Google Analytics Beta: Új kezelőfelület - ráncfelvarrás kívül-belül

2011. július 05. · 17 hozzászólás

Kategóriák: Google · Google Analytics

Google Analytics Beta

Néhány hónapja megújult a Google Analytics kezelőfelülete, de egyenlőre még csak béta verzióban érhető el. A jelentések többsége nem, inkább csak a kinézet változott, de azért néhány funkcionális újítást hozott a frissítés. Az új verziót a Google Analytics felületének jobb felső sarkában az "Új verzió" hivatkozásra kattintva érhetjük el.

Google Analytics új verzió

Első ránézésre véleményem szerint sokat szépült a felület. A régi verzió sokéves kinézete felett már eljárt az idő. Emellett a használat során kiderül az is, hogy sokkal gyorsabb lett a jelentések megjelenítése, az egyes oldalak gyorsabban töltődnek be. Szintén előrelépést tettek az okostelefonos felhasználás javítására.

Áttekinthetőbb navigáció

Nagyon hasznos, hogy az alsóbb szintű jelentések megtekintéséhet a legördülő menüből egyből kiválaszthatjuk, így nem kell minden felsőbb jelentést megtekinteni, egyből a vizsgálni kívánt jelentésre léphetünk.

Google Analytics beta - Áttekinthetőbb navigáció

Az új menürendszer jóval áttekinthetőbb lett. A régiben egy kezdő, de még a gyakorlottabb felhasználók is sokszor nem találták elsőre a keresett információt. Az áttekinthető felépítés mellett kereshetünk is a jelentések között, így nem kell kibogarászni a vizsgálni kívánt információt.

A lenti képen a bal oldalon a régi, a jobb oldalon pedig az új "Látogatók" menü látható.

RÉGI ÚJ
Google Analytics régi Google Analytics új

A használat egyszerűsítése, gyorsítása lehetett az egyik alapgondolat az új felület tervezésekor, ennek kiváló bizonyítéka, hogy már a webhelyprofilok kiválasztásánál az aktuális webhelyprofil sorában már azonnal egy-egy fő jelentéshez léphetünk:

Google Analytics beta - gyorslinkek

Még jobban testre szabható

Tovább növekedett a testreszabhatóság. Az irányítópultot eddig is könnyedén személyre szabhattuk. Az új felületen akár több különböző irányítópultot is létrehozhatunk és tetszőlegesen személyre szabhatjuk azok tartalmát. Az információkat többféleképpen is megjeleníthetjük:

  • Számokkal
  • Tortadiagramban
  • Klasszikus két-tengelyes nézetben
  • Táblázatosan

Google Analytics irányítópult

Szintén nagyon hasznos, hogy ha egy webhelyprofil jelentésénél beállítunk egy időintervallumot és átlépünk egy másik webhelyprofilba, akkor a rendszer megjegyzi a beállított időszakot. A több webhelyprofil jelentéseit vizsgálóknak ez nagy segítség és korábban sokszor zavaró volt.

Egyedi jelentések kiegészítése

A legnagyobb változást az egyei jelentések szekciójában láthatjuk. Ennek a résznek a kinézete alapjaiban változott meg, ezen kívül a lehetőségek még tágabbra bővültek ki.

Az új Google Analytics egyedi jelentéseiben már különböző szűrőket is megadhatunk. A szűrők korábban csak nagyon gyakorlott felhasználók körében voltak elterjedtek, mivel nem mindig volt egyszerű egy-egy speciális szűrő létrehozása. Egy korábbi újítás segítségével ez jelentősen egyszerűsödött, de most már az egyedi jelentéseket és a speciális szűrőkkel együtt is tudjuk változtatni.

Google Analytics beta - Egyedi jelentések

Egyéb újdonságok az Új Google Analytics felületen

Teljesen új riport az Analytics jelentései között az Tartalom jelentéscsoporton belül lévő Webhelysebesség. Ez azt az időt mutatja meg, hogy a felhasználóknak átlagosan mennyi idő alatt töltődik le az adott oldal (kattintástól a teljes letöltődésig eltelt idő másodpercben). Alapértelmezésben ez a jelentés csak nullákat tartalmaz, ne lepődjünk meg. Ahhoz, hogy a rendszer képes legyen mérni ezeket az értékeket módosítani kell a Google Analytics követőkódot. Ennek pontos leírását itt tekinthetjük meg: A Webhelysebesség méréséhez szükséges követőkód.

Google Analytics beta - Webhelysebesség

Az újítás ismét jelképezi, hogy a kereső mennyire fontosnak tartja a webhelyek sebességének fejlesztését, illetve pontosabban a felhasználói élményt. Ennek egyik alapvető követelménye a gyors működés. A lassú oldalakat hátrányosan kezeli a találati listán is.

Fejlesztettek a mobiltelefonos felhasználók jelentésein is. Mivel az okostelefonok egyre nagyobb teret hódítanak mindenképpen hasznosak ezek a jelentések. Az egyes mobiltelefonokról még egy-egy képet is megnézhetünk a jelentésekben, nem mintha ez jelentős többletinformációval bírna egy-egy üzleti döntés meghozatalakor. Inkább szép, mintsem hasznos újítás.

Google Analytics beta - mobil jelentések

Ezeken kívül még számos kisebb nagyobb újítást is hozott a Google Analytics új verziója. A megszokott jelentések néha kicsit más úton érhetők el, a kezelőfelület átalakulásának köszönhetően. Véleményem szerint az eddiginél jobb lett az új felület, sokaknak azonban kezdetben szokatlan lehet. A megszokást elősegítendő létrehoztak egy oldalt, ami segít megtalálni, amit keresünk az új felületen. Tulajdonképpen megmutatja, hogy az új Analytics felületen hol vannak a régi felületen megszokott jelentések: Mankó az új Google Analytics felülethez.

Ha tetszett:
Megosztom

17 hozzászólás érkezett ↓

  • 1 Szabadi Ferenc József // 2011. július 05. 14:34

    Évek óta használom a Google Analytics-et, honlapokon kb. 1500 helyen.
    Mintegy 8 hónapja a sorozatos “panasz kapcsán” analizáltam, miért tartják lassúnak egyes oldalainkat.

    Letöltöttem 30-50 KB-ost és jóval nagyobbakat néhányat.
    Mivel az Analitics kódja a fej részbe kerül, míg be nem töltődik, kapcsolatot nem létesít, minden további letöltődést “megfog” és ez a töltődési teher 100 kB nagyságrend. Egyszerűen “őrület”.
    Mi azon fáradozunk, hogy lehetőleg egy egy honlap ne legyen 100 kB-nál nagyobb, >>> erre a Google megduplázza, de ez még nem is baj, az igazi az, hogy addig nem jön le SEMMI…

    Leszedtük szinte mindenhonnan(!)…
    Nagyon sajnálom, mert hasznos infót ad(na), ha nem ilyen tökéletlen lenne…
    Minden megnyitásra újra és újra a teljes Analaitics minden dirib-darabja töltődik, ezt véleményem szerint nem gondolták át.
    Nagyjából ugyan ezeket az adatokat szolgáltatja ami a lapunk alján van, és ez ez a legutolsó betöltődés, nem lassít semmit, a http://www.sitemeter.com amerikai honlap mérő.
    Ma már csak ez az analizátorunk…
    Neked István és másoknak, mi a tapasztalata?
    Igen kíváncsi lennék erre

  • 2 Szabadi Ferenc József // 2011. július 05. 14:39

    Erre rákattintottam itt az oldaladon fentebb >>> “Mankó az új Google Analytics felülethez > http://www.google.com/analytics/report-finder.html
    Kódot kellene cserélni, mert “ákombákom”. Még nagyon béta ez az Analitics…

  • 3 Andrási József // 2011. július 05. 18:53

    Kedves Ferenc! Érdekes amit írsz, én is figyelem a letöltési sebességet, de idáig optimális értékeket kaptam az analytics ellenére is. Én csak köszönhetek ennek a rendszernek függetlenül attól, hogy béta verzió. Nagyon sokat segít. Azért volna egy két ötletem! :) ü József

  • 4 Szabadi Ferenc József // 2011. július 05. 20:35

    …kedves A. József.
    Minden ötlet jól jön, szívesen hallgatlak…
    Még igen sok helyen a letöltési sebesség 300-400e kbps. Ez kB-ban és időben számolva 3-4 másodperc.
    Látom ezeket, mert a http://www.sitemeter.com még azt is hozza hogy milyen az op. rendszer, milyen a böngésző, milyen a monitor felbontás stb…
    Térképen látom a földgolyót is, hogy honnan érdeklődnek…

    Ha minden oldalad 3-4 mp múlva indul, akkor is ha csak vissza kattintanak, a látogató hanyat homlok elmenekül.
    A mobilok ennek a töredékét tudják időnként.
    Péntek este szombat vasárnap a fenti sebesség feleződik, harmadára esik, nekem ez a bajom az Analaitics-el…

  • 5 Kungl István // 2011. július 06. 07:14

    Ilyen esetben érdemes használni a Google Analytics aszinkron követőkódját, mely nem akasztja meg a letöltést, hanem a ga.js scriptet a háttérben tölti be és vele párhuzamos az oldal egyéb elemei is letöltődnek.

    KI

  • 6 Szabadi Ferenc József // 2011. július 07. 08:02

    Köszönöm István, jól hangzik, csak ezt konkrétan hol találom, a Google milyen néven szerepelteti?

    Még a lapszerkesztés közben is lefog, mikor kint sem vagyok a Neten. Ezen oldalaknál, mert már csak pár van az Analitics-el “ellátva”, inkább kikapcsolom a routert…

    Nekem “újdonságról” írsz!
    Kérlek segíts…

  • 7 Erdő-Bonyár Pál // 2011. augusztus 06. 16:01

    Kedves István és Zsolt!

    Az véletlen hogyha jól láttam ti nem használjátok a Google +1 szolgáltatást az oldalatokon?
    Van arról tudomásotok vagy bármely tapasztalat, hogy keresőoptimalizálási szempontból van jelentősége ennek a dolognak?

  • 8 Szabadi Ferenc József // 2011. augusztus 18. 10:52

    Köszönöm István, jól hangzik, csak ezt konkrétan hol találom, a Google milyen néven szerepelteti?

    Még a lapszerkesztés közben is lefog, mikor kint sem vagyok a Neten. Ezen oldalaknál, mert már csak pár van az Analitics-el “ellátva”, inkább kikapcsolom a routert…

    Nekem “újdonságról” írsz!
    Kérlek segíts…

  • 9 Lipták Gábor // 2011. október 10. 09:03

    Lehet tudni valamit arról, hogy miért tűnt el néhány napja minden honlap PR értéke (pl. index.hu-é is 0)?
    Magyarul nem találtam cikket a témáról, angolul igen, de nem sikerült kivenni, hogy most miért is van ez pontosan.

  • 10 Orbán Gergő // 2011. október 14. 13:53

    Egy elég kezdő kérdésem lenne:
    Ha egy domain alatt lecserélem a weboldalt, de ugyanazt a régi követőkódot használom az újhoz is, akkor az analytics követi tovább figyelembe véve a változást? Jelenleg úgy látom nem, de lehet, hogy ismét megtalálja majd?

  • 11 Füstös Zsolt // 2011. november 02. 13:59

    Egy kérdésem lenne az Analyticssel kapcsolatban: A Forgalmi források adata mit tartalmaz? A google-ből érkező látogatókat vagy a Google keresőmotorjának pásztázását?

    Válaszukat előre is köszönöm: Füstös Zsolt

  • 12 Kungl Zsolt // 2011. november 03. 09:30

    #10
    Minden új weboldalhoz új webhelyprofilt kell létrehozni (általános esetben). Ennek megfelelően a követőkód is változik, tehát minden új webhely esetén az egyedi követőkódot kell elhelyezni.

    #11
    Az forgalmi forrásokban azokról a csatornákról kaphatunk információkat, amelyeken keresztül az oldalunkra emberi látogató érkezett (a keresőrobotokról nem).

    Üdv,
    KZs

  • 13 Hunor // 2011. november 05. 17:38

    Az új verzióban sehol sem találom a réginél nagyon hasznos kezdőoldalt, ahol átláthatóan megmutatja a változásokat százalékban, a látogatásokat. Jobb oldalt kattintva pedig be tudom állítani, hogy pl. milyen IP címet ne figyeljen (a sajátomat). Az újban van erre lehetőség?

  • 14 Kungl Zsolt // 2011. november 06. 23:14

    Kedves Hunor!

    A szűrőket az aktuális webhelyprofilba lépés után, a jobb felső sarokban lévő fogaskerékre (kijelentkezés link alatt fehér gomb narancssárga háttérrel) kattintva lehet beállítani.

    KZS

  • 15 Vida Ferenc // 2011. november 27. 08:23

    Nekem mint kezdő informatikusnak,(közel sem az) nagyon tetszik a valós idejű béta.
    Az én követőkódom a lap aljára van helyezve, és nincs baj a letöltéssel sem.

  • 16 Janos Keller // 2011. december 29. 18:51

    Sziasztok

    A bounce ratel lenne több specifikus kérdésem.
    Mi számít magasnak vagy alacsony értéknek pontosan?

    A weboldalam forgalma télen elég alacsony, a br - általában 30 % körül van. Ez elég jó tudom.
    Mostanában elkezdtem használni forgalom generáló oldalakat (origoclick, kattanjhu). A forgalom megugrott, a br. természetesen 70% körülire romlott.
    Arra keresem a választ, hogy a rossz br. mennyire befolyásolja a helyezésemet a googli keresőben?
    A keresési forrásból érkező oldallátogatók br-je továbbra is jó eredményt mutat.
    Számít melyik forrás milyen br értékkel rendelkezik vagy csak a szumma érték? - ez lenne a kulcs kérdésem -
    Mi a jobb?: Alacsony látogatottság- jó br. vagy magas forgalmi adatok-magas visszafordulás?

    Köszönöm!
    KJ.

  • 17 evosonic // 2012. május 16. 11:38

    Üdv!

    Nekem az lenne a kérdésem, hogy dyndns szolgáltatással lehet használni a szűrőket (a saját látogatásaink szűrésére) vagy valamilyen külső script segítségével? A dinamikus ip kiosztással nem túl jó a GA használata. Köszönöm.

Hozzászólás

(Kerüljük a kulcsszavakat a névben)
* Kötelező mező. Az e-mail cím nem jelenik meg a blogon.