A Google Panda 4.0 indul a napokban

2014. május 22. · 30 hozzászólás

Kategóriák: Google Panda · Google update & export · Matt Cutts

Matt Cutts május 20-án bejelentette, hogy újabb algoritmusfrissítést élesítenek. A napokban tehát életbe lép a silány tartalom ellen létrehozott Google Panda 4.0-ás verziója.

Az elmúlt időszakban is folyamatosan frissítették

A mostani bejelentés és a legutolsó hivatalos frissítés között is sokat változott a Google Panda. 2013-as év közepén tett bejelentés óta (miszerint átlagosan havonta fog frissülni a Panda algoritmus) sok változat kijöhetett, amit a weboldalak többsége nem nagyon érzékelt. A mostani viszont vélhetően egy nagyobb változtatás.

A Google szerint a Panda 4.0-nak hatalmas hatása lesz

Google Panda 4.0
A Google Panda eredetileg 2011. februárjában látott napvilágot és a rossz minőségű weboldalak, vagy lapok kiszűrésére jött létre. A mostani frissítés a Google elmondása szerint az angol nyelvű weboldalak körülbelül 7,5%-át érinti, de a különböző nyelveken más és más nagyságú lehet a érintettség.

Ha visszaemlékszünk hogy a nagy port kavart Penguin (vagy magyarul Pingvin) algoritmus kapcsán 2-3% körüli hatásról beszéltek, akkor a Panda 4.0 tényleg jelentős mértékű változásokat hozhat.

Elmondásuk szerint némileg finomodik az algoritmus, de egyelőre sok tapasztalat még nincs az újítással kapcsolatban.

Várjuk a tapasztalatokat, hogy ki mit érzékel/érzékelt a napokban.

Ha tetszett:
Megosztom

30 hozzászólás érkezett ↓

  • 1 Sándor // 2014. május 22. 10:17

    Nekünk elég sok oldalunkat érintette.
    Az egyik pl. első oldal 8. helyről visszaesett 13.-ra.
    Más szavakra is ez az oldal esett.
    Egyéb oldalaink tartották magukat nagyjából.

    Ismerős több oldala szinte kivétel nélkül durván visszaesett.

    Másik ismerős 3 éve nem frissített oldala (bezárt a cég), nincs is optimalizálva, semmi meta leírás, kulcsszó és második oldalra feljött.

    Érthetetlen ez az új módszer.

  • 2 Kungl Zsolt // 2014. május 22. 10:36

    Sajnos minden frissítésnek és vannak nyertesei és vesztesei. Azért a tényleges hatás kimondásáig még várnék néhány napot.

  • 3 Futó // 2014. május 22. 11:50

    A kis forgalmú oldalaknál egyre nagyobb a tánc. Minőségi oldalam is bukott már és egy kevésbé minőségi oldal is jól szerepelhet, ha forgalom van rá irányítva.

  • 4 Superlink // 2014. május 22. 11:58

    Azért ne felejtsük el azt sem, hogy Matt Cutts beszámolt egy úgynevezett PayDay Lone 2.0 lefutásáról is, ami a spam oldalak ellen megy! Szóval amit pandának hihetünk, az nem is biztos, hogy az! A napokban sok ugra-bugra volt a találati listákon, de én egyenlőre érdemi változást nem tapasztaltam!

  • 5 Vittore // 2014. május 22. 13:10

    Én nem látom a problémát, tartalmat kell fejleszteni. Teli az internet agyonoptimalizált szarokkal, tartalom meg nincs rajtuk. Nekünk az elmúlt 2-3 hónapban több olyan oldalunk is hatalmasat ugrott, melyen már jó ideje dolgozunk. És számos kulcsszóval uraljuk a piacot, többek között ezekkel az újonnan feljött oldalakkal is.

  • 6 HP WEBber // 2014. május 22. 13:23

    Sziasztok!
    Két kérdésem lenne, remélem tud valaki okosat mondani rá:

    1: Ha van egy oldalam, amin 3 nyelv is be lett állítva, de csak a magyar az amire rendszeresen frissítünk tartalmat, az angolon és a németen minimális a tartalom, akkor az új algoritmus lehetséges hogy az angol és német oldalak miatt húzza vissza a második oldalra a találatokat?

    2: Szerintetek a havi (10-15 mondatos) tartalom bővítés elegendő ahhoz, hogy előre lépjen az oldal, vagy inkább az egyben nagyobb (akár egész oldalas) tartalombővítés a nyerő?

  • 7 Székely // 2014. május 22. 13:47

    Kiváncsi vagyok mikor ér el bennünket ez az új Panda hullám és miként fogja megváltoztatni a találati listát. Aki betartotta a játékszbályokat, minőségi, értekes tartalmat tett közzé nincs félnivalója.

  • 8 Mammel Erik // 2014. május 22. 13:55

    Vittorioval értek egyet, nem kár a sok gagyi oldalért, amit agyba-főbe optimalizáltak. Nagyon sokan elfelejtik, hogy a tartalom a legfontosabb!

  • 9 Érczi László // 2014. május 22. 14:42

    A Google már deklarálta korábban: neki is az jó, ami a felhasználónak. A tartalom. (Meg az oldalra mutató linkek).
    Kezd azonban kicsit követhetetlenné válni a dolog, csak kapkodom a fejem, és azon tűnődöm, van-e értelme az egésznek. Görcsölni az optimalizáláson, aztán megint változik, aztán megint görcsölni. Azt olvastam valahol, hogy a 100%-ban optimalizált oldalakat is bünteti már az algoritmus.

    Olyan ez mint a puskázás a dolgozatírás alatt: tegyél bele hibákat, mert a tanár egyből rájön, hogy puskáztál! :-)

  • 10 Nemes Bertalan // 2014. május 22. 21:19

    Nem tudom, hogy a Panda miatt-e, de a napokban jelentősen visszaesett a blogunk forgalma, pedig többnyire minőségi tartalommal töltjük. Valami miatt mégis kaptunk egy kis büntit.
    Egyébként tényleg nem könnyű ebben a folyton változó világban kiigazodni.

  • 11 Illés Norbert // 2014. május 22. 23:34

    Sokszor tényleg elfelejtjük a kiindulási alapot, ami a google szerint a hasznos tartalom. Ettől függetlenül persze ez egy “örök harc” a google és a SEO-sok között. Sajnos jártam már én is úgy, hogy dobhattam ki a kukába rengetek munjkát, mert a G módosította az algoritmusát.

  • 12 Németh Gábor // 2014. május 23. 00:46

    Elolvasva a cikket és a hozzászólásokat, rákerestem a saját témánkra. A cégünk az első oldalon szerepel a keresésben, csak nem a weboldal, hanem egy minket ajánló megosztás. Aki megosztotta üzleti partnerünk. Szerencsénkre elégedett és sok érdekes írása, megosztása van. :)

  • 13 Nagy Péter // 2014. május 23. 07:17

    Az egyik honlapunk felugrott a hetedik helyről a harmadikra, a másik pedig a kilencedik helyről a negyedikre. Mondjuk mi eddig is a tartalomra helyeztük a hangsúlyt de ez még jobban bejön a google-nak.

  • 14 Gabrics András // 2014. május 23. 11:32

    Nem tudom ti hogy vagytok ezzel, de én a Panda algoritmussal teljes mértékben egyetértek. Ez volt az a gyökeres újítása a Google-nek, ami “megtisztította” a találati listáját.
    Aki egyedi, értékes tartalmat publikál a weboldalán, annak soha nem lesz gondja a Pandával.
    Aki pedig nem így tesz, annak nem való az online marketing. Viszont az offline marketing annál inkább. El lehet lopni bárkinek a reklámszövegét és fénymásolva szórólapokat készíteni…

  • 15 Popovics György // 2014. május 23. 13:02

    Érdekes tapasztalatom van. Webáruházként én is sok esetben egyszerűen átmásolom a disztributor, nagyker termékleírását. Néhány árucikknél kipróbáltam, hogy egy bőséges és részletes termékleírásokat tartalmazó német webáruház leírásait bemásoltam, majd lefordítottam. Láss csodát, néhány nap után a semmiből az első, második, második helyeken találtam ezeket az árucikkeket. Persze több ezer árucikk esetén iszonyú meló megcsinálni, de úgy tűnik megéri az egyedi és bőséges termékleírás

  • 16 Pétery Kristóf // 2014. május 23. 16:47

    Sajnos a régi hibák mindig élnek. Évek óta szerepel az első találati oldalon (egyébként a mi öt különböző linkünket hol megelőzve, hol mögötte) egy abszolút 0 értékű link. Egészen konkrétan egy rövid cikk (igaz a HVG oldalán) ingyenes anyag letöltéséről. Na most ez az ingyenes anyag 2011-ben élt, angol nyelven és összesen egy hónapig. Azóta “Web Site Not Found” üzenetet ad. Van ember a világban a G-n kívül, akinek ez értékes tartalom? És sok hasonló példát tudok…

  • 17 Sándor // 2014. május 23. 20:05

    Vittore // 2014. május 22. 13:10
    Én nem látom a problémát, tartalmat kell fejleszteni.

    Ok és amit írtam?
    “Másik ismerős 3 éve nem frissített oldala (bezárt a cég), nincs is optimalizálva, semmi meta leírás, kulcsszó és második oldalra feljött.”

    Én problémát látok ebben ahogy Pétery Kristóf is írta.

  • 18 Kungl Zsolt // 2014. május 23. 21:36

    Re.: #16
    Bármennyit is finomítanak és frissítenek természetesen mindig lesznek hibák és hibás eredmények, bosszantó találati listák. A teljesen tökéletes kereső, ami kivátel nélkül minden esetben a legmegfelelőbb eredményeket adja még nem létezik, de probálnak közelíteni felé.

    Arról nem is beszélve, hogy a találati lista a legtöbb esetben már személyre szabott eredményeket mutat.

  • 19 Tóth Gergely // 2014. május 24. 22:54

    Kedves Szuhi Attila!

    Gondolatom szerint az alábbi oldalak sorra érintettek lesznek:

    - Hírportálok
    - Álláskereső oldalak
    - Ingatlankereső oldalak
    - Szolgáltatáskereső oldalak
    - Árukereső oldalak
    - Meta-tag importáló oldalak
    - Bizonyos linkkatalógusok oldalak

  • 20 Petrás Andor // 2014. május 25. 10:46

    #6 HP WEBber,
    A Google tökéletesen tisztában van a többnyelvű honlapok szerepével és ezeket relatív tökéletesen kezeli. Önmagában az általad leírt eset miatt nincs szó “visszahúzásról”.

    A másik kérdésedre reagálva: nem azért kell a frissítés, hogy a Google mindig frissülő tartalmat találjon, hanem hogy a látogatóidnak folyamatosan értékes tartalommal szolgálj. Ezt fogja értékelni a Google is, de a meglévő tartalmak foltozása önmagában időpocsékolás. Vannak, akik odáig mennek el, hogy szinonimákat cserélgetnek a régi cikkeikben, csak azért, hogy frissüljön a tartalom. Szóval ezt félre lehet érteni.

    #10 Nemes Bertalan,
    ha egyedi és igényes cikkeket írtatok és büntetést kaptatok, akkor nem a Panda volt. :)

    #15 Popovics György,
    ez komoly meglátás, teljesen reálisak a tapasztalataid. Webshopok esetében a Google nem szankcionál az átvett kategória- és termékleírások miatt, de előnyt sem jelentenek.

    Vicces dolog ez, mert a webshop SEO egy nagyon komoly lépése a tartalomfejlesztés, átlagos esetben 50-100 ezerből ki is jön (sokszor még kevesebb), de a webshop tulajok ezt a pénzt inkább olyan linkekre költik, amiből utána semmi hasznuk. Majd lassan változik ez…

  • 21 Krepler István // 2014. május 26. 10:59

    sziasztok,
    bocsánat, off a levelem, de nagyon el vagyok keseredve.
    a zimmerman.hu oldal valamiért totálisan a listák végének a végén van. szabványos wordpress oldal, keresők kitöltve, tartalom saját, frissül (bár nem túl gyakran). találati listában nincs az első ezer között - még a cégnévre sem! (zimmerman). amikor fél év után a sitemap-et hozzáadtam a webmaster toolsban, akkor napelemek (fő kulcs) előmásztunk kb. 300-ra, zimmerman-ra pedig 32-re. most megint nincs az első 1000ben, a page rank-je pedig - (minusz!)
    ha valakinek van valamilyen tippje, akkor nagyon hálás lennék!
    (bocsánat, hogy nem teljesen a témába vág - mivel ez biztos nem a panda büntetése)
    krepleristván

  • 22 Gergely // 2014. május 26. 14:55

    Kedves Krepler István!
    A fejlécen kell változtatni,
    azt optimalizáld napelemekre(h1, logó alt szövege).

    A legértékesebb oldalad a főoldal, az pedig a Zimmermann Energia-ra van optimalizálva, és meg is található erre a szóra egyből a Google-ben.

    A többi aloldalon pedig nem lehet eldönteni, hogy melyik oldal lehetne tényleg a napelem szóra optimalizálni, mert szinte mindegyik arra van.

    Ezért az lenne szerintem a megoldás, hogy a főoldalnak fejlécét optimalizáld be (h1 et írd át pl így: Napelemek - Zimermann Energia) és legyen link a főoldalra minden aloldalon.

    Ezzel elindulhatna egy folyamat, a Google pedig egyszerűsítené az értelmezést, és nem a napelem árak, vagy a napelem útmutató oldalad között dilemázna.

    Természetesen vannak nálam sokkal okosabb emberek, ez csak egy személyes meglátás, érdeklődj arról, hogy a fejlécet és a h1 tagot, Title-t hogyan kell optimalizáltan beállítani.

    Minden jót!

  • 23 Krepler István // 2014. május 26. 16:20

    köszi a tippet.
    de ez nem ok arra, hogy 0 legyen a page rank, és ne legyen az oldal az első 1000-ben :(((((

  • 24 Kungl Zsolt // 2014. május 26. 18:42

    Re.: #21, #22

    Gergelynek igaza van, hogy nagyon fontos a kulcsszavak egyértelmű megfeleltetése az egyes oldalaknak. Nem előnyös ha több lap verseng pontosan ugyanarra a kifejezésre.

    Emellett érdemes lenne néhány értékes külső hivatkozást is begyűjteni az oldalra. Első ránézésre nem túl sok link mutat az oldalra.

    KZs

  • 25 Krepler István // 2014. május 28. 16:20

    kedves Zsolt, minden megjegyzés igaz. folyamatban van a rá mutató linkek gyűjtése. de hogy a totálisan 0 legyen az oldal a gugliban, az valami nagyon súlyos bajra utal :( de nem tudom, mi lehet.
    akár privátban, megrendelésként is szívesen egyeztetnék veled:

  • 26 Petrás Andor // 2014. május 28. 22:04

    István, gyakorlatilag nincs bejövő külső linked, csupán egy átirányításod a napelemekpalyazat.hu domainről, ami szintén nulla linkkel rendelkezik (így ennek nem volt sok értelme).

    Nem néztem utána alaposabban, de a szóban forgó domain bő egy éves. Ez idő alatt lefuthatott volna a sandbox, az aging delay és minden Google nyavalya, de picit el lett szúrva, hogy egy-két linkkel nem segítettétek a webhelyet. Persze sose késő, csak így még előjöhetnek a gyermekbetegségek.

    A PR0 ne zavarjon! Igaz, volt egy update dec. 6-án, de nulla linkre nem jár semmi. Szóval nem azért nulla a PageRank-ed, mert büntetésben vagy, hanem azért, mert nincs mit értékelni.

    Így 1 perces belenézés után majdnem biztosnak tűnik, hogy kutya baja a honlapodnak, egyszerűen csak ennyire gyenge.

  • 27 Emil // 2014. június 16. 16:40

    Gyakorlatilag majdnem letelt az első Pandásított hónap (mivel elutazom, így most írom meg)és érdekeset tudtam elemezni. A megjelenések száma a felére esett vissza, a látogatások száma 10%-al csökkent viszont a rendelések száma maradt mint egy évvel ezelőtt.
    Úgy értékelném, hogy feleslegesen sokszor jelent meg az oldalam a találati listában, s így persze alacsony volt a kattintási arány. Most mintha - ismétlem - mintha a minőség javult volna, azaz a találati lista relevánsabb volna mint eddig. A kulcsszavak helyezése nem változott. Az analytics diagram úgy néz ki mint egy évvel ezelőtt csak a tavalyi diagram alatt van 10%-al, de még a görbe alakja is ugyan az. Ugyanakkor a vásárlói kosár összetétele és értéke 5%-al nőtt. Lényegesen kevesebbszer jelenek meg a találati listában, enyhén csökkenő kattintási arány, stagnáló vagy minimálisan emelkedő vásárlással. Egyenlőre ezt a drasztikus változást a Pandának tudom be, mert az áprilishoz képest is jelentősek a változások.

  • 28 Zsolt // 2014. június 16. 17:22

    Nem értem az egész Pagerank rendszert, félmillió felett van már az oldalunk nézettsége, napi 700-1000 látogatóval, rendszeresen frissítjük, és továbbra is nulla…miközben a kevesebb látogatottságú, ritkán frissülő hasonló konkurens oldalé meg 1-es.

  • 29 Kóczán Dániel // 2014. június 17. 17:18

    Sziasztok!
    Most kezdtem nem rég optimalizálgatni a cégünk webshopját.
    Mindössze 12 hetes az oldal. Kb. 2 hete foglalkozom vele. El is kezdett előre jönni legalább a saját nevére. Eumedical kft kulcsszóra 3. simán eumedical-ra is tegnap már a 3. oldal tetején volt. Erre ma megint a 10. oldalon hozza. Tegnap este végre megjelent orvosi eszközökre is. igaz csak a 200. helyen. Ma megnéztem és újra nincs az első ezerben. Egy napra megjelent, majd eltűnt az első ezerből. Az lenne a kérdésem, hogy ez ilyen fiatal oldal esetében megszokott ingadozás így indulásnál, vagy mi a fene okozhatta? Linképítésnél még nem tartok. egyenlőre a metákkal és a keresőbarát url-ekkel vagyok elfoglalva, és még a termékek 90%-a vár optimalizálásra… de ezt a hirtelen ingadozást nem tudom hova tenni.

  • 30 Madarász Roland // 2014. július 10. 09:36

    Sziasztok! Eddig a webshopunk a találati lista első oldalán volt általában az 5 és 10. hely között, és most az utolsó előtti lett. Valaki meg tudná mondani, hogy mitől lehet ez?

    Ha a Nike cipő-re kerestünk a harmadik volt a fizetettek után, most meg hátulról a második, és nagyon vissza esett a forgalom :(

Hozzászólás

(Kerüljük a kulcsszavakat a névben)
* Kötelező mező. Az e-mail cím nem jelenik meg a blogon.