ÚJ megjelenést kaphatnak a Google Adwords hirdetések

2013. december 04. · 29 hozzászólás

Kategóriák: Google AdWords

Elképzelhető, hogy hamarosan megújul majd a hirdetések megjelenése a Google találati listákon. Az újítás elsősorban az organikus lista feletti hirdetéseket érinti. Jelenleg valószínűleg egy tesztidőszak zajlik, mert a csak a keresések egy részénél látható az új dizájn.

Miben változik a Google AdWords hirdetések megjelenése?

Jelenleg az organikus lista előtt lévő három Adwords hirdetés egy halvány, pirosas-barnás (talán barack színű) háttérrel kiemelve jelennek meg. Ezzel az organikus listától elkülönülve láthatjuk, hogy melyek a fizetett hirdetések.

Google AdWords hirdetései - régi megjelenés

Most viszont egy olyan megjelölést tesztel a kereső, amelyben ez a háttér eltűnik A hirdetéseket egy halvány vonal választja majd el az organikus találatoktól. Az újítást az Egyesült Államokban már néhány hete tesztelik, nemrég azonban már itthon is feltűnt.

Az új megjelenés legnagyobb változása az, hogy minden hirdetésnél látható egy „Hirdetés” felirat, ami egyértelműen azonosítja a fizetett hirdetéseket. A jobb oldali hirdetés lista felett szintén szerepel egy ilyen felirat.

Google AdWords hirdetései - új megjelenés

A tesztelés nem csak az asztali gépeken, hanem mobileszközön is zajlik.

Google AdWords mobil hirdetései

Mit hozhat a Google AdWords újítása?

Egyelőre sok következtetést nem szabad levonni, hiszen még csak egy néha jelentkező, tesztverzióban üzemelő újításról beszélhetünk. Az viszont kétségtelen, hogy, ezáltal jóval feltűnőbbek lehetnek a hirdetések.

Az eredeti megjelenésben az organikus lista feletti hirdetési blokk már nagyon egybeolvad a természetes, nem fizetett találati listával. A háttér nagyon halvány, szinte egybesimul a két rész.

Az újítás által azonban sokkal hangsúlyosabb lehet a hirdetések megjelenése. Ez kétélű fegyver lehet, mert bár a hirdetések feltűnőbbek lesznek, ugyanakkor sokkal jobban fog látszani hogy mi hirdetés és mi nem az.

Egyrészt a kiemelés odavonzza a tekintetet, ami akár növelheti is a hirdetések átkattintási arányát, hatékonyágát.

Elképzelhető viszont, hogy a felhasználók egy része – az egyértelmű megjelölés miatt – elkerüli a fizetet hirdetéseket. Valószínűleg ezért is teszteli a kereső az új megjelenést. Ha az utóbbi hatás lesz erősebb, akkor vélhetően az organikus rész nagyobb szeletet szakít majd a teljes forgalomból. Meglátjuk…

Látta már Ön is az Adwords hirdetések új arculatát?

Ha tetszett:
Megosztom

29 hozzászólás érkezett ↓

  • 1 Bekesmmk cikkek // 2013. december 04. 19:18

    Többször belefutottam ebbe a tesztelésbe én is és hát tényleg nagyon viszi a szemet! Mondjuk minden új Google újítás szemet szúrt, más aktívan kereső emberek is így lehetnek vele, kíváncsi leszek én is mi sül ki belőle!

  • 2 Senki // 2013. december 04. 21:00

    Rohadjon már meg ez a szemétláda google !

  • 3 Nagy Eszter // 2013. december 04. 21:20

    Találkoztam már én is ezzel a hirdetési formával, kíváncsian várom az eredményét.

  • 4 Duli Judit // 2013. december 04. 23:00

    Már én is találkoztam vele, kétesélyes a dolog , várjuk a tesztelés eredményét.

  • 5 Csúri Zoltán // 2013. december 05. 01:41

    90-es evektol vasarolok internetrol, a fizetett hirdeteseket elbol kerulom. Ezzel a google nem tud mit kezdeni hacsak nem olvasztja teljesen ossze az organikus talalati listat a fizetett hirdetesekkel. A ket tabor %-os aranya engem erdekelne…

  • 6 Kati // 2013. december 05. 04:05

    Számomra teljesen mindegy, hogy fizetett hirdetés vagy nem.
    Azt az oldalt fogom megnézni, amelyik közelebb áll ahhoz amit keresek, érdekesnek és hasznosnak tűnik.

    Abban viszont igazat adok a Google-nek, hogy előnyösebb helyzetbe hozza azokat, akik fizetnek érte. Szerintem ez így korrekt.
    A dolog másik része az, ha csalódni fogok az oldal tartalmában, akkor úgy is elmegyek onnan. Ez pedig nem a Google-nek és nem a többi ingyenes oldalnak ráfizetés, hanem egyedül a hirdetőnek.

    A tapasztalatom az, hogy ha valaki komolyan keres valamit, nem ragad le az első öt oldalnál. Az emberek többsége a neten, a döntés előtt szeret tájékozódni. Nem mindig ugranak az első felkínált lehetőségre.

  • 7 Monori Tamás // 2013. december 05. 05:13

    Az eddigi nagyon halvány rózsaszín háttér nem tudatta egyértelműen,hogy fizetett hirdetést látni.
    Szerintem itt volt az ideje nevén nevezni a gyereket.

  • 8 Lénárt Levente // 2013. december 05. 08:04

    Szerintem inkább felértékelődik a seo - és kevésbé lesz magas a hirdetésre történő kattintás. Ez a Google-nak rossz - mert kevesebb pénz fog befolyni. Januárra kiderül, de szerintem valami harmadik a kettő közti megoldást fognak választani.

  • 9 aljani // 2013. december 05. 08:28

    Folyamatosan hirdetjük tanfolyamainkat adwords hirdesékkel. Megmondom őszintén, nem nagy sikerrel. Előfordul, hogy az adwords hirdesékre jelentkezik be valaki,de nagyon ritka. Az ára viszont magas. Tanultam az adwords hirdetések beállításait és aszerint járok el, de nagy eredményt nem adott. Így, hogy ott látható a “Hirdetés” felirat többen keresztül szaladnak rajta. Egyik tanítványunk mondta nemrég, hogy nyomulásnak, vagyis túl soknak találják sokan az adwords hirdetéseket. Valószínűleg a közeljövőben szüneteltetni fogjuk az ilyen hirdetéseket. Költséges és nem térül meg a kiadott pénz összege.

  • 10 Pap Ágnes // 2013. december 05. 08:46

    Mivel a Google a hirdetésekből él, ha az új megjelenés miatt a hirdetések összességében kisebb figyelmet kapnak majd, akkor úgyis változtat rajta, vagy visszaáll a régire.

  • 11 Kungl Zsolt // 2013. december 05. 09:05

    Én is kíváncsi vagyok, hogy miként döntenek. Azokat a hirdetéseket szerintem is sokan elkerülhetik, amelyekből egyértelműen látszik, hogy hirdetés.

    Ugyanakkor biztos nem vezetnek be olyat, ami visszaveti az Adwords hatékonyságát. Elképzelhető, hogy ez annyira odavonzza a tekintetet hogy magasabbak az átkattintási arányok. A jobb oldali hirdetésekre szerintem például emiatt többen figyelhetnek fel.

    De persze majd a számok döntenek :)

  • 12 Forró Lajos // 2013. december 05. 09:13

    A reklámoknak minden más tájékoztatástól és információtól egyertelműen el kell különülnie, a fogyasztói megtévesztések elkerülése céljából. Nemcsal a Googlinak vannak ezzel kapcsolatos irányelvei , hanem a magyar média és reklámszabályozásnak is.

  • 13 Horváth Sándor // 2013. december 05. 09:21

    Az én véleményem szerint az eddigi design elég elavult kinézetet adott a találati oldalnak, illetve a benne levő hirdetések hátrányos helyzetbe kerültek, hiszen a háttér tulajdonképpen egy tiltószín.
    Érdekes, hogy ez a Google-nek eddig nem tűnt fel(Ha valaki tudja esetleg az okát a színválasztásnak az érdekelne engem is).

    Szóval ráfért a frissítés.

  • 14 BelföldiPihenés.hu // 2013. december 05. 09:54

    Eddig a halvány háttér miatt nem volt organikus lista, egy egy monitor beállításnál a háttérszín annyira halvány volt, hogy egybe olvadt. Az emberek nagy számban, kereséskor automatikusan az első találatra kattintanak ami nem organikus, hanem hirdetés. Ezzel jól látható lesz, ha lesz. Ami nem baj mert sokszor az organikus lista rossz főleg az utóbbi időben, így a hirdetések relevánsabbak, másrészt aki hirdetésre költ és eladni akar valamit az foglalkozik a vevőivel, egyébként nem lesz bevétele amiből hirdethet….

    De szerintem pont a figyelmetlenség miatt eddig jóval többen kattintottak hirdetésre mint szerettek volna, tehát a bevétele a google-nek csökkenni fog, ami fájni fog nekik, hiszen az összes frissítés azt célozta hogy azok a weboldalak melyek eddig linkekre stb költöttek, elveszítsék a pozíciójukat és hirdetésre költsenek mert ők tudnak fizetni. Jól ki van ez találva és nem az a cél amit hangoztatnak, hogy a látogatóknak releváns, stb, hanem az hogy nekik bevétel és ennyi itt a vége.

  • 15 Brta István ev // 2013. december 05. 10:08

    remek ötlet alig várom

  • 16 Krisztián Gábor // 2013. december 05. 10:09

    Szerintem teljesen rendben lenne ez az új találati lista. Rengeteg hirdetést kezelek, így tudom, hogy a fizetett hirdetéseknél is számít a minőségi tartalom. Az szerintem senkinek sem kedvező (sem a hirdetőnek, sem a látogatónak), ha tévedésből kattint rá. Ezeknek a téves kattintásoknak 99%-a nem lesz vásárló. A hirdetéseknél is a konverzió számít, nem a látogatás!

    Senki nem szeret pénzt kidobni az ablakon, ezért én üdvözölném, ha ilyen jellegű módosítást véglegesen bevezetnék. Felhasználóként engem is idegesít, ha véletlenül hirdetésre kattintok organikus találat helyett.

    Főleg a mobil verzióban megjelenő kiemelés az, ami a sávszélesség/adatforgalom miatt hasznos lesz. (Én pl. megőrülök, amikor véletlenül olyasmivel szöttyög a mobilom, amit nem is akartam megnézni, mert csak rabolja a drága időmet.)

    Így összességében erre a változtatásra 5 azaz ÖT pontot tudnék adni a Google-nak! :-)

  • 17 Nun Monika // 2013. december 05. 10:39

    Kíváncsi vagyok a végeredményre. Szerintem is jó, ha látható valamitől, hogy hirdetés, de szerintem akkor is a megfelelő tartalom és a benne foglalt ajánlat lesz a döntő, akár fizettett a dolog, akár nem. Sőt: aki fizet a kattintásokért az talán jobban odafigyel az ajánlatára, lehet hogy frissebb, aktuálisabb. A felhasználón múlik, mit akar.

  • 18 KeressMeg.hu // 2013. december 05. 11:09

    Szerintem időrendben a következő fog lezajlani:

    - először valószínű, hogy többen kattintanak majd az új megjelenésű reklámokra, két okból:
    1. a “bannervakságban” (avagy AdWords-hirdetés-vakságban) “szenvedőknél” nem fogja az agy az eddig megszokott “algoritmussal” kiszűrni a hasznos tartalom közül a reklámokat, így nem ugorják át automatikusan,
    2. sokan talán csak kíváncsiságból is rákattintanak az “újdonságra”

    - később, amikor már kezd a netezők agya átállni az új megjelenésre (mi reklám és mi nem), a “bannervakság” ismét elkezdi “eltüntetni” a hirdetéseket az oldal “lényegi” tartalmából. Így az átkattintások csökkenni kezdenek.

    Hogy aztán mennyire csökken vissza a CTR a mostani arányokhoz képest… na EZ a jó kérdés! :)

  • 19 Petrás Andor // 2013. december 05. 11:36

    A Google-nek elég sok csetepatéja van már különböző oszágok törvényei miatt, többek között a fizetett hirdetések megjelenítése miatt is.

    Nem hiszem, hogy annyira egyszerű lenne a kérdés, hogy csak a rövidtávú anyagi érdekeiket nézik és az egyedüli cél az AdWords bevételek növelése lenne.

    A közeli sörgyár nemrégiben volt 250 éves. A Google ilyesmire nem számíthat, náluk pár milliárdocskánál fontosabb a hosszútávú megmaradás.

  • 20 Senki // 2013. december 05. 12:21

    Az a baj hogy már lassan a google hirdetéseivel és oldalaival van tele az első oldal! Lásd a wiki gyereket :D

  • 21 forest // 2013. december 05. 14:32

    na jó, akkor mehet tovább a SEO…

  • 22 Szilard // 2013. december 05. 18:07

    Elsőre nem tűnik nagy változásnak. Ami talán fontos kiegészítő volna, hogy mennyire hasonlít a két algoritmus,ami alapján elhelyezi a hirdetéseket egy - egy kulcsszóra, illetve maga az organikus találati lista.
    Mert az egyértelmű sokaknak (de a kommenteket visszaolvasava nem mindenkinek), hogy nem találomra pakolják be a hirdetéseket. Csak kérdés, hogy mennyire hasonló oldalak hirdetéseit teszi be,mert ahogy már fentebb említették, ha olyan hirdetés kerül, ami nem igazán érdeklődési körünk, pontosabban nempont a beírt kulcsszóhoz kapcsolódik, akkor nagy a visszadobás! És ez időveszteség a kereső személynek és pénzveszteség a hirdetőnek és hosszű távon a guggliéknak is.

  • 23 Bojtos Zoltán // 2013. december 05. 20:26

    Én lassan már elveszítem a fonalat. Nem használtam semmi trükköt az oldalam SEO-zásánál, most mégis olyan oldalak előznek meg, akik szemmel láthatólag érdemtelenül vannak előttem. Lehet hogy így lesz az AdWords-szel is?

  • 24 Tímea Németh // 2013. december 06. 14:40

    A legidegesítőbb az adwords hirdetésekben, hogy 80%-ban a hirdetők azt hiszik, hogy ha teleírják olyan kulcsszavakkal a kampányukat, ami nem releváns az adott weboldalra, akkor majd több vásárlójuk lesz.
    Próbáljátok ki… írjátok be, hogy nagyker, nagykereskedés, ruha nagyker…stb.
    90%-ban kiskereskedők hirdetéseivel találkozhattok, de ha nekik az megfelelő, hogy fizetnek azért, mert valaki nagykert keres és rájuk kattint, akkor csak így tovább…

  • 25 Kapeller Anikó // 2013. december 09. 05:39

    Nekem tetszik az új változat. Elegánsabban kelti fel a figyelmet. :)

  • 26 Vida Ferenc // 2013. december 10. 06:09

    # 14 De szerintem pont a figyelmetlenség miatt eddig jóval többen kattintottak hirdetésre mint szerettek volna, tehát a bevétele a google-nek csökkenni fog, ami fájni fog nekik, hiszen az összes frissítés azt célozta hogy azok a weboldalak melyek eddig linkekre stb költöttek, elveszítsék a pozíciójukat és hirdetésre költsenek mert ők tudnak fizetni. Jól ki van ez találva és nem az a cél amit hangoztatnak, hogy a látogatóknak releváns, stb, hanem az hogy nekik bevétel és ennyi itt a vége.

    Végre valaki, aki látja hogy mire megy a játék. Írhatsz Te bármilyen jó tartalmat, lehet az bármilyen fontos a felhasználóknak. Ha a napi látogatottságod elér egy szintet, ami meghaladja az adwords-ös hirdetésekre kattintások számát, az oldaladat le fogja darálni!
    Csak nézd meg a találati listát, milyen oldalakat hoz. 3-4 éve nem kapott új tartalmat és csak link építve volt az adott oldal.

    Az adwords kampányok eddigi halovány színe pedig a felhasználókat tévesztette meg, lehet hogy a G is elismeri a saját irányelveit, hogy a felhasználóknak készítjük az oldalainkat, trükkök nélkül? Kétlem hogy sokáig maradna a jelenlegi hirdetés megjelölés.

  • 27 Mozizz // 2013. december 12. 16:27

    Már nem csak előttünk van a googlepapa hirdetése ,hanem alattunk is ! Majd középen is !

  • 28 Kidd Dániel // 2013. december 28. 10:19

    Sziasztok!

    Személy szerint nem örülök ennek, miért?
    Mert az emberek két harmada reklám kerülő, így most még könnyebben fogják észre venni, mi a reklám és nem kattintanak rá.
    Nem értem, miért jó ez a google-nek.
    Eddigi rendszer tökéletes volt. Bár írtad, hogy nem végleges a bevezetése, én is találkoztam vele párszor, nem tetszik.

  • 29 Bökönyi Norbert // 2018. december 07. 13:58

    Az a megdöbbentő a Google AdWords, Ads rendszerében, hogy havonta tesztelik és élesítik az új megjelenéseket. Erre remek példa az, hogy anno még csak egy pasztel háttérrel különítették el a fenti hirdetési sávot. Aztán kiírták, hogy hirdetés egy narancssárga háttérel. Majd a teli háttér bezöldült, hogy igazodjon a hirdetéshez és ne tűnjön fel. Utána a Hirdetés kifejezés háttere már csak egy keret lett. A Google-nél nagyon sokat tesztelnek, hogy X megjelenésből a legmagasabb kattintási rátát érjék el, mert az hozza nekik a magasabb bevételt.

Hozzászólás

(Kerüljük a kulcsszavakat a névben)
* Kötelező mező. Az e-mail cím nem jelenik meg a blogon.