon, mégis sokszor jól szerepelnek.
    Emellett ha saját aloldalainkat hivatkozzuk akkor belső linkekről beszélünk.

    #3
    Az Adwords-ben egyszerűbb a számítás. Ott a megjelenésekkor elfoglalt pozíciók átlagát látjuk.

    Üdv,
    KZs

  • 5 Eyn // 2012. február 01. 21:49

    Köszönöm a választ.A Google -val kapcsolatban annyi:
    Ha a Startlap Keresés -én keresztül megyünk a Google-ra
    akkor ilyen.Eddig ez nem volt.Úgy jön be rendesen, ha beírom (http://www.google.com vagy .hu)

  • 6 Szendi András // 2012. február 12. 23:10

    A probléma igazából ott van, hogy hiába írsz a Google elvárásai alapján modern és az alapelveknek megfelelő oldalt, borzalmasan nehéz felhúzni jó helyre a listán addwords nélkül. Tehát azok az oldalak maradnak elől akik mondjuk csináltak 10-15 éve egy oldalt és az elsők voltak, de a minőségük is sokszor ennek megfelelő, elavult, na akkor ez hol támasztja alá a Google irányelveit?

    Az én oldalam hetekre eltűnt a keresőjükből, érthetetlen okokból. Írtam nekik, hogy ezt meg miért? 2 hét múlva jött a válasz, hogy az oldalunk teljesen rendben van minőségben ésatöbbi, legyek türelemmel. Visszakerültünk nemrégiben, de borzalmas helyen. Nem tudom mi a célja a Googlenek de a saját irányelveiket sem tartják be.

  • 7 Kiss Gábor // 2013. február 12. 20:42

    Igen már lassan követhetetlen a Google.4-5 éve kísérletezem de néha elképesztő dolgokat látok a tanultakkal ellentétes dolgokat.Új oldalak tapossák el a régi oldalakat 4-5 éves domain előtt egy 2 hetes domain hát nem is tudom a keresőoptimalizálás már lassan kezd a szerencsejátékhoz hasonlítani vagy bejön vagy nem.

  • 8 Jancsika János // 2013. február 25. 18:12

    Nem szerencsejáték, legalábbis nekem nem az. Voltam már nagyon jó helyen is több kulcsszóval, aztán hátracsúsztam a végtelenbe. Türelemmel kell ismét linkeket szerezni, persze figyelembe véve a korábbi linkeket is - oszt lassan helyezkedik vissza.

  • 9 Kungl Zsolt // 2013. február 25. 18:27

    Következetes munkával és persze a szabályokat, irányelveket betartva a keresőoptimalizálás nem szerencsejáték. Az viszont lényeges hogy lépést kell tartani a változó algoritmusokkal.

Hozzászólás

(Kerüljük a kulcsszavakat a névben)
* Kötelező mező. Az e-mail cím nem jelenik meg a blogon.